Δευτέρα, 31 Οκτωβρίου 2011

ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ ΑΝΕΚ LINES

Ο κ. Γιάννης Σ. Βαρδινογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΝΕΚ LINES υποδέχεται στο πλοίο “ΕΛΥΡΟΣ” τον Πρέσβη της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, Mr. Du Qiwen.
Σε μία  λαμπρή τελετή που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 26 Οκτωβρίου, στο Creta Maris Hotel στη Χερσόνησο Ηρακλείου, η Πρεσβεία της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας στην Ελλάδα, σε συνεργασία με τον Κινέζικο Λαϊκό Σύνδεσμο Φιλίας με Ξένες Χώρες, απένειμε Βραβεία Φιλίας Κίνας – Ελλάδας. Αποδέκτες φορείς και υπηρεσίες της Κρήτης που συνέβαλαν στην επιχείρηση ασφαλούς μεταφοράς χιλιάδων Κινέζων εργαζομένων από την ταραγμένη Λιβύη, στην Κρήτη τον περασμένο Φεβρουάριο.
Τιμώμενοι, ήταν και οι τρεις πλοίαρχοι της  ANEK LINES, που προΐστατο στην επιχείρηση θαλάσσιας μεταφοράς Κινέζων πολιτών από τη Λιβύη. Συγκεκριμένα, ο καπετάν Γιάννης Κουράκης με το Olympic Champion, o καπετάν Μηνάς Ράλλης με το Ελευθέριος Βενιζέλος και ο καπετάν Απόστολος Αποστολάκης με το Ηellenic Spirit, που οδήγησαν με ασφάλεια το Φεβρουάριο, πάνω από 13 χιλιάδες Κινέζους πολίτες από τη φλεγόμενη Λιβύη στην Κρήτη. 

Κυριακή, 30 Οκτωβρίου 2011

Σύγκρουση με ελληνικό πλοίο στις ΗΠΑ

Tanker in the Bay of Gibraltar.Image via WikipediaΔεν αναφέρθηκαν τραυματισμοί, ούτε θαλάσσια ρύπανση, από τη σύγκρουση του ελληνόκτητου δεξαμενόπλοιου "Elka Apollon" με το φορτηγό πλοίο με σημαίας Παναμά "Nederland" στο κανάλι του Χιούστον στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Μέχρι στιγμής τα αίτια της σύγκρουσης των δύο πλοίων, στα οποία μάλιστα επέβαιναν πλοηγοί, παραμένουν αδιευκρίνιστα.

Το ελληνόκτητο δεξαμενόπλοιο στο οποίο επιβαίνουν εικοσιτέσσερα άτομα πλήρωμα εκ των οποίων δέκα Ελληνες υπέστη υλικές ζημιές και βρίσκεται αγκυροβολημένο έξω από λιμάνι του Χιούστον για επιθεώρηση.

Ζημιές υπέστη και το φορτηγό πλοίο το οποίο βρίσκεται εντός του λιμανιού.

Χρωστούσε στο Λιμεναρχείο… και επιχείρησε να το σκάσει

Χρωστούσε στο Λιμεναρχείο... τα τέλη ελλιμενισμού των τελευταίων τριών ετών, επιχείρησε να το σκάσει με το... μεγάλο σκάφος του, αλλά αντελήφθησαν τις κινήσεις του και τον ακινητοποίησαν!

Ο λόγος για αλλοδαπό ιδιοκτήτη μεγάλου σκάφους που εδώ και χρόνια είναι αγκυροβολημένο στη μαρίνα της Πάτρας.

Μόνο που -σύμφωνα με όσα πληροφορηθήκαμε- ο συγκεκριμένος σκαφάτος «ξεχνούσε» να καταβάλει τα προβλεπόμενα τέλη στο Λιμεναρχείο!
H ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

Σάββατο, 29 Οκτωβρίου 2011

Παραιτήθηκε από τον Οργανισμό Λιμένος Αλεξανδρούπολης ο Βαγγέλης Θεοδώρου

Την παραίτηση του από το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης, γνωστοποίησε ο Βαγγέλης Θεοδώρου, στους διαδικτυακούς του φίλους στο Facebook, αφήνοντας πολλές αιχμές για την κυβέρνηση.

Ο ίδιος αναφέρει:

«Φίλες και φίλοι, σήμερα το πρωί και μετά από όσα συνέβησαν και στην παρέλαση με την καθολική αγανάκτηση πλέον της ελληνικής κοινωνίας έναντι στην πολιτική της κυβέρνησης, έδωσα την παραίτηση μου από μέλος του ΔΣ του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης, ως ένδειξη διαμαρτυρίας σε όλα όσα υπομένουμε όλοι μαζί!

Δεν θα ήθελα ποτέ να είμαι διορισμένος από αυτήν την κυβέρνηση η οποία με παραπλάνησε με τις προεκλογικές της εξαγγελίες!

Η παραίτηση μου δεν έχει καμία σχέση με πρόσωπα της διοίκησης του ΟΛΑ. Είναι καθαρά πολιτική απόφαση!».

Παρασκευή, 28 Οκτωβρίου 2011

Τράκαραν δύο πλοία στη Ραφήνα

Aerial view of Rafina HarbourImage via Wikipedia

Κατά τη διάρκεια πρόσδεσης στον προβλήτα

Ενημερώθηκε πρωινές ώρες σήμερα, η Λιμενική Αρχή Ραφήνας, για περιστατικό πρόσκρουσης του πλοίου «ΕΥΒΟΙΑ ΣΤΑΡ» με το σκάφος «ΘΕΟΛΟΓΟΣ»

Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια κινήσεων απάρσεως από τον προβλήτα του «ΕΥΒΟΙΑ ΣΤΑΡ» και λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν, υπήρξε εμπλοκή της άγκυράς του με την άγκυρα του παραβεβλημένου στον προβλήτα «ΘΕΟΛΟΓΟΣ», με αποτέλεσμα να προσκρούσει ελαφρά με το μπροστινό μέρος της πλώρης του σε αυτό.
Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

Πέμπτη, 27 Οκτωβρίου 2011

Απαγορευτικό απόπλου λόγω ανέμων

Προβλήματα έχουν προκαλέσει στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες οι ισχυροί άνεμοι που πνέουν στα πελάγη.

Από το λιμάνι του Πειραιά και του Λαυρίου δεν εκτελείται κανένα δρομολόγιο, από τη Ραφήνα πραγματοποιούνται μόνο τα δρομολόγια για το Μαρμάρι της Ευβοιας, ενώ κλειστή είναι και η πορθμειακή γραμμή Πρίνου-Καβάλας.

