Πέμπτη, 30 Αυγούστου 2012

Οι πειρατές άφησαν το ελληνικό πετρελαιοφόρο «MT Energy Centurion» που είχαν καταλάβει

Οι πειρατές απελευθέρωσαν σήμερα ένα ελληνόκτητο πετρελαιοφόρο το οποίο είχαν καταλάβει την Τρίτη, ενώ παρέπλεε το Τόγκο στη δυτική Αφρική, αφού όμως έκλεψαν 3.000 από τους 50.000 τόννους καυσίμων που μετέφερε, ανακοίνωσε η πλοιοκτήτρια εταιρεία.
Πρόκειται για το πετρελαιοφόρο MT Energy Centurion, ιδιοκτησίας της εφοπλιστικής εταιρείας Golden Energy Management.

Η περίπτωσή του επιβεβαίωσε ότι η ναυσιπλοΐα στον Κόλπο της Γουϊνέας είναι πλέον ιδιαίτερα επικίνδυνη, έστω κι αν όχι τόσο επικίνδυνη όσο ανοικτά των σομαλικών ακτών.

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ανέφεραν ότι οι πειρατές έλειψαν επίσης κοσμήματα, χρήματα που είχε το 23μελές (ρωσικό) πλήρωμα, χωρίς να είναι σαφές, πώς αφαίρεσαν μέρος του φορτίου. Οι πειρατές εγκατέλειψαν το πλοίο με μια από τις σωστικές λέμβους του.

Το πλήρωμα είναι σώο και πρόκειται να καταπλεύσει σε λιμάνι στον Κόλπο για τις αναγκαίες επισκευές (σύστημα τηλεπικοινωνιών, τομέας εφοδιασμού του πλοίου).

Φέτος στην ίδια πολυσύχναστη θαλάσσια περιοχή έχουν γίνει, μαζί με αυτή στο ελληνόκτητο δεξαμενόπλοιο, οκτώ πειρατείες.

Τετάρτη, 29 Αυγούστου 2012

Το ελληνικό πετρελαιοφόρο εντοπίστηκε στα ανοικτά της Νιγηρίας-Είναι ακόμη υπό τον έλεγχο πειρατών

English: I have taken an image of the MV Faina...
Φωτό αρχείου. (Photo credit: Wikipedia)
Το ελληνικό πετρελαιοφόρο που κατελήφθη χθες από πειρατές στα ανοιχτά του Τόγκο εντοπίστηκε σήμερα ανοιχτά της Νιγηρίας και εξακολουθεί να τελεί υπό τον έλεγχο των πειρατών, σύμφωνα με την πλοιοκτήτρια εταιρεία και τις αρχές του Τόγκο.

«Το πλοίο πλέει σήμερα ανοιχτά της Νιγηρίας υπό τον έλεγχο των πειρατών, οι οποίοι έχουν την πρόθεση να κλέψουν το φορτίο του», αναφέρει η εταιρεία Golden Energy Management σε ανακοίνωσή της, στην οποία προσθέτει ότι βρίσκεται σε επαφή με πλοίο του γαλλικού πολεμικού ναυτικού που βρίσκεται εκεί κοντά.

Το πλήρωμα του πλοίου πιστεύεται ότι είναι σώο και αβλαβές, διευκρινίζεται στην ανακοίνωση της πλοιοκτήτριας εταιρείας.

Σύμφωνα με την ελληνική ακτοφυλακή, 24 ναυτικοί επιβαίνουν στο πετρελαιοφόρο, εκ των οποίων κανένας δεν είναι Έλληνας.

Ο εκπρόσωπος του αρχηγού του γενικού επιτελείου των ενόπλων δυνάμεων του Τόγκο, ο συνταγματάρχης Ινούσα Τζιμπρίλ, επιβεβαίωσε ότι το πλοίο εντοπίστηκε σήμερα το πρωί να πλέει υπό τον έλεγχο των πειρατών ανοιχτά της Νιγηρίας.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα του Διεθνούς Γραφείου Ναυτιλίας, οκτώ επιθέσεις ή απόπειρες επιθέσεων έχουν σημειωθεί ανοιχτά του Τόγκο από τον Ιανουάριο.
Enhanced by Zemanta

Σε επίσχεση εργασίας προχώρησαν οι ναυτικοί του Ε/Γ-Ο/Γ-Τ/Χ Golden Blaze

Το μεσημέρι της Τρίτης προσήλθαν στο Λιμενικό Τμήμα Περάματος του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά επτά μέλη πληρώματος του Ε/Γ-Ο/Γ-Τ/Χ GOLDEN BLAZE Ν.Π.12079, τα οποία είχαν προβεί σε επίσχεση εργασίας και κατέθεσαν ενόρκως τη μη καταβολή δεδουλευμένων από την Golden Blaze Maritime, συμφερόντων του κ Παναγιωτόπουλου. 

