Δευτέρα, 31 Μαΐου 2010

Ένταση στο λιμάνι του Πειραιά κατά την απεργία της ΠΝΟ

Ένταση επικράτησε πριν από περίπου μία ώρα στο λιμάνι του Πειραιά κατά την διάρκεια της 24ωρης απεργίας που έχει κηρύξει η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ).
Οι απεργοί είχαν αποκλείσει την πύλη στην Ακτή Ξαβερίου, παρεμποδίζοντας την επιβίβαση περίπου 1.200 τουριστών σε δύο κρουαζιερόπλοια που επρόκειτο να αναχωρήσουν στις 11:00. Αναλυτικότερα, 120 ναυτεργάτες εμπόδιζαν την επιβίβαση 811 τουριστών στο κρουαζιερόπλοιο Aqua Marina, καθώς και άλλων 394 στο Aegean Pearl. Σε επιφυλακή η αστυνομική δύναμη που βρισκόταν στο λιμάνι, για την αποφυγή επεισοδίων. Σύμφωνα με πληροφορίες, απεργοί είχαν αρχίσει να συγκεντρώνονται από τα ξημερώματα της Δευτέρας στην ακτή Καλλιμασιώτη στο λιμάνι του Πειραιά, ωστόσο μέχρι εκείνη την ώρα δεν είχαν δημιουργηθεί προβλήματα στα δρομολόγια των πλοίων.

Νωρίς τα ξημερώματα κατέπλευσε στο λιμάνι του Πειραιά το Aegean Pearl, με 762 επιβάτες, το οποίο είχε προγραμματισμένο απόπλου στις 11:00. Στις 04:40 «έδεσε» το Aqua Marina με 930 επιβάτες, το οποίο επρόκειτο να αποπλεύσει στις 11:00. Στις 05:20 έφθασε το κρουαζιερόπλοιο Gemini με 800 επιβάτες, το οποίο πρόκειται να αναχωρήσει στις 22:30. Επισημαίνεται ότι η πλοιοκτήτρια εταιρεία του κρουαζιερόπλοιου Zenith αποφάσισε να αλλάξει το προγραμματισμένο για σήμερα δρομολόγιο στον Πειραιά και το πλοίο θα καταπλεύσει στο λιμάνι της Μάλτας, από όπου θα επιβιβαστούν 1.800 επιβάτες. Τα Λιμενικό Σώμα είχε ζητήσει την άμεση βοήθεια της αστυνομίας σε περίπτωση που η κατάσταση γίνει ανεξέλεγκτη. Επίσης ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων είχε ζητήσει την εγγύηση της ασφάλειας των τουριστών, με έκκληση στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.

Προς εισροή κεφαλαίων άνω των 15 δισ. ευρώ φέτος από την ναυτιλία

Με καθαρές εισροές συναλλάγματος 13,5 δισ. ευρώ το 2009, παρά την διεθνή οικονομική κρίση, η ελληνική ναυτιλία αναδεικνύεται για μια ακόμη φορά σε πυλώνα της εθνικής οικονομίας. Το 2010 οι εισροές αυτές αναμένεται να αυξηθούν και να ξεπεράσουν έυκολα τα 15 δισ. καθώς οι ενδείξεις ανάκαμψης της ποντοπόρου διεθνώς αρχίζουν και πυκνώνουν.

Τα τελευταία χρόνια η διαχείριση του μεγάλου εθνικού ποντοπόρου στόλου παρουσίασε τάσεις ισχυρής εθνικής συσπείρωσης  με 1.300 ναυτιλιακές εταιρίες  να λειτουργούν εγκατεστημένες  στην Ελλάδα. H δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου (από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω) το Μάρτιο σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαρτίου του 2007, παρουσίασε αύξηση κατά   5,6%, σύμφωνα με την εθνική στατιστική υπηρεσία. Η ολική χωρητικότητα του ελληνικού εμπορικού στόλου παρουσίασε παράλληλα αύξηση 19,7%.

Η ελληνική ναυτιλία είναι η μόνη ελληνική βιομηχανία που διεκδικεί επάξια την παγκόσμια πρωτοκαθεδρία. «Μέχρι στιγμής,  η αντοχή  της δικαιολογεί την αισιοδοξία ότι εκτός απρόβλεπτων και περαιτέρω δυσμενών εξελίξεων,  η ναυτιλία της ελληνικής σημαίας και διαχείρισης θα διατηρήσει το μέγεθος  ενός εξαιρετικά ποιοτικού στόλου (μέσος όρος ηλικίας πλοίων 11,6 χρόνια) και το υψηλό ποσοστό  συμμετοχής της στην παγκόσμια χωρητικότητα (14,8 %), καθώς και η ελληνική σημαία την πρώτη θέση στη δύναμη του κοινοτικού στόλου», εκτιμά ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης . Οι συνεχιζόμενες παραγγελίες νέων μονάδων  με ορθολογικές εκτιμήσεις δικαιολογούν την προοπτική μίας ακόμη πιο σύγχρονης  και ανταγωνιστικής  ναυτιλίας για το εγγύς μέλλον.

Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της ναυτιλίας που διαχειρίζεται ο ελληνικός εφοπλισμός  αναδεικνύεται για μια ακόμη φορά  στην παγκόσμια έκθεση των Ποσειδωνίων που πραγματοποιείται αυτές  τις ημέρες στην Ελλάδα , Περισσότεροι από 1.800 εκθέτες από 85 χώρες αποβιβάζονται στις ελληνικές ακτές αναζητώντας στρατηγικές συμμαχίες, επιχειρηματικές συμφωνίες, επενδυτικές ευκαιρίες και ενημέρωση και δικτύωση στην σημαντικότερη διεθνή ναυτιλιακή εκδήλωσε παγκοσμίως. Φέτος αναμένεται ότι περισσότεροι από 17.000 Έλληνες και ξένοι επιχειρηματίες και κρατικοί παράγοντες θα δώσουν το παρών.

Κυριακή, 30 Μαΐου 2010

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΙΝΕΖΟΥΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ

ΤΗΝ ΠΩΛΗΣΗ της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ σε Κινέζους επενδυτές διαπραγματεύεται η κυβέρνηση.
O ΟΣΕ έχει την τρίτη μεγαλύτερη ακίνητη περιουσία, μετά το ελληνικό δημόσιο και την Εκκλησία.

Ωστόσο, η εκμετάλλευσή της είναι… μηδενική. Η κινεζική Cosco, πέρα από το Θριάσιο, διατηρεί ενδιαφέρον για το, υπό προκήρυξη, εμπορευματικό κέντρο του ΟΣΕ στη Θεσ/νίκη, αλλά και για τη δημιουργία αντιστοίχων στις Αλεξανδρούπολη, Ηγουμενίτσα και Πάτρα, όπως διαπιστώθηκε από την πρόσφατη επίσκεψη του επικεφαλής της στην Ελλάδα. Ωστόσο, η κυβέρνηση, πέρα από τα εμπορευματικά κέντρα του ΟΣΕ, επιθυμεί να προσελκύσει επενδυτές και στα ακίνητα του οργανισμού, έχοντας στα σκαριά διαγωνισμούς για την αξιοποίησή τους.

Η τρέχουσα εμπορική αξία των ακινήτων ιδιοκτησίας του ΟΣΕ εκτιμάται σε 4,6 δισ. ευρώ (τα γεωτεμάχια ανέρχονται σε 3.600, συνολικής έκτασης 89.000 στρεμμάτων και αξίας 4,2 δισ. ευρώ, ενώ τα κτίρια υπολογίζονται σε 4.600, συνολικού εμβαδού 540.000 τ.μ. και αξίας 400 εκατ. ευρώ). Εντούτοις πολύ μικρό ποσοστό μπορεί να αποβεί πραγματικά αξιοποιήσιμο.

Μέχρι σήμερα, η ακίνητη περιουσία του οργανισμού «λιμνάζει», καθότι τα ετήσια έσοδα, από τη διαχείρισή της, μόλις ξεπερνούν τα 3,5 εκατ. ευρώ.

Το σημαντικότερο προς αξιοποίηση ακίνητο είναι ο σιδηροδρομικός σταθμός του Πειραιά.

Ο εν λόγω σιδηροδρομικός σταθμός είναι ο τερματικός σταθμός του Προαστιακού στον Πειραιά, πλησίον του ΗΣΑΠ. Στις πολεοδομικά επιτρεπόμενες χρήσεις του ακινήτου, συνολικής επιφάνειας 13.492 τ.μ., με επιτρεπόμενη δόμηση γύρω στα 39.000 τ.μ., περιλαμβάνονται χώροι γραφείων, εμπορικά καταστήματα, εστιατόρια, κέντρα διασκέδασης-αναψυχής και χώροι στάθμευσης.

Ο επόμενος σταθμός προς αξιοποίηση είναι ο σιδηροδρομικός σταθμός Αθηνών, στον οποίο αυτήν την περίοδο πραγματοποιούνται εργασίες εκσυγχρονισμού και επέκτασης της σιδηροδρομικής υποδομής.

Η ΓΑΙΑΟΣΕ (θυγατρική εταιρεία) και ο ΟΣΕ επιθυμούν να δημιουργήσουν ουσιαστικά ένα νέο σιδηροδρομικό σταθμό, ο οποίος θα αντικαταστήσει τον σιδ. σταθμό Λαρίσης (θα παραμείνει διατηρητέο κτίριο, όπως και ο παλιός σταθμός Πελοποννήσου, ο οποίος δεν λειτουργεί σήμερα), αλλά και δυο νέα κτίρια για εμπορική αξιοποίηση, πλησίον του νέου σταθμού.

