Πέμπτη, 30 Σεπτεμβρίου 2010

Στην Ηγουμενίτσα το κρουαζιερόπλοιο «BREMEN»

Η Εγνατία Οδός, ανοίγει «νέους δρόμους» για τον τουρισμό, όχι μόνο της Ηπείρου, αλλά και γειτονικών περιοχών, με προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Σήμερα το μεσημέρι, κατέπλευσε στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, το κρουαζιερόπλοιο «BREMEN» της εταιρείας Hapag-Lloyd, μεταφέροντας τους πρώτους 150 περίπου, εκδρομείς που ξεναγήθηκαν στο αρχαίο θέατρο της Δωδώνης, στο αρχαιολογικό μουσείο Ηγουμενίτσας και γνώρισαν από κοντά τις ομορφιές της Ηγουμενίτσας. Είναι μια νέα κρουαζιέρα που ξεκίνησε από το λιμάνι του Λιβόρνο της Ιταλίας, επισκέφτηκε διαδοχικά τα λιμάνια της Βενετίας, και το λιμάνι Κορκούλα της Κροατίας, στη συνέχεια την Ηγουμενίτσα και θα κατευθυνθεί προς την Ιτέα, με τελικό προορισμό το λιμάνι του Πειραιά.Στους επιβάτες επιφυλάχθηκε από τις Αρχές της Ηγουμενίτσας και τους τοπικούς τουριστικούς παράγοντες θερμή υποδοχή, τους προσφέρθηκαν δώρα, γεύτηκαν διάφορα εδέσματα και ποτά και παρακολούθησαν τοπικά χορευτικά συγκροτήματα.Η άφιξη του «ΒRΕΜΕΝ», είναι το αποτέλεσμα προσπαθειών του Οργανισμού Λιμένα Ηγουμενίτσας, για προσέλκυση ενδιαφέροντος κρουαζιερόπλοιων στην πύλη της χώρας μας προς την υπόλοιπη Ευρώπη, που μέχρι τώρα εξυπηρετούσε κυρίως επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία.Η ολοκλήρωση των εργασιών της Β΄ Φάσης ανάπτυξης των υποδομών του λιμένα, αλλά και η Εγνατία Οδός, προσφέρουν στο λιμάνι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για ανάπτυξη δραστηριοτήτων στο χώρο της κρουαζιέρας. Αυτό το εντόπισαν και ξένοι τουριστικοί οργανισμοί, που στο μέλλον από την Ηγουμενίτσα, μέσω της Εγνατίας Οδού, θα πραγματοποιούν εκδρομές στο αρχαίο θέατρο Δωδώνης, στη Νικόπολη, στο Νεκρομαντείο του Αχέροντα και σε άλλους αρχαιολογικούς χώρους, αλλά και στα Γιάννινα, Ζαγοροχώρια, Μέτσοβο και Μετέωρα. Ταυτόχρονα σχεδιάζεται και ο χειμερινός τουρισμός στις περιοχές της Ηπείρου που έχουν αναπτυχθεί ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια και συγκεντρώνουν μεγάλο αριθμό επισκεπτών.Στόχος είναι λοιπόν το λιμάνι της Ηγουμενίτσας να αποτελέσει στα επόμενα χρόνια προορισμό κρουαζιέρας, αναδεικνύοντας έτσι τις ομορφιές της Ηπείρου, αλλά και τις περιοχές τουριστικού ενδιαφέροντος και ιδιαίτερου φυσικού κάλλους της ευρύτερης περιοχής.Για τη συνέχεια, έχουν ήδη προγραμματισθεί και άλλες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στην Ηγουμενίτσα, ενώ το 2011, ο αριθμός τους θα αυξηθεί σημαντικά.

Τρίτη, 28 Σεπτεμβρίου 2010

Διευκρινίσεις για την άσκηση εκλογικού δικαιώματος από ναυτικούς

Διευκρινιστικές οδηγίες για την άσκηση του εκλογικού δικαιώματος από τους ναυτικούς που θα είναι ναυτολογημένοι κατά τη διενέργεια των αυτοδιοικητικών εκλογών της 7ης Νοεμβρίου 2010 και τις επαναληπτικές της 14ης Νοεμβρίου 2010 εξέδωσε το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.

Όπως ανακοινώθηκε, σύμφωνα με τις εγκυκλίους υπ΄αριθμ. 18, 19 & 22 του Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης:

1. Από την ισχύουσα εκλογική νομοθεσία δεν προβλέπεται ειδική διαδικασία άσκησης του εκλογικού δικαιώματος για τους ναυτολογημένους ναυτικούς, καθόσον στις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές δεν συντάσσονται ειδικοί εκλογικοί κατάλογοι. Συνεπώς ισχύει ότι και για τους υπόλοιπους εκλογείς, δηλαδή κατά τις εκλογές για την ανάδειξη δημοτικών και περιφερειακών αρχών θα ψηφίσουν μόνο εκείνοι που θα βρεθούν κατά την ημέρα των εκλογών στο εκλογικό τμήμα του Δήμου ή της Κοινότητας στους εκλογικούς καταλόγους του οποίου είναι εγγεγραμμένοι. Η ψηφοφορία θα αρχίσει την 7η πρωινή της Κυριακής 07 Νοεμβρίου 2010 και θα λήξει την 7η βραδινή της ίδιας μέρας. Σε περίπτωση επανάληψης της ψηφοφορίας, αυτή θα διεξαχθεί την Κυριακή 14 Νοεμβρίου 2010, με ίδια ώρα έναρξης και λήξης. Σε περίπτωση που η ψηφοφορία δεν διεξαχθεί για οποιοδήποτε λόγο σε ένα Δήμο ή σε ένα ή περισσότερα εκλογικά τμήματα, αυτή θα γίνει την Τετάρτη 10 Νοεμβρίου 2010.

2. Με σκοπό την παροχή της δυνατότητας άσκησης του εκλογικού δικαιώματος σε μεγαλύτερο αριθμό ναυτικών μελών πληρώματος πλοίων που θα βρεθούν στους λιμένες περιοχής αρμοδιότητάς Λιμενικών Αρχών εσωτερικού κατά την ημέρα των εκλογών, συστήνεται στους πλοιάρχους να διευκολύνουν τους ναυτολογημένους στα πλοία τους ναυτικούς προκειμένου να μεταβούν στα εκλογικά τους τμήματα για να ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα.

3. Η άσκηση του εκλογικού δικαιώματος είναι υποχρεωτική και η αδικαιολόγητη παράλειψή της τιμωρείται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.

4. Προς αποφυγή των ανωτέρω κυρώσεων, οι ναυτικοί που έχουν δικαίωμα ψήφου και είναι ναυτολογημένοι σε πλοία που βρίσκονται κατά την ημέρα των εκλογών σε Ελληνικούς λιμένες και περιοχές που απέχουν:

α) περισσότερα από 200 χιλιόμετρα από το εκλογικό τμήμα στο οποίο υποχρεούνται να ψηφίσουν, οφείλουν να παρουσιασθούν την ημέρα των εκλογών στο Δήμο ή την Κοινότητα του λιμένα παραμονής του πλοίου και να εφοδιασθούν με σχετική βεβαίωση.

β) λιγότερα από 200 χιλιόμετρα από το εκλογικό τμήμα στο οποίο υποχρεούνται να ψηφίσουν και δεν μπορούν να μεταβούν λόγω μη χορήγησης άδειας από τον πλοίαρχο ένεκα λειτουργικών αναγκών του πλοίου που επιβάλλουν την παρουσία τους σε αυτό, πρέπει να εφοδιασθούν με σχετική βεβαίωση του πλοιάρχου θεωρημένη από τη Λιμενική Αρχή για το ακριβές του περιεχομένου της.