Το πλοίο ήρθε στη χώρα μας τον Οκτώβριο του 2011 με σκοπό την δρομολόγηση του από Κρήτη για Σαντορίνη. Ωστόσο, αντιμετώπισε προβλήματα με την έκδοση των απαραίτητων πιστοποιητικών από την Επιθεώρηση Εμπορικών πλοίων, το οποίο είχε και σαν αποτέλεσμα την αδυναμία εκτέλεσης δρομολογίων. Σύμφωνα με τις καταγγελίες, οι ναυτικοί είναι απλήρωτοι για πάνω από 3 μήνες, ενώ κάποιοι δεν έχουν λάβει μισθό το τελευταίο εξάμηνο. Τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ με καταγγελία τους στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, απαιτούν την άμεση παρέμβαση των υπηρεσιών τόσο για την καταβολή των μισθών όπως προβλέπεται από τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας των Μεσογειακών Φορτηγών Πλοίων, όσο και την ένταξη των ναυτικών στο νόμο 3816/2010, πέρι εγκατάλειψης στην αλλοδαπή ή ημεδαπή Ελλήνων ναυτεργατών. Από το Ζ΄ Λιμενικό Τμήμα Περάματος διενεργείται προανάκριση.

Τρίτη, 28 Αυγούστου 2012

Πειρατές κατέλαβαν ελληνόκτητο πετρελαιοφόρο ανοικτά του Τόγκο

Ελληνόκτητο πετρελαιοφόρο κατέλαβαν πειρατές στα ανοικτά του Τόγκο, όπως ανακοίνωσε το Διεθνές Γραφείο Ναυτιλίας (BMI). Το πλοίο, το οποίο φέρει σημαία της νήσου Μαν και μεταφέρει ντίζελ, έχει πλήρωμα 24 ναυτικούς.

Σύμφωνα με τον Νοέλ Τσουνγκ, υπεύθυνο του BMI στην Κουάλα Λουμπούρ, οι πειρατές κατέλαβαν το πλοίο ενώ ήταν αγκυροβολημένο σε απόσταση περίπου 30 χιλιομέτρων στα ανοικτά του Λομέ, της πρωτεύουσας του Τόγκο.

Οι πειρατές αντάλλαξαν πυρά μ' ένα περιπολικό του Πολεμικού Ναυτικού του Τόγκο που κατέπλευσε στην περιοχή αφού δέχθηκε σήμα κινδύνου από το πετρελαιοφόρο, ωστόσο κατάφεραν να διαφύγουν με το πετρελαιοφόρο, υποχρεώνοντάς το να σηκώσει άγκυρα, διευκρίνισε ο Τσουνγκ.

Είναι το δεύτερο επεισόδιο αυτού του τύπου που σημειώνεται μέσα σε λιγότερο από δύο εβδομάδες στον κόλπο της Γουϊνέας.

Μετά το Αφρικανικό Κέρας, οι ακτές της Δυτικής Αφρικής αναφέρονται πλέον ως ένα νέο θερμό σημείο της πειρατείας, καθώς εκεί γίνονται στόχοι δεξαμενόπλοια που είναι φορτωμένα με πετρέλαιο.

Τρίτη, 21 Αυγούστου 2012

Νέο λιμάνι στο Δέλτα Φαλήρου για τα κρουαζιερόπλοια

Πρόταση για την κατασκευή νέου λιμανιού που θα εξυπηρετεί αποκλειστικά τα κρουαζιερόπλοια κατέθεσε η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και...
Φορέων Ναυτιλίας στον νέο Γενικό Γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του Υπουργείου Ναυτιλίας κ. Μουτζούρη.

Ειδικότερα, έγινε εκτεταμένη συζήτηση για το λιμάνι του Πειραιά και προτάθηκαν διάφορες εναλλακτικές λύσεις συμπεριλαμβανομένης και της περίπτωσης κατασκευής νέου λιμένα στο Δέλτα του Φαλήρου.

Επί του θέματος αυτού συμφωνήθηκε να δημιουργηθεί επιτροπή από όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς και χρήστες του λιμένος και να γίνει άμεσα ευρεία σύσκεψη, ούτως ώστε να γίνουν οι σωστές προτάσεις προς τα αρμόδια Υπουργεία

Στη συνάντηση συζήτησαν και για:
• Την ανάγκη εκτελέσεως έργων υποδομής σε λιμένες κυρίως της περιφέρειας.

Την πλήρη εφαρμογή των μέτρων ασφαλείας για το Maritime Security, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του κεφαλαίου XI της SOLAS.

• Τις ιδιαιτερότητες λιμένων της περιφέρειας οι οποίοι παρουσιάζουν μεγάλη κίνηση από πλευράς προσεγγίσεων κρουαζιεροπλοίων, όπως για παράδειγμα την Σαντορίνη και το σοβαρό θέμα της κατασκευής δεύτερου σύγχρονου και με μεγάλη μεταφορική ικανότητα τελεφερίκ.

• Τις αναγκαίες ευκολίες όσον αφορά την άνετη και ασφαλή εξυπηρέτηση των τουριστών που αποεπιβιβάζονται από τα κρουαζιερόπλοια.

«Ζητήσαμε την προσωπική παρέμβαση του Γενικού Γραμματέα στην επίλυση προβλήματος που έχει δημιουργηθεί σε ορισμένους λιμένας σχετικά με την παράδοση πετρελαιοειδών καταλοίπων από τα κρουαζιερόπλοια.