Η ΓΑΙΑΟΣΕ μπορεί να προκηρύξει άμεσα διαγωνισμό για την κατασκευή και εκμετάλλευση του νέου σιδηροδρομικού σταθμού έκτασης 20.000 τ.μ. (τα 4.500 τ.μ. θα διατεθούν για εμπορικές δραστηριότητες και εστίαση), ο οποίος θα ονομαστεί «Νέος Ενιαίος Κεντρικός Επιβατικός Σταθμός Αθηνών».

«Τρικυμία» στο λιμάνι του Πειραιά λόγω της 24ωρης απεργίας της ΠΝΟ τη Δευτέρα

Karen Boarding the Zenith at Puerto LimonImage by J. Stephen Conn via Flickr
Εικοσιτετράωρη απεργία για τη Δευτέρα 31 Μαΐου έχει κηρύξει η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) διαμαρτυρόμενη για την άρση του καμποτάζ. Η απεργία αναμένεται να δημιουργήσει προβλήματα, κυρίως στο λιμάνι του Πειραιά.

Ήδη η πλοιοκτήτρια εταιρεία του κρουαζιερόπλοιου Zenith αποφάσισε να αλλάξει το προγραμματισμένο δρομολόγιο και αντί για Πειραιά το πλοίο θα καταπλεύσει στο λιμάνι της Μάλτας, από όπου θα επιβιβαστούν 1.800 επιβάτες.

Μάλιστα, η εταιρεία εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να καταργήσει τον Πειραιά ως λιμάνι βάση.

Ταλαιπωρία αναμένει και άλλους 1.700 επιβάτες δύο ακόμη κρουαζιερόπλοιων, που αναμένεται να καταπλεύσουν τη Δευτέρα στο λιμάνι του Πειραιά και θα αναγκαστούν να ακινητοποιηθούν για περίπου 20 ώρες, μέχρι τη λήξη της απεργίας.

Οι νέες κινητοποιήσεις της ΠΝΟ έχουν προκαλέσει την οργή των επαγγελματιών στον τομέα του τουρισμού, που κάνουν λόγο για απώλειες εκατομμυρίων ευρώ. Επιστολή διαμαρτυρίας έχουν αποστείλει στα υπουργεία Οικονομίας και Τουρισμού.

Διαβάστε περισσότερα: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=41&nid=1231046816#ixzz0pPFov8ET
Reblog this post [with Zemanta]

Σάββατο, 29 Μαΐου 2010

«Εμφύλιος» στον Πειραιά για το Ζενίθ


Την οργισμένη αντίδραση των εμπόρων, των τουριστικών επιχειρήσεων και της δημοτικής αρχής του Πειραιά κατά των συνδικαλιστών της ΠΝΟ προκάλεσε η απόφαση της πλοικτήτριας εταιρείας να ματαιώσει τον κατάπλου του κρουαζιεροπλοίου Zenith, υπό τον φόβο νέων κινητοποιήσεων.
Το κρουαζιερόπλοιο επρόκειτο να φθάσει στον Πειραιά τη Δευτέρα, ανήμερα της απεργίας που έχει εξαγγείλει η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία. Προκειμένου να αποφευχθεί ένας νέος αποκλεισμός των επιβατών, όπως είχε συμβεί σε προηγούμενη κινητοποίηση των ναυτεργατών, απόφασίστηκε το Zenith να παρακάμψει τον Πειραιά και να κατευθυνθεί στη Μάλτα. Μάλιστα, η πλοικτήκτρια εταιρεία προσανατόλιζεται στο ενδεχόμενο να εξαιρέσει δια παντός τον Πειραιά από τα δρομολόγιά της. Τα περίπου 1.000 άτομα που επρόκειτο να επιβιβαστούν στο Zenith από τον Πειραιά, θα μεταβούν αεροπορικώς στη Μάλτα.

Η εξέλιξη αυτή πυροδότησε αντιδράσεις από τους εμπόρους του Πειραιά, που σε ανακοίνωσή τους κάνουν λόγο για τεράστια απώλεια εσόδων σε καιρό κρίσης. Στο ίδιο μήκος κύματος, ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων απέστειλε επιστολή στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, ζητώντας του να μεριμνήσει για την αποφυγή επεισοδίων στο λιμάνι τη Δευτέρα.

Μέχρι την ερχόμενη Τετάρτη έχει προγραμματιστεί η άφιξη 13 κρουαζιερόπλοιων στον Πειραιά με 18.800 επιβάτες και 7.000 άτομα πλήρωμα.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, οι απώλειες για την ελληνική αγορά μόνο από την απόφαση του Zenith να αλλάξει λιμάνι είναι σημαντικές: από το Ταμείο της Ακρόπολης θα χαθούν 25 χιλιάδες ευρώ και από τα Ταμεία του ΟΛΠ περί τα 45 χιλιάδες ευρώ.

Για πλήγμα στο δοκιμαζόμενο κλάδο του τουρισμού κάνει λόγο και ο Δήμαρχος Πειραιά, κ. Παναγιώτης Φασούλας. «Η ματαίωση της άφιξης του κρουαζιερόπλοιουZenith στο λιμάνι του Πειραιά, δείχνει πού οδηγούν οι απερίσκεπτες ενέργειες ορισμένων συνδικαλιστικών ηγεσιών», αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Π. Φασούλας.
«Δεν έχουμε την πολυτέλεια ως χώρα να διώχνουμε τους τουρίστες και να τους στέλνουμε σε ανταγωνίστριες χώρες, χάνοντας δισεκατομμύρια. Επιτέλους ας επικρατήσει το μέτρο και η κοινή λογική» επισημαίνει ο κ. Φασούλας.

Στα 40 κρουαζιερόπλοια που διαθέτει ο όμιλος του Zenith απασχολούνται 110 Έλληνες ναυτικοί, ενώ κάθε χρόνο 11 πλοία της εταιρείας πραγματοποιούν 400 προσεγγίσεις σε ελληνικά νησιά, στα οποία αποβιβάζονται 1 εκατομμύριο τουρίστες.

Δεν θα καταπλεύσει στον Πειραιά το κρουαζιερόπλοιο «Zenith» τη Δευτέρα

Την απόφασή της να μην καταπλεύσει το κρουαζιερόπλοιο «Zenith» στο λιμάνι του Πειραιά τη Δευτέρα, ημέρα που έχει κηρύξει 24ωρη απεργία η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) ανακοίνωσε η ιδιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου.

Η αρμόδια τομεάρχης της ΝΔ Όλγα Κεφαλογιάννη εγκάλεσε την κυβέρνηση για την την αδυναμία της -όπως αναφέρει- να τηρήσει τον νόμο και την τάξη.
«Έχουν περάσει 40 ημέρες από την εξαγγελία του πρωθυπουργού για άρση του καμποτάζ. Δυστυχώς, μέχρι στιγμής, δεν έχει γίνει τίποτα. Η Κυβέρνηση εμφανίζεται αδρανής και άβουλη να αντιμετωπίσει το ζήτημα» αναφέρει η κα Κεφαλογιάννη.
«Τη Δευτέρα θα κατέπλεε το κρουαζιερόπλοιο 'Zenith' στον Πειραιά. Δυστυχώς, αυτό δεν κατέστη εφικτό, εξαιτίας της απεργιακής κινητοποίησης στο λιμάνι. Για μια ακόμα φορά, η Κυβέρνηση δε μπορεί να εξασφαλίσει την τήρηση του νόμου και της τάξης. Η χώρα δεν αντέχει άλλο διασυρμό», πρόσθεσε η τομεάρχης της ΝΔ.
Στο μεταξύ, αντιδράσεις από την Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού προκάλεσε η απεργία της ΠΝΟ με τον φόβο να εγκλωβιστούν τουλάχιστον έξι χιλιάδες επιβάτες από πέντε άλλα κρουαζιερόπλοια που αναμένονται την Δευτέρα στο λιμάνι του Πειραιά.

Για τις αντιδράσεις αυτές η ΠΝΟ, σε ανακοίνωσή της αναφέρει: «Με αφορμή την 24ωρη Πανελλαδική Απεργία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, την προσεχή Δευτέρα 31 Μάη, σε όλες τις κατηγορίες των πλοίων, περιλαμβανομένου και του υπό σημαία Μάλτας κρουαζιερόπλοιου 'Zenith', μετά τα προηγηθέντα Δελτία Τύπου και την χθεσινή Συνέντευξη Τύπου των μελών της Διοίκησης του ΠΝΟ, οι Εμπορικοί Σύλλογοι Αθηνών και Πειραιώς και Σύλλογοι Τουριστικών Καταστημάτων Αθήνας, έκριναν σκόπιμο να απευθύνουν πρόσκληση-κάλεσμα στα μέλη τους, προκειμένου το πρωί της Δευτέρας να συγκεντρωθούν στο Terminal των κρουαζιερόπλοιων για να οργανώσουν υποδοχή των επιβατών».