5. Όσον αφορά στις Προξενικές Λιμενικές Αρχές, αυτές οφείλουν να ενημερώσουν τους πλοιάρχους και τα πληρώματα των πλοίων που καταπλέουν στους λιμένες τους προκειμένου οι ναυτικοί που έχουν δικαίωμα ψήφου και είναι ναυτολογημένοι σε πλοία που βρίσκονται κατά την ημέρα της ψηφοφορίας στο εξωτερικό, να εφοδιασθούν με σχετική βεβαίωση του πλοιάρχου, θεωρημένη για το ακριβές του περιεχομένου της από Ελληνική Λιμενική ή Προξενική Αρχή.

6. Τα προαναφερόμενα ισχύουν και στην περίπτωση διενέργειας επαναληπτικής ψηφοφορίας την Κυριακή 14 Νοεμβρίου 2010.

Δευτέρα, 27 Σεπτεμβρίου 2010

Λιγότεροι οι επιβάτες στα πλοία και τον Ιούλιο

Μείωση 6,5%, παρατηρήθηκε στην ακτοπλοΐα και τον Ιούλιο, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του Λιμενικού Σώματος για το λιμάνι του Πειραιά. Στο πρώτο εξάμηνο του 2010 υπολογίζεται ότι η κίνηση στην ακτοπλοΐα ήταν μειωμένη κατά 15% περίπου σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2009.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία, φέτος, από το λιμάνι του Πειραιά ταξίδεψαν 674.126 επιβάτες, 6,5% λιγότεροι από τον Ιούλιο του 2009, όταν και είχαν επιβιβαστεί στα πλοία της ακτοπλοΐας 721.029 επιβάτες.

Ταυτόχρονα, ταξίδεψαν λιγότερα αυτοκίνητα, 96.126 φέτος, από 108.887 πέρυσι, λιγότερα φορτηγά, 16.315 φέτος από 24.162 πέρυσι, και λιγότερα δίκυκλα, 19.623 από 21.182 πέρυσι.

Φέτος, πραγματοποιήθηκαν 33 λιγότερα δρομολόγια σε σχέση με τον Ιούλιο του 2009 και συγκεκριμένα 837 πέρυσι, έναντι 804 φέτος.

Μειωμένη είναι και η επιβατική κίνηση στον Αργοσαρωνικό, αλλά και στο λιμάνι της Ραφήνας.

Φέτος, στη διάρκεια του Ιουλίου για τον Αργοσαρωνικό ταξίδεψαν 206.104 επιβάτες έναντι 212.048 πέρυσι, και στη Ραφήνα ο αριθμός των επιβατών που ταξίδεψε έφτασε τους 176.911, ενώ τον περυσινό Ιούλιο ήταν 198.864.

Τον Ιούνιο, διακινήθηκαν περισσότεροι επιβάτες, 327.024 συνολικά, από 321.396 που διακινήθηκαν τον Ιούνιο του 2009, αλλά η κίνηση των οχημάτων ήταν μειωμένη στα 39.818 αυτοκίνητα, έναντι 44.152 τον Ιούνιο του 2009.

Στα νησιά του Αργοσαρωνικού, ταξίδεψαν φέτος 133.631 επιβάτες, από 174.439 πέρυσι.

Στο πρώτο εξάμηνο του 2010 υπολογίζεται ότι η κίνηση στην ακτοπλοΐα ήταν μειωμένη κατά 15% περίπου σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2009.

Η ANEK LINES ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ

Η ANEK LINES συνεχίζει για δεύτερη χρονιά να ταξιδεύει με δική της πρωτοβουλία το ελληνικό ελαιόλαδο σε όλους τους προορισμούς της στο εσωτερικό, στο εξωτερικό αλλά και σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες στις οποίες η εταιρεία έχει δυναμική παρουσία μέσω των τουριστικών εκθέσεων που συμμετέχει.

* Το ταξίδι του ελαιόλαδου

Το «ταξίδι» ξεκίνησε πριν ένα χρόνο όταν η ΑΝΕΚ, ήρθε σε επικοινωνία με εταιρίες και συνεταιρισμούς ελαιολάδου της Κρήτης, της Λέσβου, της Μεσσηνίας και της Λακωνίας, και κατάφερε να συγκεντρώσει πάνω από 20.000 δείγματα εξαιρετικά παρθένου ελαιολάδου, από 18 φορείς. Το ελαιόλαδο αυτό ταξίδεψε στις διεθνείς τουριστικές εκθέσεις της Γερμανίας, Ιταλίας,Αυστρίας, Ελβετίας, Ολλανδίας. Οι επισκέπτες στα εκθεσιακά περίπτερα της ANEK LINES ενημερώθηκαν από το πολύγλωσσο έντυπο της καμπάνιας για την αξία της μεσογειακής διατροφής και για την ελληνική παράδοση. Παράλληλα, είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν το ελληνικό ελαιόλαδο μέσω δώρων - δειγμάτων.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ενημερωθούν για το σύνολο των προωθητικών ενεργειών που πραγματοποίησε η ΑΝΕΚ για το ταξίδι του ελαιολάδου από την ιστοσελίδα της ΑΝΕΚ www.anek.gr.

Η πρωτοβουλία αυτή εξαιτίας της τεράστιας απήχησης που είχε στο εξωτερικό συνεχίζεται και διευρύνεται το 2011. Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν καθημερινά (Δευτέρα έως Παρασκευή 7:30-15:30) στο τηλ. 28210-24197, στο fax: 28210-36200 και στα e-mail : an@anek.gr & gem@anek.gr .



* Ελαιόλαδο εν πλω

- Στο πλαίσιο των δράσεων που πραγματοποιεί, για την προώθηση του ελληνικού ελαιολάδου, η ANEK είναι η μοναδική ναυτιλιακή εταιρεία στην Ευρώπη που χρησιμοποιεί σταεστιατόρια των πλοίων της αποκλειστικά ελληνικό εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο δίνοντας έτσι στα εκατομμύρια των επιβατών της μια μικρή γεύση του πολύτιμου θησαυρού που παράγει η χώρα μας. Αξίζει να αναφέρουμε ότι το κοινό του έγκυρου περιοδικού CONDE NAST TRAVELLER επιβράβευσε την ΑΝΕΚ αναδεικνύοντάς την ως την κορυφαία ακτοπλοϊκή εταιρεία εσωτερικού και εξωτερικού για το 2009, κατατάσσοντάς την στην πρώτη θέση & στην κατηγορία «Γεύση / εστιατόρια» χάρη στο εξαιρετικής νοστιμιάς και ποιότητας μενού της.


Επιπλέον, προβάλλοντας τα μοναδικά οφέλη της Κρητικής Μεσογειακής Διατροφής, η ΑΝΕΚ εξακολουθεί να προσφέρει δωρεάν στους πελάτες της στις τραπεζαρίες των πλοίων της μια συσκευασία βιολογικού εξαιρετικού παρθένου ελαιολάδου.