Ο κ. Γενικός άκουσε με προσοχή όλα τα θέματα, δήλωσε ότι έχει ασχοληθεί στο παρελθόν με μελέτες εκτελέσεως έργων στους λιμένες και κατέληξε στην πρόταση συγκρότησης επιτροπής στην Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, με συμμετοχή όλων των Φορέων που ενδιαφέρονται για τις λιμενικές υποδομές» επισημαίνει η Ένωση και προσθέτει:

«Από πλευράς μας δηλώσαμε ότι θα συνδράμουμε κάθε προσπάθεια που στοχεύει στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας και στο αντικείμενο που έχει αρμοδιότητα η Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής. Προς τον σκοπό αυτό του κάναμε γνωστό ότι, θα καταγράψουμε τους τουριστικούς λιμένες ενδιαφέροντος, με διαχωρισμό αυτών που έχουν την δυνατότητα του home port και των άλλων που λειτουργούν ως λιμένες transit, προκειμένου να τα έχει υπ’ όψιν του για τις περαιτέρω ενέργειες».

Σε παροπλισμό πλοίων οδηγεί η κρίση

Του Ηλία Γ. Μπέλλου / Capital.gr

Ο γενικός δείκτης-βαρόμετρο της ναυλαγοράς BDI του Baltic Exchange, βρίσκεται σε διαρκή πτώση για 30 συνεχόμενες συνεδριάσεις. Από τα επίπεδα των 1.162 μονάδων στα οποία βρισκόταν στις 9 Ιουλίου σήμερα βρίσκεται στις 711 μονάδες με απώλειες που ξεπερνούν το 38%.

Η κατάρρευση αυτή απεικονίζει την εμβάθυνση της κρίσης που κλυδωνίζει την αγορά μεταφοράς ξηρού φορτίου, των ποντοπόρων φορτηγών ή bulkers δηλαδή. Με εξαίρεση την αρχή της χρονιάς, όταν ο δείκτης προσέγγισε τα επίπεδα των 1.900 μονάδων, τα δύο υψηλότερα σημεία του γενικού δείκτη σημειώθηκαν στις 8 Μαΐου 2012 (1.165 μονάδες) και στις 9 Ιουλίου 2012.

Έκτοτε διαδραματίζεται ένα διαρκές καθοδικό ρεύμα που συμπίπτει και με την παραδοσιακή αρνητική εποχικότητα και την υποτονική διάθεση του καλοκαιριού, αλλά ειδικά φέτος, με δεδομένη την πολυετή πτώση της αγοράς, γεννά πρόσθετες μεγάλες ανησυχίες.

Οι -πολύ συγκρατημένες- προσδοκίες εντοπίζονται στα αναμενόμενα εποχιακά φορτία αμερικανικών σιτηρών που κάθε τέλος καλοκαιριού τονώνουν την αγορά.

Όμως και από αυτό το μέτωπο τα νέα δεν είναι καλά, αφού έχει γίνει γνωστό ότι η φετινή περίοδος ξηρασίας έχει επηρεάσει αρνητικά την παραγωγή και η αναμενόμενη πίεση ενδεχομένως να είναι μεγαλύτερη από αυτή που υπολογίζει η USDA, η Διεύθυνση Γεωργίας Ηνωμένων Πολιτειών και η οποία εκτιμάται στο -17%.

Στην εικόνα αυτή πρέπει να προστεθεί ο υπερδανεισμός πολλών ναυτιλιακών επιχειρήσεων και η υπερπροσφορά μεταφορικής δυναμικότητας που έχουν δημιουργήσει οι παραγγελίες πλοίων κατά τα «χρυσά χρόνια» της περιόδου2006-2008.

Σημειώνεται ότι τα σημερινά επίπεδα των 711 μονάδων είναι πολύ χαμηλά, αφού απέχουν λίγο από τα επίπεδα του Φεβρουαρίου 2012 όταν σημειώθηκε και το χαμηλότερο της χρονιάς στις 647 μονάδες και πολύ κοντά στα χαμηλότερα επίπεδα που σημειώθηκαν αφότου ξέσπασε η κρίση τον Οκτώβριο του 2008.

«Βιώνουμε μια πολύ κακή ναυλαγορά, και τα επίπεδα ημερήσιων απολαβών είναι τόσο άσχημα και παρατεινόμενα που αρχίζει και φαντάζει ανοικτό στον ορίζοντα θέμα επιβίωσης, ειδικά για τα μεγάλα πλοία bulk carriers» υπογραμμίζει μιλώντας στο Capital.gr o Γιάννης Ν. Κοτζιάς, Sale and Purchase Director του ναυλομεσιτικού οίκου Intermodal Shipbrokers.

Συγκεκριμένα, στα μεγάλα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, τα Capesize, οι ημερήσιες απολαβές τους, σύμφωνα με το Baltic Exchange, βρίσκονται στα 2.683 δολάρια. Αρκεί να αναφερθεί ότι το νούμερο αυτό έρχεται μετά από συνεχόμενη πτωτική πορεία από το υψηλότερο, στις 9 Ιουλίου 2012 (7.983 δολάρια). Αυτό μεταφράζεται σε μηνιαίες απώλειες της τάξης του 65%.

Ο δείκτης BCI είναι σήμερα στις 1.087 μονάδες και σημειώνει απώλειες 28% από το υψηλό της 9ης Ιουλίου 2012. «Σε αυτά τα πλοία το μέσο ημερήσιο κόστος τους είναι κατά μέσο όρο άνω των 7.500 δολαρίων. Ιστορικά η τελευταία φορά που ο μέσος ημερήσιος ναύλος των capes έπεσε κάτω από τα 3.000 δολάρια ήταν στις 5 Δεκεμβρίου 2008» επισημαίνει ο Γιάννης Κοτζιάς.