Η ΠΝΟ αναφέρει ότι θεωρεί πως η κίνηση αυτή «εάν δεν διαστρέφει, τουλάχιστον παραποιεί την κινητοποίηση των συμπολιτών τους ναυτεργατών. Θα έπρεπε οι προαναφερόμενοι Σύλλογοι να μην αγνοούν ότι το δικαίωμα της απεργίας θεμελιώνεται και προστατεύεται από το Σύνταγμα και μάλιστα όταν αυτό ασκείται μέσα στα πλαίσια της κείμενης νομοθεσίας, όπως συμβαίνει στην παρούσα περίπτωση.

» Είναι θλιβερό το φαινόμενο ορισμένοι να διακηρύσσουν ότι επειδή ενοχλούνται από την άσκηση του δικαιώματος της απεργίας ενός επαγγελματικού κλάδου, στον οποίο δεν ανήκουν οι ίδιοι, η απεργία αυτή δεν είναι ανεκτή» αναφέρει η ανακοίνωση.

Συμπληρώνει ότι η περίπτωση του 'Zenith' «αποτελεί τον δούρειο ίππο, με τον οποίο επιχειρείται ο διωγμός των Ελλήνων ναυτεργατών από τα πλοία και εφ' όσον το εγχείρημα τούτο αφεθεί να τελεσφορήσει, μύρια κακά έπονται».

Πέμπτη, 27 Μαΐου 2010

Απεργεί η ΠΝΟ την προσεχή Δευτέρα


Την τελική πρόταση του νόμου που προωθεί το υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, αναφορικά με την υποχρεωτική ναυτολόγηση Ελλήνων στα κρουαζιερόπλοια, με σημαία εκτός ΕΕ, τα οποία θα κάνουν κρουαζιέρες στο Αιγαίο, περιμένει η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ).

Η ΠΝΟ αντιμετωπίζει με σκεπτικισμό την προφορική πρόταση της υπουργού Οικονομίας και Ναυτιλίας, Λούκας Κατσέλη έτσι όπως διατυπώθηκε χθες, κατά το γεύμα εργασίας που είχαν οι εκπρόσωποί της με την υπουργό, σημειώνοντας ότι περιμένει να δει την πρόταση και ως νόμο του κράτους.

Ταυτόχρονα, όπως ανέφεραν οι εκπρόσωποι της ΠΝΟ στη συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν σήμερα, θα προχωρήσουν στην απεργία, την Δευτέρα 31 του μηνός και θα συνεδριάσουν εκ νέου ώστε να αποφασίσουν το μέλλον των κινητοποιήσεών τους.

Επίθεση φιλίας στο λιμάνι του Πειραιά και στο αεροδρόμιο την 1η και 2η Ιουνίου 2010



Απαντώντας στις «φωτογενείς για τα διεθνή media» επιθέσεις που δέχθηκε ο ελληνικός τουρισμός, από θαλάσσης (κρουαζιερόπλοια), αέρος (πτήση τσάρτερ που εμποδίστηκε να προσγειωθεί στην Ζάκυνθο) και εδάφους (πανό στο μνημείο της Ακρόπολης), αλλά και κλείσιμο εισόδων ξενοδοχείων στο κέντρο της Αθήνας, με πρωτοβουλία της Μάγιας Τσόκλη (δημοσιογράφου, βουλευτή επικρατείας και εισηγήτριας του κοινοβουλευτικού τομέα τουρισμού του ΠΑΣΟΚ), και του Ντίνου Φραντζεσκάκη (Προέδρου του Συνδέσμου Αντιπροσώπων Αεροπορικών Εταιριών) οργανώνεται «επίθεση φιλίας» προς τους ξένους τουρίστες που επισκέπτονται την χώρα μας, ώστε να αντιστραφούν οι αρνητικές εικόνες που εξέπεμψαν τα διεθνή ΜΜΕ το τελευταίο διάστημα.

Εδώ δημιουργήθηκε το πρόβλημα και από εδώ πρέπει να αντιστραφεί η εικόνα.

Γνωρίζοντας ότι οι στιγμές της αναχώρησης είναι αυτές που αφήνουν τις τελευταίες εντυπώσεις στους επισκέπτες μας, ότι το word of mouth (από στόμα σε στόμα) είναι η πιο ειλικρινής και αποτελεσματική διαφήμιση, και ότι οι καλύτεροι πρεσβευτές και μάρτυρες της ελληνικής φιλοξενίας, δεν μπορεί να είναι άλλοι από τους ίδιους τους ξένους που θα μεταφέρουν το θετικό μήνυμα στις πατρίδες τους, αποφασίσαμε την εξής δράση:

Στοχεύουμε τις κύριες πύλες εισόδου και εξόδου της χώρας, ξεκινώντας πιλοτικά από το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος με την συνεργασία της Aegean Airlines/Lufthansa, την υποστήριξη της διοίκησης του Ελ. Βενιζέλος, της διοίκησης του ΟΛΠ και του ταξιδιωτικού οργανισμού Νavigator Travel (Γενικός Αντιπρόσωπος της Royal Caribbean/Celebrity Cruises), προσφέροντας μικρές συσκευασίες προϊόντων των εταιριών Apivita (των φυσικών προϊόντων), Gaea (των παραδοσιακών γεύσεων), Βαρβαγιάννη (του Μυτιληνιού ούζου) σε συσκευασίες δώρου του ΕΟΤ, μαζί με πληροφοριακό υλικό τόσο των εταιριών, όσο και της χώρας μας.

Το Σώμα Ελλήνων Προσκόπων θα επιμεληθεί τις συσκευασίες, ενώ παιδιά από το Ράλλειο Πειραματικό Γυμνάσιο Θηλέων Πειραιά και από το 1ο Δημοτικό Σπάτων, θα προσφέρουν τα δώρα στους τουρίστες.

Θα ξεκινήσουμε πιλοτικά την 1η Ιουνίου από το λιμάνι του Πειραιά στο χώρο των διεθνών αφίξεων και αναχωρήσεων (16:00-18:00 μ.μ στο κρουαζιερόπλοιο Equinox), και στις 2 Ιουνίου στις αναχωρήσεις πτήσεων της Aegean Airlines/Lufthansa από τις 08:00-09:30 στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.

Το μικρό κειμενάκι που θα συνοδεύει την «επίθεση φιλίας» έχει γράψει ο συγγραφέας Γιάννης Κακουλίδης.

Τετάρτη, 26 Μαΐου 2010

Γιώργος Ανωμερίτης: Ο Πειραιάς οφείλει να γίνει το σημαντικότερο λιμάνι της Ανατολικής Μεσογείου


Ο ΟΛΠ είναι, για τον Πειραιά και την ευρύτερη περιοχή, ο σημαντικότερος δημοσίου συμφέροντος αναπτυξιακός οργανισμός. Οι αποφάσεις, του οποίου επηρεάζουν επιχειρηματικά και κοινωνικά χιλιάδες πολίτες, καθώς και την ανάπτυξη της χώρας, ιδιαίτερα στους τομείς της ναυτιλίας, της νησιωτικότητας και των θαλασσίων μεταφορών. Ο Πειραιάς, με αφορμή τους ολυμπιακούς αγώνες, είδε το λιμάνι του, να μετεξελίσσεται σε ένα σύγχρονο λιμάνι εξυπηρέτησης και φιλοξενίας.
Το λιμάνι του Πειραιά οφείλει να είναι σύγχρονο και ανταγωνιστικό. Οι λιμενικές πολιτικές στον χώρο των διεθνών θαλάσσιων μεταφορών και του τουρισμού μέσα στα νέα διεθνή και περιφερειακά πλαίσια οφείλουν μαζί με την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, να συμβάλουν στην κοινωνική συνοχή και τη βιώσιμη και ολοκληρωμένη ανάπτυξη του Πειραιά και της χώρας. Στον χώρο της κρουαζιέρας ο ΟΛΠ οφείλει να γίνει το σημαντικότερο λιμάνι εξυπηρέτησης κρουαζιεροπλοίων της Ανατολικής Μεσογείου. Στον χώρο της ακτοπλοΐας,οφείλει να γίνει ένα λιμάνι σύγχρονης εξυπηρέτησης για τους επιβάτες, τους τουρίστες και τις ακτοπλοϊκές εταιρίες. Στον χώρο των εμπορευματοκιβωτίων οφείλει να ξαναλειτουργήσει στο νέο Προβλήτα του ανταγωνιστικά και να συνδεθεί με τα δίκτυα μεταφορών της χώρας. Όλοι οι τομείς δραστηριότητάς του, οφείλουν να γίνουν κερδοφόροι και να παρέχουν υπηρεσίες υψηλής ποιότητας. Στο λιμάνι πρέπει να ακουμπήσουν, ο ναυτιλιακός και εμπορικός κόσμος των επιχειρήσεων, οι πολίτες, οι χρήστες, οι κάτοικοι της πόλης και των νησιών.

Το Λιμάνι του Πειραιά είναι ένα λιμάνι μεγάλων μεγεθών. Σύμφωνα με τα στοιχεία διακίνησης του 2009, στην ακτοπλοΐα διακινήθηκαν 21.446.943 επιβάτες, εκ των οποίων 2.028.006 επιβάτες κρουαζιέρας, 3.215.259 τροχοφόρα, 660.837 εμπορευματοκιβώτια και 276.430 αυτοκίνητα – εμπορεύματα. Τα μεγέθη αυτά καθιστούν τον Πειραιά ένα από τα πιο σημαντικά λιμάνια της Ενωμένης Ευρώπης και απαιτούν για τη διατήρηση της κυρίαρχης θέσης του συνεχείς επεκτάσεις, νέες υποδομές και συστήματα εξυπηρέτησης.

