Τετάρτη, 31 Αυγούστου 2011

Δύο κρουαζιερόπλοια φτάνουν στο λιμάνι του Βόλου

Club Med 2 is a 5-masted cruise ship owned by ...Image via Wikipedia
Δύο κρουαζιερόπλοια θα καταπλεύσουν σήμερα και αύριο στο λιμάνι του Βόλου. Εντός των κρουαζιερόπλοιων θα βρίσκονται 980 επιβάτες, που αναμένεται να τονώσουν την τοπική αγορά.

Πρόκειται για το Royal Iris, με σημαία Παναμά, που θα καταπλεύσει στις 8.30 σήμερα το πρωί, από το λιμάνι του Πειραιά και θα αποπλεύσει στις 19.00 το απόγευμα για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

Οι ναυτικοί θα "δέσουν" τα πλοία - Νέες απεργίες

Σε ανακοίνωσή της η ΠΝΟ σημειώνει ότι "πρέπει να τεθούν άμεσα επί τάπητος με τους πολιτειακούς παράγοντες της χώρας το σύνολο των αιτημάτων του κλάδου και ειδικότερα οι επιπτώσεις στους ναυτεργάτες από τα Μέτρα Εφαρμογής Μεσοπρόθεσμου.

Άμεση συνάντηση με τους πολιτικούς εκπροσώπους της χώρας, ζητεί η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, η διοίκηση της οποίας συνεδρίασε σήμερα και εκτίμησε ότι οι Έλληνες ναυτεργάτες δέχονται συντονισμένη επίθεση από την κυβέρνηση και κατέληξε σε πλαίσιο κινητοποιήσεων.

Σε ανακοίνωσή της η ΠΝΟ σημειώνει ότι "πρέπει να τεθούν άμεσα επί τάπητος με τους πολιτειακούς παράγοντες της χώρας το σύνολο των αιτημάτων του κλάδου και ειδικότερα οι επιπτώσεις στους ναυτεργάτες από τα Μέτρα Εφαρμογής Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012-2015, αλλά και η αντιμετώπιση του προβλήματος των πόρων του ΝΑΤ και η επερχόμενη κατάργησή του με την υπαγωγή του από 1-1-2013 στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ".
H ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

Τρίτη, 30 Αυγούστου 2011

Δεμένο στον Πειραιά λόγω βλάβης το πλοίο «Speedrunner III»

Στον Πειραιά παρέμεινε δεμένο το πλοίο «Speedrunner III» N.Π., καθώς κατά τη διαδικασία προετοιμασίας απόπλου, παρατηρήθηκε μηχανική βλάβη.

Το πλοίο είχε προγραμματισμένο δρομολόγιο για Σύρο-Τήνο-Μύκονο με 98 επιβάτες, οι οποίοι θα προωθηθούν στους προορισμούς τους με μέριμνα της ιδιοκτήτριας εταιρείας.

Από τη Λιμενική Αρχή Πειραιά απαγορεύτηκε ο απόπλους του πλοίου μέχρι την προσκόμιση βεβαιωτικού διατήρησης κλάσης-αξιοπλοΐας, από τον παρακολουθούντα νηογνώμονα.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δευτέρα, 29 Αυγούστου 2011

ΟΛΘ: Εκτίναξη κερδών το πρώτο εξάμηνο του 2011

The Elly Mærsk, here at Zeebrugge port, is cur...Image via WikipediaΜε εντυπωσιακούς ρυθμούς συνεχίζεται η αύξηση της κερδοφορίας της ΟΛΘ ΑΕ μέσα στο 2011. Σύμφωνα με τα στοιχεία του πρώτου εξαμήνου του έτους τα μεικτά κέρδη της εταιρίας αυξήθηκαν κατά 78%, τα αποτελέσματα προ φόρων «έτρεξαν» με 202,36% και τα αποτελέσματα μετά από φόρους «εκτινάχθηκαν» κατά 498,60%.

Ειδικότερα από τις οικονομικές καταστάσεις του εξαμήνου της ΟΛΘ ΑΕ προκύπτουν τα ακόλουθα:

- Τα μικτά κέρδη ανήλθαν σε 6.526.926 ευρώ έναντι των 3.666.443 ευρώ του αντίστοιχου εξαμήνου του 2010, εμφανίζοντας αύξηση κατά 78%.

- Τα αποτελέσματα προ φόρων ανήλθαν σε 6.248.973 ευρώ, έναντι των 2.066.730 ευρώ του αντίστοιχου εξαμήνου του 2010, εμφανίζοντας αύξηση κατά 202,36%.

- Τα αποτελέσματα μετά από φόρους ανήλθαν σε 4.909.787 ευρώ, έναντι των 820.210 ευρώ του αντίστοιχου εξαμήνου του 2010, εμφανίζοντας αύξηση κατά 498,60%.

- Ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 6%, καθώς διαμορφώθηκε στα 24.367.349 ευρώ έναντι 22.987.738 ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του 2010.

Όπως σημειώνει η διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ η βελτίωση αυτή προέρχεται από την αύξηση διακίνησης των κοντέινερ, που υπολογιζόμενη σε TEU’S διαμορφώθηκε σε 8,56% καθώς και από την αύξηση στη διακίνηση γενικού συμβατικού φορτίου (συμβάσεις) κατά 13,84%.

Παράλληλα, η εταιρία πέτυχε μείωση των εξόδων της συνολικά κατά 7,93% (20.659.134 ευρώ έναντι των 22.439.512 ευρώ του αντίστοιχου εξαμήνου του 2010), κυρίως λόγω του περιορισμού των αμοιβών και εξόδων του προσωπικού, αλλά και λόγω της σημαντικής μείωσης του προσωπικού λόγω συνταξιοδοτήσεων.

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε., Στέλιος Αγγελούδης σημείωσε ότι στόχος παραμένει η ανάδειξη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης σε πρώτο εμπορικό λιμάνι των Βαλκανίων, επισημαίνοντας ταυτόχρονα ότι σε αυτή την κατεύθυνση κινούνται οι προσπάθειες των εργαζομένων και της διοίκησης της εταιρίας.
Enhanced by Zemanta

Κυριακή, 28 Αυγούστου 2011

Δεν προσέδεσε στο λιμάνι της Μήλου το Superjet

Δεν προσέδεσε το πρωί, λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών, στο λιμάνι της Μήλου, το "Superjet" που εκτελούσε προγραμματισμένο δρομολόγιο (Πειραιάς – Μήλος – Φολέγανδρος – Θήρα – Νάξος –Κουφονήσι – Αμοργός).
Τα 34 άτομα που ανέμεναν στη Μήλο θα προωθηθούν στους προορισμούς τους με μέριμνα της εταιρείας ενώ δεν υπήρχαν επιβάτες προς αποβίβαση.

Πυρκαγιά σε σκάφος αναψυχής στο Λαύριο

08072006158Image by The Easts via Flickr
Πυρκαγιά, από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, εκδηλώθηκε μεσημβρινές ώρες στον ηλεκτρικό πίνακα του Ι/Φ «FRADILIRA» σημαίας Γερμανίας, το οποίο βρισκόταν εντός του λιμένα Λαυρίου, με πέντε επιβαίνοντες.

Άμεσα, κατόπιν ενεργειών της Λιμενικής Αρχής Λαυρίου, έσπευσε στην περιοχή το Τ/Χ «ΣΙ ΣΟΣ» Τ.Λ. 324, το οποίο εντόπισε το Ι/Φ και διαπίστωσε ότι οι πέντε επιβαίνοντες, καλά στην υγεία τους, είχαν σβήσει τη φωτιά.

Το «FRADILIRA» κατέπλευσε ασφαλώς στο λιμάνι του Λαυρίου ρυμουλκούμενο από το Τ/Χ, ενώ από την οικεία Λιμενική Αρχή απαγορεύτηκε ο απόπλους μέχρι αποκατάστασης της βλάβης και προσκόμισης βεβαιωτικού αξιοπλοΐας από το Νηογνώμονα που το παρακολουθεί.