Το «Ακουα Τζιούελ» κατέπλευσε στη Σύρο

Syros, Ano Syros und ErmoupolisImage via Wikipedia
Το «Ακουα Τζιούελ» κατέπλευσε στη Σύρο λόγω μηχανικής βλάβης.Με καθυστέρηση αλλά ασφαλείς έφτασαν όλοι οι επιβάτες στον προορισμό τους
 
Το πλοίο κατέπλευσε με ασφάλεια στο λιμάνι της Σύρου στις 23:50 αντί της προγραμματισμένης 22:10 αποβιβάζοντας 11 επιβάτες με προορισμό τη Σύρο. Άμεσα προσωπικό Τοπικού Κλιμακίου Επιθεώρησης Πλοίων λιμένα Σύρου διενήργησε έκτακτη επιθεώρηση διαπιστώνοντας βλάβη στην αριστερή κύρια μηχανή.

Από την Λιμενική Αρχή Σύρου απαγορεύτηκε ο απόπλους του πλοίου μέχρι αποκατάστασης της βλάβης και προσκόμισης βεβαιωτικού διατήρησης κλάσης -  αξιοπλοΐας από τον παρακολουθούντα νηογνώμονα.
Enhanced by Zemanta

Τετάρτη, 26 Οκτωβρίου 2011

Θεσσαλονίκη: Μια....πλεούμενη πολυκατοικία έδεσε στο λιμάνι της πόλης

Ένα κρουαζιερόπλοιο διαφορετικό από τα άλλα έχει δέσει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, και εάν κάποιος δεν μπορούσε να δει τα καταστρώματα και τα φουγάρα, θα έλεγε πως το «The world», αμερικανικών συμφερόντων και μήκους 200 μέτρων, είναι μια.πλεούμενη πολυκατοικία, με 165 διαμερίσματα και όλα τα υπόλοιπα κομφόρ που διαθέτει ένα σπίτι, επί στερεού εδάφους.

Το «The World» κατέπλευσε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης αργά χθες το απόγευμα και θα αναχωρήσει για τη Μεσόγειο, αύριο στις 8 το βράδυ, ενώ σε αυτό επιβαίνουν 120 τουρίστες που είναι κυρίως Αμερικανοί.
Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

Χωρίς πλοία Χίος και Μυτιλήνη

Hellenic Navy Ship Pandora A-419 (Personel tra...Image via WikipediaΑποκλεισμένα για 10η ημέρα παραμένουν τα νησιά Χίος και Μυτιλήνη, λόγω των απεργιών και της συνδικαλιστικής δράσης που έχει αναπτύξει τις τελευταίες ώρες η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία.

Συνδικαλιστές εμποδίζουν τον απόπλου του πλοίου Νήσος Χίος και κατηγορούν τις εταιρείες Hellenic Sea Ways και NEL ότι δεν εφαρμόζουν τις συλλογικές συμβάσεις και οι εργαζόμενοι παραμένουν απλήρωτοι.

Νωρίτερα επικράτησε ένταση μεταξύ επιβατών και συνδικαλιστών και τα πνεύματα ηρέμισαν μετά την επέμβαση ανδρών του λιμενικού.

Δευτέρα, 24 Οκτωβρίου 2011

Δρομολόγια «Νήσος Χίος», «Νήσος Μύκονος» αύριο Τρίτη 25 Οκτωβρίου

HSW Highspeed 5 in the port of Ios, Greece.Image via WikipediaΗ Hellenic Seaways ανακοινώνει, ότι μετά την λήξη της απεργίας της Π.Ν.Ο. το Ε/Γ – Ο/Γ Νήσος Χίος και το Ε/Γ – Ο/Γ Νήσος Μύκονος, αύριο Τρίτη 25 Οκτωβρίου 2011 θα εκτελέσουν τα παρακάτω δρομολόγια:

Α. Το Ε/Γ – Ο/Γ ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ
Από ΠΕΙΡΑΙΑ 12:30 - ΧΙΟ 18:30/19:00-ΜΥΤΙΛΗΝΗ 21:10
Από ΜΥΤΙΛΗΝΗ 22:00 - ΧΙΟ 00:10/00:30-ΠΕΙΡΑΙΑ 06:35

Β. Το Ε/Γ – Ο/Γ ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ
Από ΠΕΙΡΑΙΑ 12:00-ΣΥΡΟ 15:25/15:40-ΕΥΔΗΛΟ 18:15/18:35-ΑΓ.ΚΗΡΥΚΟ 19:25/19:40-ΦΟΥΡΝΟΥΣ 20:10/20:20-ΚΑΡΛΟΒΑΣΙ 21:20/21:45-ΒΑΘΥ 22:25 Από ΒΑΘΥ 23:30–ΚΑΡΛΟΒΑΣΙ 00:10/00:40-ΦΟΥΡΝΟΥΣ 01:40/01:50-ΑΓ.ΚΗΡΥΚΟ 02:20/02:35-ΕΥΔΗΛΟ 03:25/03:45-ΣΥΡΟ 06:20/06:35-ΠΕΙΡΑΙΑ 10:00.
Enhanced by Zemanta

8.000 επισκέπτες με την άφιξη 4 κρουαζιερόπλοιων στα Χανιά

8.000 επισκέπτες θα αφιχθούν με τα 4 κρουαζιερόπλοια που αναμένονται να καταπλεύσουν  έως και την Παρασκευή 28 Οκτωβρίου 2011 στο λιμάνι της Σούδας... δίνοντας οικονομική ανάσα στις επιχειρήσεις των Χανίων.

Αναλυτικά την Κυριακή έφτασε το Constellation προερχόμενο από τη Μύκονο .

Τη Δευτέρα στις 7:00 έφτασε το Mariner Of The Seas προερχόμενο από τον Πειραιά . To πλοίο θα αναχωρήσει στις 2 το μεσημέρι .. ενώ η επόμενη στάση του είναι η Ρώμη της Ιταλίας
Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

Κυριακή, 23 Οκτωβρίου 2011

SOS εκπέμπουν τα ελληνικά νησιά

Η απεργία της ΠΝΟ αναμένεται να διαρκέσει ώς τις 6 το πρωί της Τρίτης, την ώρα που δεκάδες φορτηγά με ευπαθή και άλλα προϊόντα για διάφορους προορισμούς της χώρας παραμένουν ακινητοποιημένα.

Μεγάλες ελλείψεις παρατηρούνται στην Κέρκυρα, καθώς έχει διακοπεί η ακτοπλοϊκή σύνδεση με την Ηγουμενίτσα. Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι αν η απεργία συνεχιστεί και μετά την Τρίτη τότε τα προβλήματα θα γιγαντωθούν. Ήδη παρατηρούνται ελλείψεις ακόμη και στα μεγάλα σούπερ μάρκετ, σε γάλα γαλακτοκομικά και επαγγελματικές τροφοδοσίες. Προβλήματα παρουσιάζονται και στα βενζινάδικα τα οποία βλέπουν τα αποθέματά τους να εξαντλούνται όπως και αυτά των δεξαμενών.
Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

Ηράκλειο: Απέπλευσε το πλοίο με τα αγροτικά προϊόντα

Απέπλευσε πριν από λίγο από το λιμάνι του Ηρακλείου με προορισμό τον Πειραιά, το πλοίο "Κνωσός Παλλάς" των Μινωϊκών στο οποίο χθες βράδυ επιβιβάστηκαν περίπου 40 νταλίκες με ευπαθή προϊόντα.