Μέσα σε μια γενικότερη οικονομική κρίση, η οποία έχει επηρεάσει και τον τομέα των θαλασσίων μεταφορών, ο Πειραιάς χρειάζεται ένα νέο αναπτυξιακό πρότυπο για τις απαιτήσεις της νέας δεκαετίας. Η μεγάλη έκταση του επηρεάζει πέρα από τους διακινούμενους με πλοία πολίτες και τη ζωή 5 παραλιμένιων Δήμων (Πειραιάς, Δραπετσώνα, Κερατσίνι, Πέραμα, Αμπελάκια Σαλαμίνας), οι οποίοι ανήκουν στη Νομαρχία Πειραιώς της Περιφέρειας Αττικής. Επηρεάζει όμως και τη ζωή όλων των νησιωτών, οι κάτοικοι των οποίων διακινούνται, καθώς και τα εμπορεύματά τους, μέσω του Πειραιά. Λιμάνι και Πόλη πρέπει να συλλειτουργούν. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο στο αναπτυξιακό μας πρότυπο, ο Πολιτισμός και οι Αστικές Αναπλάσεις κατέχουν κυρίαρχη θέση, ιδιαίτερα με τη δημιουργία μιας «Πολιτιστικής Ακτής».

Κύριοι στόχοι του προγράμματος μας είναι :

Α. Ανάπτυξη του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (Προβλήτας Ι) και διασύνδεσή του σιδηροδρομικά με το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο του ΟΣΕ εντός του 2011.
Β. Ανάπτυξη και επέκταση εργασιών σε νέους τομείς δραστηριοτήτων του CarTerminal.
Γ. Ίδρυση θυγατρικής εταιρείας LogisticsΟΛΠ ΑΕ.
Δ. Επέκταση του λιμένα κρουαζιέρας με νέα κρηπιδώματα και σταθμούς υποδοχής.
Ε. Ανασύνταξη του λιμενικού μετώπου εξυπηρέτησης επιβατών και πλοίων της ακτοπλοΐας με νέους ασφαλείς τρόπους επιβίβασης.
ΣΤ. Δημιουργία παρεμβάσεων για τη βελτίωση του περιβάλλοντος, έτσι ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι επιβαρύνσεις στην πόλη και το λιμάνι.
Ζ. Συμμετοχή στη δημιουργία συνδυασμένων μεταφορών (α) με τη κατασκευή monorailπεριμετρικά του λιμανιού (β) την κατασκευή του νέου υπόγειου σταθμού «Πειραιάς», στον οποίο θα συλλειτουργούν ο Ηλεκτρικός (ΗΣΑΠ), το Μετρό, ο Προαστιακός και το Τραμ και (γ) στο εμπορευματικό κέντρο με τη σιδηροδρομική διασύνδεση του παραλιμένιου σταθμού Ν. Ικονίου με το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο Αττικής.
Η. Ενίσχυση των επιχειρηματικών υποδομών της Πόλης και του Λιμανιού με τη δημιουργία Συνεδριακού και Εκθεσιακού Κέντρου, Θεματικού Πάρκου, Ξενοδοχείου 5*, Κέντρου Καινοτομίας και Επιστημών, Σταθμού Εξυπηρέτησης Επιβατών, Ελικοδρόμιο, Silo δημητριακών.
Θ.Aνάπτυξη της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης με τη δημιουργία θυγατρικής Εταιρείας παροχής υπηρεσιών και εκμετάλλευσης χώρων στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Πειραιά.
Ι.Δημιουργία «Πολιτιστικής Ακτής» από τον Άγιο Διονύσιο μέχρι την Ακτή Βασιλειάδη. Στην περιοχή θα εγκατασταθούν μουσεία και χώροι πολλαπλών δραστηριοτήτων, με σημαντικότερο τη μετατροπή του παλαιού SILO σε Ναυτικό Μουσείο.

Όλα τα πιο πάνω έργα, τα οποία εντάσσονται στα θέματα του νέου αναπτυξιακού προτύπου του ΟΛΠ, συζητήθηκαν με όλους τους φορείς της πόλης και τους δημόσιους οργανισμούς. Μετά τη διαμόρφωση των προτάσεων για το Ειδικό Αναπτυξιακό Σχέδιο Πειραιά εγκρίθηκαν από Διυπουργική Επιτροπή, η οποία συνήλθε στις 4 Μαρτίου 2010 στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΟΛΠ. Η ολοκλήρωση των έργων αυτών θα δημιουργήσει ένα λιμάνι ισχυρών προοπτικών σε μια ιστορική αλλά και σύγχρονη πόλη, προς όφελος των κατοίκων της, των διακινούμενων, του τουρισμού, της ναυτιλίας και των επιχειρήσεων της περιοχής.

Τρίτη, 25 Μαΐου 2010

ΟΛΠ: Κέρδη €1,73 εκατ. το α΄ τρίμηνο

Στα €33,69 εκατ., αυξημένος κατά 21,9%, έναντι €27,86 εκατ της αντίστοιχης περιόδου του 2009, ανήλθε ο κύκλος εργασιών του ΟΛΠ  Α.Ε. το πρώτο τρίμηνο του 2010.
Όπως σημειώνει η εταιρεία, τα παραπάνω μεγέθη δεν είναι συγκρίσιμα καθώς από 1/10/2009 ισχύει η σύμβαση παραχώρησης χρήσης και εκμετάλλευσης των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ μεταξύ του ΟΛΠ και της Cosco Pacific Ltd, από την οποία προέκυψαν έσοδα €20,12 εκατ.
Παράλληλα, οι άλλες εκμεταλλεύσεις, εκτός του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (Σ.ΕΜΠΟ.) παρουσιάζουν ικανοποιητική άνοδο, με εξαίρεση τον τομέα της διακίνησης των αυτοκινήτων ο οποίος πλήττεται ιδιαίτερα από την ύφεση.
Το καθαρό αποτέλεσμα προ φόρων ανέρχεται σε κέρδη € 3,64 εκατ. έναντι κερδών €1,89 εκατ. της αντίστοιχης περιόδου του 2009, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους (τρέχοντες και αναβαλλόμενους) ανήλθαν σε €1,73 εκατ. έναντι ζημίας €766,2 χιλ. της αντίστοιχης περιόδου του 2009.
Κατά 6,79% αυξήθηκαν και τα λοιπά λειτουργικά έσοδα της περιόδου, τα οποία ανήλθαν σε €1,72 εκατ. έναντι €1,61 εκατ. της αντίστοιχης περιόδου του 2009, λόγω της αύξησης των εσόδων από την εκμίσθωση των χώρων.
Τα συνολικά λειτουργικά έξοδα της περιόδου ανήλθαν σε € 31,93 εκατ. έναντι €27,49 εκατ. της αντίστοιχης περιόδου του 2009, σημειώνοντας αύξηση κατά 16,14%. Η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως στις αμοιβές του προσωπικού, οι οποίες στο αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2009, ήταν μικρότερες λόγω των κινητοποιήσεων του προσωπικού και της αποχής από υπερωρίες και αργίες.
Οι αναλώσεις των ανταλλακτικών και αναλωσίμων υλικών διαμορφώθηκαν σε €128,4 χιλ. έναντι € 778,96 χιλ. της αντίστοιχης περιόδου του 2009. Η μείωση αυτή, σύμφωνα με τον ΟΛΠ, οφείλεται κυρίως στην παραχώρηση του εξοπλισμού του Σ.ΕΜΠΟ. που απορροφούσε το μεγαλύτερο ποσοστό αναλώσεων ανταλλακτικών και υλικών.
Οι αποσβέσεις των πάγιων στοιχείων που ενσωματώθηκαν στο λειτουργικό κόστος αυξήθηκαν κατά 6,04% και ανήλθαν σε €2,73 εκατ., έναντι €2,58 εκατ. της αντίστοιχης περιόδου του 2009.

Δευτέρα, 24 Μαΐου 2010

Νέο προεδρείο στο Committee με Χ. Φαφαλιό

Νέο προεδρείο εξελέγη στο Committee. Μετά τις εκλογές της 20ης Μαΐου 2010, στη θέση του Επ. Εμπειρίκου που αποχώρησε έπειτα από 11 χρόνια θητείας στον προεδρικό θώκο των Ελλήνων εφοπλιστών του Λονδίνου εξελέγη ο Χ.Ι.Φαφαλιός.

