Δευτέρα, 24 Μαΐου 2010

Ο κινεζικός δράκος ήλθε για να μείνει στο λιμάνι του Πειραιά

Της Α. Καλλή

Ο πρόεδρος της Cosco κ. Jiafu κατά τη διάρκεια των επαφών του στην Ελλάδα επεδίωξε και έλαβε σε ανώτατο κυβερνητικό και πολιτειακό επίπεδο διαβεβαιώσεις ότι τα χρήματα τα οποία θα επενδύσει στο λιμάνι του Πειραιά δεν πρόκειται τα τεθούν σε κίνδυνο και θα υπάρξει κάθε μέριμνα γι' αυτό. Ο ίδιος τόνισε ότι η εταιρεία του θα απασχολεί μόνο ελληνικό εργατικό δυναμικό δίνοντας θέσεις εργασίας σε μία δύσκολη στιγμή για την ελληνική οικονομία. «Δεν είμαι πολιτικός, είμαι πρόεδρος μιας εταιρείας», σχολίασε ο κ. Jiafu και πρόσθεσε, καταλαβαίνω απόλυτα τη σημερινή κατάσταση στην Ελλάδα.
Κάθε χώρα προχωρώντας στην ανάπτυξη αντιμετωπίζει ποικίλα προβλήματα και αυτό είναι φυσικό. Σε ερώτηση, από ξένα μέσα, αν τον προβληματίζουν οι απεργιακές κινητοποιήσεις που γίνονται αυτό το διάστημα στη χώρα, απάντησε ότι η Cosco στον Πειραιά δεν θα είναι ούτε για 35 μέρες, ούτε για 35 μήνες αλλά για 35 χρόνια και πιστεύω ότι θα έχουμε ένα καλό κλίμα συνεργασίας με την κυβέρνηση και τον ελληνικό λαό.
Ο κινεζικός δράκος ήλθε για να μείνει στο λιμάνι του Πειραιά
ΚινητοποιήσειςΣχολιάζοντας ακόμα τις μεγάλες κινητοποιήσεις των λιμενεργατών το 2009, προκειμένου να μην εγκατασταθεί η εταιρεία του στο λιμάνι, έφερε ως παράδειγμα την περίπτωση της Μασαχουσέτης, όπου η Cosco πριν από 11 χρόνια αντιμετώπισε μία πολύ εχθρική στάση, η οποία μεταβλήθηκε, όταν η παρουσία της δημιούργησε 9.000 θέσεις εργασίας. Θα μεταφέρουμε, είπε, στον Πειραιά διεθνή κεφάλαια και θα ανοίξουμε ένα δρόμο στις σχέσεις της ελληνικής οικονομίας με επιχειρήσεις της Κίνας.
Η Cosco στα 35 χρόνια της παραχώρησης θα καταβάλει στο ΟΛΠ το ποσό των 830 εκατ. ευρώ, ενώ έως το 2015 θα επενδύσει 550 εκατ. ευρώ, προκειμένου να εκσυγχρονίσει την προβλήτα ΙΙ που απέκτησε και την προβλήτα ΙΙΙ που θα κατασκευάσει με στόχο να αυξήσει τη δυνατότητα του εμπορευματικού της σταθμού, ώστε να διακινεί 3,7 εκατ. εμπορευματοκιβώτια σε ετήσια βάση. Στόχος για το 2010 είναι η διακίνηση 800.000 εμπορευματοκιβωτίων.
Ο όμιλος σε αυτή τη χρονική στιγμή θα θωρακίσει, είπε, την επένδυσή της στον Πειραιά, ενώ εξέφρασε το άμεσο ενδιαφέρον του για το Εμπορευματικό Κέντρο Θριάσιου Πεδίου σημειώνοντας ότι η εταιρεία του έχει την πρόθεση να συνεργαστεί με έναν ισχυρό τοπικό εταίρο ώστε να αξιοποιήσει τα logistics.