Προανάκριση διενεργείται από τη Λιμενική Αρχή Λαυρίου.
www.kathimerini.gr
Enhanced by Zemanta

Στην κορυφή της ναυτιλιακής βιομηχανίας οι Έλληνες εφοπλιστές

Με στοχευμένες επενδύσεις στην κατασκευή νέων πλοίων ειδικών κατηγοριών, όπως μεταφοράς υγροποιημένου αερίου  (LNG) και εξόρυξης πετρελαίου από μεγάλα βάθη, αλλά και στην αγορά μεταχειρισμένων φορτηγών και δεξαμενόπλοιων, ο ελληνικός εφοπλισμός, παρά την συνεχιζόμενη οικονομική κρίση, συνεχίζει να βρίσκεται στην κορυφή της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Το επτάμηνο του τρέχοντος έτους οι Έλληνες εφοπλιστές επένδυσαν συνολικά 12 δισ. δολάρια, αφήνοντας πίσω τους Κινέζους οι οποίοι εμφανίζονται να έχουν επενδύσει περί τα 3,4 δισ. δολάρια.Σύμφωνα με δημοσίευμα της «Καθημερινής», οι Έλληνες εφοπλιστές, ειδικότερα, επένδυσαν 9,4 δισ. δολάρια για την παραγγελία 91 νέων πλοίων, καθώς και 2,5 δισ. δολάρια για την αγορά 98 πλοίων «από δεύτερο χέρι». Το υψηλό κόστος των υπό ναυπήγηση πλοίων οφείλεται στο γεγονός ότι το επενδυτικό ενδιαφέρον των Ελλήνων εφοπλιστών εστιάζεται σε πλοία LNG, στα drill ships που χρησιμοποιούνται για την εξόρυξη πετρελαίου σε μεγάλα θαλάσσια βάθη, καθώς και στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Να σημειωθεί ότι κατά το πρώτο εξάμηνο του 2011 έχουν παραγγελθεί, διεθνώς, 48 πλοία τύπου LNG, ενώ το αντίστοιχο διάστημα του 2010 είχαν παραγγελθεί 23 πλοία. Αντιθέτως, έχει μειωθεί το ενδιαφέρον των Ελλήνων εφοπλιστών για την κατασκευή και την αγορά φορτηγών πλοίων ξηρού φορτίου.
Όσον αφορά στους Κινέζους, από τα 3,5 δισ. δολάρια που έχουν επενδύσει, τα 2,4 δισ. δολάρια αφορούν σε νέες κατασκευές πλοίων και το υπόλοιπο ένα δισ. δολάρια αφορά στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων.
Το 2011, σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας Petrofin Research, αυξήθηκαν οι ελληνικές εταιρείες που διαθέτουν μεγάλους στόλους. Πιο συγκεκριμένα, οι εταιρείες που διαθέτουν άνω των 25 πλοίων αυξήθηκαν σε 34 από 31 που ήταν πέρυσι, όπως επίσης αυξήθηκαν από 33 σε 37 οι εταιρείες που διαθέτουν στον στόλο τους από 16 έως και 24 πλοία.
Είναι χαρακτηριστικό ότι σε σχέση με το 1998, οι εταιρείες με στόλο άνω των 25 πλοίων αυξήθηκαν από 19 σε 34, ενώ οι εταιρείες με στόλο από 16-24 πλοία αυξήθηκαν, επίσης, σε 37 από 11 που ήταν το 1998. Αντιθέτως, οι μικρομεσαίες εταιρείες με πλοία από 1 έως και 8 μειώθηκαν σταδιακά από το 1998 μέχρι σήμερα.
Ειδικότερα: οι εταιρείες με στόλο από 5 έως 8 πλοία από 149 που ήταν το 1998 έφθασαν στις 111 το 2011, οι εταιρείες με στόλο από 3 έως 4 πλοία από 196 που ήταν το 1998 μειώθηκαν σε 165 το 2011 και οι εταιρείες με στόλο 1 -2 πλοίων από 483 που ήταν το 1999 μειώθηκαν στις 350 το τρέχον έτος.
Χάρη στις σημαντικές επενδύσεις που κάνουν οι Eλληνες εφοπλιστές τα τελευταία έτη ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνόκτητου στόλου εμφανίζει μείωση στα 15,9 έτη από 16,6 έτη που ήταν το 2010. Το 2009 ήταν 17,6 έτη και το 2008 ήταν 18,4 έτη.
Σύμφωνα με τα στοιχεία από την έρευνα της Petrofin Research, προκύπτει ότι οι στόλοι εταιρειών με πλοία ηλικίας έως και 9 έτη παρουσιάζουν σημαντική αύξηση, φθάνοντας στους 151 όταν το 1998 ήταν μόλις 30.
O αριθμός των υπό ελληνική διαχείριση πλοίων (ελληνική και ξένη σημαία) το 2011 είναι 4.717 σκάφη, όταν το 2010 ήταν 4.655 πλοία και το 2009 ήταν 4.763 πλοία. Οι 30 μεγαλύτεροι Έλληνες πλοιοκτήτες το 2011 ελέγχουν το 52% του ελληνόκτητου στόλου έναντι 50,7% που ήταν το 2010.
Ο πιο δημοφιλής τομέας είναι τα φορτηγά πλοία, όπου 347 πλοιοκτήτες ελέγχουν 1.732 κομμάτια με συνολική χωρητικότητα 119,9 εκατ. τόνους και μέσω όρο ηλικίας τα 13,3 έτη.
Στα δεξαμενόπλοια, 95 πλοιοκτήτες ελέγχουν 751 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 97,08 εκατ. τόνων και μέσο όρο ηλικίας τα 9,08 έτη.
Στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, 22 πλοιοκτήτες ελέγχουν 189 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 10,64 εκατ. τόνων και μέσο όρο ηλικίας τα 12,1 έτη.
Πηγή: http://bit.ly/oPiJ1q

Σάββατο, 27 Αυγούστου 2011

Κανονικά τα δρομολόγια των πλοίων

Χωρίς προβλήματα εξελίσσεται η επιστροφή των παραθεριστών από τα νησιά του Αιγαίου Πελάγους, αφού, παρά τους ανέμους που πνέουν και κατά τόπους είναι ισχυροί, εκτελούνται κανονικά τα δρομολόγια των πλοίων.

Τελευταίο Σαββατοκύριακο του Αυγούστου και φυσικά του καλοκαιριού το τρέχον και η επιστροφή των εκδρομέων είναι μεγάλη και τα πλοία γεμάτα.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ

Ηράκλειο: Ταξίδι ταλαιπωρίας - Φάρσα για βόμβα στο ''Knossos Palace''!

Hellenic Seaways passenger catamaran ferry Hig...Image via WikipediaΚακόγουστη φάρσα αποδείχθηκε το τηλεφώνημα για δήθεν τοποθέτηση βόμβας στο πλοίο "Knossos Palace" που επρόκειτο να ταξιδεύσει στις 11.00 το πρωί από το Ηράκλειο για τον Πειραιά, εκτελώντας ημερήσιο δρομολόγιο.

Το τηλεφώνημα έγινε στην Αστυνομική διεύθυνση Ρεθύμνου και κινητοποίησε αμέσως τις Λιμενικές Αρχές στο Ηράκλειο, καθώς έκανε λόγο για τοποθέτηση βόμβας στο πλοίο. 

Στο λιμάνι της Καβάλας το κρουαζιερόπλοιο «The World»

Στο λιμάνι της Καβάλας πρόκειται να αφιχθεί και να παραμείνει για δύο ημέρες, το Σεπτέμβριο του 2013, το κρουαζιερόπλοιο «The World». Πρόκειται για ένα πλοίο μήκους 200 μέτρων με 165 εξοπλισμένες κατοικίες, το οποίο από το 2002 που ξεκίνησε, πραγματοποιεί αδιάκοπα κύκλους γύρω από την υφήλιο, σταματώντας σε επιλεγμένα λιμάνια.

Οι πρώτες επαφές του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας με το «The World» ξεκίνησαν τον περασμένο Μάρτιο. Η προσέγγισή του εντάσσεται στο πλαίσιο των συστηματικών ενεργειών προώθησης του κεντρικού λιμένα Καβάλας ως λιμένα κρουαζιέρας.

Tα δρομολόγια του HIGHSPEED 5 την Παρασκευή

Η εταιρεία ανακοινώνει, ότι μετά την αποκατάσταση τεχνικού προβλήματος, τα δρομολόγια του HIGHSPEED 5 την Παρασκευή 26/08/2011 τροποποιούνται ως ακολούθως:

Πειραιάς 18:15 - Σέριφο 20:20/20:30 - Σίφνο 21:00/21:10 - Μήλο 22:05


Μήλο 22:15 - Σίφνο 23:10/23:20 - Σέριφο 23:50/23:55 - Πειραιά 02:00

Οι επιβάτες ενημερώνονται για τις παραπάνω τροποποιήσεις από την εταιρεία.