Στα μικρότερα Panamax ο μέσος ημερήσιος ναύλος σύμφωνα με το Baltic είναι σήμερα στα 6.516 δολάρια και αυτός έχει αρχίσει μια μικρή άνοδο ξεφεύγοντας από τα 6.378 δολάρια που ήταν προς το τέλος της περασμένης εβδομάδας. Αξίζει να αναφερθεί ότι το χαμηλότερο της χρονιάς σημειώθηκε στις 2 Φεβρουαρίου 2012 και ήταν 5.409 δολάρια την ημέρα.

Στα Supramax η κατάσταση είναι σαφώς καλύτερη από τα άλλα δύο μεγαλύτερα μεγέθη πλοίων, και τα ημερήσια τους έσοδα είναι σήμερα στα 8.758 δολάρια. Ακόμα και έτσι όμως τα Supramax καταγράφουν συνεχόμενη πτώση επί 29 συνεδριάσεις του Baltic Exchange και από την 10η Ιουλίου έως σήμερα έχουν χάσει 36%.

«Εδώ υπάρχει μια τάση αισιοδοξίας καθώς παρ’ όλη την συνεχιζόμενη πτωτική πορεία τα ναύλα τους κρατούνται αρκετά πάνω από τα ημερήσια κόστη τους, καλύπτοντας αν μη τι άλλο τις βασικές τους ανάγκες λειτουργικών εξόδων, χωρίς να αναγκάζουν τον εφοπλιστή να επιδοτεί από την δική του τσέπη» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Sale and Purchase Director της Intermodal.

Τα πλοία αυτά, που διαθέτουν δικά τους μέσα φορτοεκφόρτωσης έχουν την ικανότητα να αναζητήσουν επιτυχώς περισσότερες ευκαιρίες για φορτία σε αναπτυσσόμενες χώρες, που δεν διαθέτουν τις ειδικές λιμενικές υποδομές και ως εκ τούτου είναι σε διαπραγματευτική θέση ισχύος απέναντι σε ναυλωτές που οφείλουν να καλύψουν τις θέσεις τους και να βρουν διαθέσιμα πλοία.

«Παρά την βοήθεια από τον ζωηρό ρυθμό των διαλύσεων, που μέχρι στιγμής δείχνει ότι θα οδηγήσει σε μια χρονιά ρεκόρ, τόσο σε αριθμό πλοίων όσο και σε τονάζ που αποσύρεται από την ενεργό δράση, το τελικό αποτέλεσμα της ανισορροπίας μεταξύ προσφοράς πλοίων και υπαρχόντων φορτίων χειροτερεύει διαρκώς.

Τελικά, ίσως να απαιτηθεί από τους πλοιοκτήτες να σκεφτούν και το ενδεχόμενο οικειοθελούς παροπλισμού πλοίων ώστε να δώσουν από μόνοι τους βοήθεια στον εξορθολογισμό του μεγέθους του υπάρχοντος στόλου» συμπληρώνει μιλώντας στο Capital.gr.

Και για όσους δεν αντιλαμβάνονται την δεινότητα της κρίσης στα ποντοπόρα φορτηγά, προσθέτει πως «τελικά ίσως λύση του τύπου ‘κόβω χέρι να σωθώ’, να είναι μία ακόμα πρόταση που θα πέσει στο τραπέζι». «Μένει να δούμε αν θα χρειαστεί οι εφοπλιστές να προβούν σε τόσο δραστικές κινήσεις, προκειμένου να σωθεί τουλάχιστον η παρτίδα. Όμως η σημερινή κατάσταση δεν βλέπουμε να φτιάχνει τουλάχιστον μέσα στην τρέχουσα χρονιά και δυστυχώς τα αρνητικά σημάδια μας προδιαθέτουν πώς και το 2013 θα ξεκινήσει με μια παραπλήσια νότα... απαισιοδοξίας».


Πηγή:www.capital.gr
Enhanced by Zemanta

Σάββατο, 18 Αυγούστου 2012

Κλείνει τη Δευτέρα ο ισθμός της Κορίνθου

Κλειστή για τη ναυσιπλοΐα θα είναι η διώρυγα της Κορίνθου στις 20 Αυγούστου, ημέρα Δευτέρα.


Η απόφαση θα ισχύει από τις 06.00 μέχρι τις 11.00 το πρωί.

Παρασκευή, 17 Αυγούστου 2012

ΚΚΕ: Καμία ιδιωτικοποίηση λιμανιού ή μαρίνας

Ως αφετηρία της ιδιωτικοποίησης όλων των λιμενικών υποδομών της χώρας, εκτιμά ότι θα αποτελέσει η άμεση ιδιωτικοποίηση συγκεκριμένων λιμανιών και μαρινών, η Κομματική Οργάνωση Αττικής (ΚΟΑ) του ΚΚΕ.