Σύμφωνα με το κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, το πλοίο είναι άγνωστο προς το παρόν πού θα δέσει στο λιμάνι, καθώς δεν υπάρχει χώρος, αφού λόγω της απεργίας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας υπάρχουν ακινητοποιημένα δεκάδες πλοία.
Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

Σάββατο, 22 Οκτωβρίου 2011

Νέα 48ωρη απεργία από την ΠΝΟ

Tη συνέχιση των απεργιακών της κινητοποιήσεων, για τέταρτο συνεχόμενο 48ωρο, αποφάσισε η εκτελεστική επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας.
Έτσι τα πλοία, σε όλες τις κατηγορίες, θα παραμείνουν δεμένα στα λιμάνια από αύριο στις 6 το πρωί της Κυριακής 23/10/2011 μέχρι την Τρίτη στις 6 το πρωί 25/10/2011.
Σήμερα οι ναυτεργάτες πραγματοποίησαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο λιμάνι του Πειραιά, απέναντι από την εκκλησία του Αγίου Διονυσίου.
Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι αξιολογώντας τη χθεσινή συνάντηση με τον υπουργό Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Μ. Χρυσοχοΐδη, αν και θα μπορούσε να εκτιμηθεί ότι το περιεχόμενό της, αφήνει περιθώρια που να στηρίζουν πιθανότατα μια ικανοποιητική αντιμετώπιση ορισμένων γνωστών προβλημάτων της ομοσπονδίας στο μέλλον ωστόσο αγνοούνται και δεν επιλύονται τα συνολικά βασικά αιτήματα του κλάδου των ναυτικών.
Η συνομοσπονδία των ναυτικών ζητεί τη διατήρηση του ΝΑΤ με συνέχιση της χρηματοδότησής του από τον τακτικό προϋπολογισμό, καθώς και διατήρηση των εφάπαξ παροχών, όπως αυτά χορηγούνται σήμερα. Συνδικαλιστές ανέφεραν ότι ουσιαστικά με το άρθρο 27 διαλύεται το ΝΑΤ από 01/01/2013 και μπαίνει υπό την ομπρέλα του ΙΚΑ .
Επίσης οι Έλληνες ναυτικοί, αξιώνουν διασφάλιση των θέσεων εργασίας τους, αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης και καταπολέμηση της ανεργίας.
Επιπλέον, ζητεί νέες διαπραγματεύσεις για τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, όπου οι αποδοχές των ναυτικών έχουν καθηλωθεί στα επίπεδα του 2010.
Από την πλευρά του ο υπουργός Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, στη χθεσινή συνάντηση με την ΠΝΟ δεσμεύτηκε για 4 θέματα.
1. Με τροπολογία που θα κατατεθεί άμεσα στη Βουλή, η εποπτεία του ΝΑΤ μεταφέρεται αυτούσια στο υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων και διατηρείται η αυτονομία του.
2. Σε συνεργασία και συνεννόηση με το αρμόδιο υπουργείο Οικονομικών, θα υπάρξει η βέλτιστη λύση για το θέμα των συντάξεων του ΝΑΤ.
2. Το ΕΛΟΕΝ (Ειδικός Λογαριασμός Οικογενειακών Επιδομάτων Ναυτικών) θα εκσυγχρονισθεί.
4. Ο λογαριασμός του Γραφείου Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας θα ενισχυθεί με κεφάλαια του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου, έτσι ώστε να ενισχυθεί το ποσό που διατίθεται στους άνεργους ναυτικούς.
Σημειώνεται ότι από την απεργία των ναυτεργατών έχουν σημειωθεί σοβαρά προβλήματα στην τροφοδοσία των νησιών.
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ

Παρασκευή, 21 Οκτωβρίου 2011

Το λιμάνι του Ηρακλείου..."κλέβει" πλοία από τον Πειραιά!

Στην Κρήτη των διαδηλώσεων και των αγωνιστικών κινητοποιήσεων βρέθηκαν τις τελευταίες ημέρες χιλιάδες τουρίστες που χάρηκαν το κρητικό τοπίο και τα μνημεία …Ναι, υπάρχουν και καλά νέα αφού στην Κρήτη και συγκεκριμένα στο Ηράκλειο σε δύο μέρες βρέθηκαν…5 κρουαζιερόπλοια εκ των οποίων τα δύο “κλάπηκαν”από τον Πειραιά όπου φοβήθηκαν να δέσουν!

Με κυρίαρχο τη ναυαρχίδα της MSC το περιβόητο “Musica” τα 5 συνολικά πλοία που ήρθαν κι έδεσαν αυτές τις δύο μέρες των απεργιών στο Ηράκλειο έφεραν πάνω από 5000 τουρίστες στην πόλη οι οποίοι έκαναν τη βόλτα τους χωρίς κανένα πρόβλημα αφού είχαν και οδηγίες βέβαια να αποφύγουν τα κρίσιμα σημεία των διαδηλώσεων και των κινητοποιήσεων. Πάντως δεν ήταν λίγοι εκείνοι που κατευθύνθηκαν προς το κέντρο της πόλης από περιέργεια για να δουν τι γίνεται…
Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

Πέμπτη, 20 Οκτωβρίου 2011

Η ελληνική ναυτιλία παραμένει πρώτη παγκοσμίως

Έλληνες και Ευρωπαίοι εφοπλιστές βρίσκονται στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουν ότι το 2010 τα έσοδα από τη ναυτιλία και τις... εξαγωγές ήταν τα μόνα στα οποία παρατηρήθηκε αύξηση στο ισοζύγιο πληρωμών της χώρας. Σε έκθεση της ΕCSA (Ένωσης Εφοπλιστών της Ευρωπαϊκής Ένωσης), αναφέρεται ότι η ναυτιλία συνεισέφερε 140 δισ. ευρώ στην οικονομία της χώρας, ποσό που αντιστοιχεί με το 50% του δημόσιου χρέους της Ελλάδας το 2009 (280 δισ. ευρώ).

Το ποσό ήταν μεγαλύτερο κατά 3,5 φορές των συνολικών κονδυλίων, ύψους 46 δισ. ευρώ, που εισρέουν στην Ελλάδα από τα ευρωπαϊκά ταμεία για το διάστημα 2000-2013.
Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

Τετάρτη, 19 Οκτωβρίου 2011

ΝΕL LINES: Μείωση μισθού 60% και 2 μέρες εργασία την εβδομάδα

Aiolos KenterisImage by Alexandros_ via FlickrΔύο μέρες εργασίας και μείωση μισθού 60% προτείνει η διοίκηση της ΝΕL LINES στους εργαζόμενους, λόγω της αύξησης του κόστους των καυσίμων και της σημαντικής και ανησυχητικής μείωσης της ρευστότητας της επιχείρησης.