* Αρωγός δραστηριοτήτων για το ελαιόλαδο

Η ANEK LINES, υποστηρίζει ένθερμα δραστηριότητες και εκδηλώσεις που έχουν ως κεντρικό θεματικό άξονα το ελαιόλαδο. Ως εκ τούτου, παρείχε υποστήριξη ως χορηγός επικοινωνίας και μεταφοράς στην «3η ΕΛΑΙΟΤΕΧΝΙΑ 2010- Έκθεση Ελιάς και Ελαιολάδου» αλλά και σε άλλες δραστηριότητες που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο αυτό όπως στην «Αυτοκινητοδρομία της Ελιάς», στον «Αρχαίο ελαιώνα της Κρήτης στο βάθος του χρόνου» και στο «Ελαιουργείο».


* Προωθητικές ενέργειες για το ελαιόλαδο

Επιπλέον στηρίζει και αναδεικνύει την αξία του ελαιολάδου & των κρητικών προϊόντων, μέσα από τηλεοπτικά σποτ, περιοδικά και ηλεκτρονικά μέσα καθώς και από το εταιρικό περιοδικό «Ανεκόραμα» το οποίο διανέμεται δωρεάν εν πλω σε όλους τους ταξιδιώτες της ANEK LINES.


Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι η ΑΝΕΚ σταθερά εδώ και δεκαετίες προωθεί το ελαιόλαδο μέσα από τα καταστήματα των πλοίων της, όπως και πολλά τοπικά προϊόντα: κρητικά παξιμάδια, ρακόμελο, τσικουδιά, ούζο, πετιμέζι και φυσικά τα περίφημα κρασιά ντόπιων οινοπαραγωγών.


Η ANEK LINES, υπερήφανη πρέσβειρα του ελληνικού ελαιόλαδου, συνεχίζει και φέτος την πρωτοβουλία προώθησής του μέσα από τις διεθνείς τουριστικές αγορές συνδέοντας τον τουρισμό με την μεσογειακή διατροφή.

Το ελληνικό ελαιόλαδο θα ταξιδεύει και το 2011 με την ΑΝΕΚ LINES.

ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ:Βλάβη στο πλοίο Bridge



Βλάβη στις δύο κύριες μηχανές του πλοίου «BRIDGE» σημαίας Μάλτας, παρουσιάστηκε το Σάββατο στις 21:40, λίγο μετά τον απόπλου του πλοίου από το λιμάνι της Κέρκυρας και ενώ το πλοίο βρισκόταν σε απόσταση 2 ν.μ. περίπου, εκτελώντας προγραμματισμένο δρομολόγιο (Μπρίντεζι – Κέρκυρα – Ηγουμενίτσα), με 118 επιβάτες και 53 μέλη πληρώματος.Άμεσα απέπλευσαν για παροχή συνδρομής πλωτό περιπολικό του Λ.Σ. καθώς και ρυμουλκό.Το πλοίο στις 23:00 απεκατέστησε τη βλάβη στην αριστερή κύρια μηχανή και επέστρεψε με μειωμένη ταχύτητα στο λιμάνι της Κέρκυρας, όπου και προσέδεσε ασφαλώς στη 01:00.Οι επιβάτες με προορισμό την Ηγουμενίτσα παρέμειναν στο πλοίο και προωθήθηκα το πρωί της Κυριακής με πλοία της πορθμειακής γραμμής Κέρκυρας – Ηγουμενίτσας, ενώ οι επιβάτες με προορισμό την Ιταλία προωθήθηκαν στις 03:00 με το Ε/Γ- Ο/Γ «ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ». Από τη Λιμενική Αρχή Κέρκυρας που διενεργεί την προανάκριση, απαγορεύτηκε ο απόπλους μέχρι την αποκατάσταση της βλάβης και την προσκόμιση βεβαιωτικού διατήρησης αξιοπλοΐας από το Νηογνώμονα που το παρακολουθεί.

Αναρτήθηκε από epirusgate

Κυριακή, 26 Σεπτεμβρίου 2010

ΑΝΕΚ LINES - ΝΑΥΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΧΑΝΙΩΝ 9 χρόνια μαζί !

Η ΑΝΕΚ LINES με χαρά ανακοινώνει την ανανέωση για ένατη συνεχόμενη χρονιά της Χρυσής Χορηγίας με την ανδρική ομάδα υδατοσφαίρισης του ΝΟΧ – ANEK LINES καθώς και την χορηγία μεταφοράς στο σύνολο των τμημάτων του Ναυτικού Ομίλου Χανίων.

Ο Ν.Ο.Χ., ένας από τους μεγαλύτερους αθλητικούς συλλόγους του Νομού Χανίων, έχει στο ενεργητικό του μία τεράστια συλλογή με εκατοντάδες μετάλλια και διακρίσεις σε τοπικό, Παγκρήτιο, Πανελλήνιο, Πανευρωπαϊκό & Παγκόσμιο επίπεδο.

Η ονομασία της ομάδας πόλο των ανδρών, θα συνεχίσει να είναι «ΝΟΧ - ΑΝΕΚ LINES», όνομα με το οποίο καθιερώθηκε την τελευταία δεκαετία και είναι συνώνυμο του πιο δημοφιλούς τμήματος του Ομίλου. Τη νέα αγωνιστική περίοδο ο «ΝΟΧ - ΑΝΕΚ LINES», θα επιδιώξει να επιστρέψει στη θέση και την κατηγορία που ανήκει.

Σύμφωνα με την Δ/ντρια Marketing της ΑΝΕΚ LINES κα Ειρήνα Σίμου: «Είμαστε χαρούμενοι ως ΑΝΕΚ που μπορούμε και πάλι να στηρίξουμε σε οικονομικό επίπεδο την ανδρική ομάδα του πόλο και σε επίπεδο μεταφοράς τα υπόλοιπα τμήματα του Ομίλου (όπως το Κανόε – Καγιάκ, την Κολύμβηση, την Συγχρονισμένη Κολύμβηση κλπ). Οι καιροί από οικονομικής πλευράς είναι σίγουρα δύσκολοι, παρόλα αυτά, η ΑΝΕΚ αποφάσισε στα πλαίσια της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης να είναι εκ νέου στο πλευρό του Ν.Ο. Χανίων. Η ΑΝΕΚ στηρίζει τον Όμιλο, έναν από τους ιστορικότερους της Κρήτης και μαζί τις προσπάθειες του για υγιή ενασχόληση εκατοντάδων παιδιών. Ευχόμαστε καλή επιτυχία στο έργο του ΝΟΧ τη νέα αγωνιστική περίοδο και στη διοίκηση καλή συνέχεια».

Για την ανανέωση της συνεργασίας με την ANEK που εξελίσσεται στο πέρασμα των χρόνων, ως ο πιο άμεσος οικονομικός και ηθικός συμπαραστάτης του Ομίλου, η Πρόεδρος του ΝΟΧ κα Χαρά Πράπα - Μυλωνάκη, δήλωσε τα εξής: «Για 9η συνεχόμενη χρονιά βρισκόμαστε στην ευχάριστη θέση να υπογράφουμε με την ΑΝΕΚ LINES τη συμφωνία χορηγίας-αρωγής προς τον Ν.Ο. Χανίων. Σε δύσκολες χρονιές όπως αυτή που διανύουμε, είναι πάρα πολύ σημαντική η βοήθεια που μας δίνεται από αυτή τη μεγάλη ναυτιλιακή εταιρεία. Θεωρώ πως η προσφορά της είναι τεράστια και προς την κοινωνία των Χανίων και προς τον Ν.Ο. Χανίων. Ευχαριστούμε θερμά το Δ.Σ. και τα στελέχη της ΑΝΕΚ, τα οποία βρίσκονται κοντά στο ΝΟΧ, στα παιδιά και στον αθλητισμό της πόλης μας. Ελπίζουμε να είμαστε ανταποδοτικοί και να σταθούμε δίπλα στην ΑΝΕΚ. Η τοπική αθλητική κοινότητα χρειάζεται τους ανθρώπους της πόλης δίπλα της, όπως εμείς εκείνους. Ελπίζω σε μία καλή συνέχεια!».