 «Η τρικομματική κυβέρνηση ΝΔ- ΠΑΣΟΚ- ΔΗΜΑΡ, βιάζεται να φέρει νομοθετική ρύθμιση η οποία αναιρεί την υποχρέωση συμμετοχής του ελληνικού δημοσίου κατά 51% σε επιχειρήσεις σε στρατηγικούς τομείς και υποδομές, ώστε να "λυθούν τα χέρια" της και στην ιδιωτικοποίηση των δύο μεγάλων λιμανιών της χώρας, του ΟΛΠ και του ΟΛΘ», επισημαίνεται στην ανακοίνωση της ΚΟΑ, όπου αναφέρεται ότι «οι ιδιωτικοποιήσεις των λιμενικών υποδομών της χώρας γίνονται στο πλαίσιο της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας του κεφαλαίου, όπως προβλέπεται από τις στρατηγικού χαρακτήρα αποφάσεις της ΕΕ».

Προστίθεται δε ότι ανάλογες πρακτικές έχουν εφαρμοστεί σε όλα τα μεγάλα λιμάνια της ΕΕ από «κυβερνήσεις φιλελεύθερες, σοσιαλδημοκρατικές ή νεοαριστερής διαχείρισης».

Αναφορικά με τις μαρίνες επισημαίνεται ότι στόχος είναι η παράδοση στα μεγάλα μονοπωλιακά συμφέροντα «όσο το δυνατόν μεγαλύτερου μέρους της ακτογραμμής με συνέπεια πανάκριβες υπηρεσίες, αλλά και αποκλεισμό της πρόσβασης σε εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους της Αττικής προς τη θάλασσα, σε συνδυασμό και με την ιδιωτικοποίηση του μεγάλου φιλέτου του Ελληνικού».

Ταυτόχρονα το ΚΚΕ επισημαίνει ότι «η φτώχεια, η μείωση του εσωτερικού τουρισμού, ως συνέπεια της καπιταλιστικής κρίσης και η εφαρμογή του all inclusive, οδηγούν στον μαρασμό δεκάδες αυτοαπασχολούμενους στους παράκτιους δήμους και τα νησιά» και καλεί τους εργαζόμενους να ξεσηκωθούν ώστε να μην περάσει καμία ιδιωτικοποίηση λιμανιού και μαρίνας.

Ταλαιπωρία και εκνευρισμός στα λιμάνια Βόλου και Σποράδων

Ταλαιπωρίας συνέχεια για τους επιβάτες της Hellinic SeaWays και πιο συγκεκριμένα του ΕΓ/ΟΓ "ΕΞΠΡΕΣ ΣΚΙΑΘΟΣ", το οποίο μέσα σε 4 ήμερες... και μάλιστα ανήμερα του 15αυγουστου, παρουσίασε και πάλι μηχανική βλάβη, αυτήν τη φορά στην αριστερή κύρια μηχανή του, με αποτέλεσμα να ακινητοποιηθεί στο λιμάνι της Σκιάθου και από εκεί, κενό επιβατών, να επιστρέψει το βράδυ της Τετάρτης στον Βόλο για την αποκατάστασή της.

Η αποκατάστασή της ολοκληρώθηκε ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ το απόγευμα της Πέμπτης, με αποτέλεσμα, σύμφωνα με το Κεντρικό Λιμεναρχείο Βόλου (Κ.Λ.Β.) το πρωινό δρομολόγιο προς και από τις Βόρειες Σποράδες να παραμείνει ανεκτέλεστο και οι επιβάτες (ανευ οχημάτων), όπως και τον 15υγουστο, να μεταφερθούν στους προορισμούς τους με ταχύπλοα σκάφη, ενώ όσοι επέλεξαν να ταξιδέψουν με τα οχήματά τους με το ΕΓ/ΟΓ "ΕΞΠΡΕΣ ΠΗΓΑΣΟΣ" της ίδιας εταιρείας, όχι όμως με τελικό προορισμό τον Βόλο, αλλά τον Άγιο Κωνσταντίνο, γεγονός που για άλλη μία φορά προκάλεσε ταλαιπωρία και εκνευρισμό.

Το ΕΓ/ΟΓ "ΕΞΠΡΕΣ ΣΚΙΑΘΟΣ" και αφού αποκαταστάθηκε η βλάβη του, απέπλευσε τελικά από τον Βόλο προς τις Βόρειες Σποράδες το απόγευμα της Πέμπτης στις 7.45 το απόγευμα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, το ίδιο σκάφος παρουσίασε πρόβλημα στην δεξιά κύρια μηχανή του την Κυριακή, με αποτέλεσμα να καθυστερήσει έξι ολόκληρες ώρες το δρομολόγιό του από Βόλο προς Βόρειες Σποράδες, αφού αντί να αποπλεύσει στις 7.45, απέπλευσε, αφού αποκαταστάθηκε η βλάβη, στη 1.45 το μεσημέρι.
http://www.e-volos.gr/

Τετάρτη, 15 Αυγούστου 2012

Ταλαιπωρία για τους επιβάτες του «Εξπρές Σκιάθος»


Νέα βλάβη μέσα σε τέσσερις ημέρες για το «Εξπρές Σκιάθος», λίγο πριν μπει στο λιμάνι της Σκιάθου.

Την Κυριακή ήταν η δεξιά, σήμερα, ανήμερα του Δεκαπενταύγουστου, έτυχε να είναι η αριστερή κύρια μηχανή, η οποία παρουσίασε πρόβλημα λίγο πριν μπει στο λιμάνι της Σκιάθου.

