Παρασκευή, 14 Δεκεμβρίου 2012

Οργανισμός Ασφάλειας της Ναυσιπλοΐας: μεγαλύτερες αρμοδιότητες


Ουσιαστική συνδρομή στην αντιμετώπιση της ρύπανσης θα μπορεί να προσφέρει στα κράτη μέλη ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Ναυσιπλοΐας (EMSA) μετά τη διεύρυνση των αρμοδιοτήτων του που ενέκρινε το ΕΚ, μαζί με βοήθεια σε θέματα όπως η καταπολέμηση της πειρατείας ή ακόμα η γραφειοκρατία στα λιμάνια. Η απόφαση έχει τη μορφή κανονισμού της ΕΕ οπότε θα τεθεί σε εφαρμογή μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.

Με τους νέους κανόνες, o οργανισμός θα μπορεί, κατόπιν αιτήματος κράτους μέλους, να εμπλακεί άμεσα στην αντιμετώπιση πετρελαιοκηλίδων και άλλων μορφών ρύπανσης από εξέδρες με τα τεχνικά μέσα που διαθέτει και τα οποία σήμερα, για νομικούς λόγους μπορούν να παρέμβουν αποκλειστικά σε περιπτώσεις ρύπανσης από πλοία...

Επιπλέον, ο οργανισμός θα συνδράμει στην αντιμετώπιση της πειρατείας αλλά και λειτουργία των λιμανιών με την παροχή στοιχείων, την παρακολούθηση των δρομολογίων μέσω του συστήματος SafeSeaNet  και βελτιώνοντας την εκπαίδευση των ναυτικών με την ανταλλαγή γνώσης μεταξύ κρατών μελών.

"Ο Οργανισμός δεν υποκαθιστά τις αρμοδιότητες των κρατών μελών αλλά προσφέρει ευρωπαϊκή προστιθέμενη αξία και πρέπει να διαδραματίσει πολύ μεγαλύτερο ρόλο στη στήριξη των αρμόδιων εθνικών αρχών", σημειώνει ο εισηγητής του ΕΚ, Γερμανός ΣοσιαλδημοκράτηςKnut Fleckenstein.

Ο οργανισμός δημιουργήθηκε μετά τα ναυάγια των δεξαμενόπλοιων Erica το 1999 και Prestige το 2002 και λειτουργεί από το 2003, με προσωπικό 230 ατόμων και προϋπολογισμό περίπου 50 εκατομμυρίων ευρώ. Έδρα του είναι η Λισαβόνα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας !

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...