Παρασκευή, 5 Οκτωβρίου 2012

Τριάντα εφοπλιστές ελέγχουν το 52,7% του ελληνικού στόλου


Μειώνεται σε αριθμό αλλά αυξάνει  σε χωρητικότητα ο ελληνόκτητος και ελληνικών  συμφερόντων στόλος, ο οποίος ταυτόχρονα εκσυγχρονίζεται και μειώνεται  ο μέσος όρος ηλικίας του.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Petrofin Research, με τίτλο «2012 Greek Fleet Statistics»  ο ελληνόκτητος στόλος μειώθηκε κατά 3% και  αριθμεί 137 πλοία λιγότερα από πέρυσι  ωστόσο η χωρητικότητά του έχει αυξηθεί  κατά 3%. Επίσης,  κατά 6% αυξήθηκε η μέση μεταφορική ικανότητα ανά πλοίο, ενώ κατά ένα χρόνο μειώθηκε ο μέσος όρος  ηλικίας του στόλου από τα 15,9 έτη, στα 14,7 έτη.

Σύμφωνα με τη μελέτη της Petrofin, ο ελληνόκτητος στόλος, τον Οκτώβριο του 2012, αριθμούσε 4.577 πλοία, έναντι 4.714 πλοίων το 2011 και 4.655 πλοίων το 2010. Σε αριθμό πλοίων το ρεκόρ σημειώθηκε το 2009  με 4.763 πλοία, ωστόσο, σε ό,τι αφορά τη χωρητικότητα, το ρεκόρ σημειώθηκε το 2012, αφού  η μεταφορική ικανότητα του ελληνόκτητου στόλου έφθασε τους 263.635.420 dwt.

Ανά τύπο   πλοίου, τα ξηρού χύδην  φορτίου παραμένουν τα πιο δημοφιλή μεταξύ των Ελλήνων εφοπλιστών, καθώς  τα ελληνόκτητα bulkers άνω των 10.000 ανέρχονται σε 1.727. Τα δεξαμενόπλοια είναι 754 και  τα containerships μόλις 243.

Στην  κατηγορία των πλοίων άνω των 20.000 dwt, τα bulkers είναι 1.693, τα δεξαμενόπλοια 740 και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 224.

Οι 30 μεγαλύτεροι Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν το 52,75% του στόλου, ενδυναμώνοντας, σύμφωνα με την έρευνα  τη θέση τους όλη αυτή την περίοδο της κρίσης, καθώς, το 2008, το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 50,21%.

Η κατάσταση στη ναυτιλία είναι  άσχημη εκτός από τους κλάδους  θαλάσσιας εξόρυξης πετρελαίου και  μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού  αερίου.

Οι  αγοραπωλησίες πλοίων έχουν μειωθεί, ο αριθμός των πλοίων που οδηγείται στα διαλυτήρια  έχει αυξηθεί, ενώ μειώνεται  σταδιακά ο αριθμός των νεότευκτων πλοίων που παραδίνονται στους ιδιοκτήτες τους.

Η  κατάσταση αυτά θα επηρεάσει την  πορεία του ελληνόκτητου στόλου σε ό,τι αφορά τον αριθμό πλοίων για τη διετία 2013- 2014 και   ενδεχομένως, θα μειωθεί περαιτέρω ο αριθμός των πλοίων.

Ωστόσο, από την άλλη πλευρά, δεν υπάρχει  για  καμία αμφιβολία ότι η  μεταφορική ικανότητα του ελληνόκτητου στόλου θα συνεχίσει να αυξάνεται, καθώς  οι Ελληνες εφοπλιστές προτιμούν τα μεγαλύτερα πλοία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας !

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...