Πιο συγκεκριμένα, το «Εξπρές Σκιάθος» ξεκίνησε κανονικά το προγραμματισμένο του δρομολόγιο από Βόλο προς Σκιάθο και Γλώσσα, αλλά λίγο μπει στο λιμάνι της Σκιάθου παρουσίασε βλάβη στην αριστερή κύρια μηχανή του, με αποτέλεσμα να ακινητοποιηθεί και να ξεκινήσει ο 15υγουστιάτικος γολγοθάς για τους επιβάτες του.

Δευτέρα, 13 Αυγούστου 2012

Αυτά είναι τα 23 ελληνικά λιμάνια και μαρίνες που θα δοθούν σε ιδιώτες

Στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) μεταφέρεται, με απόφαση της Διϋπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων, το δικαίωμα παραχώρησης σε τρίτους -μέσω συμβάσεων παραχώρησης- κάθε δικαιώματος χρήσης, διοίκησης, διαχείρισης και εκμετάλλευσης 23 λιμένων και τουριστικών λιμένων, ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών.

Πρόκειται για λιμένες και τουριστικούς λιμένες σε: Ζάκυνθο, Κατάκολο, Τούρλο Μυκόνου, Χίο, Πύλο Μεσσηνίας, Νέα Επίδαυρο, Γλυφάδα, Πόρο, Σκιάθο, Σκύρο, Αγ. Νικόλαο Κρήτης, Ιτέα Φωκίδος, Καλαμαριά (Αρετσού), Κω, Αλιμο, Υδρα, Ρέθυμνο, Ρόδο (Ακαντιά και Μανδράκι), Σούδα και Αργοστόλι.

Μέχρι την ανάληψη των σχετικών υποχρεώσεων από τον ιδιώτη, έχει προβλεφθεί τα δικαιώματα χρήσης, διοίκησης, συνήθους διαχείρισης και εκμετάλλευσης των συγκεκριμένων λιμένων να συνεχίσουν να ασκούνται από τους φορείς που τα ασκούν μέχρι την έναρξη ισχύος της συμβάσεως παραχώρησης.

Έκλεισε το αρχαιότερο ναυπηγείο στον κόσμο

Το αρχαιότερο ναυπηγείο στον κόσμο πούλησε το τελευταίο του καράβι και διακόπτει τις επιχειρήσεις του, σύμφωνα με... τον διαχειριστή της ρευστοποίησης.

Η Stephenson Clarke Shipping Ltd., που ιδρύθηκε το 1730 τέθηκε υπό καθεστώς ρευστοποίησης, σύμφωνα με την ανακοίνωση του λογιστικού οίκου Tait Walker.

Τα ναυπηγεία στην πόλη Newcastle-Upon-Tyne της Αγγλίας, απασχολούσαν εννέα ανθρώπους όταν πούλησαν το τελευταίο τους πλοίο τον Ιούλιο.

Κυριακή, 12 Αυγούστου 2012

Βλάβη στο Εxpress Skiathos - 6ωρη ταλαιπωρία για 1061 επιβάτες

Μεγάλη ταλαιπωρία περίμενε τους επιβάτες του πλοίου Εxpress Skiathos που έφυγε με καθυστέρηση έξι ωρών από το λιμάνι του Βόλου προς τις Βόρειες Σποράδες.

Το πλοίο μετέφερε 1.061 επιβάτες, 164 Ι.Χ., 3 φορτηγά και 52 δίκυκλα.

Το πλοίο παρουσίασε βλάβη στη δεξιά κύρια μηχανή.

Σάββατο, 11 Αυγούστου 2012

Κατά 43,15% αυξήθηκε η διακίνηση φορτίων στον ΟΛΘ το εξάμηνο

Νέα μηχανήματα απέκτησε η ΟΛΘ ΑΕ ώστε να εξυπηρετούνται ταχύτερα και με μεγαλύτερη ασφάλεια τα φορτία που διακινούνται από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Συγκεκριμένα, πριν από λίγες ημέρες παρελήφθησαν τρία ακόμη μηχανήματα - φορτωτές...με κάδο μεγαλύτερο των πέντε κυβικών μέτρων. 
Το κόστος για την προμήθεια των τριών νέων μηχανημάτων διαμορφώθηκε σε 722.416 ευρώ. Έτσι, στη συγκεκριμένη κατηγορία η ΟΛΘ διαθέτει σήμερα οκτώ μηχανήματα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.

Με τη συγκεκριμένη προσθήκη η παραγωγικότητα φορτοεκφόρτωσης χύδην, κυρίως, φορτίων, όπως για παράδειγμα το νικέλιο, στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης σχεδόν διπλασιάζεται.