Θεμελιώδης αρχή της λειτουργίας και της δραστηριότητας της ΑΝΕΚ LINES είναι η ουσιαστική και σταθερή αρωγή της στις αθλητικές ενασχολήσεις των νέων ανθρώπων, των παιδιών και των εφήβων της Κρήτης, γεγονός το οποίο διέπει τους ισχυρούς δεσμούς της με τους τοπικούς φορείς του νησιού.

Στη φωτογραφία:
Από αριστερά διακρίνονται η Δ/ντρια Μάρκετινγκ της ΑΝΕΚ κα Ειρήνα Σίμου και η Πρόεδρος του ΝΟΧ κα Χαρά Πράπα - Μυλωνάκη

Πρόσκρουση δεξαμενόπλοιου στη Θεσσαλονίκη

Σε τεχνητή νησίδα εγκαταστάσεων φορτοεκφόρτωσης πετρελαιοειδών προσέκρουσε το δεξαμενόπλοιο «ΕΚΟ ΙV», κατά τη διαδικασία απόπλου από τη Θεσσαλονίκη. 

Από την πρόσκρουση τραυματίστηκε ελαφρά ο 55χρονος Α' Μηχανικός του πλοίου ο οποίος μεταφέρθηκε σε ιδιωτική κλινική για την παροχή των πρώτων βοηθειών.

Το Λιμεναρχείο Θεσσαλονίκης ανακοίνωσε ότι στο πλοίο προκλήθηκε ρήγμα μήκους 10 εκατοστών και υλικές ζημιές στις εγκαταστάσεις πετρελαιοειδών αλλά δεν παρατηρήθηκε θαλάσσια ρύπανση.
Διενεργείται προανάκριση και απαγορεύτηκε ο απόπλους του δεξαμενόπλοιου μέχρι να αποκατασταθεί η ζημιά και να προσκομισθεί βεβαιωτικό διατήρησης κλάσης από τον νηογνώμονα που το παρακολουθεί.

ΝΔ: Αγαπημένη απασχόληση της κυβέρνησης ο... τουρισμός

Κωμικοτραγική χαρακτηρίζει την εικόνα στο νεοσύστατο Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας η Νέα Δημοκρατία διά του υπεύθυνου του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εμπορικής Ναυτιλίας του κόμματος, κ. Γιάννη Πλακιωτάκη.

Σε σχετική του δήλωση ο βουλευτής Λασιθίου κάνει λόγο για αδράνεια και σύγχυση όσον αφορά στις αρμοδιότητες του υπουργείου, κρούοντας παράλληλα τον κώδωνα του κινδύνου για το μέλλον της εμπορικής ναυτιλίας.

«Πραγματικά, είναι απίστευτο αυτό που συμβαίνει με το ζωτικό τομέα της Εμπορικής Ναυτιλίας. Το νεοσύστατο Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας ακόμη και τώρα δεν έχει αρμοδιότητες, ενώ όλοι οι εμπλεκόμενοι με τη Ναυτιλία φορείς βιώνουν μια νέα κωμικοτραγική πραγματικότητα», επισημαίνει.

«Η πολιτική ηγεσία του εν λόγω Υπουργείου, απλώς περιφέρεται χωρίς αρμοδιότητες. Από ό,τι φαίνεται, η κυβέρνηση δεν δίνει έμφαση στους πυλώνες της εθνικής μας οικονομίας, τη ναυτιλία και τον τουρισμό. Και αυτό δεν θα έπρεπε να συμβαίνει, αν σκεφτούμε ότι με τη στάση και τις επιλογές της, ο Τουρισμός είναι η αγαπημένη της απασχόληση», καταλήγει.

Σάββατο, 25 Σεπτεμβρίου 2010

Στο λιμάνι της Τήνου προσέκρουσε το Super Ferry 2

Στην προβλήτα του λιμανιού της Τήνου προσέκρουσε το το επιβατηγό πλοίο Super Ferry 2, με 124 επιβάτες. Δεν αναφέρθηκαν τραυματισμοί.

Το πλοίο επέστρεφε στη Ραφήνα από τις Κυκλάδες. Απαγορεύτηκε ο απόπλους του, καθώς διαπιστώθηκε ελεγχόμενη εισροή υδάτων

Γιατί καθυστερεί η λειτουργία του λιμανιού της Πάτρας;

Να αναζητήσει ευθύνες για την καθυστέρηση λειτουργίας του νέου λιμανιού στη Διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Πατρών (Ο.Λ.ΠΑ Α.Ε) υποδεικνύει εμμέσως στην τοπική κοινωνία ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης, απαντώντας σε σχετική Αναφορά του Βουλευτή Αχαϊας Νίκου Ι. Νικολόπουλου.
Ο κ. Μαγκριώτης απαντά σε αυστηρώς υπηρεσιακό ύφος ότι το έργο «Ολοκλήρωση Λιμενικών Έργων 2ου τμήματος και Έργα Επιδομής Νέου Λιμένα Πατρών» έχει ήδη ολοκληρωθεί σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από τη σχετική σύμβαση και παραδόθηκε προς χρήση στον (Ο.Λ.ΠΑ.) στις 15 Ιουνίου σύμφωνα με τις συμβατικές υποχρεώσεις του ελληνικού Δημοσίου.
«Κατά την παράδοση παρίσταντο και εκπρόσωποι του Ο.Λ.ΠΑ, οι οποίοι υπέγραψαν το σχετικό πρακτικό ανεπιφύλακτα. Μετά την παραλαβή του έργου ο αποκλειστικά υπεύθυνος για τις ενέργειες που απαιτούνται για τη λειτουργία των λιμενικών εγκαταστάσεων είναι ο Ο.Λ.ΠΑ. και καμία άλλη συμβατική υποχρέωση δεν απορρέει από την αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την Εποπτεία των έργων (ΕΥΔΕ/ΜΕΔΕ)», απαντά ο Υφυπουργός…
«Το Υπουργείο δείχνει τον Ο.Λ.ΠΑ ως υπεύθυνο και ας μου επιτραπεί η εκτίμηση, το κάνει με έναν τρόπο που αφήνει περιθώριο σκέψης ότι και η πολιτική ηγεσία είναι δυσαρεστημένη από την χαρακτηριστική… βραδυπορία της Διοίκησης του Ο.Λ.ΠΑ. Και επειδή το Υπουργείο νίπτει τας χείρας του, οφείλει νομίζω ο Ο.Λ.ΠΑ να δώσει εξηγήσεις γιατί μέχρι σήμερα δεν λειτουργεί το νέο λιμάνι. Να απαντήσει ποιος φταίει. Ο Ο.Λ.ΠΑ ή το Υπουργείο; Μήπως εμείς; Μήπως ο Χατζηπετρής; Περιμένουμε λοιπόν με ενδιαφέρον την απάντηση του Ο.Λ.ΠΑ», δήλωσε ο Βουλευτής.

Πέμπτη, 23 Σεπτεμβρίου 2010

«Diploma in Shipping Management Studies» από το ALBA

ALBA Graduate Business SchoolImage via Wikipedia
Υποβολή Αιτήσεων μέχρι τις 15 Οκτωβρίου 2010 
  Το ALBA Graduate Business School ανακοινώνει ότι δέχεται αιτήσεις για το Diploma in Shipping Management Studies, το οποίο απευθύνεται σε στελέχη του ευρύτερου κλάδου της Ναυτιλίας που επιθυμούν ευέλικτη εκπαίδευση, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να διαμορφώσουν το προσωπικό τους πρόγραμμα σπουδών. H προθεσμία υποβολής αιτήσεων λήγει στις 15 Οκτωβρίου 2010.