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Γιάννης Αβραντίνης μιλώντας στο Νewsit δήλωσε ότι “το κράτος μας χρωστά περισσότερα από 10 εκατομμύρια ευρώ από τα δρομολόγια που πραγματοποιούμε στις άγονες γραμμές. Από το να προβούμε σε απολύσεις προτείναμε αυτή τη λύση στους εργαζόμενους. Η πρόταση αφορά τους 64 εργαζόμενους της εταιρείας που απασχολούνται στη στεριά”.
Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

Κανένα ακτοπλοϊκό δρομολόγιο ως την Παρασκευή

Δεμένα θα παραμείνουν τα πλοία στα λιμάνια μέχρι και την Παρασκευή.

Σύμφωνα με ανακοίνωση, η Διοίκηση της ΠΝΟ που συνήλθε σήμερα με αποκλειστικό θέμα ημερήσιας διάταξης την εκτίμηση ανταπόκρισης από την Κυβέρνηση στα αιτήματα της Ομοσπονδίας, διεπίστωσε ότι δεν υπήρξε οποιαδήποτε ευαισθητοποίηση από τους κυβερνώντες και κατόπιν αυτού αποφάσισε με μυστική ψηφοφορία την συνέχιση της απεργίας με 48ωρη Πανελλαδική απεργία σε όλες τις κατηγορίες πλοίων από την Τετάρτη 19-10-2011 από πρωί στις 6 μέχρι την Παρασκευή 21-10-2011 στις 6 το πρωί.
Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

Τρίτη, 18 Οκτωβρίου 2011

Κλείνουν τα λιμάνια στην Κύπρο

Δεν έγινε τελικά κατορθωτό μέσα από τις διαπραγματεύσεις να αποφευχθεί μια νέα εργατική αναταραχή στους λιμενικούς χώρους, αφού η αντιπαράθεση τωνσυντεχνιών των λιμενικών υπαλλήλων και των αρμοδίων της Αρχής Λιμένων και του Υπουργείου Οικονομικών, σε σχέση με το αίτημα τους που έχει να κάνει με την ανέλιξη σε συνδυασμένες κλίμακες Α2 -Α5 και Α7, δεν βρήκε γέφυρα συνεννόησης.

Mε αυτά τα δεδομένα, οι δύο πλευρές οδηγούνται πλέον σε σύγκρουση, με αποτέλεσμα να αναμένονται απεργιακά μέτρα από πλευράς συντεχνιών ΣYAΛK, ΣHΔHKEK-ΠEO, OMEΠEΓE-ΣEK, και ΔEOK, προκειμένου να διασφαλίσουν τα εργασιακά δικαιώματα των επηρεαζόμενων μελών τους.
Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

Κυριακή, 16 Οκτωβρίου 2011

Αγνοούνται κατασκηνωτές στoν B. Ευβοϊκό

Δύο αλλοδαποί κατασκηνωτές, οι οποίοι είχαν μεταβεί με θαλάσσιο κανό στη θαλάσσια περιοχή Καντήλι Βόρειου Ευβοϊκού Κόλπου, αγνοούνται από το Σάββατο, σύμφωνα με τη Λιμενική Αρχή Λίμνης Ευβοίας.

Η Λιμενική αρχή σε συνεργασία με το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης ξεκίνησαν έρευνες και από ξηράς στις παρακείμενες περιοχές, με περιπολικό όχημα της Λιμενικής Αρχής Αιδηψού.

Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

Αγγελική Φράγκου: Μια ελληνίδα στον σκληρό κόσμο της διεθνούς ναυτιλίας

Στον σκληρό κόσμο της διεθνούς ναυτιλίας ελάχιστες είναι οι κορυφαίες παρουσίες γυναικών. Η Αγγελική Φράγκου, προερχόμενη από γνωστή χιώτικη εφοπλιστική οικογένεια, διευθύνει από τον Πειραιά έναν όμιλο ναυτιλιακών εταιρειών που έχει κατακτήσει την εμπιστοσύνη της Wall Street, καθώς παραμένει ακμαίος ακόμη και στις χειρότερες αναταράξεις της παγκόσμιας οικονομίας. Δίκαια κατατάσσεται από το αμερικανικό οικονομικό περιοδικό «Fortune» ανάμεσα στις δέκα δυναμικότερα ανερχόμενες γυναίκες της παγκόσμιας επιχειρηματικής σκηνής («10 global women on the rise»).

Η σύντομη παρουσίαση της επιχειρηματικής πορείας της κ. Φράγκου από το «Fortune» αρκεί για να εντυπωσιάσει τον αναγνώστη:

- «Η 46χρονη πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Navios Maritime Holdings άφησε τη δουλειά της στη Wall Street για να διευθύνει τις δικές της ναυτιλιακές επιχειρήσεις. Το 2004 άντλησε από την αγορά 200 εκατ. δολ. για να εξαγοράσει τη ναυτιλιακή εταιρεία Navios.

- Μέσα σε ένα χρόνο η Navios έκανε την Αρχική Προσφορά Μετοχών της στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης και έκτοτε έχει συγκεντρώσει κεφάλαια και δάνεια 3,5 δισ. δολ.

- Επέκτεινε τον όμιλο, ίδρυσε άλλες δύο εισηγμένες στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης εταιρείες και μία μη εισηγμένη εταιρεία logistics, και συνέχισε να αποδίδει μερίσματα στους μετόχους στη διάρκεια της οικονομικής κρίσης, όταν άλλες ναυτιλιακές εταιρείες τα έκοβαν».

Το διεθνές οικονομικό περιοδικό δεν αναφέρεται στην ισχυρή παρουσία που έχει και στη... στεριά η κ. Φράγκου: μέσω της επενδυτικής εταιρείας IRF European Finance Investments Ltd., που είναι εισηγμένη στην Παράλληλη Αγορά AIM του Λονδίνου, είναι βασική μέτοχος στον όμιλο της Marfin Investment Group, ο οποίος τα τελευταία χρόνια έχει δημιουργήσει ένα αχανές χαρτοφυλάκιο επιχειρηματικών συμμετοχών. Σε αυτό ξεχωρίζουν η κορυφαία εταιρεία τροφίμων Vivartia, η εταιρεία πληροφορικής SingularLogic, η Ολυμπιακή και η ακτοπλοϊκή Attica.

Μέσα στη χειρότερη μεταπολεμική κρίση της ελληνικής οικονομίας μάλιστα το IRF αύξησε τη συμμετοχή του στη MIG, που διευθύνεται από τον Ανδρέα Βγενόπουλο, δίνοντας τη δική της ψήφο εμπιστοσύνης στην προοπτική ανάκαμψης της χώρας.