Το Νέο Συμβούλιο της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας (Greek Shipping Co-operation Committee) για τη διετία Μάιος 2010-Ιούνιος 2012, διαμορφώθηκε ως εξής:

Χαράλαμπος Ι. Φαφαλιός Πρόεδρος
Κωνσταντίνος Ισ. Καρούσης Αντιπρόεδρος
Ιωάννης Μ. Λύρας Αντιπρόεδρος
Δημήτριος Κ. Δραγάζης Αντιπρόεδρος

Mέλη σε αλφαβητική σειρά

Iωάννης Α. Αγγελικούσης
Αλκιβιάδης Λ. Γουλανδρής
Γεώργιος Ε. Εμπειρίκος
Αλέξανδρος Κ. Κέδρος
Νικόλαος Α. Κομνηνός – Ξυλάς
Στάθης Ι. Κουλουκουντής
Μαρία Π. Λαιμός
Διαμαντής Ι. Λεμός
Ματθαίος Τ. Λώς
Ζήνων Κ. Μούσκας
Αντώνιος Π. Παληός
Χρήστος Εμ. Παπαλέξης
Μιχαήλ Γ. Πατέρας
Σπύρος Μ. Πολέμης
Νικόλαος Κ. Σκηνίτης
Ανδρέας Α. Τσαβλίρης
Νικόλαος Π. Τσάκος
Μάρκος Ε. Φράγκος
Θεοδοσία Γ. Χαγιαλίδη
Ιωάννης Μ. Χατζηπατέρας

Ο κινεζικός δράκος ήλθε για να μείνει στο λιμάνι του Πειραιά

Της Α. Καλλή

Ο πρόεδρος της Cosco κ. Jiafu κατά τη διάρκεια των επαφών του στην Ελλάδα επεδίωξε και έλαβε σε ανώτατο κυβερνητικό και πολιτειακό επίπεδο διαβεβαιώσεις ότι τα χρήματα τα οποία θα επενδύσει στο λιμάνι του Πειραιά δεν πρόκειται τα τεθούν σε κίνδυνο και θα υπάρξει κάθε μέριμνα γι' αυτό. Ο ίδιος τόνισε ότι η εταιρεία του θα απασχολεί μόνο ελληνικό εργατικό δυναμικό δίνοντας θέσεις εργασίας σε μία δύσκολη στιγμή για την ελληνική οικονομία. «Δεν είμαι πολιτικός, είμαι πρόεδρος μιας εταιρείας», σχολίασε ο κ. Jiafu και πρόσθεσε, καταλαβαίνω απόλυτα τη σημερινή κατάσταση στην Ελλάδα.
Κάθε χώρα προχωρώντας στην ανάπτυξη αντιμετωπίζει ποικίλα προβλήματα και αυτό είναι φυσικό. Σε ερώτηση, από ξένα μέσα, αν τον προβληματίζουν οι απεργιακές κινητοποιήσεις που γίνονται αυτό το διάστημα στη χώρα, απάντησε ότι η Cosco στον Πειραιά δεν θα είναι ούτε για 35 μέρες, ούτε για 35 μήνες αλλά για 35 χρόνια και πιστεύω ότι θα έχουμε ένα καλό κλίμα συνεργασίας με την κυβέρνηση και τον ελληνικό λαό.
Ο κινεζικός δράκος ήλθε για να μείνει στο λιμάνι του Πειραιά
ΚινητοποιήσειςΣχολιάζοντας ακόμα τις μεγάλες κινητοποιήσεις των λιμενεργατών το 2009, προκειμένου να μην εγκατασταθεί η εταιρεία του στο λιμάνι, έφερε ως παράδειγμα την περίπτωση της Μασαχουσέτης, όπου η Cosco πριν από 11 χρόνια αντιμετώπισε μία πολύ εχθρική στάση, η οποία μεταβλήθηκε, όταν η παρουσία της δημιούργησε 9.000 θέσεις εργασίας. Θα μεταφέρουμε, είπε, στον Πειραιά διεθνή κεφάλαια και θα ανοίξουμε ένα δρόμο στις σχέσεις της ελληνικής οικονομίας με επιχειρήσεις της Κίνας.
Η Cosco στα 35 χρόνια της παραχώρησης θα καταβάλει στο ΟΛΠ το ποσό των 830 εκατ. ευρώ, ενώ έως το 2015 θα επενδύσει 550 εκατ. ευρώ, προκειμένου να εκσυγχρονίσει την προβλήτα ΙΙ που απέκτησε και την προβλήτα ΙΙΙ που θα κατασκευάσει με στόχο να αυξήσει τη δυνατότητα του εμπορευματικού της σταθμού, ώστε να διακινεί 3,7 εκατ. εμπορευματοκιβώτια σε ετήσια βάση. Στόχος για το 2010 είναι η διακίνηση 800.000 εμπορευματοκιβωτίων.
Ο όμιλος σε αυτή τη χρονική στιγμή θα θωρακίσει, είπε, την επένδυσή της στον Πειραιά, ενώ εξέφρασε το άμεσο ενδιαφέρον του για το Εμπορευματικό Κέντρο Θριάσιου Πεδίου σημειώνοντας ότι η εταιρεία του έχει την πρόθεση να συνεργαστεί με έναν ισχυρό τοπικό εταίρο ώστε να αξιοποιήσει τα logistics.
Διεθνής διαγωνισμόςΗδη έχουν ανοίξει συζητήσεις με τον ΟΛΠ για την κοινή τους κάθοδο στο επικείμενο διεθνή διαγωνισμό και όπως έγινε γνωστό από τον Οργανισμό οι συζητήσεις αυτές θα εξελίσσονται έως την δημοσίευση της προκήρυξης. Διευκρίνισε, παράλληλα, ότι σήμερα δεν ενδιαφέρεται να αποκτήσει υποδομές σε άλλα ελληνικά λιμάνια, τουλάχιστον μέχρι να ισχυροποιήσει απόλυτα το πλέγμα της διαμετακόμισης από το λιμάνι του Πειραιά. Σχετικά με τα υπόλοιπα επενδυτικά σχέδια τα οποία του παρουσιάστηκαν κυρίως από το υπουργείο Μεταφορών - Υποδομών - Δικτύων (ΤΡΑΙΝΟΣΕ - ΟΣΕ - Αεροδρόμιο στο Καστέλλι κ.ά.) ο πρόεδρος της Coscο είπε ότι δεν αφορούν την εταιρεία του που επικεντρώνεται στη ναυτιλία και θα μεταφέρει τους σχετικούς φακέλους στην πατρίδα του, προκειμένου η βιωσιμότητά τους να μελετηθεί από άλλες επιχειρήσεις.
Ο Πειραιάς, όπως εξήγησε χθες ο κ. Jiafu, μετατρέπεται σταδιακά σε πύλη εισόδου για την ίδια την Cosco και τρεις ασιατικές ναυτιλιακές εταιρείες συμμάχους της, ανάμεσα σε Ασία - Αφρική και Ευρώπη.
Προκειμένου να ενισχυθεί η ηγετική του θέση στη Μεσόγειο αποφασίστηκε να μεταφερθεί μέρος των φορτίων που διακινούσε η Cosco από τον νέο τερματικό σταθμό του Πορτ Σαιντ.
Από τον Πειραιά, πλοία μικρότερων διαστάσεων (feeder) θα διακινούν τα κοντέινερ στις αγορές τις Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, της Βόρειας Αφρικής και των γύρω περιοχών.
Στο πρώτο τετράμηνο του 2010 η διακίνηση φορτίων αυξήθηκε κατά 43%, ενώ, προς το παρόν, η μηνιαία διακίνηση υπολογίζεται στα 60.000 teus. Η δεύτερη συμφωνία που βρίσκεται στο τραπέζι των συζητήσεων μεταξύ ΟΛΠ και Cosco είναι η επισκευή πλοίων της ίδιας και των τριών εταιρειών που συμμετέχουν στη συμμαχία της στην Μεσόγειο, στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος.
ΣυναντήσειςΠαράλληλα με την ισχυροποίηση της επένδυσής τους στο λιμάνι του Πειραιά, οι Κινέζοι της Cosco αυτές τις μέρες παραμονής τους στην Αθήνα, είχαν πολλές συναντήσεις με Έλληνες εφοπλιστές και ιδιαίτερα με ομίλους όπου είναι γνωστό ότι υπάρχει μεγάλη ρευστότητα, επομένως το ενδιαφέρον για κατασκευές πλοίων είναι αυτό το διάστημα έντονο. Στα ναυπηγεία της Cosco ήδη υπάρχουν σήμερα 32 παραγγελίες ελληνικών πλοίων, ενώ ο επισκευαστικός τομέας του ομίλου από το 2003 έως το 2010 περιέλαβε στο πελατολόγιό του 300 Ελληνες εφοπλιστές, οι οποίοι άφησαν στην εταιρεία ποσό της τάξεως του 1 δισ. δολ. Την ίδια στιγμή η Cosco Bulk έχει ναυλώσει 30 περίπου ελληνικά πλοία για ένα χρόνο καταβάλλοντας ναύλους της τάξεως του 1 δισ.
Reblog this post [with Zemanta]

Παρασκευή, 21 Μαΐου 2010

Λ. Κατσέλη: «Δεν υπάρχει αντιπαλότητα με τους ναυτεργάτες»


«Δεν υπάρχει καμία αντιπαλότητα με τους ναυτεργάτες», τόνισε η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκα Κατσέλη, απαντώντας στη Βουλή, σε ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ, Γ. Μαρίνου, για την άρση του καμποτάζ.
Η αρμόδια υπουργός επισήμανε ωστόσο ότι υπάρχει αντίθεση με το ΚΚΕ για το ποιος υπερασπίζεται τα συμφέροντα των ναυτεργατών και τόνισε ότι για την κυβέρνηση «πρώτη επιλογή είναι η ανάδειξη της χώρας ως το κέντρο της Ανατολικής Μεσογείου για την κρουαζιέρα, παράλληλα με την προάσπιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων».
Η κα. Κατσέλη χαρακτήρισε «στρεβλή και παραπλανητική» την αντιμετώπιση του θέματος από το ΚΚΕ και υποστήριξε ότι «οδηγεί σε αφαίμαξη και όχι σε αύξηση των θέσεων εργασίας».