Δεμένο στον Πειραιά λόγω βλάβης το Superjet για Κυκλάδες

Στο λιμάνι του Πειραιά παραμένει δεμένο την Παρασκευή το Superjet εξαιτίας βλάβης στον υδροπροωθητήρα της αριστερής κύριας μηχανής του.

Το πλοίο είχε προγραμματισμένο δρομολόγιο από Πειραιά, για Μήλο - Φολέγανδρο-Θήρα- Νάξο-Κουφονήσι- Αμοργό και οι επιβάτες προωθήθηκαν στους προορισμούς τους με μέριμνα της εταιρείας.

Από τη Λιμενική Αρχή απαγορεύτηκε ο απόπλους του πλοίου μέχρι να αποκατασταθεί η βλάβη και να προσκομιστεί σχετικό βεβαιωτικό αξιοπλοΐας από τον Νηογνώμονα που το παρακολουθεί.

Παρασκευή, 26 Αυγούστου 2011

Πειρατεία τέλος για πλοίο Ελληνικών συμφερόντων…


Ελεύθερο αφέθηκε ένα πετρελαιοφόρο το οποίο είχαν καταλάβει Σομαλοί πειρατές στον Ινδικό ωκεανό τον Οκτώβρη.
Το πλοίο είχε 24μελες πλήρωμα, ενώ όπως ανακοίνωσε η πλοιοκτήτρια εταιρία ένας από τους 24 έχασε τη ζωή του κατά τη διάρκεια της ομηρίας.
Η "Paradise Navigation SA”, ιδιοκτήτρια και διαχειρίστρια του πλοίου "MV Polar", που κατελήφθη σε απόσταση περίπου 600 ναυτικών μιλίων στα ανοικτά των ακτών της Σομαλίας στις 30 Οκτωβρίου 2010, ανακοίνωσε ότι το πλοίο της αφέθηκε ελεύθερο σήμερα από τους εγκληματίες που το είχαν καταλάβει", διευκρινίζεται σε ανακοίνωση της εταιρείας.
Λεπτομέρειες σχετικά με τις συνομιλίες που οδήγησαν στην απελευθέρωση του πλοίου δεν έγιναν γνωστές, αφού η ελληνική εφοπλιστική εταιρία δεν θέλησε να δουν το φως της δημοσιότητας τέτοια στοιχεία. Ωστόσο, στην ανακοίνωσή της, εξέφρασε τη λύπη της για το ότι "έμεινε ουσιαστικά χωρίς καμία βοήθεια" στις διαπραγματεύσεις της με τους πειρατές, παρά τις περιπολίες που γίνονταν από δεκάδες πολεμικά πλοία διαφορετικών εθνικοτήτων.
«Είναι μια θλιβερή μαρτυρία της αναποτελεσματικότητας των διεθνών προσπαθειών για την καταπολέμηση της πειρατείας. Υπάρχουν αμφιβολίες για την ύπαρξη πολιτικής βούλησης για την ανάληψη των αναγκαίων πρωτοβουλιών ως εκ τούτου η κατάληψη πλοίων όπως το MV Polar και η χρήση του ως "ναυαρχίδα" για επιθέσεις σε πλοία του εμπορικού ναυτικού, είναι πολύ πιθανό να συνεχιστεί με τον ίδιο ρυθμό», λέει η εταιρεία.
Κατά τη στιγμή της κατάληψης του, το δεξαμενόπλοιο υπό σημαία του Παναμά και χωρητικότητας 72.825 τόνων, είχε 24 μέλη πληρώματος: έναν Ρουμάνο, τρεις Έλληνες, τρεις Μαυροβούνιους, έναν Σέρβο και δεκαέξι Φιλιππινέζους, σύμφωνα με την εταιρεία. Όμως, ένας από το πλήρωμα, ο Προυντέντε Καμπράλ, πέθανε κατά την κράτηση του το Νοέμβριο.
Η Paradise Navigation δήλωσε ότι Σομαλοί πειρατές κρατούν σήμερα 25 πλοία και 600 μέλη πληρώματος για τους οποίους ζητούν λύτρα εκατομμύρια δολάρια.

Παμπούκης: «Οφείλουμε να μην υπακούμε σε δογματισμούς και προσωπικές στρατηγικές»



Την παραίτησή του υπέβαλε με επιστολή του προς τον Πρωθυπουργό ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Χάρης Παμπούκης.

Από το γραφείο του κ. Παμπούκη εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

«Σε μια κρίσιμη στιγμή για τον τόπο οφείλουμε να μην υπακούμε σε δογματισμούς και προσωπικές στρατηγικές, που δεν εξυπηρετούν τους εθνικούς στόχους. Σήμερα, κύριο ζητούμενο είναι η ανάπτυξη και η ναυτιλία μπορεί να συμβάλλει στην επίτευξη αυτού του στόχου.

»Επί δύο μήνες κατέβαλλα προσπάθειες να ανασυγκροτήσω ένα εθνικά ωφέλιμο τομέα. Εντούτοις, δεν μπορούσαν να έχουν το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα χωρίς την αναγκαία πολιτική συγκρότηση μέσω της επανασύστασης του Υπουργείου Ναυτιλίας. Ενός, δηλαδή, θεσμικού εργαλείου του κράτους.

»Πρόσφατα διατύπωσα δημοσίως με καθαρότητα και παρρησία την πρόταση για την επανασύσταση του υπουργείου Ναυτιλίας, η οποία υπηρετεί το προφανές. Τη θέση αυτή, άλλωστε, έχουν υιοθετήσει όλοι οι κοινωνικοί φορείς και πέραν του χώρου της ναυτιλίας.

»Θεωρώ αυτονόητη πολιτική υποχρέωση να υπερασπίζεται κανείς και να διατυπώνει θέσεις προς όφελος του εθνικού συμφέροντος. Και προφανώς η πολιτική αδικείται, όταν προσλαμβάνει προσωπικά χαρακτηριστικά.

»Η συμμετοχή μου στα πολιτικά δρώμενα της χώρας σ' αυτήν τη χρονικά ιστορική περίοδο είχε ως αποκλειστικό γνώμονα τη συμβολή μου στην υπέρβαση της εθνικής κρίσης, το οποίο θεωρώ πατριωτικό καθήκον όλων μας. Ακόμα και όταν δεν συμφωνούσα με όλες τις αποφάσεις οι οποίες ελήφθησαν.

»Η αμετάκλητη απόφαση μου να παραιτηθώ επιβεβαιώνει πλήρως τον χαρακτήρα και την ουσία της εμπλοκής μου στην πολιτική. Αποτελεί πράξη ευθύνης, πράξη ενός ανθρώπου που δεν είχε ποτέ σχέση εξάρτησης με θέσεις ή καρέκλες. Είναι αυτονόητη πράξη αξιοπρέπειας.

»Θέλω να ευχαριστήσω τον Πρωθυπουργό για την τιμή συμμετοχής στην ευθύνη καθώς επίσης τους συνεργάτες μου, οι οποίοι στήριξαν αυτήν την προσπάθεια σε όλο το διάστημα της κυβερνητικής μου θητείας. Εύχομαι στην κυβέρνηση να συνεχίσει απρόσκοπτα και με επιτυχία το εθνικό της έργο».

Υπενθυμίζεται ότι με δηλώσεις του την περασμένη Τρίτη, ο κ. Παμπούκης είχε ταχθεί υπέρ της επανασύστασης του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, σημειώνοντας ότι πρόκειται για ένα καθολικό αίτημα, καθώς υπάρχει καχεξία και δυσλειτουργία στον κλάδο.

Λακωνική δήλωση από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο

«Ο Πρωθυπουργός, Γιώργος Παπανδρέου, έκανε δεκτή την παραίτηση του κ. Χάρη Παμπούκη, Αναπληρωτή Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, και τον ευχαρίστησε για την προσφορά του στο έργο της Κυβέρνησης» περιορίστηκε να δηλώσει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Ηλίας Μόσιαλος.

Ανακοίνωση της Δημοκρατικής Αριστεράς για τη σύσταση υπουργείου Ναυτιλίας

Η ναυτιλία και ο τουρισμός αποτελούν σημαντικό παράγοντα της ελληνικής οικονομίας και είναι απορίας άξιον γιατί συστήνονται και καταργούνται τα αντίστοιχα υπουργεία. Είναι αναγκαία η δημιουργία ενός αυτόνομου υπουργείου για θέματα ναυτιλίας με συγκεκριμένες αρμοδιότητες και δυνατότητες.

Οι εσωτερικές διελκυστίνδες της κυβέρνησης δεν αφορούν ούτε το περιεχόμενο της πολιτικής, ούτε το συμφέρον της ελληνικής οικονομίας.