Το μυστικό της επιτυχίας της Αγγελικής Φράγκου, λένε όσοι έχουν παρακολουθήσει την πορεία της τα τελευταία χρόνια, είναι ότι κινείται με μοναδική άνεση σε δύο παράλληλους επιχειρηματικούς κόσμους, που συνδέονται όλο και πιο στενά μεταξύ τους, όσο οι Ελληνες εφοπλιστές αντλούν κεφάλαια από τη Wall Street: Η κ. Φράγκου μπορεί να «διαβάζει» τις εξελίξεις της παγκόσμιας οικονομίας με την οξυδέρκεια που ιστορικά διακρίνει τους Ελληνες εφοπλιστές και να αξιοποιεί με ταχύτητα κάθε ευκαιρία στον τομέα της ναυτιλίας. Aλλά με την ίδια ευκολία αναλύει τις εξελίξεις στις αγορές χρήματος και κεφαλαίου. Μπορεί να απευθυνθεί στους τραπεζίτες και χρηματιστές της Wall Street, να μιλήσει στη γλώσσα τους, να κατακτήσει την εμπιστοσύνη τους και να... ανοίξει τους κρουνούς των χρηματοδοτήσεων για τα σχέδιά της.

Τον Μάιο του 2010 η κ. Φράγκου εντυπωσίασε την επιχειρηματική κοινότητα, όταν κατάφερε να συγκεντρώσει χρηματοδότηση εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων σε μια πολύ δύσκολη περίοδο για το διεθνές οικονομικό σύστημα, που αγωνιούσε για τις επιπτώσεις της ελληνικής κρίσης. Αγόρασε δεκαπέντε τάνκερ τον Μάιο, ενώ τον Ιούλιο του ίδιου χρόνου αγόρασε άλλα επτά Very Large Crude Carrier (VLCC, πετρελαιοφόρα με μεταφορική ικανότητα 250.000 τόνων). Η συνολική αξία των συμφωνιών ξεπέρασε το 1 δισ. δολάρια. Σήμερα η ναυτιλιακή αυτοκρατορία της κ. Φράγκου αριθμεί αισίως ενενήντα πέντε σκάφη και διατηρεί την έδρα της στον Πειραιά. Οπως έχει πει η ίδια άλλωστε, η ναυτιλία είναι για την ελληνική οικονομία ό,τι το Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης για την αμερικανική.

ΤΟ ΝΤΕΜΠΟΥΤΟ ΣΤΗ WALL STREET ΚΑΙ Η ΑΝΤΟΧΗ ΣΤΙΣ ΠΙΟ ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ
Η Αγγελική Φράγκου γνώρισε από τα παιδικά της χρόνια τον κόσμο της ναυτιλίας. Ο Χιώτης πατέρας της Νικόλαος Φράγκος από τη δεκαετία του ’60 διηύθυνε τη ναυτιλιακή εταιρεία Good Faith Shipping και στη δεκαετία του ’90 είχε τον μεγαλύτερο στόλο υπό ελληνική σημαία. Η ίδια γεννήθηκε στη Χίο, έκανε σπουδές ηλεκτρομηχανολόγου και πήρε το μάστερ της από το Πανεπιστήμιο Columbia. Η πρώτη της δουλειά ήταν στη Wall Street, σε θέση αναλυτή με ειδίκευση στην αγορά των πολύτιμων μετάλλων, στην τράπεζα Republic Bank.

Γρήγορα επέστρεψε στον κόσμο της ναυτιλίας κάνοντας βήματα που είχαν αποφύγει παραδοσιακοί εφοπλιστές, όπως ο πατέρας της, οι οποίοι προτιμούσαν να κρατούν τις εταιρείες τους μακριά από τα χρηματιστήρια. Οπως και πολλοί ακόμη εφοπλιστές της νεότερης γενιάς, αντιλήφθηκε την αξία των αγορών για την άντληση κεφαλαίων, για τη γρήγορη επέκταση των ναυτιλιακών εταιρειών. Μεγάλος σταθμός στην πορεία της ήταν στις 22 Φεβρουαρίου του 2007, όταν η Navios, την οποία εξαγόρασε το 2005, έκανε το ντεμπούτο της στη Wall Street και η ίδια χτύπησε το καμπανάκι για την έναρξη των συναλλαγών.

Η αντοχή της στις πιο δύσκολες συνθήκες της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης από το 2008 έπεισε τους επενδυτές ότι αξίζει να χρηματοδοτούν τα σχέδιά της. Η ίδια έχει δηλώσει ότι δίνει μεγάλη σημασία στη λεπτομέρεια χωρίς να χάνει τη μεγάλη εικόνα και αυτό της επιτρέπει να διοικεί αποτελεσματικά και να κερδίζει την εμπιστοσύνη των επενδυτών. Λέει πάντα ότι οι άνθρωποι είναι το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο μιας σύγχρονης ναυτιλιακής εταιρείας, όχι τα πλοία. Γι’ αυτό κρατά πάντα ανοιχτές πόρτες στους συνεργάτες της και ακούει ακόμη και ιδέες με τις οποίες διαφωνεί («Δεν υπάρχουν κακές ιδέες» λέει).

Ξέρει πότε πρέπει να κάνει μια τολμηρή επιχειρηματική κίνηση, αλλά δηλώνει ότι δεν είναι εθισμένη στα deals και προχωρά μόνο όταν είναι απόλυτα πεπεισμένη για τις προοπτικές τους.

Αντιλαμβάνεται τον εαυτό της περισσότερο ως άνθρωπο που λύνει προβλήματα, βρίσκοντας λύσεις που είναι αποδεκτές από όλους. Αν συνεχίσει με τον ίδιο βηματισμό, η Αγγελική Φράγκου δεν θα αργήσει να δει το όνομά της να φεύγει από τη λίστα των ανερχόμενων του «Fortune» και να κατατάσσεται στη λίστα των δισεκατομμυριούχων του «Forbes»...

ΝΩΝΤΑΣ ΧΑΛΔΟΥΠΗΣ/ESPRESSO

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:


Enhanced by Zemanta

Τρίτη, 11 Οκτωβρίου 2011

Kέρκυρα: Δρομολογούνται και πάλι τα 5 πλοία στα οποία είχε απαγορευτεί ο απόπλους

Αποκαθίσταται σταδιακά η συγκοινωνία στην πορθμειακή Γραμμή της Κέρκυρας με την Ηγουμενίτσα και της Λευκίμης με την Ηγουμενίτσα, καθώς δρομολογούνται και πάλι δυο επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία, των οποίων ο απόπλους είχε απαγορευτεί στις 4 Σεπτεμβρίου, λόγω προβλημάτων στα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας τους.

Τα πλοία εφοδιάστηκαν με νέα πιστοποιητικά από τον Ρωσικό νηογνώμονα, και έγιναν αποδεκτά από το αρμόδιο Υπουργείο. Μέσα στην εβδομάδα αναμένεται να δρομολογηθούν ακόμη τρία πλοία ένα εκ των οποίων στην γραμμή Κέρκυρα Διαπόντια νησιά στα οποία επίσης είχε απαγορευτεί ο απόπλους για παρατυπίες στα πιστοποιητικά τους.