Η υπουργός κατέθεσε και το πόρισμα της Ειδικής Επιτροπής Επίλυσης Ζητημάτων σχετικών με το καμποτάζ, στο οποίο από τους 18 φορείς οι 17 τάσσονται υπέρ της άρσης.

Πέμπτη, 20 Μαΐου 2010

Δεν κατέπλευσαν τρία κρουαζιερόπλια λόγω της απεργίας



Τρία κρουαζιερόπλοια δεν κατέπλευσαν σήμερα στο λιμάνι του Πειραιά λόγω της απεργίας. 

Πρόκειται για το κρουαζιερόπλοιο "MUSICA" με 2.600 επιβάτες, το οποίο κατέπλευσε στο λιμάνι του Ναυπλίου, το "ARMONIA" με 1.600 επιβάτες που κατέπλευσε στο λιμάνι της Μυκόνου και το "RUBY PRINCESS" με 3.080 επιβάτες, το οποίο συνέχισε το ταξίδι του για την Τουρκία.

Τετάρτη, 19 Μαΐου 2010

Την Ελλάδα πύλη της Cosco στην Ευρώπη βλέπει ο Wei Jiafu

Τον Πρόεδρο της κινεζικής COSCO GROUP, Capt. Wei Jiafu, συνάντησε σήμερα το πρωί η Υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκα Τ. Κατσέλη.

Ο πρόεδρος της Cosco και η 20μελής ομάδα στελεχών που τον συνοδεύει συζήτησαν για θέματα ανάπτυξης και επενδύσεων με τον Wei Jiafu να τονίζει το το ενδιαφέρον του για σειρά επενδύσεων στη χώρα.

Στη συνάντηση μετείχαν από ελληνικής πλευράς ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θ.Βενιάμης, ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών Θ.Φέσσας, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων Ν.Αγγελόπουλος, ο πρόεδρος της Ένωσης Ελληνικών Τραπεζών Β.Ράπανος και ο πρόεδρος του Ελληνικού Οργανισμού Εξωτερικού Εμπορίου Α.Χολέβας.

Εξερχόμενος της συνάντησης ο κ. Jiafu δήλωσε πως στόχος της Cosco είναι να καταστεί η Ελλάδα πύλη της κινεζικής εταιρείας στην Ευρώπη και το λιμάνι του Πειραιά το μεγαλύτερο λιμάνι της Ανατολικής Μεσογείου.

Χαρακτηριστικά δήλωσε ότι το λιμάνι του Πειραιά θα είναι η ναυαρχίδα των λιμανιών της Cosco στην Ευρώπη και όχι μόνο, υπογραμμίζοντας πως ο στόχος για το 2010 είναι η διακίνηση μέσα από το Ικόνιο 800.000 εμπορευματοκιβωτίων.

«Θα χρησιμοποιήσουμε την επιρροή μας για να προσελκύσουμε και άλλες ναυτιλιακές εταιρείες για να υποστηρίξουν τη χώρα σας. Θα προσελκύσουμε τα διεθνή κεφάλαια στο λιμάνι σας στη χώρα σας», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Ο ίδιος επεσήμανε ότι η Ελλάδα έχει στρατηγική θέση και είναι ελκυστική για επενδύσεις. Στο πλαίσιο αυτό, τόνισε το ενδιαφέρον της Cosco για επενδύσεις στη βιομηχανική ζώνη του Θριάσιου, στην εφοδιαστική αλυσίδα (logistics), σε λιμενικές υποδομές και στην ναυπηγοεπισκευή. Ο κ. Ζιαφού έθεσε θέμα επιστροφής στην Cosco ΦΠΑ ύψους 9 εκατ. ευρώ, θέμα για το οποίο η υπουργός Οικονομίας είπε πως θα διευθετηθεί σύντομα.

Η κυρία Κατσέλη καλωσόρισε τον πρόεδρο της Cosco και επισήμανε ότι η Ελλάδα επιθυμεί στενή συνεργασία με την Κίνα, την οποία θεωρεί στρατηγικό εταίρο.

Το απόγευμα ο πρόεδρος του κινεζικού ομίλου θα έχει συνάντηση με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠ Γ.Ανωμερίτη και τα διευθυντικά στελέχη του Οργανισμού. Με τους οποίους θα εξετάσει σκέψεις και προτάσεις για την περαιτέρω συνεργασία σε θέματα λιμενικών, εμπορευματικών, ναυπηγοεπισκευαστικών και τουριστικών δραστηριοτήτων.

Στόχος και φιλοδοξία του Μεγάρου Μαξίμου είναι με την επίσκεψη του Κινέζου αξιωματούχου να δημιουργηθεί θετική εντύπωση για τις επενδυτικές προοπτικές στη χώρα.

Η συνάντηση του πρωθυπουργού με τον επικεφαλής της Cosco μεθαύριο, Παρασκευή, αντιμετωπίζεται ως μείζων ευκαιρία της κυβέρνησης να αρχίσει με κάτι χειροπιαστό τη συζήτηση για τις αποκρατικοποιήσεις, σε μια περίοδο κατά την οποία επιχειρεί να παρουσιάσει αποτελέσματα στο σκέλος της ανάπτυξης και της προσέλκυσης επενδύσεων στον τομέα των υποδομών.

Έκτη συνεχής ανοδική ημέρα για τον ΟΛΠ
Με φόντο τις εξελίξεις στο Λιμάνι, η μετοχή του ΟΛΠ συνεχίζει και στη συνεδρίαση της Τετάρτης την άνοδό της, "φλερτάροντας" πλέον με τα 15 ευρώ, μιας και καταγράφει άνοδο περί του 3,40%. Παράλληλα, έχουν διακινηθεί 16.748 τεμάχια.

Θυμίζουμε ότι αυτή είναι η 6η συνεχής ανοδική συνεδρίαση για τη μετοχή του ΟΛΠ που κερδίζει συνολικά αυτό το διάστημα κοντά στο 20%! 

Το ανανεωμένο Celebrity Constellation ξεκινά κρουαζιέρες με νέο αέρα


Το πρώτο από τα 4 κρουαζιερόπλοια κατηγορίας  Millennium μπαίνει ξανά σε λειτουργία μετά από μια μεγάλη διαδικασία ανακαίνισης                                                                                                                                
Η Celebrity Cruises παρουσίασε πρόσφατα στο Άμστερνταμ το πολυαναμενόμενο Celebrity Constellation, μετά από εκτεταμένη ανακαίνιση, κατά την οποία ενσωματώθηκαν στο κρουαζιερόπλοιο στοιχεία κατηγορίας Solstice. 

Μετά από μια περίοδο ανανέωσης 15 ημερών, κατά την οποία το κρουαζιερόπλοιο παρέμεινε στο ναυπηγείο, το Celebrity Constellation περιλαμβάνει πλέον μερικά από τα πιο δημοφιλή μέρη που υπάρχουν και στα κρουαζιερόπλοια κατηγορίας Solstice, όπως το δελεαστικό εστιατόριο Tuscan Grille, την κρεπερί Bistro on Five, το δροσερό, γεμάτο πάγο Martini Bar, το Café al Bacio and Gelateria και το wine bar Cellarmasters, πλήρως εξοπλισμένο με το υπερσύγχρονο σύστημα σερβιρίσματος κρασιού “Enomatics”, που επιτρέπει στους επιβάτες να επιλέξουν το κρασί της αρεσκείας τους με το πάτημα ενός κουμπιού. Από την άλλη οι πολυτελείς σουίτες, με τα νέα έπιπλα, τις επίπεδες τηλεοράσεις, τα νέα λευκά ήδη και μοκέτες, καθώς και η προσθήκη αντίστοιχων στοιχείων σε κάθε κοινόχρηστο χώρο αντανακλούν το στυλ και το γούστο της κατηγορίας Solstice.  

“Το ανακαινισμένο Celebrity Constellation αποτελεί ένα αντιπροσωπευτικό παράδειγμα του μεγέθους της πλατφόρμας “Designed for you”, η οποία έχει χτιστεί γύρω από την μακρόχρονη δέσμευσή μας να αναγνωρίζουμε τις ανάγκες και να σχεδιάζουμε ακριβώς αυτό που θέλουν οι επιβάτες μας,” δήλωσε ο κ. Dan Hanrahan, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Celebrity Cruises. “Με την προσθήκη στοιχείων κατηγορίας Solstice, στοιχεία που γνωρίζουμε ότι οι επιβάτες μας λατρεύουν, σε όλο τον στόλο κρουαζιερόπλοιων κατηγορίας Millennium είμαστε σίγουροι ότι θα πετύχουμε τον στόχο μας, να εξυπηρετήσουμε δηλαδή με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τους επιβάτες μας.”  

To Celebrity Constellation είναι το πρώτο από τα τέσσερα κρουαζιερόπλοια κατηγορίας Millennium που ανακαινίζεται με αυτό τον τρόπο, ενώ θα ακολουθήσουν τα Celebrity Infinity και Celebrity Summit το 2011 και το Celebrity Millennium το 2012.

Η ανανέωση αποτελεί μέρος της πλατφόρμας Designed for you, η οποία, σε συνδυασμό με τις παροχές των προγραμμάτων Celebrity Life και Captain’s Club αντικατοπτρίζει μια επένδυση 200 εκατομμυρίων δολαρίων.