Δεν "έπιασε" στο λιμάνι της Νάξου του «Σoύπερ Τζετ» λόγω καιρού

Δεν προσέδεσε, λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών, στο λιμάνι Νάξου, σήμερα το «ΣΟΥΠΕΡ ΤΖΕΤ», που εκτελούσε προγραμματισμένο δρομολόγιο (Πειραιάς - Μήλος - Φολέγανδρος - Θήρα- Νάξος - Κουφονήσι - Αμοργός - Θήρα - Φολέγανδρος - Μήλος - Πειραιάς).

Στο πλοίο δεν επέβαινε κανένας επιβάτης με προορισμό τη Νάξο, ενώ οι επιβάτες που θα επιβιβάζονταν σε αυτό από το λιμένα Νάξου, προωθήθηκαν στους προορισμούς τους με άλλα πλοία, με μέριμνα της εταιρείας.

Τετάρτη, 24 Αυγούστου 2011

ΟΛΠ: Κέρδη 3,656 εκατ. ευρώ στο εξάμηνο

Κέρδη εξαμήνου 6.318.558 ευρώ προ φόρων και 3.655.590 ευρώ μετά τους φόρους έναντι 2.571.772 και 1.645.206 αντιστοίχως το 2010 εμφάνισε στο πρώτο εξάμηνο του 2011 ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ), παρά την κρίση στο χώρο των μεταφορών, σύμφωνα με την κατάσταση των αποτελεσμάτων με βάση τα Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα.

Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, την εξαμηνιαία (01.01.2011-30.06.2011) έκθεσή του προς το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ κατέθεσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού κ. Γιώργος Ανωμερίτης, ενόψει της συνεδρίασης του ΔΣ τη Δευτέρα 29 Αυγούστου 2011.

Παρότι ορισμένα από τα επιμέρους στοιχεία των εργασιών του δεν είναι συγκρίσιμα με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2010, κατά το οποίο δεν λειτουργούσε ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων και ανακατασκευαζόταν το Car Terminal, τα θετικά αποτελέσματα του Οργανισμού αποτελούν ευοίωνο σημάδι για τα τελικά αποτελέσματα του 2011, αφού όπως είναι γνωστό η δυναμική στη συνολική του λειτουργία αναπτύσσεται κυρίως το β΄εξάμηνο του έτους λόγω κρουαζιέρας και ακτοπλοΐας.

Τα σημαντικότερα γεγονότα του α΄ εξαμήνου 2011, τα οποία θα επιδράσουν θετικά στη συνολική πορεία του Οργανισμού είναι:

- Η ένταξη στο νέο Car Terminal ανενεργών χώρων 145.000 τ.μ., μήκους κρηπιδωμάτων 1.167μ. και χωρητικότητας θέσεων στάθμευσης 7.000 αυτοκινήτων, μεγέθη τα οποία καθιστούν το Car Terminal του Πειραιά ως το σημαντικότερο διεθνές λιμάνι διακίνησης αυτοκινήτων transit της Μεσογείου.

- Η επίλυση με φιλική διευθέτηση όλων των θεμάτων μεταξύ ΟΛΠ ΑΕ και ΣΕΠ ΑΕ, θέτοντας σε νέα τροχιά ανάπτυξης τους Σταθμούς Εμπορευματοκιβωτίων και τις νέες υποδομές τους.

- Η προσυπογραφή συμφωνίας συνεργασίας μεταξύ ΟΛΠ ΑE και MSC SA, η οποία δημιουργεί αισιόδοξες προοπτικές για την πορεία των εσόδων της εταιρίας και διατηρεί τη δεύτερη σε μέγεθος παγκοσμίως εταιρία θαλασσίων μεταφορών ενεργό μεγάλο πελάτη για το λιμάνι του Πειραιά.

- Η εκποίηση ανενεργών πλοίων με σημαντικά έσοδα για τον ΟΛΠ ΑΕ.

- Η πιστοποίηση του ΟΛΠ ΑΕ από την ESPO και τους Lloyd’s ως Πρότυπου Λιμένα Περιβαλλοντικής Διαχείρισης κρίσιμου μεγέθους πλην άλλων και για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας.

- Η συνεχής εκτέλεση έργων και μελετών του επενδυτικού προγράμματος ΟΛΠ ΑΕ 2011-2015 χωρίς περικοπές παρά την κρίση.

- Η συνεχής άνοδος του τομέα κρουαζιέρας με υψηλά ποσοστά και διπλασιασμό των εσόδων του και

- Η μείωση των εξόδων και ιδιαίτερα των λειτουργικών εξόδων, που μειώθηκαν κατά 20,3% και η θετική έκβαση δικαστικών διεκδικήσεων επέφεραν επιπλέον θετικά πρόσημα στα αποτελέσματα α’ εξαμήνου.

Η πλήρης έκθεση θα τεθεί υπόψη του Διοικητικού Συμβουλίου τη Δευτέρα 29 Αυγούστου, θα ανακοινωθεί στο Χρηματιστήριο Αθηνών μετά τη λήξη της συνεδρίασης την ίδια ημέρα και οι συνοπτικές οικονομικές καταστάσεις θα δημοσιευτούν την 30/8/2011.


www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Με κατασχέσεις πλοίων απειλεί Έλληνας εφοπλιστής την Cosco

Με κατάσχεση πλοίων της απειλεί την Cosco ο Έλληνας εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου, καθώς η κινεζική εταιρεία έχει σταματήσει να πληρώνει συμβόλαια που έκλεισε όταν οι ναύλοι βρίσκονταν στα υψηλά του κύκλου.

Όπως δήλωσε ο Γ. Οικονόμου στους Financial Times, η στάση που τηρεί η Cosco σε συμβόλαια που υπογράφηκαν το 2008, στο αποκορύφωμα της άνθησης της ναυτιλίας, ενδέχεται να αντανακλούν την αδυναμία της εταιρείας να κατανοήσει τη σημασία που έχει η τήρηση παλαιότερων συμφωνιών. Η Cosco, που σήμερα αποτελεί την πρώτη διαχειρίστρια πλοίων dry bulk, που μεταφέρουν σιδηρομεταλλεύματα και άλλες πρώτες ύλες, αποτελεί έναν σχετικά νέο παίκτη της αγοράς, που βρέθηκε στις κορυφαίες θέσεις μόνο μέσα στα τελευταία δέκα χρόνια.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ
Enhanced by Zemanta

Τρίτη, 23 Αυγούστου 2011

Παμπούκης: Λάθος η κατάργηση του υπουργείου Ναυτιλίας

Ισχυρά πολιτικά μποφόρ προκαλεί –πάλι– η κατάργηση του υπουργείου Ναυτιλίας και η ενσωμάτωσή του στο Ανάπτυξης.

Την αφορμή, αυτή τη φορά, έδωσε δήλωση του αναπληρωτή υπουργού Ανάπτυξης-Ανταγωνιστικότητας-Ναυτιλίας Χάρη Παμπούκη ότι ήταν λάθος η κατάργηση του υπουργείου Ναυτιλίας και ότι αυτή την άποψη την είχε μεταφέρει στον πρωθυπουργό προ ανασχηματισμού. 

Υπερασπιζόμενος, εμμέσως πλην σαφώς, την επανασύσταση του υπουργείου, σημείωσε ότι ο κλάδος της ναυτιλίας έχει μία ιδιαιτερότητα και χρειάζεται υποστήριξη και διοικητική συνέχεια.

Από το Capital.gr:

Κυριακή, 21 Αυγούστου 2011

Σε εξέλιξη η διαδικασία προσλήψεων στο Λιμενικό


Σ
ε πλήρη εξέλιξη είναι η διαδικασία για την πρόσληψη 280 Λιμενοφυλάκων στο Λιμενικό Σώμα.

Από αυτούς 90 θα είναι απόφοιτοι Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, 8 Μουσικοί, 28 Εθελοντές Πενταετούς Υποχρέωσης, 126 ιδιώτες που απέκτησαν διάφορες ειδικότητες στις Ενοπλες Δυνάμεις (καταδρομείς, υποβρύχιοι καταστροφείς) και 28 θα είναι ιδιώτες που συμμετείχαν ενεργά σε επιχειρήσεις για την διάσωση ατόμων στη θάλασσα ή τη στεριά.