Άλλωστε το τελευταίο διάστημα στο τμήμα του συμβατικού λιμένα (χύδην ξηρά και γενικά φορτία) η αύξηση της διακίνησης ήταν εντυπωσιακή. Στο πρώτο εξάμηνο του 2012 (Ιανουάριος - Ιούνιος) η αύξηση ήταν της τάξεως του 43,15% φτάνοντας τους 2.590.223 τόνους. Σημαντικό μέρος αυτής της αύξησης οφείλεται στο transit φορτίο από και προς τις χώρες της Νότιας Βαλκανικής, το οποίο διπλασιάστηκε.
thestival.gr

Κόβουν ταχύτητα, πωλούν πλοία οι ακτοπλόοι λόγω χρεών - Πτώση του τζίρου τους κατά περίπου 30% τα τελευταία δύο χρόνια

Οι πωλήσεις πλοίων, η μείωση του προσωπικού στα ελάχιστα επιτρεπτά επίπεδα, η σταδιακή αποδέσμευση από ζημιογόνα δρομολόγια και οι μειώσεις στις ταχύτητες των πλοίων προκειμένουν να... περιοριστεί το κόστος, είναι το μείγμα λιτότητας που εφαρμόζουν όλες οι ακτοπλοϊκές εταιρείες της χώρας προκειμένου να διατηρηθούν εν ζωή.
Με συσσωρευμένα χρέη που προσεγγίζουν το 1 δισ. ευρώ, με την πτώση του τζίρου να βρίσκεται στο 30% περίπου τα τελευταία δύο χρόνια (2011-2012) οι πέντε μεγαλύτερες ακτοπλοϊκές εταιρείες της χώρας - Blue Star, Μινωικές Γραμμές, ΑΝΕΚ, HSW και ΝΕΛ - μπορεί να ελέγχουν έναν στόλο πλοίων συνολικής αξίας 2,04 δισ. ευρώ, αλλά στην πραγματικότητα είναι «πτωχές»: τα πλοία δεν μπορούν ούτε να πωληθούν αλλά ούτε φυσικά και να αξιοποιηθούν σε στοιχειώδη επιχειρηματικά επίπεδα.
Ενώ όλες σχεδόν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν πλοία που περισσεύουν και κατά συνέπεια θέλουν να τα πωλήσουν, δεν μπορούν να βρουν αγοραστές λόγω των χρηματοδοτικών προβλημάτων που υπάρχουν στη διεθνή αγορά.
Την ίδια στιγμή και αυτός ακόμη ο παροπλισμός τους που θα μπορούσε να αποτελούσε μια προσωρινή μεταβατική λύση είναι κοστοβόρος, καθώς κοστίζει κατά μέσον όρο 1,5 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Μπροστά σε αυτό το αδιέξοδο δεν έχουν άλλη επιλογή από το να διατηρούν σε λειτουργία όλα τα πλοία έστω και με χαμηλά ποσοστά πληρότητας.
Είναι πλέον γεγονός που δύσκολα μπορεί να ανατραπεί με τα σημερινά δεδομένα ότι ο ιός της πεντάχρονης ύφεσης της ελληνικής οικονομίας έχει προσβάλει για τα καλά και την ελληνική ακτοπλοϊκή αγορά.
Στο πρώτο επτάμηνο του 2012 η αγορά μπορεί να μην ήταν και τόσο καταστροφική όσο φοβούνταν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, αλλά τα νούμερα εξακολουθούν να είναι απειλητικά για τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων: οι επιβάτες που διακινήθηκαν ήταν μειωμένοι κατά 18%, τα Ι.Χ. αυτοκίνητα που μεταφέρθηκαν ήταν μειωμένα κατά 23%, ενώ τα φορτηγά ήταν λιγότερα κατά 10%.
Απέναντι στα αδιέξοδα αυτά και με δεδομένο ότι τα περιθώρια για νέες αυξήσεις ναύλων έχουν στενέψει ασφυκτικά, οι επιχειρήσεις του κλάδου στρέφονται σε κάθε δυνατή λύση που θα μπορούσε να μειώσει τα λειτουργικά τους κόστη. Από απολύσεις προσωπικού κυρίως των διοικητικών υπηρεσιών, μέχρι τη μείωση στις ταχύτητες των πλοίων. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι μεγάλη εταιρεία περιόρισε τις ταχύτητες πλοίων της που καλύπτουν τις γραμμές της Κρήτης και αύξησε τη διάρκεια κατά 3 ώρες (από 6½ σε 9½ ώρες), ενώ πλοία που εκτελούν δρομολόγια στις γραμμές της Αδριατικής καλύπτουν πλέον τις αποστάσεις σε 24 ώρες από 20 ώρες που τα κάλυπταν πριν από τα μέτρα λιτότητας.

Τρίτη, 7 Αυγούστου 2012

Μουσουρούλης: Τα μέτρα για την ποντοπόρο ναυτιλία που εφαρμόστηκαν επί Μ.Κεφαλογιάννη "εφεραν" 370 νέα πλοία

Η δέσμη μέτρων για την ποντοπόρο ναυτιλία που εφαρμόστηκε το Νοέμβριο του 2006 όταν Υπουργός ήταν ο Μανώλης Κεφαλογιάννης, είχε σαν αποτέλεσμα την ένταξη 370 νέων πλοίων συνολικής ολικής χωρητικότητας 23 εκατομμυρίων κόρων και μέσο όριο ηλικίας τα 6 έτη ανέφερε ο σημερινός Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου,Κωστής Μουσουρούλης ο οποίος σημείωσε ότι για να διασφαλιστεί αυτή τη διεθνή πρωτοπορία της χώρας, έχουν επιλεγεί τρεις συγκεκριμένες δράσεις

-ο εκσυγχρονισμός και την κατάλληλη υποστήριξη του νηολογίου με στόχο την ενίσχυση της ελληνικής σημαίας και την προσέλκυση ναυτιλιακού συναλλάγματος.