Τα σημερινά ναυτιλιακά στελέχη αντιμετωπίζουν έναν ευρύτερο ορίζοντα προκλήσεων με αυξημένες απαιτήσεις για άρτιο  θεωρητικό και πρακτικό υπόβαθρο. Με γνώμονα την ιδιαίτερη φύση των επαγγελματικών υποχρεώσεών  τους, η οποία δεν τους επιτρέπει  πάντοτε να δεσμευθούν σε ένα εντατικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα σπουδών, το Δίπλωμα είναι ειδικά σχεδιασμένο ώστε να ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες ανάγκες εκπαίδευσής τους. Οι συμμετέχοντες διαμορφώνουν το δικό τους πρόγραμμα σπουδών, σε σχέση με τον αριθμό μαθημάτων, τη διάρκεια και τον τρόπο παρακολούθησης, αποκτώντας έτσι μία ευέλικτη αλλά ταυτόχρονα υψηλού επιπέδου εκπαιδευτική εμπειρία.

Επιπλέον, με την ολοκλήρωση όλων των μαθημάτων  που καταρτίζουν το εν λόγω πρόγραμμα  σπουδών, οι φοιτητές μπορούν, εάν το επιθυμούν, να προχωρήσουν στην απόκτηση του ALBA ΜΒΑ in Shipping με απαλλαγή των συγκεκριμένων μαθημάτων.

Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν  να επικοινωνούν με την κα Μαρίλια Κούκου, e-mail: shipping@alba.edu.gr, τηλ: 210 8964531 (εσωτ. 265). Περισσότερες πληροφορίες για όλα τα μεταπτυχιακά προγράμματα που προσφέρει το ALBA υπάρχουν και στην ιστοσελίδα: www.alba.edu.gr/academic/.

Enhanced by Zemanta

5 χρόνια στη γραμμή Χίου – Μυτιλήνης

HSW Flyingcat 4 approaching Santorini, Greece.Image via WikipediaΗ Hellenic Seaways με ιδιαίτερη χαρά ανακοινώνει τη συμπλήρωση πέντε ετών παρουσίας στη γραμμή Πειραιά - Χίου - Μυτιλήνης. Η δρομολόγηση του νεότευκτου “Νήσος Μύκονος” στις 17 Σεπτεμβρίου του 2005 άλλαξε ριζικά τις συνθήκες ταξιδιού και συνέβαλε σημαντικά στην ανάπτυξη των δύο νησιών.

Η αντικατάσταση του δύο χρόνια αργότερα από το επίσης νεότευκτο “Νήσος Χίος” απέδειξε εμπράκτως τη δέσμευση μας για την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών με πλοία νέας τεχνολογίας.

Στα πέντε χρόνια παρουσίας της εταιρίας μας στη γραμμή έχουμε μεταφέρει περισσότερους από 2.000.000 επιβάτες, περισσότερα από 227.000 οχήματα ιδιωτικής χρήσης και περισσότερα από 68.000 φορτηγά

Στο “επετειακό” δρομολόγιο της Παρασκευής πέντε τυχεροί επιβάτες κέρδισαν VIP εισιτήρια για δύο άτομα προς οποιονδήποτε από τους 30 προορισμούς που προσεγγίζουν τα πλοία μας.

Η εταιρεία ευχαριστεί τους επιβάτες που με την επιλογή τους κατέστησαν το “Νήσος Χίος” το δημοφιλέστερο πλοίο της γραμμής. Η εμπιστοσύνη του επιβατηγού κοινού αποτελεί κίνητρο για όλους μας, ώστε να υλοποιούμε καθημερινά τη δέσμευσή μας για συνεχή αναβάθμιση του στόλου και των υπηρεσιών μας.
Enhanced by Zemanta

Τρίτη, 21 Σεπτεμβρίου 2010

Θάνατος επιβάτη πλοίου στην Ηγουμενίτσα

Χθες το μεσημέρι, η Λιμενική Αρχή Ηγουμενίτσας ενημερώθηκε από τον Πλοίαρχο του επιβατηγού-οχηματαγωγού «ΑΓΙΑ ΕΙΡΗΝΗ» Ν.Π. 9915, το οποίο επρόκειτο να καταπλεύσει στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, προερχόμενο από λιμένα Κέρκυρας, ότι 58χρονος αλλοδαπός που επέβαινε στο πλοίο, έχρηζε άμεσης νοσοκομειακής περίθαλψης.
 
Με τον κατάπλου του πλοίου, ο 58χρονος παρελήφθη από ασθενοφόρο όχημα, που είχε ήδη ειδοποιηθεί και μεταφέρθηκε στο Κέντρο Υγείας Ηγουμενίτσας, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός του ενώ η σορός του πρόκειται να μεταφερθεί στο Εργαστήριο Ιατροδικαστικής και Τοξικολογίας Σχολής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων για τη διενέργεια νεκροψίας- νεκροτομής,από τον ιατροδικαστή κ. Βουγιουκλάκη.
 
Προανάκριση διενεργείται από τη Λιμενική Αρχή Ηγουμενίτσας.

Σάββατο, 18 Σεπτεμβρίου 2010

Στο υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων η ναυτιλία


Στο Συμβούλιο της Επικρατείας, όπως έγινε γνωστό το Σάββατο, διαβιβάστηκε το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για τη σύσταση του Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας και την ανακατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ δέκα Υπουργείων.

Σύμφωνα με το ΠΔ, η ναυτιλία μεταφέρεται στο υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων .

Ειδικότερα, σύμφωνα με το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, στο νεοσύστατο Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων μεταφέρονται από το Υπουργείο Οικονομίας η Γενική Γραμματεία Ναυτιλιακής Πολιτικής, η οποία μετονομάζεται σε Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, από το Υπουργείο Υποδομών η διεύθυνση μεταφορών της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης η Γενική Διεύθυνση Αλιείας. Επιπλέον, μεταφέρεται από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη η Γενική Γραμματεία Ναυτιλίας και Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας και μετονομάζεται σε Γενική Γραμματεία θαλάσσιας Ασφάλειας.

Το Λιμενικό Σώμα υπάγεται μεν στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, αλλά οι αρμοδιότητές του μοιράζονται μεταξύ Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και Θαλασσίων Υποθέσεων.

Πέμπτη, 16 Σεπτεμβρίου 2010

Ολοκληρώθηκε η συμφωνία για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά

Η Ελληνική Κυβέρνηση, η ThyssenKrupp Marine Systems και η Abu Dhabi Mar ανακοίνωσαν σήμερα από κοινού ότι επετεύχθη μεταξύ τους συμφωνία με την οριστικοποίηση για την αλλαγή ιδιοκτησίας των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.
Αύριο θα συνεδριάσουν το ΚΥΣΕΑ και η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων και αμέσως μετά το κυρωτικό νομοσχέδιο θα κατατεθεί στη Βουλή.