Η κατάθεση δικαιολογητικών θα ολοκληρωθεί στις 09/09/2011 (ώρες: 08.00-14.00) στα Κεντρικά Λιμεναρχεία (πλην Κ.Λ. Πειραιά), Λιμεναρχεία και Υπολιμεναρχεία και στη Σχολή Λιμενοφυλάκων (Τέρμα Οικονόμου & Ξανθοπουλίδου, Χατζηκυριάκειο, Πειραιάς).

ΠΗΓΗ

Προβλήματα προξένησαν οι ισχυροί άνεμοι

Η Λιμενική Αρχή Μήλου ενημερώθηκε σήμερα το πρωί ότι η προσέγγιση του Ε/Γ-ΚΑΤ «ΣΟΥΠΕΡ ΤΖΕΤ» στο λιμάνι, το οποίο εκτελούσε...
προγραμματισμένο δρομολόγιο με ώρα αναχώρησης από τη Μήλο στις 09:40 με προορισμό τους λιμένες της Φολεγάνδρου – Θήρας – Νάξου – Κουφονησίων – Αμοργού, ήταν επισφαλής λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών και των ισχυρών μποφόρ που επικρατούσαν στην περιοχή.

Στη Μήλο υπήρχαν προς επιβίβαση 37 επιβάτες με προορισμό τη Φολέγανδρο, οι οποίοι θα προωθηθούν σήμερα με το Ε/Γ-Ο/Γ «SPEEDRUNNER IV», ενώ οι 115 επιβάτες προς τους υπόλοιπους προορισμούς θα προωθηθούν αύριο με προγραμματισμένο δρομολόγιο του «ΣΟΥΠΕΡ ΤΖΕΤ».
http://skopelos-news.blogspot.com/

Σάββατο, 20 Αυγούστου 2011

Ταλαιπωρία για τους επιβάτες του «ΣΠΙΝΤΡΑΝΝΕΡ ΙΙΙ»

The port of Paros islandImage via Wikipedia
Με δυο ώρες καθυστέρηση κατέπλευσε στο Λιμάνι του Πειραιά το πλοίο «ΣΠΙΝΤΡΑΝΝΕΡ ΙΙΙ», καθώς παρουσιάστηκε βλάβη τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα στη μια κύρια μηχανή του, ενώ κατευθυνόταν από Πάρο προς Πειραιά, εκτελώντας προγραμματισμένο δρομολόγιο, με 785 επιβάτες. 

Το πλοίο συνέχισε με μειωμένη ταχύτητα και κατέπλευσε με ασφάλεια στο λιμάνι του Πειραιά στις 02.25 αντί της προγραμματισμένης 00:25, όπου από τη Λιμενική Αρχή απαγορεύθηκε ο απόπλους μέχρι να αποκατασταθεί η βλάβη και να προσκομιστεί βεβαιωτικό διατήρησης κλάσης από το Νηογνώμονα που το παρακολουθεί.
Enhanced by Zemanta

Παρασκευή, 19 Αυγούστου 2011

Ταλαιπωρία επιβατών λόγω κακοκαιρίας στην Άνδρο

Νέο Λιμάνι 1Image via WikipediaΤαλαιπωρήθηκαν τη νύκτα 41 επιβάτες του «ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ ΙΙ», που εκτελούσε προγραμματισμένο δρομολόγιο Σύρος - Τήνος - Άνδρος - Τήνος - Σύρος, καθώς το πλοίο δεν προσέδεσε, λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών, στο λιμάνι Γαυρίου Άνδρου.

Οι 41 επιβάτες που είχαν προορισμό την Άνδρο αποβιβάστηκαν στην Τήνο για να προωθηθούν με το επόμενο προγραμματισμένο δρομολόγιο, ενώ τα 7 άτομα που ανέμεναν προς επιβίβαση, θα προωθηθούν με μέριμνα της πλοιοκτήτριας εταιρείας.
Enhanced by Zemanta

Τετάρτη, 17 Αυγούστου 2011

Ύποπτα κρούσματα σε κρουαζιερόπλοιο

Navigator of the Seas w Porcie, w GdyniImage via WikipediaΗ Λιμενική Αρχή Πειραιά ενημερώθηκε, ότι αύριο το πρωί πρόκειται να καταπλεύσει στο λιμάνι, προερχόμενο από Ιταλία, το Ε/Γ- Κ/Ζ «NAVIGATOR OF THE SEAS» σημαίας Μπαχάμες, με 3.400 επιβάτες και πλήρωμα 1.205 άτομα.

Μεταξύ των μελών του πληρώματος έχουν αναφερθεί τέσσερα κρούσματα ύποπτης μεταδοτικής ασθένειας (πιθανή μορφή γαστρεντερίτιδας).

Ενημερώθηκαν κατάλληλα οι αρμόδιες Υγειονομικές Αρχές και το Υγειονομικό Τμήμα της Νομαρχίας Πειραιά, οι οποίες ήδη διαχειρίζονται το περιστατικό.
Enhanced by Zemanta

Κάθε δύο ώρες θα ανοίγει η γέφυρα Λευκάδας για τη διέλευση σκαφών


Σύμφωνα με απόφαση του Λιμεναρχείου Λευκάδας και κατόπιν εισήγησης της Δ/νσης Τεχνικών Έργων Π.Ε Λευκάδας η πλωτή γέφυρα θα ανοίγει κάθε δύο ώρες από 10.00 έως 16.00 για το χρονικό... διάστημα από 13/8 έως 21/8 προκειμένου να μειωθεί ο χρόνος αναμονής των τροχοφόρων λόγω της αυξημένης κίνησης που παρατηρείτε. Ώρες ανοιγμάτων για διέλευση σκαφών:10.00 12.00 14.00 και 16.00
bonitsapress.blogspot.com

Νέο πλοίο για τη Γαύδο

Trip to Gavdos from SfakiaImage by Jörg Weingrill via Flickr
Δρομολόγια προς τη Γαύδο εκτελεί από την προηγούμενη Κυριακή, το πλοίο «Σαμαριά».
Κάθε Παρασκευή Σάββατο και Κυριακή το "Σαμαριά" θα εκτελεί δρομολόγια προ τη Γαύδο, στις 11:30 το πρωί, και αντίστροφα στις 2 μετά το μεσημέρι.
Όπως είπε στο Flashnews.gr ο πρόεδρος του Δ.Σ της ΑΝΕΝΔΥΚ κ. Γ. Μπραός το πλοίο έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει σε κάθε δρομολόγιο 478 επιβάτες, ενώ η σύνδεση με τη Γαύδο θα είναι πλέον εφικτή ολόκληρο το χρόνο.

Enhanced by Zemanta

Τρίτη, 16 Αυγούστου 2011

Ακυβέρνητο ιστιοφόρο με έξι επιβάτες


Χθες το βραδύ , η Λιμενική Αρχή Χίου ενημερώθηκε ότι το ιστιοφόρο, «ISKAS», σημαίας Γαλλίας, με έξι επιβαίνοντες, το οποίο είχε...ξεκινήσει από τη θαλάσσια περιοχή «Καταρράκτης» της Χίου, με σκοπό την περιήγηση του νησιού, παρουσίασε μηχανική βλάβη.

Άμεσα στην περιοχή έσπευσε πλωτό περιπολικό Λιμενικού Σώματος, καθώς και το σκάφος «ΜΙΧΑΛΗΣ Σ».

Από το πλωτό περιπολικό εντοπίστηκε το «ISKAS», με τους επιβαίνοντες να είναι καλά στην υγεία τους, χωρίς να σημειωθεί θαλάσσια ρύπανση και εισροή υδάτων. Το ιδιωτικό σκάφος «ΜΙΧΑΛΗΣ Σ» ρυμούλκησε το ιστιοφόρο σκάφος, το οποίο με τη συνοδεία του πλωτού περιπολικού, οδηγήθηκε με ασφάλεια στο τουριστικό λιμάνι της Χίου.

Λιμενικές προκλήσεις στα Βαλκάνια

Cosco Vancouver IMO Number: 9285691 MMSI Numbe...Image via WikipediaΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΗΤΡΑΚΗ /ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ

Από τις πολλές προκλήσεις ενώπιον των οποίων βρίσκεται το λιμάνι της Θεσσαλονίκης η πιο… αόρατη είναι αυτή που μπορεί να εξελιχθεί στην πιο επικίνδυνη. Διότι ενώ τα θέματα που αφορούν αποκλειστικά την ΟΛΘ ΑΕ και την ανάπτυξή της είναι ζητήματα της εκάστοτε διοίκησης, οπότε το αποτέλεσμα εξαρτάται από τη βούληση και την ικανότητα των ανθρώπων που επιλέγει το ελληνικό Δημόσιο για να χειριστούν τις τύχες της, ο ανταγωνισμός εξαρτάται και από τις κινήσεις των άλλων. Εξαρτάται ακόμη και από το γενικότερο οικονομικό περιβάλλον εντός του οποίου ασκείται η λιμενική δραστηριότητα, κάτι που σε αυτήν τη φάση –λόγω της οικονομικής κρίσης και της ύφεσης- δε συνιστά πλεονέκτημα για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έναντι των ανταγωνιστικών λιμένων στη Μεσόγειο.