-η δημιουργία μιας ενιαίας ναυτιλιακής θυρίδας για την εξυπηρέτηση των χρηστών της ναυτιλίας, αλλά και την προσέλκυση μεγάλων εταιρειών διαχείρισης και ανάπτυξης εμπορικών στόλων, μέσω της εξάλειψης της γραφειοκρατίας και της αποτελεσματικής επί 24ώρου βάσεως παροχής υπηρεσιών.

-η προσέλκυση στην Ελλάδα - μέσω πλέγματος κινήτρων - εταιρειών παροχής βοηθητικών προς τη ναυτιλία υπηρεσιών. Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, υπάρχουν μελέτες που επιβεβαιώνουν την υστέρηση της χώρας μας έναντι άλλων χωρών όπως είναι η Ολλανδία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Νορβηγία, που έχουν δημιουργήσει ελκυστικές συνθήκες. Πιστεύω ότι η δράση αυτή θα προσφέρει στην ελληνική ναυτιλία ανταγωνιστικότερες υπηρεσίες, θα προσδώσει προστιθέμενη αξία στο εθνικό προϊόν και θα ενισχύσει την εθνική μας οικονομία». marinews.gr

Κυριακή, 5 Αυγούστου 2012

Τα δικαιώματα του επιβάτη που ταξιδεύει με πλοίο

Σε μια χώρα όπως η Ελλάδα όπου μεγάλο μέρος των ταξιδιών πραγματοποιούνται με τη χρήση της ακτοπλοϊας, καθίσταται επιτακτική ανάγκη οι επιβάτες να... γνωρίζουν τα δικαιώματά τους, προκειμένου αυτά να μην καταπατώνται. Στο συγκεκριμένο άρθρο παρατίθενται τα πιο σημαντικά.
Καταρχήν, όλοι οι όροι που αναγράφονται στο πίσω μέρος των εισιτηρίων πρέπει να είναι εγκεκριμένοι από το Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων (πρώην Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας).
Σε περίπτωση που για οποιοδήποτε λόγο κάποιος επιβάτης δεν ταξιδέψει από δική του υπαιτιότητα δικαιούται, αν προβεί εγκαίρως στην ακύρωση του εισιτηρίου του, επιστροφή του 50% της αξίας του, ενώ αν η ακύρωση δεν γίνει έγκαιρα, δεν δικαιούται επιστροφή.
Στο κυλικείο του πλοίου πρέπει να διατίθενται υποχρεωτικά τα είδη που ορίζονται ως είδη διατίμησης στις τιμές που ορίζονται ως τέτοια από τις οικείες αγορανομικές διατάξεις (καφές, νερό, τσάι, τοστ κ.λπ.), τα οποία διατίθενται σε όρθιους επιβάτες. Παράλληλα, για όλα τα είδη που διατίθενται στο πλοίο πρέπει να υπάρχουν σε ορατά σημεία του πλοίου εμφανείς τιμοκατάλογοι.
Σε περίπτωση που υποστούν φθορά ή απώλεια τα προσωπικά αντικείμενα του επιβάτη που έχουν δοθεί προς φύλαξη κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, ο τότε γεννάται αξίωση για αποζημίωση με αξία ίση με αυτή που έχει δηλωθεί με ανώτατο όριο 733,67€ ανά αποσκευή ή δέμα. Όταν οι επιβάτες φέρουν πολύτιμα αντικέιμενα μαζί τους, αυτά δίδονται για φύλαξη στο λογιστήριο του πλοίου και αν αυτά υποστούν φθορά ή απώλεια, τότε και πάλι γεννάται αξίωση για ίση αποζημίωση προς τη φθορά ή την απώλεια.
Τα οχήματα εισέρχονται και εξέρχονται των πλοίων με ευθύνη των ιδιοκτητών τους επιβατών. Αν παρόλα αυτά το όχημα υποστεί ζημιά κατά τη διάρκεια του ταξιδιού από κακό χειρισμό του πλοιάρχου, τότε ο επιβάτης δικαιούται αποζημίωση από την πλοιοκτήτρια εταιρία.
Σε περίπτωση διπλοκράτησης καμπίνας ή υπεράριθμων επιβατών, οι επιβάτες θα πρέπει να απευθύνονται αμέσως στην αρμόδια λιμενική αρχή.
Αν το πλοίο καθυστερεί τον απόπλου ή αν ματαιωθεί το ταξίδι, ο επιβάτης δικαιούται να υπαναχωρήσει, δηλαδή να ακυρώσει το εισιτήριό του με επιστροφή όλου του αντιτίμου.
Σε περίπτωση κατά την οποία το πλοίο καθυστερεί υπερβολικά να αποπλεύσει, τα έξοδα διαμονής και διατροφής των επιβατών για όλο το διάστημα της καθυστέρησης, αν οι τελευταίοι δεν υπαναχωρήσουν, βαρύνουν την πλοιοκτήτρια εταιρία.
Τα παραπάνω αποτελούν τα βασικότερα δικαιώματα του επιβάτη ακτοπλοϊκών μέσων και είναι απαραίτητο να τα γνωρίζει. Αν υποπέσει στην αντίληψή του φαινόμενο μη τήρησης κάποιου από τα παραπάνω, θα πρέπει να απευθύνεται στις αρμόδιες λιμενικές αρχές.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...