Ύστερα από την εξέλιξη αυτή ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Ευάγγελος Βενιζέλος, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Μετά από σκληρές και επίπονες διαπραγματεύσεις, που οδηγήθηκαν αρκετές φορές σε οριακό σημείο, φτάσαμε σήμερα στη μονογραφή των σχεδίων συμβάσεων από τις εκατέρωθεν ομάδες διαπραγμάτευσης΅ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ

Τετάρτη, 15 Σεπτεμβρίου 2010

Στις 15 Δεκεμβρίου ο διαγωνισμός για το παλιό εκθεσιακό κέντρο του ΟΛΠ

Στις 15η Δεκεμβρίου ορίστηκε ως ημερομηνία διενέργειας του ανοιχτού διαγωνισμού για την παραχώρηση του παλαιού Εκθεσιακού Κέντρου Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς στον Άγιο Νικόλαο και τη μετάτροπή του σε ξενοδοχείο πέντε αστέρων, όπως ανακοινώθηκε την Τετάρτη.

Το έργο θεωρείται στενά συνδεδεμένο με την κατασκευή σε παρακείμενο χώρο του νέου Συνεδριακού και Εκθεσιακού Κέντρου Πειραιά, της επέκτασης του λιμένος κρουαζιερόπλοιων και της δημιουργίας λιμένος επιβατηγών και τουριστικών σκαφών, αναμένεται να αναβαθμίσει τις τουριστικές υπηρεσίες της πόλης και να αποτελέσει κέντρο εκδηλώσεων για τους φορείς του Πειραιά.

Από το συνολικό οικοδόμημα 30.000 τ.μ. επί εκτάσεως 13.000 τ.μ., θα παραμείνει η αρχιτεκτονική μορφή της στέγης, η οποία, λόγω της μορφής της, ονομάστηκε από τους Πειραιώτες «Παγόδα».

Στον ισόγειο χώρο του προβλέπεται η δημιουργία ενός ακόμα τερματικού σταθμού επιβατών για την κρουαζιέρα, δεδομένου ότι ήδη άρχισε η κατασκευή στον Προβλήτα Αγίου Νικολάου, η δημιουργία μιας ακόμα θέσης πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιου.

Μπροστά από το κτίριο ήδη υπάρχει σε λειτουργία parking 750 αυτοκινήτων, ενώ στη χάραξη του monorail προβλέπεται σταθμός.

Μετά την ανακατασκευή-επέκταση και του σταθμού επιβατών στην περιοχή «Κανέλλου», η οποία ήδη άρχισε, ο ΟΛΠ AE θα διαθέτει τρία τέρμιναλ επιβατών κρουαζιέρας, αναβαθμίζοντας, έτσι, τις παρεχόμενες υπηρεσίες του.

Ο ανάδοχος του έργου θα πρέπει να συστήσει ανώνυμη εταιρία αποκλειστικού σκοπού (ΑΕΑΣ) και να καταθέσει εγγυητική επιστολή συμμετοχής, ύψους 800.000 ευρώ, ανεξαρτήτως της προσφερόμενης τιμής.

Όπως δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ ΑΕ Γιώργος Ανωμερίτης «ένα ακόμα μεγάλο έργο για το Λιμάνι και την πόλη παίρνει το δρόμο της υλοποίησής του, δημιουργώντας νέα δεδομένα για τον τουρισμό και την παροχή τουριστικών υπηρεσιών υψηλής ποιότητας στην περιοχή».

Εν πλω παραλαβή ασθενούς ναυτικού στην Πρέβεζα

Από πλωτό περιπολικό της Λιμενικής Αρχής Λευκάδας, παρελήφθη χθες το απόγευμα, 26χρονος αλλοδαπός, μέλος πληρώματος του πλοίου "ΖΕΝΙΤΗ" σημαίας Μάλτας, το οποίο έπλεε στη θαλάσσια περιοχή δυτικά της Λευκάδας, διότι έχρηζε άμεσης νοσοκομειακής περίθαλψης.
 
Το περιπολικό σκάφος κατέπλευσε με ασφάλεια στο λιμάνι της Πρέβεζας, από όπου ο 26χρονος παρελήφθη από ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ και διεκομίσθη στο Γενικό Νομαρχιακό Νοσοκομείο Πρέβεζας.Προανάκριση διενεργείται από το Λιμεναρχείο Λευκάδας.

Δευτέρα, 13 Σεπτεμβρίου 2010

Αποτελεσματικό το πρόγραμμα «Ασφαλώς Πάμε Μαζί» της HELLENIC SEAWAYS

HSW Highspeed 5 in the port of Ios, Greece.Image via Wikipedia
Χρήσιμο και άμεσο  αποδεικνύεται στην πράξη, στο πρώτο διάστημα λειτουργείας του το πρωτοποριακό για τους ταξιδιώτες πρόγραμμα Άμεσης Ιατρικής Βοήθειας «Ασφαλώς Πάμε Μαζί» της Hellenic Seaways. 
Το «Ασφαλώς Πάμε Μαζί» είναι ένα πλήρες πρόγραμμα Άμεσης Ιατρικής Βοήθειας ειδικά σχεδιασμένο από την Hellenic Seaways σε συνεργασία με την INTERAMERICAN για όλους τους επιβάτες της Hellenic Seaways  και ισχύει από την επιβίβαση τους στο πλοίο μέχρι και 7 ημέρες μετά το ταξίδι.
Η πρώτη  περίοδος λειτουργίας του προγράμματος (18/06/2010-31/08/2010) υπήρξε ιδιαίτερα επιτυχημένη, με την αξιοποίηση των παροχών βοηθείας του «Ασφαλώς Πάμε Μαζί»που προσφέρθηκαν σε 1.180 επιβάτες. Πιο συγκεκριμένα, δώθηκαν 189 ιατρικές συμβουλές εν πλώ, 767 μετά το ταξίδι εντός Ελλάδος, 87 ιατρικές συμβουλές μετά το ταξίδι εκτός Ελλάδος, πραγματοποιήθηκαν 104 μεταφορές εντός Ελλάδος, 4 εκτός και τέλος καλύφθηκαν τα έξοδα μετακίνησης συγγενών λόγω έκτακτου συμβάντος σε 29 περιπτώσεις. 
Το πρόγραμμα  «Ασφαλώς Πάμε Μαζί» που προσφέρει η Hellenic Seaways εξασφαλίζει, εκτός από τις βασικές παροχές της Άμεσης Ιατρικής Βοήθειας της INTERAMERICAN , μια σειρά επιπλέον παροχών που θα βοηθήσουν τον επιβάτη και την οικογένεια του να αντιμετωπίσουν ολοκληρωμένα τις συνέπειες ενός ενδεχόμενου ατυχήματος ή απρόοπτου περιστατικού υγείας. 
Οι καλύψεις που παρέχονται αναλυτικά σε περίπτωση  ασθένειας ή ατυχήματος του ταξιδιώτη είναι:
  1. Υγειονομική μεταφορά παθόντος
  2. Επιστροφή των μελών της οικογένειας  που συνταξιδεύουν με τον παθόντα      
  3. Νοσοκομειακή περίθαλψη στο εξωτερικό
  4. Φροντίδα των ανήλικων παιδιών του παθόντος επιβάτη
  5. Εισιτήριο σε στενό συγγενή για να βρεθεί άμεσα κοντά στον παθόντα επιβάτη, αν αυτός νοσηλεύεται    
  6. Κάλυψη  εξόδων διαμονής σε ξενοδοχείο για στενό συγγενή.  
 Η Hellenic Seawaysμε το πρόγραμμα «ΑΣΦΑΛΩΣ ΠΑΜΕ ΜΑΖΙ» αποδεικνύει στην πράξη την συνεχή προσπάθεια για παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς. «ΑΣΦΑΛΩΣ  ΠΑΜΕ ΜΑΖΙ» σε κάθε προορισμό μας. 

