Παρασκευή, 13 Ιουλίου 2012

Στη Βουλή η ακτοπλοϊκή σύνδεση Πειραιά - Αργοσαρωνικού

To θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των Μεθάνων και των νησιών του Αργοσαρωνικού (Πόρου - Υδρας - Σπετσών) με τον Πειραιά φέρνει στη Βουλή με ερώτηση που κατέθεσε προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστή Μουσουρούλη, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Θεόδωρος Δρίτσας.


Στην ερώτηση στην οποία αναφέρεται ως «ακραία και καταστροφική η νέα υποβάθμιση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης» ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρει μεταξύ άλλων ότι «η διακοπή και μάλιστα στη θερινή περίοδο αιχμής, δρομολογίων πλοίων που πλημμελώς εξυπηρετούσαν τα Μέθανα, τον Πόρο, την Υδρα και τις Σπέτσες, έχει προκαλέσει δικαιολογημένη αναστάτωση στις τοπικές κοινωνίες του Αργοσαρωνικού, καθώς οι αρνητικές επιπτώσεις από αυτή την εξέλιξη, είναι καταστροφικές. Απειλείται η τουριστική δραστηριότητα σε μια περιοχή, που αποτελεί πόλο έλξης χιλιάδων επισκεπτών, από την Ελλάδα και το εξωτερικό».

Σημειώνει ακόμη ότι «απειλείται η κάλυψη κρίσιμων αναγκών των μονίμων κατοίκων. Να σημειωθεί, ότι και για την Αίγινα και το Αγκίστρι, υπάρχουν σοβαρά προβλήματα και οι πρόσφατες εξελίξεις θα έχουν και εκεί αρνητικές επιπτώσεις».

Ο κ. Δρίτσας επισημαίνει ότι «σημαντική επίσης παράπλευρη απώλεια», είναι η κατάργηση της έκπτωσης 50% που παρείχετο στους κατοίκους της Υδρας και των Σπετσών, κάθε Τρίτη και Πέμπτη. Η κατάργηση αυτή, επιδεινώνει ακόμη περισσότερο τη δυνατότητα μετακίνησης των κατοίκων, αλλά και των δημοσίων υπαλλήλων που υπηρετούν στα δύο νησιά (εκπαιδευτικοί και άλλοι). Το μέτρο αυτό, είχε καθιερωθεί προ ετών ως ελάχιστο αντιστάθμισμα της κατάργησης δρομολογίων συμβατικών πλοίων».

Στην ερώτησή του ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ ζητεί απαντήσεις από τον υπουργό Ναυτιλίας στα εξής:

1. Με ποια κριτήρια το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών στη συνεδρίασή του της 8ης Ιουνίου 2012 αποδέχθηκε -και μάλιστα ομόφωνα- το αίτημα διακοπής της δρομολόγησης δύο πλοίων, ενός επιβατηγού τύπου καταμαράν και ενός επιβατηγού - οχηματαγωγού; Κυρίως όμως ποιος ήταν ο υπουργός που ενέκρινε τέτοια απόφαση και με ποιο δικαίωμα, με δεδομένο ότι ο νόμος 2932/01 ορίζει σαφώς, ότι η μεταβολή δρομολογίου επιτρέπεται μόνο στην περίπτωση που θα κριθεί ότι δεν διαταράσσεται η εξυπηρέτηση της γραμμής;

2. Γιατί δεν έχει ασκήσει το δικαίωμα που του παρέχει το άρθρο 2 παρ. 6 του Ν. 2932/2001, να επιβάλλει την υποχρέωση παροχής δημόσιας υπηρεσίας στα πλοία που εκτελούν δρομολόγια στον Αργοσαρωνικό, ώστε τουλάχιστον για το εναπομείναν διάστημα της τουριστικής περιόδου, να αποκατασταθεί η αναγκαία συχνότητα δρομολογίων;

3. Προτίθεται να δεχθεί τις προτάσεις και επειγόντως να ικανοποιήσει τα αιτήματα των δημοτικών αρχών Τροιζηνίας, Πόρου, Υδρας και Σπετσών και των τοπικών κοινωνιών δίνοντας άμεσες και επαρκείς λύσεις με βάση το δημόσιο συμφέρον;

4. Προτίθεται να εξασφαλίσει τη συνέχιση του δικαιώματος έκπτωσης στα εισιτήρια, για τους κατοίκους της Υδρας και των Σπετσών;

5. Προτίθεται, τέλος, να προχωρήσει σε ένα δραστικό επανασχεδιασμό του - δημοσίου συμφέροντος- συστήματος των ακτοπλοϊκών μεταφορών ύστερα από έναν ευρύτατο δημόσιο διάλογο;

Υπενθυμίζεται ότι την Δευτέρα 16 Ιουλίου θα έχουν συνάντηση με τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου εκπρόσωποι του Ελληνικού Δικτύου Μικρών Νησιών προκειμένου να αναζητήσουν λύση στα προβλήματα που έχουν προκύψει στα δρομολόγια των πλοίων που συνδέουν τον Πειραιά με τα νησιά του Αργοσαρωνικού.

Μετά τη συνάντηση με τον υπουργό η αντιπροσωπεία του Δικτύου θα έχει συνάντηση με το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας και τον εκπρόσωπο της εταιρείας Hellenic Seaways πού δραστηριοποιείται στα νησιά του Αργοσαρωνικού για να συζητήσουν το θέμα που έχει δημιουργηθεί.
Enhanced by Zemanta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας !

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...