Σύμφωνα με μελέτη των υπηρεσιών της ΟΛΘ ΑΕ, υπάρχουν αυτήν τη στιγμή τρία λιμάνια, τα οποία υπό προϋποθέσεις μπορούν τα επόμενα χρόνια να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητά τους έναντι του λιμένα της Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για το Δυρράχιο της Αλβανίας, το Μπαρ του Μαυροβουνίου και το Μπουργκάς της Βουλγαρίας, που διεκδικούν κομμάτι των μεταφορών στα νότια Βαλκάνια, που σήμερα εξυπηρετεί η Θεσσαλονίκη. Οπως διευκρινίζει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Στέλιος Αγγελούδης, η διοίκηση του λιμανιού παρακολουθεί στενά τις κινήσεις των τριών αυτών λιμανιών –όπως και άλλων στην περιοχή-, ώστε η αντίδραση της ΟΛΘ να είναι άμεση. Σε αυτήν τη φάση το «παιχνίδι» εξελίσσεται σε τέσσερα επίπεδα.

Cosco BrisbaneImage via WikipediaΠρώτον, στις υποδομές των ίδιων των λιμανιών, πεδίο στο οποίο η Θεσσαλονίκη εξακολουθεί να έχει προβάδισμα. Εάν, μάλιστα, η επέκταση της 6ης προβλήτας προχωρήσει κανονικά -ο διαγωνισμός έχει ολοκληρωθεί και απομένει η έκδοση απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας επί μιας ενστάσεως-, τότε σε επίπεδο υποδομών το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο.

Δεύτερον, στην εξυπηρέτηση των φορτίων, κάτι που εξαρτάται τόσο από την οργανωτική επάρκεια όσο και από την εργασιακή ειρήνη. Στα δύο αυτά πεδία η Θεσσαλονίκη «πλήρωσε» τα προηγούμενα χρόνια βαρύ τίμημα, αφού ο απόηχος των μεγάλων κινητοποιήσεων των εργαζομένων το 2008, όταν το λιμάνι υπολειτουργούσε, απασχολεί ακόμη τους πελάτες της ΟΛΘ ΑΕ στις γειτονικές βαλκανικές χώρες. Πάντως, οι οργανωτικές παρεμβάσεις που γίνονται τους τελευταίους μήνες έχουν συμβάλει στην ταχύτερη εξυπηρέτηση των πελατών της ΟΛΘ.

Τρίτον, στην τιμολογιακή πολιτική. Το θέμα είναι ένα και μοναδικό, αλλά οι παράμετροι πολλές: η σχέση κόστους - οφέλους καθορίζει τη διαδρομή των φορτίων και στη διαμόρφωσή της το τιμολόγιο κάθε λιμανιού έχει τη συμβολή του. Αυτήν τη στιγμή η Θεσσαλονίκη έχει διαμορφώσει ένα ανταγωνιστικό τιμολόγιο, που την έχει βοηθήσει να συγκρατήσει σημαντικό κομμάτι από τα τράνζιτ φορτία που διακινεί.

Τέταρτον, στις εκτός λιμένος υποδομές. Στην εποχή των συνδυασμένων μεταφορών το στοίχημα δεν είναι να φτάσει ένα φορτίο στο λιμάνι, αλλά στον τελικό του προορισμό. Επομένως, οι επίγειες μεταφορές –οδικές και σιδηροδρομικές- κρίνουν συχνά το αποτέλεσμα. Η Ελλάδα –και φυσικά η Θεσσαλονίκη- βρίσκεται σήμερα αρκετά βήματα μπροστά από τις άλλες βαλκανικές χώρες, αλλά πολλές υποδομές παραμένουν μισοτελειωμένες και πρέπει (κάποια στιγμή) να ολοκληρωθούν, ώστε να αυξήσουν τη δυναμική τους, όπως συνέβη με την Εγνατία οδό.

Large container ship off the coast of BCImage via WikipediaΟι τρεις ανταγωνιστές

Σύμφωνα με τη μελέτη των υπηρεσιών της ΟΛΘ ΑΕ, η εικόνα των τριών δυνητικά ανταγωνιστικών προς τη Θεσσαλονίκη λιμανιών –η Κωνσταντινούπολη αυτονόητα εξαιρείται λόγω του σημείου όπου βρίσκεται και του μεγέθους της- είναι η ακόλουθη:

• Το λιμάνι του Δυρραχίου είναι αυτό που απειλεί περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο τη Θεσσαλονίκη, διεκδικώντας φορτία που κατευθύνονται στη FYROM και το Κόσοβο. Η αλβανική πόλη αποτελεί βασικό κρίκο του υπό κατασκευή πανευρωπαϊκού άξονα 8, που αρχίζει από την Ιταλία και κατευθύνεται προς τα ανατολικά περνώντας από το Μπάρι, το Μπρίντιζι, το Δυρράχιο, τα Τίρανα, τα Σκόπια, το Μπουργκάς και τη Βάρνα. Ηδη η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανάπτυξης και Ανασυγκρότησης χρηματοδοτούν από κοινού έργα αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού του λιμένος, ενώ χρηματοδότηση υπάρχει και από την Ιταλία στο πλαίσιο του προγράμματος Italbalk. Τα έργα αφορούν την κατασκευή νέας προβλήτας και την εκβάθυνση του λιμένα. Παράλληλα, σημαντικά έργα υποδομής βρίσκονται σε φάση υλοποίησης και εκτός λιμένος. Κυρίως οι οδικοί άξονες που θα συνδέουν το Δυρράχιο με τα Σκόπια και την Πρίστινα, πρωτεύουσα του Κοσόβου. Βέβαια, το περιορισμένης έκτασης και αναξιόπιστο σιδηροδρομικό δίκτυο στα δυτικά Βαλκάνια –κυρίως στην Αλβανία- θα αποτελεί για πολλά χρόνια συγκριτικό μειονέκτημα στο πεδίο των συνδυασμένων μεταφορών στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Για το λιμάνι του Δυρραχίου φέρεται να ενδιαφέρεται η κινεζική Cosco, που θέλει να επενδύσει στο σταθμό των κοντέινερ, κάτι που, αν συμβεί, θα μεταβάλλει τις ισορροπίες στην ευρύτερη περιοχή.

• Το λιμάνι του Μπαρ, στο Μαυροβούνιο, βρίσκεται στο επενδυτικό στόχαστρο Κινέζων και Ιταλών, που αναζητούν «βάση» στην Αδριατική. Διαθέτει σιδηροδρομική σύνδεση με τα Σκόπια, ενώ τα τιμολόγιά του είναι πολύ χαμηλότερα από αυτά της ΟΛΘ ΑΕ.

• Το λιμάνι του Μπουργκάς, στη Βουλγαρία, είναι το ανταγωνιστικό προς τη Θεσσαλονίκη λιμάνι στα ανατολικά Βαλκάνια, καθώς συνιστά κοινοτικό έδαφος, βρίσκεται πάνω στον πανευρωπαϊκό οδικό άξονα 8, ο σιδηρόδρομος φτάνει στα κρηπιδώματα, υπάρχει εξειδίκευση στη διαχείριση χύδην φορτίων, ενώ διαθέτει μεγάλους αποθηκευτικούς ψυκτικούς χώρους.
Enhanced by Zemanta

Κυριακή, 14 Αυγούστου 2011

Πλωτές μαρίνες για το λιμάνι Καβάλας

Συνάντηση εργασίας είχαν ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας Αδάμ Κοσμίδης και ο θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Κώστας Παπακοσμάς για μία σειρά θεμάτων με κυρίαρχο αυτό που αφορά την προμήθεια πλωτών εξεδρών για το κεντρικό Λιμάνι Καβάλας με στόχο αυτές να αποτελέσουν μαρίνες για τα σκάφη αναψυχής που ελλιμενίζονται στην Καβάλας.