Συνάντηση του Φ. Κουβέλη με την Ομοσπονδία Ναυπηγοεπισκευαστικών Επιχειρήσεων

Πραγματοποιήθηκε σήμερα στα γραφεία της Δημοκρατικής Αριστεράς συνάντηση του Φώτη Κουβέλη και αντιπροσωπείας της ΔΗΜΑΡ αποτελούμενη από τον γραμματέα Σπ. Λυκούδη και τα στελέχη Θ. Μαργαρίτη, Γ. Παππά και Δ. Ναυπλιώτη με αντιπροσωπεία της Ομοσπονδίας Ναυπηγοεπισκευαστικών Επιχειρήσεων αποτελούμενη από τον γ.γ Βασίλη Κανακάκη και τους Μ. Μαζωνάκη, Α. Αθανασόπουλο κ.α.

Στο επίκεντρο της συνάντησης βρέθηκαν τα σοβαρά προβλήματα επιβίωσης της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης. Εκ μέρους της Ομοσπονδίας, ο καθηγητής του πανεπιστημίου Αιγαίου Θ. Λίλας, παρουσίασε καινοτόμες προτάσεις για την ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας(πχ οικολογική αφαλάτωση). Η Ομοσπονδία διατύπωσε, επίσης, τις θέσεις της για τα προβλήματα στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη και τα μεγάλα ναυπηγεία, καθώς και τις προτάσεις της για την επανεκκίνηση της παραγωγικής διαδικασίας. Ο πρόεδρος της ΔΗΜ.ΑΡ δεσμεύτηκε να υποστηρίξει στη βουλή το συγκεκριμένο σχέδιο ανάπτυξης και να προωθήσει όσες πρωτοβουλίες χρειάζονται για την ανασυγκρότηση του κλάδου της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας.

Πειραιάς: Σύγκρουση δυο πλοίων στο λιμάνι

Στη διάρκεια του απόπλου του από το λιμάνι του Πειραιά και προφανώς λόγω των ισχυρών ανέμων, το οχηματαγωγό επιβατηγό «Β. Κορνάρος» προσέκρουσε στο «European Expres» που ήταν δεμένο στο λιμάνι.

Στο Κορνάρος επέβαιναν 127 επιβάτες και είχε προορισμό τα νησιά Μήλο- Φολέγανδρο- Σίκινο- Ίο- Σαντορίνη και Ανάφη, ενώ το «European Expres» επρόκειτο να αναχωρήσει στις 10 το βράδυ με προορισμό Χίο και Μυτιλήνη.

H  ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

Δευτέρα, 10 Οκτωβρίου 2011

Κλειστά τα πορθμεία Αλεξανδρούπολης και Σαμοθράκης

Fishing boats, Samothraki port, Greece.Image via Wikipedia Κλειστά παραμένουν από τα ξημερώματα τα πορθμεία Αλεξανδρούπολης και Σαμοθράκης, λόγω των άστατων καιρικών συνθηκών που επικρατούν στο Θρακικό πέλαγος.

Στην περιοχή πνέουν ισχυροί άνεμοι εντάσεως 7 - 9 Μποφόρ που συνοδεύονται από καταιγίδες και πτώση της θερμοκρασίας.

Τα προγραμματισμένα δρομολόγια ενδέχεται να γίνουν το απόγευμα, εφόσον οι καιρικές συνθήκες το επιτρέψουν.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Κυριακή, 9 Οκτωβρίου 2011

Στο ΣτΕ σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για μετατάξεις σε Λιμενικό και Ακτοφυλακή

Μετατάξεις αξιωματικών του Λιμενικού Σώματος και της Ελληνικής Ακτοφυλακής προβλέπει σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος του υπουργού Προστασίας του Πολίτη, το οποίο κατατέθηκε για νομοπαρασκευαστική επεξεργασία στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Σύμφωνα με το σχέδιο διατάγματος του Χρήστου Παπουτσή, οι σημαιοφόροι του Λιμενικού και της Ακτοφυλακής (ΛΣ - ΕΛΑΚΤ), απόφοιτοι της Σχολής Δοκίμων Υπαξιωματικών ΛΣ - ΕΛΑΚΤ, οι ανθυπασπιστές, υπαξιωματικοί του ΛΣ - ΕΛΑΚΤ και λιμενοφύλακες μπορούν να μετατάσσονται σε κενές οργανικές θέσεις των αξιωματικών ΛΣ - ΕΛΑΚΤ ειδικότητας υγειονομικού και ιερέα.

Προϋπόθεση για τη μετάταξη είναι οι ενδιαφερόμενοι να κατέχουν αντίστοιχους τίτλους σπουδών και συγκεκριμένα -κατά ειδικότητα- πτυχία Ιατρικής, Οδοντιατρικής Σχολής, της ημεδαπής ή ισότιμα της αλλοδαπής, ή πτυχίο Θεολογικής Σχολής Ιδρύματος Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Ακόμη, για την μετάταξη σε αξιωματικούς ΛΣ - ΕΛΑΚΤ ειδικότητας υγειονομικού, απαιτείται επιπλέον οι ενδιαφερόμενοι να έχουν εγγραφεί σε Ιατρικούς Συλλόγους, ενώ για τη μετάταξη σε αξιωματικούς ιερείς απαιτείται επιπρόσθετα η ιδιότητα του κληρικού.

Παράλληλα, απαιτείται οι ενδιαφερόμενοι να έχουν συμπληρώσει τουλάχιστον 10 έτη πραγματικής υπηρεσίας στο Σώμα, να μην τελούν σε διαθεσιμότητα λόγω πειθαρχικού παραπτώματος, να μην έχουν παραπεμφθεί ενώπιον Ανακριτικού Συμβουλίου, να έχουν αξιολογηθεί κατά την τελευταία τριετία ως εξαίρετοι και να μην έχουν υπερβεί το τεσσαρακοστό έτος της ηλικίας τους.

Όπως αναφέρεται στο διάταγμα, ο αριθμός των κενών οργανικών θέσεων που θα καλυφθούν ανά ειδικότητα καθορίζεται με απόφαση του Αρχηγού του ΛΣ.

Με την ίδια απόφαση καθορίζεται και ο τρόπος επιλογής των υποψηφίων, τα δικαιολογητικά που πρέπει να προσκομιστούν, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια που αφορά στη μετάταξη και στην εκπαίδευσή τους.

Παρασκευή, 7 Οκτωβρίου 2011

Δεν προσέγγισε στην Πάρο το «ΣΟΥΠΕΡ ΤΖΕΤ»

Δεν προσέγγισε σήμερα, Παρασκευή, στο λιμάνι της Πάρου το επιβατηγό πλοίο «ΣΟΥΠΕΡ ΤΖΕΤ», που εκτελούσε το προγραμματισμένο δρομολόγιο Πειραιάς - Μήλος - Φολέγανδρος - Θήρα - Ίος -Πάρος - Νάξος - Μύκονος, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν στην περιοχή.