Μετά τις κρουαζιέρες 7 νυχτών στα μαγευτικά Νορβηγικά Φιόρδ, το Celebrity Constellation θα πραγματοποιήσει μια σειρά κρουαζιέρων 12 νυχτών σε Σκανδιναβία και Ρωσία, 8 νυχτών σε Βόρεια Ευρώπη και Μεσόγειο, 7 νυχτών στην Μεσόγειο, καθώς επίσης και ένα υπερατλαντικό ταξίδι 14 νυχτών με αφετηρία την Βαρκελώνη και προορισμό το Μαϊάμι. Έπειτα το κρουαζιερόπλοιο θα κάνει κρουαζιέρες στην Καραϊβική, τον Παναμά και το Σαν Ντιέγκο.

Ζήστε τη μαγεία της κρουαζιέρας καλώντας τον ταξιδιωτικό σας πράκτορα ή τον τουριστικό οργανισμό Navigator, αποκλειστικό αντιπρόσωπο της Royal Caribbean Cruises σε Ελλάδα, Κύπρο,  FYROM, Βουλγαρία και Σλοβακία στο (+30) 2103609801-3.

Τρίτη, 18 Μαΐου 2010

Αίτημα για ενίσχυση του ελληνικού γιώτινγκ από το κράτος



"Παρά τη δυσφήμηση που υφίσταται η Ελλάδα και την αρνητική εντύπωση που καλλιεργούν τα διεθνή μέσα ενημέρωσης που εμφανίζουν την  Ελλάδα ως χώρα προς αποφυγή, παρά τις δυσκολίες στην μετακίνηση από αέρα λόγω της στάχτης του ηφαιστείου της Ισλανδίας, παρά την οικονομική κρίση που επηρεάζει όλες τις χώρες και τις τσέπες όλων των ανθρώπων, αλλά και τους προϋπολογισμούς των Γραφείων με αποτέλεσμα να έχουν μειώσει τα ταξίδια τους και τις συμμετοχές σε διεθνή σαλόνια... παρά τις απεργίες των θαλασσίων μεταφορών τις ημέρες του σαλονιού που δημιούργησε προβλήματα στην μετακίνηση όλων των συμμετεχόντων...οι ξένοι brokers ήρθαν στην Ελλάδα, εξετέλεσαν την αποστολή τους και έφυγαν με τις καλύτερες εντυπώσεις. Θεωρούμε άθλο που στις δύσκολες μέρες μας είχαμε αξιοπρεπή προσέλευση Ξένων Ναυλομεσιτών με αντιπροσώπους από όλα τα μεγάλα και σοβαρά γραφεία του κόσμου". Τα παραπάνω σημειώνει οΕλληνικος Σύνδεσμος Μεσιτών & Εμπειρογνωμόνων Θαλαμηγών και η Οργανωτική Επιτροπή του 9ου Ναυτικού Σαλονιού Επαγγελματικών Θαλαμηγών στον Πόρο.
"Είναι επίσης σημαντικό ότι το κράτος ήταν παρόν στην προσπάθειά μας και επηρέασε θετικά την όλη εικόνα και θέλουμε να πιστεύουμε ότι μετά την καθοριστική παρουσία της υφυπουργού Τουρισμού και Πολιτισμού κας Aντζελας Γκερέκου, και της Υπουργού Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κας Λούκα Κατσέλη, στα εγκαίνια του σαλονιού του Πόρου, θα έχουμε και την οικονομική ενίσχυση που μας αναλογεί για να μπορέσουμε να συνεχίσουμε αυτόν τον τόσο απαραίτητο θεσμό. Ένας θεσμός με καθοριστικές συνέπειες για την εισροή συναλλάγματος στην Ελλάδα", συνεχίζει στην ανακοίνωσή της η Οργανωτική Επιτροπή.
"Τα ελληνικά επαγγελματικά επανδρωμένα θαλαμηγά σκάφη αποτελούν μια πολύ ειδική κατηγορία του ελληνικού θαλάσσιου τουρισμού και είναι η μόνη κατηγορία πλοίων που απευθύνεται στον υψηλό τουρισμό που τόσο έχει ανάγκη η Ελλάδα και που τόσο πολύ επιδιώκει να προσελκύει. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι η ελληνική νομοθεσία και τα κέντρα οικονομικών αποφάσεων θα δώσουν την απαραίτητη προσοχή και βοήθεια με αποφάσεις που δε θα έχουν ως αποτέλεσμα να στραγγαλίσουν αυτήν την πηγή συναλλάγματος σε βάρος ελληνικών συμφερόντων, και της Ελλάδας".
Τατιάνα Ρόκου

Δευτέρα, 17 Μαΐου 2010

Δύο ¨κανόνια¨ και ξεπούλημα σκαφών αναψυχής


Του Γιώργου Ανδρή

Μετά τα κανόνια που έχουν «σκάσει» στον κλάδο του αυτοκινήτου, αλαλούμ επικρατεί και στην αγορά σκαφών αναψυχής καθώς η αύξηση του ΦΠΑ κατά 2 μονάδες από την 1η Ιουλίου αλλά και η επιβολή τεκμηρίων διαβίωσης έπληξε καίρια τις πωλήσεις σκαφών αναψυχής ενώ η εκτόξευση των τιμών στα καύσιμα οδήγησε αρκετούς ιδιοκτήτες είτε να το παροπλίσουν είτε να αναζητούν αγοραστή για να το «ξεφορτωθούν».

«Κανόνια»
Τα κανόνια πλέον έκαναν την εμφάνισή τους και στην αγορά σκαφών. Σύμφωνα με πληροφορίες ιδιοκτήτης μονάδας σκαφών στην περιοχή της Πρέβεζας «εξαφανίστηκε» αφήνοντας πολύ μεγάλα χρέη προς τις τράπεζες αλλά και τους προμηθευτές του (εισαγωγικές εταιρείες σκαφών και εξωλέμβιων μηχανών). Οπως αναφέρουν στην «Η» στελέχη της αγοράς το θέμα που έχει προκύψει με τον συγκεκριμένο αντιπρόσωπο θεωρείται αδιανόητο καθώς ουδέποτε είχε δώσει το παραμικρό δικαίωμα σε κανέναν και ήταν άκρως τυπικός στις υποχρεώσεις του, τουλάχιστον μέχρι τις αρχές του 2010.

Ακόμη ένας αντιπρόσωπος σε νησί των Δωδεκανήσων προσπαθεί να σώσει την επιχείρηση του από τα χρέη και, σύμφωνα με πληροφορίες, εντός των ερχόμενων ημερών αναμένεται να τον επισκεφθούν εκ νέου δικαστικοί επιμελητές για να προβούν σε κατάσχεση της περιουσίας του.

Όμως τα δεδομένα τόσο από το νέο φορολογικό καθεστώς τόσο και από την εκτίναξη των τιμών των καυσίμων άλλαξε τελείως τα δεδομένα στην αγορά σκαφών με αποτέλεσμα να υπάρχουν τεράστιες στρεβλώσεις με πολύ άσχημα αποτελέσματα. Οπως αναφέρουν χαρακτηριστικά στην «Η» στελέχη της αγοράς: «Δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή αντιπρόσωπος, έμπορος, πάρκινγκ σκαφών που να μην έχει δεκάδες μεταχειρισμένα σκάφη προς πώληση καθώς οι ιδιοκτήτες τους επιθυμούν να τα «ξεφορτωθούν» εξαιτίας της εκτίναξης του κόστους χρήσης αλλά και του φόβου των τεκμηρίων».

Στη κορυφή της λίστας των ιδιοκτητών που επιθυμούν να τα πουλήσουν βρίσκονται οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι Δημόσιοι υπάλληλοι οι οποίοι προφανώς δεν μπορούν να καλύψουν το τεκμήριο διαβίωσης που έχει επιβληθεί. Ωστόσο η ξαφνική διάθεση προς πώληση εκατοντάδων μεταχειρισμένων σκαφών αναψυχής έχει «παγώσει» την αγορά των καινούριων καθώς οι λιγοστοί υποψήφιοι αγοραστές που υπάρχουν επιδιώκουν να βρουν την μεγάλη ευκαιρία στα σκάφη από δεύτερο χέρι. Κάποιοι ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής δεν διστάζουν ακόμη και να πουλήσουν σε άκρως εξευτελιστικές τιμές τα σκάφη αναψυχής τους ώστε να μην τα δηλώσουν στις φορολογικές τους δηλώσεις του 2010 καθώς θα πρέπει να καταβάλουν αρκετά χρήματα εξαιτίας των τεκμηρίων διαβίωσης.

Εξαρση κλοπών
Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που γνωρίζει μεγάλη έξαρση τον τελευταίο μήνα αφορά στην κλοπή εξωλέμβιων μηχανών από σχεδόν όλες τις μαρίνες της περιφέρειας, από πάρκινγκ αλλά και από τα σπίτια ιδιωτών. Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς η έξαρση των κλοπών οφείλεται κυρίως στο υψηλό κόστος επισκευής των μηχανών θαλάσσης με καινούρια ανταλλακτικά και αυτή τη στιγμή υπάρχει τεράστια ζήτηση μεταχειρισμένων ανταλλακτικών ώστε να μειωθεί το κόστος επισκευής.