Στόχος είναι η ανάπτυξη αυτής της μορφής τουρισμού σύμφωνα με τον κ. Κοσμίδη που θα προσδώσει αμιγώς τουριστικό χαρακτήρα στο λιμάνι αυτό, θα αποφέρει έσοδα στον Οργανισμό και θα τονώσει την τοπική οικονομία.
Ο κ. Παπακοσμάς εμφανίστηκε ιδιαίτερα θετικός στο αίτημα του Οργανισμού τονίζοντας ότι το έργο αυτό θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ ενώ την επόμενη εβδομάδα θα ακολουθήσει νέα συνάντηση στην Περιφέρεια για το θέμα αυτό έτσι ώστε να δρομολογήσουν την υλοποίηση του.
piazzadelpopolo

ΟΛΠ: «Αδειάζει» από τα παροπλισμένα πλοία Αγούδημου ο Πειραιάς


Θέμα λίγων ημερών θεωρείται, από τη διοίκηση του ΟΛΠ, να βγουν από το «κάδρο» του κεντρικού λιμένα τα επτά πλοία του Γεράσιμου Αγούδημοπυ τα οποία βρίσκονται εκεί επί τρία έτη παροπλισμένα.
 Στον τρίτο διαγωνισμό, επελέγησαν οι δύο εταιρείες, Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος ΑΕ και Ιγνάτιος Σπανόπουλος ΑΕ που ανέλαβαν την ευθύνη μεταφοράς τους, η οποία θα λάβει «σάρκα και οστά» μόλις κατατεθούν και τα τελευταία αναγκαία έγγραφα στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιώς.

Ύστερα από συνεχείς «μάχες» με τη γραφειοκρατία, δικαστικές συγκρούσεις με τις πλοιοκτήτριες εταιρείες (κάθε σκάφος ανήκε σε διαφορετική εταιρεία και όλες στον Γεράσιμο Αγούδημο) που έφθασαν ώς το ΣτΕ και δύο άγονους διαγωνισμούς οι άνθρωποι του ΟΛΠ αισιοδοξούν ότι κέρδισαν το στοίχημα να απομακρυνθούν τα εγκαταλελειμμένα πλοία, πηγές ρύπανσης, αλλά και ενδεχόμενου ατυχήματος, από το λιμάνι του Πειραιά.
 
Πηγή: Καθημερινή της Κυριακής

Σάββατο, 13 Αυγούστου 2011

Τραυματίστηκε ναυτικός στη Νάξο

Ένας 46χρονος κατέληξε στο νοσοκομείο μετά από ατύχημα κατά την πρόσδεση του πλοίου Μύκονος στο λιμάνι της Νάξου

Συγκεκριμένα σήμερα το πρωί κατά τους χειρισμούς πρόσδεσης του πλοίου στο νότιο τμήμα του λιμανιου έσπασε ο δεξιός κάβος με αποτέλεσμα να τραυματιστεί 46χρονος, μέλος του πληρώματος του πλοίου.

Ο τραυματίας μεταφέρθηκε στο Κ.Υ. Νάξου όπου και παραμένει νοσηλευόμενος.

Προανάκριση διενεργείται από την Λιμενική Αρχή Νάξου.

Παρασκευή, 12 Αυγούστου 2011

ΑΛΛΑΓΗ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ


Λόγω των δυσµενών καιρικών συνθηκών τα δροµολόγια του Ε/Γ - Ο/ΓΝ. ΜΥΚΟΝΟΣ διαµορφώνονται ως ακολούθως: Από ΠΕΙΡΑΙΑ (αντί ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 12/8/2011 στις 21:30) ΣΑΒΒΑΤΟ 13/08/2011 στις:

06:00 για ΣΥΡΟ 09:25/09:40 - ΜΥΚΟΝΟ 10:30/10:40 -ΕΥΔΗΛΟ 12:40/13:00 - ΚΑΡΛΟΒΑΣΙ 14:10/14:30 - ΒΑΘΥ 15:10.

Από ΒΑΘΥ (αντί ΣΑΒΒΑΤΟ 13/08/2011 στις 09:00 ) στις:
16:00 για ΚΑΡΛΟΒΑΣΙ 16:40/17:00 - ΕΥΔΗΛΟ 18:10/18:25 - ΜΥΚΟΝΟ 20:25/20:35 - ΣΥΡΟ 21:30/21:40 - ΠΕΙΡΑΙΑ 00:55

Από ΠΕΙΡΑΙΑ (αντί ΣΑΒΒΑΤΟ 13/08/2011 στις 21:30) ΚΥΡΙΑΚΗ 14/08/2011 στις:
04:00 για ΣΥΡΟ 07:25/07:40 - ΜΥΚΟΝΟ 08:30/08:40 - ΑΓ.ΚΗΡΥΚΟ 10:55/11:10 - ΦΟΥΡΝΟΙ 11:40/11:50 - ΚΑΡΛΟΒΑΣΙ 12:50/13:10 - ΒΑΘΥ 13:50.

Από ΒΑΘΥ (αντί ΚΥΡΙΑΚΗ 14/08/2011 στις 13:00) στις:
15:00 για ΚΑΡΛΟΒΑΣΙ 15:40/16:10 - ΦΟΥΡΝΟΙ 17:10/17:20 - ΑΓ.ΚΗΡΥΚΟ 17:50/18:05 - ΕΥΔΗΛΟ 18:50/19:10 - ΜΥΚΟΝΟ 21:10/21:25 - ΣΥΡΟ22:20/22:30 - ΠΕΙΡΑΙΑ 01:50. και εν συνεχεία θα ενταχθεί στα προγραµµατισµένα του δροµολόγια.

Οι επιβάτες ενηµερώνονται και εξυπηρετούνται µε µέριµνα της εταιρείας.

ΑΛΛΑΓΗ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ "ΠΡΕΒΕΛΗΣ"

Εξαιτίας των δυσμενών καιρικών συνθηκών στην περιοχή της ΚΑΣΟΥ σήμερα 12-8-2011, το Ε/Γ-Ο/Γ «ΠΡΕΒΕΛΗΣ» θα συνεχίσει το δρομολόγιο  επιστροφής ΣΗΤΕΙΑ, ΗΡΑΚΛΕΙΟ, ΠΕΙΡΑΙΑΣ (δεδομένου ότι οι επιβάτες από  ΗΡΑΚΛΕΙΟ προς ΘΗΡΑ, ΜΗΛΟ έχουν προωθηθεί ήδη με άλλο πλοίο) ώστε  να μπορέσει να εκτελέσει το επόμενο δρομολόγιο χωρίς περικοπή λιμένων.

Κατόπιν τούτου οι ώρες αφιξοαναχώρησης του επόμενου δρομολογίου  τροποποιούνται ως ακολούθως:

ΣΑΒΒΑΤΟ 13-8-2011 ΠΕΙΡΑΙΑΣ (ΑΝ. 0800) – ΜΗΛΟΣ (ΑΦ. 1245 – ΑΝ. 1310) – ΘΗΡΑ ( 1640 – ΑΝ. 1715) – ΑΝΑΦΗ (ΑΦ. 1835 – ΑΝ.1845) – ΗΡΑΚΛΕΙΟ (ΑΦ. 2230 – ΑΝ. 2320) – ΣΗΤΕΙΑ (ΑΦ. 0210 ΚΥΡΙΑΚΗ 14-8-2011 – ΑΝ. 0230) – ΚΑΣΟΣ ( ΑΦ. 0500 – ΑΝ. 0520) – ΠΗΓΑΔΙΑ (ΑΦ. 0640 – ΑΝ. 0710) – ΡΟΔΟΣ (ΑΦ. 1150 – ΑΝ. 1300) – ΧΑΛΚΗ ( ΑΦ. 1450 – ΑΝ. 1500) – ΔΙΑΦΑΝΙ (ΑΦ. 1700 – ΑΝ. 1715) – ΠΗΓΑΔΙΑ (ΑΦ. 1805 – ΑΝ. 1835) – ΚΑΣΟΣ (ΑΦ. 1955 – ΑΝ. 2015) – ΑΝΑΦΗ ( ΑΦ. 0050 – ΑΝ. 0100) – ΘΗΡΑ (ΑΦ.0220 – ΑΝ. 0255) – ΠΕΙΡΑΙΑΣ (ΑΦ. 1025).

Οι εφοπλιστές αποσύρουν 20ετίας φορτηγά πλοία

Όπως αποκαλύπτουν στοιχεία που έδωσε στην δημοσιότητα, το 18% του παγκόσμιου στόλου είναι πάνω από 25 έτη και το 24% πάνω από 20.