Στην Πάρο επρόκειτο να αποβιβασθούν ένδεκα επιβάτες, ενώ ανέμεναν τέσσερις επιβάτες να επιβιβασθούν για τους επόμενους προορισμούς, οι οποίοι προωθήθηκαν με μέριμνα της πλοιοκτήτριας εταιρείας.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Βυθίστηκε πλοίο έξω από τις Σπέτσες - Ηταν γεμάτο λαθραία τσιγάρα

Μεταξύ Σπετσών και Πελοποννήσου, βυθίστηκε φορτηγό πλοίο που μετέφερε ποσότητες λαθραίων τσιγάρων, βυθίστηκε χθες το βράδυ.

Το πλοίο ονομάζεται «MORELIA» είναι σημαίας Κομόρες και εντοπίστηκε από περιπολικό σκάφος του Λιμενικού Σώματος, στη θαλάσσια περιοχή νότια των Σπετσών.

Μετά από καταδίωξη και ενόψει ακινητοποίησής του από δυνάμεις του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής, το πλοίο εξέπεμψε σήμα κινδύνου και το πλήρωμά του, έξι Ουκρανοί και ένας υπήκοος Γεωργίας, δηλώνοντας μεγάλη εισροή υδάτων στο μηχανοστάσιο, ζήτησε βοήθεια και παρελήφθη από σκάφη του Λιμενικού Σώματος.

Παρά τις προσπάθειες διάσωσης, το λαθρεμπορικό πλοίο βυθίστηκε τελικά το βράδυ στην προαναφερθείσα θαλάσσια περιοχή και σε βάθος άνω των 400 μέτρων.

Με εντολή της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Πειραιά, σχηματίζεται δικογραφία από τη Λιμενική Αρχή Σπετσών, με τη διαδικασία του αυτοφώρου.

Ρεκόρ στο Κατάκολο χτες!

Ρεκόρ κατέγραψε χτεςτο λιμάνι του Κατακολου με την άφιξη 7 κρουαζιεροπλοίων μέσα σε μία ημέρα, ενώ ρεκόρ καταγράφει και για ολόκληρο το μήνα Οκτώβριο με τις αφίξεις να φτάνουν τις 66. Σήμερα κατέπλευσαν από νωρίς το πρωί στο λιμάνι τα εξής κρουαζιερόπλοια: MSC OPERA-OCEAN PRINCESS-NORWEGIAN JADE-PRINCESS DANAE-COSTA PACIFICA-CORAL και TOMSON SPIRIT μεταφέροντας 16.000 επιβάτες και πληρώματα!

Πέμπτη, 6 Οκτωβρίου 2011

Οι Έλληνες δαμάζουν την Αρκτική!


Η συνέχιση της κλιματικής αλλαγής του πλανήτη και η συνακόλουθη υποχώρηση των πάγων από μεγάλες θαλάσσιες περιοχές έχουν... επιταχύνει τις εξελίξεις στο μέτωπο της ναυσιπλοΐας στην Αρκτική. Το ζήτημα αυτό βέβαια, κάθε άλλο παρά καινούργιο είναι για τη Ρωσία μια και ήταν ζήτημα επιστημονικού ενδιαφέροντος ήδη από τα χρόνια της Σοβιετικής Ένωσης.

Όμως από τα τέλη του 2010 η Ρωσία έχει μια νέα στρατηγική ανάπτυξης της Αρκτικής η οποία διαφέρει από την προηγούμενη στο εξής: Ενώ στο παρελθόν το ζητούμενο ήταν η προστασία και διατήρηση των φυσικών πόρων για τις επόμενες γενεές, σήμερα η προσοχή έχει στραφεί στην άμεση εκμετάλλευσή τους.

Ενδεικτικό της κατάστασης είναι το γεγονός ότι ο Ρώσος πρωθυπουργός Βλαντιμίρ Πούτιν αναδεικνύει ως αντίπαλο δέος στη διώρυγα του Σουέζ το Βόρειο Ανατολικό Πέρασμα (Noerthern Sea Route)

Η συγκεκριμένη διαδρομή μειώνει την απόσταση Άπω Ανατολή – Ευρώπη τουλάχιστον κατά 22 ημέρες σε σύγκριση με άλλα περάσματα, όπως το Σουέζ ή ο γύρος της Αφρικής.

Και σε αυτόν τον τομέα οι Έλληνες πλοιοκτήτες πρωτοπορούν. Το πρώτο ελληνικής πλοιοκτησίας που διέσχισε το «βόρειο-ανατολικό πέρασμα» είναι το πλοίο-ψυγείο «Rainfrost» χωρητικότητας 470.604 cbft) του Ομίλου Λασκαρίδη και πιο συγκεκριμένα της εταιρείας Laskaridis Shipping.

«Η Ρωσική Αρκτική υπολογίζεται ότι διαθέτει το 80% του φυσικού αερίου της χώρας, το 90% του νικελίου/κοβαλτίου και το 60% του χαλκού, εξ όσων είναι σήμερα γνωστά. Ήδη από οικονομικής πλευράς η Αρκτική έχει τεράστια σημασία διότι ενώ φιλοξενεί μόνο το 2% του πληθυσμού, αντιπροσωπεύει το 14% του ρωσικού ΑΕΠ και 25% των ρωσικών εξαγωγών.

«Η νέα πολιτική των Ρώσων για την Αρκτική βασίζεται πάνω σε τρεις άξονες.: 1) Στη δημιουργία ικανοποιητικών συνθηκών ζωής για τους κατοικους της,
2) στην υποστήριξη της οικονομικής ανάπτυξης στην περιοχή μέσω της προσέλκυσης επενδύσεων και
3) στην ενίσχυση επιστημονικής και οικολογικής έρευνας» επισημαίνει ο δρ Άλκης Κορρές, οικονομολόγος:

«Οι δύο υποθαλάσσιες έρευνες στην υφαλοκρηπίδα – σύμφωνα με την κυβέρνηση- υποστηρίζονται από έναν προϋπολογισμό 35 εκατ. ευρώ (2010) ενώ ευρίσκονται σε εξέλιξη και πολλά άλλα ερευνητικά προγράμματα».

Παράλληλα για να αναβαθμιστούν οι προσφερόμενες υπηρεσίες μέσω του NSR θα γίνουν επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. δολ. μέχρι το 2014. Η ρωσική κυβέρνηση σχεδιάζει την επέκταση και αναβάθμιση των λιμανιών, την κατασκευή νέων και δημιουργία νέων ενώ θα προσθέσει στο στόλο της νέα παγοθραυστικά και πιο συγκεκριμένα τρία πυρηνοκίνητα και έξι συμβατικά μέχρι το 2020.
Υπολογίζεται ότι το 2011 θα μεταφερθούν μέσω του NSR πάνω από 700.000 τόνοι εμπορευμάτων.