Enhanced by Zemanta

Πέμπτη, 9 Σεπτεμβρίου 2010

Η Otesat-Maritel συμμετέχει στην έκθεση Exclusive Yachting 2010



H Otesat-Maritel, θυγατρική του ΟΤΕ, λαμβάνει μέρος στην 9η Πλωτή έκθεση σκαφών αναψυχής και προϊόντων & υπηρεσιών yachting & lifestyle “Exclusive Yachting” που θα διεξαχθεί στην Alsity Μαρίνα του Αγ. Κοσμά, από 16-20 Σεπτεμβρίου 2010. Κατά τη διάρκεια της έκθεσης θα παρουσιαστούν περισσότερα από 200 σκάφη αναψυχής και yachts μεταξύ των οποίων κάποια από τα καλύτερα μοντέλα της διεθνούς ναυτιλιακής βιομηχανίας.

H Otesat-Maritel προσκαλεί τους φίλους του Yachting να παρευρεθούν στην έκθεση στο stand 56 και να γνωρίσουν από κοντά τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που διαθέτει και που απευθύνονται σε σκάφη αναψυχής και Yachts στην ελληνική και διεθνή αγορά.

Έμφαση θα δοθεί στα broadband δορυφορικά συστήματα Inmarsat FleetBroadband 150, το νεότερο μέλος στην οικογένεια των υπηρεσιών Inmarsat FleetBroadband, το δορυφορικό τηλέφωνο IsatPhone που εντάχθηκε στο portfolio του Inmarsat τον Ιούνιο του 2010, το Iridium OpenPort, το νεότερο broadband σύστημα της εταιρείας Iridium, καθώς και το δορυφορικό τηλέφωνο Iridium Handheld 9555.

Η Otesat-Maritel στην Exclusive Yachting θα παρουσιάσει το νέο προϊόν “Maritime Satellite TV”, επεκτείνοντας τις δραστηριότητες της στις υπηρεσίες ψυχαγωγίας και ενημέρωσης.

Η ΕΕ μπροστά μάχη για τους ναυτιλιακούς ρύπους


Κρίσιμη η μάχη για τους ναυτιλιακούς ρύπους, καθώς οι υπουργοί Περιβάλλοντος της Ευρωπαϊκής Ένωσης πρόκειται να συνεδριάσουν την 13η Σεπτεμβρίου, για να εξετάσουν ποια θα είναι η πιο αποτελεσματική λύση για την προστασία των θαλασσών, του υδροφόρου ορίζοντα και του περιβάλλοντος εν γένει, αφού η ΕΕ δεσμεύτηκε πέρυσι στην Σύνοδο για την Κλιματική Αλλαγή στην Κοπεγχάγη ότι θα περιορίσει τους παραγόμενους ρύπους της κατά 20%. Αυτό επισύρει και την ναυτιλιακή δραστηριότητα, η οποία γίνεται όλο και μεγαλύτερη πηγή μόλυνσης του ατμοσφαιρικού αέρα στην Ευρώπη. Υπολογίζεται ότι από το 2000 μέχρι σήμερα, τα πλοία με κοινοτική σημαία εκπέμπουν ετησίως περισσότερους από 200 εκατομμύρια τόνους διοξειδίου του άνθρακα. Σταδιακά, φαίνεται η ναυτιλία να παίρνει τα πρωτεία από την αεροπλοΐα στις χώρες της ΕΕ. Παράλληλα είναι μεγάλος ο κίνδυνος για την αύξηση των θειικών οξειδίων, που η εμφάνισή τους είναι εκτεταμένη στην Βαλτική και Βόρεια Θάλασσα.
Έτσι, οι Υπουργοί περιβάλλοντος θα συνεδριάσουν για να εξετάσουν τρόπους με τους οποίων μπορεί να μειωθεί η έκλυση αερίων του θερμοκηπίου. Δυο ισχυρές και αντικρουόμενες απόψεις έχουν διατυπωθεί μέχρι στιγμής. Η μια που την υποστηρίζει η Ελλάδα, η Δανία και η Κύπρος προτείνει την επιβολή τέλους ανά πλοίο (ecotax). Το ποσόν θα συγκεντρώνεται σε ένα ειδικό κεφάλαιο, από το οποίο θα γίνεται η κατανομή σε παγκόσμιο επίπεδο. Πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι αυτή η πρόταση επαφίεται στην αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει», πράγμα που η ΕΕ έχει υιοθετήσει, τουλάχιστον στο πνεύμα του νόμου. Ο αντίλογος έρχεται από την πλευρά της Γερμανίας, της Βρετανίας και της Σουηδίας και υποστηρίζει ότι θα πρέπει να δημιουργηθεί ένας μηχανισμός εμπορίας ρύπων με την επιβολή ποσοστώσεων επί των εκπεμπόμενων ρύπων. Κάτι ανάλογο ισχύει στις αεροπορικές μεταφορές.
Η ενιαία θέση των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης αναμένεται να παρουσιαστεί τον Οκτώβριο στην επιτροπή περιβάλλοντος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).

Σκληρό brau de fer ακτοπλόων με ΥΠΟΙΑΝ- ΥΠΥΜΕΔ

 μείωση της επιδότησης των άγονων γραμμών θα αποσύρει το ενδιαφέρον των ακτοπλόων;

Σε σκληρό brau de fer πρόκειται να επιδοθούν οι ακτοπλόοι με το Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων εν όψει της συνάντησης στα πλαίσια του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, που πρόκειται να συνεδριάσει την ερχόμενη Δευτέρα 30 Αυγούστου.
Τα Υπουργεία φαίνεται να επιδιώκουν μείωση της κρατικής επιδότησης για τις άγονες γραμμές μέσω και της κατάργησης των bonus, που δίνονται για τα νεώτερα πλοία που συμμετέχουν στους διαγωνισμούς. Τα Υπουργεία υποστηρίζουν πως η κίνηση στα νησιά των άγονων γραμμών έχει πλέον εξομαλυνθεί.
Από την πλευρά τους, οι ακτοπλόοι υποστηρίζουν πως η αύξηση της τιμής των καυσίμων, η αύξηση του ΦΠΑ αλλά και ο ανταγωνισμός στις μεγάλες γραμμές του Αιγαίου που οδηγεί σε ανάλογες προσφορές έχει μειώνει τα περιθώρια κερδοφορίας. Οι ακτοπλόοι ισχυρίζονται πως η επιδότηση, αυτή τη κρίσιμη στιγμή, είναι περισσότερο απαραίτητη από ποτέ, καθώς η μείωση του διαθέσιμου στόλου από την έξοδο τριών εταιρειών από τον κλάδο, ο συναλλαγματικός κίνδυνος και ο περιορισμός της χρηματοπιστωτικής πίστης θέτουν σε κίνδυνο την βιωσιμότητα των εταιρειών τους. traveltimes

Παρασκευή, 3 Σεπτεμβρίου 2010

Εξι μήνες όμηροι των πειρατών

ΕΛΛΗΝΑΣ ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ ΚΑΙ 14ΜΕΛΕΣ ΠΛΗΡΩΜΑ