Διεθνής διαγωνισμόςΗδη έχουν ανοίξει συζητήσεις με τον ΟΛΠ για την κοινή τους κάθοδο στο επικείμενο διεθνή διαγωνισμό και όπως έγινε γνωστό από τον Οργανισμό οι συζητήσεις αυτές θα εξελίσσονται έως την δημοσίευση της προκήρυξης. Διευκρίνισε, παράλληλα, ότι σήμερα δεν ενδιαφέρεται να αποκτήσει υποδομές σε άλλα ελληνικά λιμάνια, τουλάχιστον μέχρι να ισχυροποιήσει απόλυτα το πλέγμα της διαμετακόμισης από το λιμάνι του Πειραιά. Σχετικά με τα υπόλοιπα επενδυτικά σχέδια τα οποία του παρουσιάστηκαν κυρίως από το υπουργείο Μεταφορών - Υποδομών - Δικτύων (ΤΡΑΙΝΟΣΕ - ΟΣΕ - Αεροδρόμιο στο Καστέλλι κ.ά.) ο πρόεδρος της Coscο είπε ότι δεν αφορούν την εταιρεία του που επικεντρώνεται στη ναυτιλία και θα μεταφέρει τους σχετικούς φακέλους στην πατρίδα του, προκειμένου η βιωσιμότητά τους να μελετηθεί από άλλες επιχειρήσεις.
Ο Πειραιάς, όπως εξήγησε χθες ο κ. Jiafu, μετατρέπεται σταδιακά σε πύλη εισόδου για την ίδια την Cosco και τρεις ασιατικές ναυτιλιακές εταιρείες συμμάχους της, ανάμεσα σε Ασία - Αφρική και Ευρώπη.
Προκειμένου να ενισχυθεί η ηγετική του θέση στη Μεσόγειο αποφασίστηκε να μεταφερθεί μέρος των φορτίων που διακινούσε η Cosco από τον νέο τερματικό σταθμό του Πορτ Σαιντ.
Από τον Πειραιά, πλοία μικρότερων διαστάσεων (feeder) θα διακινούν τα κοντέινερ στις αγορές τις Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, της Βόρειας Αφρικής και των γύρω περιοχών.
Στο πρώτο τετράμηνο του 2010 η διακίνηση φορτίων αυξήθηκε κατά 43%, ενώ, προς το παρόν, η μηνιαία διακίνηση υπολογίζεται στα 60.000 teus. Η δεύτερη συμφωνία που βρίσκεται στο τραπέζι των συζητήσεων μεταξύ ΟΛΠ και Cosco είναι η επισκευή πλοίων της ίδιας και των τριών εταιρειών που συμμετέχουν στη συμμαχία της στην Μεσόγειο, στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος.
ΣυναντήσειςΠαράλληλα με την ισχυροποίηση της επένδυσής τους στο λιμάνι του Πειραιά, οι Κινέζοι της Cosco αυτές τις μέρες παραμονής τους στην Αθήνα, είχαν πολλές συναντήσεις με Έλληνες εφοπλιστές και ιδιαίτερα με ομίλους όπου είναι γνωστό ότι υπάρχει μεγάλη ρευστότητα, επομένως το ενδιαφέρον για κατασκευές πλοίων είναι αυτό το διάστημα έντονο. Στα ναυπηγεία της Cosco ήδη υπάρχουν σήμερα 32 παραγγελίες ελληνικών πλοίων, ενώ ο επισκευαστικός τομέας του ομίλου από το 2003 έως το 2010 περιέλαβε στο πελατολόγιό του 300 Ελληνες εφοπλιστές, οι οποίοι άφησαν στην εταιρεία ποσό της τάξεως του 1 δισ. δολ. Την ίδια στιγμή η Cosco Bulk έχει ναυλώσει 30 περίπου ελληνικά πλοία για ένα χρόνο καταβάλλοντας ναύλους της τάξεως του 1 δισ.
Reblog this post [with Zemanta]

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας !

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...