Ο εξουσιοδοτημένος έμπορος της Mercury, Mercruiser της Κορίνθου και ιδιοκτήτης μονάδας κ. Αν. Κυριακούδης αναφέρει στην «Η»: «Η αύξηση του κόστους χρήσης των σκαφών έχει οδηγήσει πολλούς πελάτες στη μείωση της χρήσης τους ενώ δεν είναι και λίγες οι περιπτώσεις στις οποίες οι κάτοχοι επιθυμούν να τα πουλήσουν όσο-όσο. Από την άλλη, οι κάτοχοι σκαφών όταν επισκέπτονται το κατάστημά μου για το τακτικό σέρβις της μηχανής τους επιθυμούν φθηνό σέρβις να που περιλαμβάνει τα απολύτως απαραίτητα ενώ ακόμη κι όταν κάποιο εξάρτημα της μηχανής είναι μεταξύ φθαρμένο δεν το αντικαθιστούν βάζοντας σε κίνδυνο να μείνουν ακυβέρνητοι στη μέση της θάλασσας...».

Παρασκευή, 14 Μαΐου 2010

Tην Shell στο Λας Πάλμας εξαγόρασε ο Δ. Μελισσανίδης


Στην εξαγορά των εγκαταστάσεων καυσίμων της εταιρείας Shell στο Las Palmas στα Κανάρια Νησιά προχώρησε η ελληνικών συμφερόντων εισηγμένη στο NYSE διεθνής εμπορική εταιρεία ανεφοδιασμού ναυτιλιακών καυσίμων Aegean. Με αυτή την επιχειρηματική κίνηση, που θεωρείται ως στρατηγικής σημασίας, η Aegean δίνει δυναμικά το «παρών» σε ένα νέο εμπορικό και στρατηγικό για την παγκόσμια ναυτιλία σημείο, ενώ, σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση, όλο το προσωπικό του τερματικού σταθμού θα παραμείνει, την δε Γενική Διεύθυνση θα εξακολουθήσει να έχει ο μέχρι τώρα Γενικός Διευθυντής των Εγκαταστάσεων, κ. Manuel Martin.
Με βάση τη συμφωνία εξαγοράς, στην κατοχή της AEGEAN θα περιέλθουν:
- Η εγκατάσταση 70.000 mt
- Οι δύο αγωγοί φορτοεκφόρτωσης
- Οι αγωγοί απ' ευθείας σύνδεσης με όλους τους προβλήτες του λιμανιού.
- Τα δυο κτίρια για τις διοικητικές λειτουργικές ανάγκες.
- Ένα εργοστάσιο παραγωγής λιπαντικών (blending plant),
καθώς και
-Το εργαστήριο ποιοτικού ελέγχου.
Με τον νεοαποκτηθέντα σταθμό και τους σταθμούς που ήδη έχει σε Γιβραλτάρ, Γκάνα και Μαρόκο, η εταιρεία καταλαμβάνει τη θέση του σπουδαιότερου «παίκτη» ναυτιλιακών καυσίμων στην περιοχή της Βορειοδυτικής Αφρικής, στον Ατλαντικό. 

Πέμπτη, 13 Μαΐου 2010

Οι Έλληνες εφοπλιστές ξεπερνούν την καταιγίδα

«Τουλάχιστον ένας κλάδος της ελληνικής οικονομίας έχει μία ευκαιρία να ξεφύγει απ’ την κρίση της χώρας», γράφει σήμερα η Wall Street Journal, «και αυτός είναι οι μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες».

Όπως σημειώνει η εφημερίδα οι κορυφαίοι της ελληνικής ναυτιλίας προετοιμάζονται για μία ισχυρή χρονιά χάρη στην επικέντρωση τους στα τάνκερ που μεταφέρουν πετρέλαιο και χημικά και στα πλοία μεταφορά ξηρού φορτίου, όπως το σιτάρι και ο άνθρακας.

"O κλάδος, δεύτερος τη τάξει σημαντικότερος για την ελληνική οικονομία μετά τον τουρισμό, επιχειρεί να εκμεταλλευθεί την αύξηση της ζήτησης για εμπορεύματα στην Κίνα", σημειώνει η εφημερίδα προσθέτοντας ότι "επίσης οι εφοπλιστές είναι καλά τοποθετημένοι επειδή δεν έχουν μεγάλη έκθεση στην αγορά των container, που περνά τη μεγαλύτερη κρίση στην παγκόσμια ναυτιλία.

"Είμαστε οι οδηγοί των φορτηγών της θάλασσας», είπε στην εφημερίδα ο δ/νων σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation, Νικόλας Τσάκος ο οποίος ελέγχει 46 τάνκερ.

Όπως σημειώνει η εφημερίδα βγάζοντας κέρδη απ’ το παγκόσμιο εμπόριο και κρατώντας απόσταση απ’ την ίδια την Ελλάδα αποτελεί μία στρατηγική που πέτυχε απόλυτα για τους μεγιστάνες του χώρου τον 20ο αιώνα, όπως τον Αριστοτέλη Ωνάση και Σταύρο Νιάρχο.

Καθώς επωφελούνταν απ’ την άνοδο των τιμών των ναύλων κατά τη διάρκεια της κρίσης του Σουέζ το 1956, την «εκρηκτική ανάπτυξη» της δεκαετίας του ’60 και τους πολέμους του Περσικού, οι ηγέτες της ελληνικής ναυτιλίας ανέπτυξαν τη δραστηριότητα τους στο Λονδίνο και τη Ν.Υόρκη φεύγοντας απ’ την αναταραχή της Ελλάδας σε περιόδους δικτατορίας και πολιτικής αναταραχής. Έβαλαν σημαία στα πλοία τους νησιών Μάρσαλ, Μάλτας και Λιβερίας και έστειλαν τα χρήματα τους στο Λίχτενστάιν ή στα Κέιμαν.

«Πάντα έχουν ένα μέρος να πάνε εάν υπάρχει μία κατάρρευση», λέει στην εφημερίδα o Clay Matiland, εκτελεστικός συνεργάτης διεθνών εγγραφών πλοίων στα νησιά Μάρσαλ, στα οποία έχουν υπαχθεί το 12% του συνόλου του ελληνικού στόλου.

"Ειρωνικά, το σημερινό χρηματοοικονομικό χάος στην Ελλάδα ίσως βοηθήσει τις ναυτιλιακές εταιρείες να αποπληθωρίσουν  τους μισθούς και το κόστος των ακινήτων στην πατρίδα τους", σημειώνει η εφημερίδα, προσθέτοντας: "Άλλοι Έλληνες θα χρειαστεί να πληρώσουν για το χάος καθώς η κυβέρνηση θα επιβάλει νέους φόρους, αλλά οι ναυτιλιακές εταιρείες αποτελούν εξαίρεση στο να υποβάλουν φόρους με βάση την ισχύουσα νομοθεσία". Το τελευταίο είναι απίθανο να αλλάξει, σημειώνει η εφημερίδα επικαλούμενη εκτιμήσεις εφοπλιστών και αναλυτών, "ακόμα και αν το ΔΝΤ και η ΕΕ επιβάλουν πιο σκληρά μέτρα"!

Πάντως παρά το γεγονός ότι οι εφοπλιστές ξεφεύγουν απ’ τους φόρους, αποτελούν ένα πολύ μεγάλο μέρος της ελληνικής οικονομίας. Ο κλάδος λέει ότι συνεισφέρει περίπου το 5% του ΑΕΠ απασχολώντας 250.000 Έλληνες και χρησιμοποιώντας συνεργάτες ελληνικές εταιρείες (δικηγόρους, προμηθευτές και λοιπούς).

Οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες έχουν στην κατοχή τους περίπου 4.800 σκάφη και ελέγχουν το 15% με 20% της παγκόσμιας ναυτιλίας με βάση το tonnage, σύμφωνα με αναλυτές. Μόνο η Ιαπωνία έχει το μεγαλύτερο εμπορικό στόλο.

Απ’ την δεκαετία του ’80 πάνω από 20 ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες έχουν εισαχθεί σε χρηματιστήρια.

Τρίτη, 11 Μαΐου 2010

Όμιλος Βαφειά: Αυξήθηκε o στόλος στα 72 πλοία

Ενισχύει τον στόλο της η ναυτιλιακή εταιρεία δεξαμενόπλοιων Stealth maritime, που είναι η μη εισηγμένη του Ομίλου Βαφειά. Πρόκειται για το crude aframax tanker V8 STEALTH II από τα κινεζικά ναυπηγεία. 

Είναι χωρητικότητας 114,000 dwt aframax υπό σημαία Μarshall Ιslands. Άρχισε την μακροχρόνια ναύλωσή του από εταιρεία ευρωπαϊκών συμφερόντων.

Είναι το τελευταίο από μία σειρά τεσσάρων αδελφών

πλοίων τη ναυπήγηση των οποίων είχε παραγγείλει το γερμανικών συμφερόντων Schulte Group για να αγοράσει στη συνέχεια τα συμβόλαια η Stealth Maritime. 
 
Επίσης, η Stealth Maritime πλήρωσε 56 εκατ. δολάρια για να εξασφαλίσει ένα crude aframax tanker χωρητικότητας 115.000 dwt το οποίο θα παραδοθεί τον προσεχή Ιούλιο από τα ναυπηγεία Samsung και θα ονομαστεί Spike και είναι ήδη χρονοναυλωμένο. 
 
Μετά τις κινήσεις αυτές ο Όμιλος Βαφειά ελέγχει 20 διπλού τοιχώματος δεξαμενόπλοια που είναι aframaxes and product tankers.
Συνολικά ο όμιλος ελέγχει στόλο από 72 πλοία tankers, gas carriers και bulkers.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...