Για τον διάπλου της Αρκτικής ο δρ Άλκης Κορρές σημειώνει:
«Αν και η περίοδος κατά την οποία ο διάπλους της Αρκτικής είναι εφικτός, πλησιάζει προς το τέλος της για φέτος, πολλές ναυτιλιακές εταιρείες έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους για συμμετοχή στα – τουλάχιστον έξι- comvoys που προγραμματίζονται για το 2012, περιλαμβάνοντας δεξαμενόπλοια, φορτηγά και πλοία ψυγεία».

Αυτά συμβαίνουν ενώ οι Νορβηγοί τρέχουν ήδη προγράμματα εκπαίδευσης ναυτικών για εργασία υπό αρκτικές συνθήκες, ενώ ο διάλογος για θέματα δικαιωμάτων εκμετάλλευσης υποθαλάσσιου πλούτου προχωρά αργά με αμφισβητήσεις και επιφυλάξεις από παράκτιες χώρες στην περιοχή.

«Είναι προφανές το ενδιαφέρον του Πούτιν για τα τεκταινόμενα και με κάθε ευκαιρία κάνει δηλώσεις προσκαλώντας όλα τα εμπλεκόμενα μέρη για επίδειξη πνεύματος συνεργασίας, φέρνοντας ως παράδειγμα την πρόσφατα υπογραφείσα Ρώσο-Νορβηγική Συμφωνία του Μουρμανσκ για την κατάργηση των ορίων στη θάλασσα Μπάρεντς και στον Αρκτικό Ωκεανό» εξηγεί ο δρ. Άλκης Κορρές:

«Οι εξελίξεις στην ευρύτερη αυτή περιοχή θα αλλάξουν πολλά και θα αναδείξουν νέα ενεργειακά και εμπορικά κέντρα με άμεσα ωφέλη σε άλλες περιοχές του πλανήτη. Οι αρχικά αρνητικές για τη ναυτιλία επιπτώσεις από τη μικρότερη διαδρομή μεταξύ Ανατολής/Δύσης μέσω της Αρκτικής διαδρομής, εφόσον αυτή αρχίσει να λειτουργεί σε μεγάλη κλίμακα, θα υπερκαλυφθούν από την αύξηση του διεθνούς εμπορίου από και προς αυτές τις περιοχές και θα αποτελέσουν μια νέα πηγή παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης» και καταλήγει:

«Από την άλλη πλευρά, κυρίαρχο είναι το θέμα πώς, η εκμετάλλευση των νέων πόρων δεν θα αποβεί εις βάρος του ευαίσθητου αρκτικού περιβάλλοντος το οποίο ήδη έχει αρχίσει να δείχνει ότι θα επηρεαστεί, παρά τις προσπάθειες προς το αντίθετο. Αυτό όμως θα είναι μια συνεχής προσπάθεια, όσο η ανάπτυξη των περιοχών αυτών συνεχίζεται».
frappedoupoli.blogspot.com

Νεκρός μετανάστης στα παράλια της Κέρκυρας

Ενας μετανάστης έχασε τη ζωή του, το πρωί της Πέμπτης, όταν η βάρκα στην οποία επέβαινε με άλλους συμπατριώτες του αναποδογύρισε στη θαλάσσια περιοχή στους Περουλάδες Κέρκυρας.

Λίγο μετά τις 10 το πρωί δυο εκ των μεταναστών πήγαν στο Αστυνομικό Τμήμα Κασσιώπης και ανέφεραν πως η λέμβος τους είχε αναποδογυρίσει και στη στεριά είχαν καταφέρει να βγουν μόνο οκτώ άτομα και οι υπόλοιποι 5 βρίσκονταν στη θάλασσα. Από τους οκτώ οι έξι είχαν διαφύγει προς το εσωτερικό της Κέρκυρας.

Αμέσως ξεκίνησαν έρευνες από σκάφη του Λιμενικού και λίγο αργότερα εντόπισαν ζωντανούς κοντά στη βάρκα 3 άτομα και σε βραχώδη ακτή έναν ακόμη μετανάστη.

Ωστόσο κάτω από την αναποδογυρισμένη βάρκα οι λιμενικοί εντόπισαν νεκρό έναν αλλοδαπό.

Δευτέρα, 3 Οκτωβρίου 2011

Μέχρι αργά το βράδυ θα αράξει στη Θεσσαλονίκη το κρουαζιερόπλοιο «Μινέρβα»

Kreuzfahrtschiff VISTAMAR in StralsundImage via Wikipedia Για πρώτη, αλλά και για τελευταία φορά φέτος, έδεσε το πρωί στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης το κρουαζιερόπλοιο "Μινέρβα", το οποίο με δεδομένο ότι θα αναχωρήσει στις 11 το βράδυ για Μυτιλήνη, δίνει την ευκαιρία στους 335 επιβάτες του να περιηγηθούν στο ιστορικό κέντρο της πόλης, να απολαύσουν τον καφέ τους με θέα το Θερμαϊκό, αλλά και να προμηθευτούν τα απαραίτητα σουβενίρ.

Οι επιβάτες του Μινέρβα, που ξεκίνησε το "ταξίδι" του από την Κωνσταντινούπολη, είναι Άγγλοι, Καναδοί, Αυστραλοί και Νεοζηλανδοί, ενώ το κρουαζιερόπλοιο, δένει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης μία ή δύο φορές το χρόνο, τα τελευταία 35 χρόνια τουλάχιστον.

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο παλαιότερος ναυτικός πράκτορας της Θεσσαλονίκης, Βίκος Παλαντζιάν, υπογράμμισε ότι η φετινή χρονιά δεν ήταν από τις καλύτερες για την κρουαζιέρα στη Θεσσαλονίκη, ωστόσο έσπευσε να διευκρινίσει ότι τα μηνύματα για την επόμενη σεζόν είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά.

Πάντως, μέχρι και τον Νοέμβριο στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης πρόκειται να δέσουν άλλα τρία κρουαζιερόπλοια. Ειδικότερα, όπως επεσήμανε, στις 25 Οκτωβρίου αναμένεται το αμερικανικών συμφερόντων «Τhe World», το οποίο και θα «ξαποστάσει» στην πόλη της Θεσσαλονίκης για δύο ημέρες, ενώ στις 27 του τρέχοντος μήνα, πρόκειται να αφιχθεί το «Αρίων», που είναι ελληνικώνν
συμφερόντων, με πορτογαλική σημαία.

Η άφιξη του «Αρίων» δεν θεωρείται βέβαιη, αφού σύμφωνα με τον κ. Παλαντζιάν οι κρατήσεις των επιβατών καταγράφονται λίγες και έτσι δεν αποκλείεται και να ακυρωθεί, ακόμα και την τελευταία στιγμή.

Βέβαιη θεωρείται η άφιξη του "Vistamar" στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, στις 16 Νοεμβρίου. Το "Vistamar", πραγματοποιεί κρουαζιέρες στο Αιγαίο και τα τουρκικά παράλια και μεταφέρει κυρίως Γερμανούς τουρίστες.
Enhanced by Zemanta

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...