Στα χέρια των Σομαλών πειρατών βρίσκονται εδώ και έξι μήνες ο 61χρονος πλοίαρχος Γεώργιος Σκαλίμης από τη Σύρο και 14 ναυτικοί από τη Σρι Λάνκα. Ομηροι στο πλοίο τους, υπό τη συνεχή απειλή των όπλων, κάτω από άθλιες συνθήκες υγιεινής, χωρίς τρόφιμα, νερό και φάρμακα εκλιπαρούν για το ενδιαφέρον των αρχών.
Μια υπογραφή υπουργού της Σαουδικής Αραβίας θα απελευθερώσει τον Συριανό Γιώργο Σκαλίμη από τα χέρια των πειρατών Μόνον υποσχέσεις έχει λάβει, όπως καταγγέλλει στην «Ε» η σύζυγος του καπετάνιου, Μαρία Σκαλίμη, από το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών, όπου έχει απευθυνθεί επανειλημμένως ώστε να ασκηθεί πίεση προς την κυβέρνηση της Σαουδικής Αραβίας της οποίας απαιτείται η συγκατάθεση για την εκταμίευση των λύτρων.
Ενάμισι εκατ. ευρώ
Το πλοίο κατελήφθη την 1η Μαρτίου 2010 από Σομαλούς πειρατές ενώ κατέπλεε στον κόλπο του Αντεν της Σομαλίας με προορισμό την Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας. Για την απελευθέρωσή του οι πειρατές ζήτησαν το ποσό του ενάμισι εκατομμυρίου ευρώ.
Η πλοιοκτήτρια εταιρεία σαουδαραβικών συμφερόντων έχει ήδη από τις 20 Μαΐου καταθέσει τα χρήματα των λύτρων. Απαιτείται όμως η υπογραφή της σαουδαραβικής κυβέρνησης για την εκταμίευσή τους. Ωστόσο ο υπουργός Εσωτερικών της αραβικής χώρας αρνείται να υπογράψει, με την αιτιολογία ότι τα χρήματα αυτά χρησιμοποιούνται από τους τρομοκράτες-πειρατές για την αγορά όπλων.
«Είμαι απελπισμένη», είπε στην «Ε» η κ. Μαρία Σκαλίμη, σύζυγος του πλοίαρχου και μητέρα τριών παιδιών. «Πολεμάω μόνη μου. Εχω χτυπήσει πολλές πόρτες, αλλά έλαβα μόνον υποσχέσεις. Ηταν το τελευταίο ταξίδι του συζύγου μου πριν από τη σύνταξη και τώρα κρατείται έξι μήνες όμηρος. Μου επιτρέπουν να του μιλάω μόνο ένα λεπτό κάθε είκοσι ημέρες. Μου μεταφέρει τις άθλιες συνθήκες κάτω από τις οποίες κρατούνται αυτός και το πλήρωμά του. Βρίσκονται συνεχώς υπό την απειλή των όπλων των πειρατών, που τους ασκούν συχνά και σωματική βία, δεν έχουν φάρμακα, οδηγούνται φρουρούμενοι στις τουαλέτες, έχουν να πλυθούν από την ημέρα της σύλληψής τους, σιτίζονται αποκλειστικά με ψάρια που οι ίδιοι ψαρεύουν και πίνουν αφαλατωμένο νερό. Ο σύζυγός μου πάσχει από σάκχαρο, υψηλή χοληστερίνη και πίεση, ενώ τέσσερις ναυτικοί είναι σοβαρά άρρωστοι. Αναρωτιέμαι πόσο θα αντέξουν. Εχω χτυπήσει πάρα πολλές πόρτες στην Ελλάδα και τη Σαουδική Αραβία. Εχω απευθυνθεί επανειλημμένως στο υπουργείο Εξωτερικών ώστε να ασκηθεί πίεση προς τη σαουδαραβική κυβέρνηση. Εχω μιλήσει πολλές φορές με τον Ελληνα πρέσβη στη Σαουδική Αραβία, μέχρι τώρα όμως έλαβα μόνο υποσχέσεις...». *

80 πλοία και τα πληρώματά τους κρατούν οι Σομαλοί

Είναι οι πειρατές του 21ου αιώνα. Πρόκειται για μια εξαιρετικά κερδοφόρα εταιρεία με τζίρο εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, για έναν στρατό 1.500 ανθρώπων που δραστηριοποιείται στις παράκτιες περιοχές της Σομαλίας.
Τους συναντούν εννέα στα δέκα πλοία που καταπλέουν στα «νερά τους». Περισσότερες από 600 «επιχειρήσεις» πραγματοποιήθηκαν τα τελευταία δύο χρόνια. Σήμερα 80 πλοία και πληρώματα βρίσκονται στα χέρια των πειρατών. Το μυστικό τής κάθε επιχείρησής τους είναι ο αιφνιδιασμός. «Κατά τη διάρκεια των επιθέσεων είμαστε σαν πεινασμένοι λύκοι που αναζητούν φρέσκο κρέας», είχε πει ο ηγέτης τους, Shamour Inhabur, που η φήμη του τον θέλει αθάνατο και καυχιέται ότι είναι σε θέση να παγιδέψει ένα πλοίο μέσα σε 15 λεπτά.  ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

Τετάρτη, 1 Σεπτεμβρίου 2010

Εκατό κρουαζιερόπλοια στη Ρόδο

Τα 100 πλησιάζουν τα κρουαζιερόπλοια που θα καταπλεύσουν το Σεπτέμβριο στη Ρόδο, γεγονός που σημαίνει ότι ο επόμενος μήνας θα είναι αρκετά καλός από πλευράς κίνησης, αν φυσικά τηρηθεί το πρόγραμμα αυτό και δε σημειωθούν ακυρώσεις.

 
Συγκεκριμένα με βάση το πρόγραμμα που έχουν στα χέρια τους οι αρμόδιοι του γραφείου ασφαλείας του λιμανιού της Ρόδου, στη Ρόδο αναμένονται το Σεπτέμβριο 96 κρουαζιερόπλοια. Μάλιστα πολλές από τις μέρες του επόμενου μήνα θα δημιουργηθεί το αδιαχώρητο στο λιμάνι καθώς θα βρίσκεται σε αυτό μεγάλος αριθμός πλοίων.
 
Μία τέτοια μέρα είναι η 9η Σεπτεμβρίου κατά την οποία θα δέσουν 8 κρουαζιερόπλοια, ενώ στις 13 και στις 27 του μήνα θα υπάρχουν στο λιμάνι 7 κρουαζιερόπλοια.

Προτάσεις στον Μ.Χρυσοχοΐδη κατέθεσε αντιπροσωπεία του Ελληνικού Νηογνώμονα

Συνάντηση με αντιπροσωπεία του Ελληνικού Νηογνώμονα, είχε την Τετάρτη ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης σχετικά με τη μη αναγνώρισης του οργανισμού από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Η αντιπροσωπεία του Ελληνικού Νηογνώμονα επέβαλε προτάσεις στον κ.Χρυσοχοΐδη οι οποίες, σύμφωνα με πληροφορίες, αφορούν την ισχύ των πιστοποιητικών που έχει χορηγήσει ο οργανισμός  τα οποία θα λήξουν στην ημερομηνία που προβλέπεται, βάσει του εγγράφου που ο ίδιος χορήγησε, και όχι στις 28 Φεβρουαρίου 2011.

Επίσης, η αντιπροσωπεία ζήτησε από τον υπουργό να γίνει διαχωρισμός των πλοίων της MARPOL και των πλοίων της ελληνικής νομοθεσίας και ο Ελληνικός Νηογνώμονας να διατηρήσει το δικαίωμα να χορηγεί πιστοποιητικά σε μικρά αλιευτικά σκάφη, σκάφη αναψυχής που φτάνουν τα 3.600 και επιβατηγά.

Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη επιφυλάχθηκε να απαντήσει τις επόμενες ημέρες.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...