Αύξηση των αποσύρσεων στα φορτηγά εκτιμά ο πρόεδρος της Genco κ. Gerland Buchanan αποδίδοντάς το στην κακή ναυλαγορά και στην ελκυστική τιμή του scrap.

Από την άλλη παρατηρείται, πως αποσύρθηκαν και κάποια Capes τα οποία δεν είχαν καν συμπληρώσει 20 χρόνια.

Το γεγονός αυτό είναι ενθαρρυντικό, αφού σημαίνει πως οι πλοιοκτήτες αντιδρούν προληπτικά προστατεύοντας έτσι και την περιουσία της αλλά και το πλήρωμά τους.

Επιπλέον, ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας, John Wobensmith, εκτίμησε από την πλευρά του πως η αγορά θα βελτιωθεί σε 12 έως 18 μήνες δηλαδή από το 2013, με την σχέση προσφοράς και ζήτησης να ισορροπούν.

Οπως αναφέρει στην βελτίωση θα συμβάλλουν και οι μεταλλευτικές που τώρα προχωρούν σε ενίσχυση του παραγωγικού δυναμικού τους και αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα ο όγκος των μεταφορών σιδηρομεταλλεύματος να ενισχυθεί ως το 2015 κατά 50% στους 500 εκ τόννους.
Enhanced by Zemanta

Μηχανική βλάβη σε “ιπτάμενο δελφίνι”

Locator map of Skiathou municipality (Δήμος Σκ...Image via WikipediaH Λιμενική Αρχή Σκιάθου, έλαβε σήμα χθες από τον Πλοίαρχο του Ε/Γ-Υ/Γ «FLYING DOLPHIN XV» Ν.Π. 8036, το οποίο είχε αποπλεύσει στις 18:10 το απόγευμα προς εκτέλεση προγραμματισμένου δρομολογίου από λιμένα Σκιάθου για λιμένα Βόλου, για ύπαρξη μηχανικής βλάβης στην αριστερή κύρια μηχανή.

Το Ε/Γ-Υ/Γ «FLYING DOLPHIN XV» επέστρεψε αυτοδύναμα στις 18:50 στο λιμένα Σκιάθου, όπου αποβίβασε τους 76 επιβάτες του.

Από την οικεία Λιμενική Αρχή απαγορεύτηκε ο απόπλους του παραπάνω πλοίου, ενώ οι επιβάτες προωθήθηκαν στον προορισμό τους με επόμενα προγραμματισμένα δρομολόγια πλοίων.
Enhanced by Zemanta

Πέμπτη, 11 Αυγούστου 2011

Προχωρά ο εκσυγχρονισμός του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς

Ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς εκσυχρονίζεται και βελτιώνει τις παρεχόμενες υπηρεσίες του στον τομέα της κρουαζιέρας.

Ο Οργανισμός προχώρησε στη μίσθωση πέντε, νέων λεωφορείων τελευταίας τεχνολογίας για την εξυπηρέτηση των τουριστών των κρουαζιεροπλοίων στην ακτή Ξαβερίου. Τα λεωφορεία αυτά που θα αντικαταστήσουν παλαιότερα διαθέτουν οικολογικούς κινητήρες.

Ηδη έχει προσθέσει νέες ηλεκτρονικές πύλες Χ Rays και ταινιόδρομους για την εξυπηρέτηση των επιβατών κρουαζιέρας, έχει δημιουργήσει ειδικό χώρο για τα ταξί, ενώ αύξησε και τις αίθουσες αναμονής στο σταθμό επιβατών κρουαζιέρας στην ακτή Ξαβερίου με νέους, αισθητικά αναβαθμισμένους χώρους.

Επίσης, εντός του φθινοπώρου αναμένεται να λειτουργήσει και νέος Σταθμός Επιβατών Κρουαζιέρας στην περιοχή «Κανέλλου», διπλασιάζοντας έτσι τη δυναμικότητα υποδοχής επιβατών κρουαζιέρας.

Χθές, με απόφαση του υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού Π. Γερουλάνου εγκρίθηκε το κτιριολογικό και μουσειολογικό πρόγραμμα του Μουσείου Εναλίων Αρχαιοτήτων, το οποίο θα εγκατασταθεί στο κτίριο του παλαιού ΣΙΛΟ εντός της χερσαίας ζώνης του λιμανιού του ΟΛΠ.

Τέλος, ΟΛΠ και ΣΕΠ αποφάσισαν την καθιέρωση ειδικού τέλους, που θα καλύπτει μέρος του κόστους εφαρμογής των απαιτούμενων συστημάτων ασφαλείας για τον έλεγχο των κοντέινερ, στην κοινή Ελεύθερη Ζώνη Τύπου 1. Το τέλος ορίζεται σε 9,80 ευρώ ανά έμφορτο εμπορευματοκιβώτιο εισαγωγής ή εξαγωγής.

Σημειώνεται ότι ΟΛΠ και ΣΕΠ συμφώνησαν πρόσφατα για την εγκατάσταση και λειτουργία συστημάτων ασφαλείας για τα κοντέινερ.


www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τέλος τα πλοία κλειστού τύπου στη γραμμή Κέρκυρα-Ηγουμενίτσα!


Λόγω των πολλών εξόδων και του αθέμιτου ανταγωνισμού με τις "παντόφλες", οι ιδιοκτήτες των κλειστού τύπου πλοίων στη γραμμή Κέρκυρα-Ηγουμενίτσα, λένε ότι χρεοκόπησαν.
Ιδιοκτήτης πλοίου κλειστού τύπου ανέφερε: "Όλα τα πλοία κλειστού τύπου πωλούνται και οι εταιρίες προσανατολίζονται στην επιλογή της αγοράς ανοιχτού τύπου, γυρνώντας με τον τρόπο αυτό πολλά χρόνια πίσω την πορθμειακή γραμμή. Επισημαίνει χαρακτηριστικά ότι το κόστος συντήρησης και λειτουργίας των πλοίων ανοιχτού τύπου ανέρχεται στο ¼ του κόστους που απαιτείται για τα κλειστού τύπου. Από συγκεκριμένα στοιχεία προκύπτουν τα εξής: Δρομολόγιο κλειστού τύπου (Κ.Τ.) ΚΕΡΚΥΡΑ – ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ – ΚΕΡΚΥΡΑ = 2.800 λίτρα. Δρομολόγιο ανοιχτού τύπου (Α.Τ.) ΚΕΡΚΥΡΑ – ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ – ΚΕΡΚΥΡΑ = 900 λίτρα. Μισθολόγιο Κ.Τ. μηνιαίως = 67.000 ευρώ. Μισθολόγιο Α.Τ. μηνιαίως = 39.000 ευρώ. Ασφάλεια πλοίου επιβατών Κ.Τ. (ετησίως) = 150.000 ευρώ.Ασφάλεια πλοίου επιβατών Α.Τ. (ετησίως) = 60.000 ευρώ.

www.katoci.com

Τετάρτη, 10 Αυγούστου 2011

Εκκενώνεται το "Ελυρος" λόγω βόμβας

Τηλεφώνημα για βόμβα στο πλοίο "Έλυρος" δέχτηκε πριν από λίγο το λιμεναρχείο Σούδας.

Αυτή την ώρα Αστυνομικοί με ειδικά εκπαιδευμένους σκύλους έχουν φτάσει στο πλοίο "χτενίζοντάς" το από άκρη σ'άκρη τηρώντας τις προβλεπόμενες διαδικασίες σε ανάλογες περιπτώσεις.

Οι επιβάτες του πλοίου εξέρχονται χωρίς πανικό με τη συνδρομή της Λιμενικής Αρχής.

Το πλοίο "Έλυρος" επρόκειτο να αποπλεύσει για Πειραιά στις 10:00 το βράδυ όμως το συγκεκριμένο περιστατικό θα καθυστερήσει τον απόπλου για τουλάχιστον 2 ώρες.

Δευτέρα, 8 Αυγούστου 2011

Βρήκαν περίστροφο και σφαίρες στο «SUPERFAST XII»

SuperfastImage via WikipediaΕνίσχυση των ελέγχων στα επιβατηγά, οχηματαγωγά πλοία ζήτησε από το αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Χρήστος Παπουτσής, με αφορμή το περιστατικό ανεύρεσης περιστρόφου στο πλοίο «SUPERFAST XII».

Το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηρακλείου ενημερώθηκε τις απογευματινές ώρες της Κυριακής από τον πλοίαρχο του «SUPERFAST XII» ότι μέλος του πληρώματος εντόπισε στο χώρο των κοινόχρηστων αντρικών τουαλετών, σε καλαθάκι, πιστόλι.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...