Τρίτη, 30 Οκτωβρίου 2012

Ποινή φυλάκισης 4 ετών για τον εφοπλιστή Γεράσιμο Αγούδημο

Σε ποινή φυλάκισης τεσσάρων ετών και χρηματική εγγύηση ύψους 15.000 ευρώ με αναστολή καταδικάσθηκε ο γνωστός εφοπλιστής Γεράσιμος Αγούδημος από το πρώτο μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά.

Ο κ. Αγούδημος, ως πλοιοκτήτης της κοινοπραξίας GA Ferries, καταδικάσθηκε για παλαιές οφειλές ύψους 970.000 ευρώ προς το ΝΑΤ που αφορούν το Κεφάλαιο Ασφάλισης Επιβατών και Οχημάτων (ΚΑΕΟ), για την περίοδο από 01/05/2007 έως 30/12/2007.

Σύμφωνα με την υπηρεσία ποινικής δίωξης ληξιπρόθεσμων οφειλών του ΝΑΤ, ο εφοπλιστής οφείλει συνολικά προς το ταμείο των ναυτικών, υπέρ ΚΑΕΟ, ένα ποσό ύψους περίπου 20 εκατομμυρίων ευρώ.

Πάντως, για ένα μέρος από τη συνολική οφειλή του 2007, που αφορά το ποσό των 660.000 ευρώ την περίοδο από 01/01/2007 έως 30/04/2007, έπαυσε οριστικά η δίωξη εναντίον του Γ. Αγούδημου, λόγω παραγραφής.

Πηγή: iefimerida.gr

Πέμπτη, 25 Οκτωβρίου 2012

Πρόσθετα φορολογικά έσοδα €200 εκατ. από τους Έλληνες εφοπλιστές

Την υπογραφή συμφωνίας κατανόησης μεταξύ κυβέρνησης και πλοιοκτητών του εμπορικού στόλου ώστε να εξασφαλιστούν, μέσω της καταβολής φόρου φορτίου, επιπρόσθετα...
φορολογικά έσοδα ύψους 200 εκατ. ευρώ, το διάστημα 2013-2016, προβλέπει το νέο μνημόνιο, σύμφωνα με ασφαλείς πηγές.


Σημειώνεται ότι ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θ.Βενιάμης πρόσφατα είχε δηλώσει ότι οι Έλληνες εφοπλιστές, συναισθανόμενοι την κρισιμότητα της κατάστασης, θα συμβάλουν στην προσπάθεια μέσα από φορολογικά έσοδα, που έχει ανάγκη ο τόπος.

Σύμφωνα με τη νομοθεσία, η ναυτιλιακή εταιρεία με πλοία υπό ελληνική σημαία, φορολογείται βάσει χωρητικότητας του πλοίου, ενώ η εταιρεία με πλοία που φέρουν ξένη σημαία δεν φορολογείται (νόμος 27/75), καθώς τα όποια κέρδη προέρχονται από δραστηριότητες εκτός Ελλάδας.

Οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν εκφράσει την επιθυμία να ενισχύσουν το εθνικό νηολόγιο με περισσότερα πλοία, με την προϋπόθεση ότι το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου να επιταχύνει τις διαδικασίες μείωσης των γραφειοκρατικών διαδικασιών στη νηολόγηση των πλοίων και παράλληλα να κινηθεί προς την κατεύθυνση ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής σημαίας.

Η ναυτιλία, από το 2000 μέχρι το 2011, συνεισέφερε συνολικά 154 δισ. ευρώ στην Ελλάδα σε εισπράξεις από την παροχή υπηρεσιών μεταφορών, (στοιχεία από αδημοσίευτη μελέτη ελληνικού ερευνητικού ινστιτούτου), ωστόσο περίπου το ήμισυ των χρημάτων αυτών επανεξήχθη στο εξωτερικό, καθώς δεν υπάρχει το αναγκαίο πλαίσιο πολιτικής που θα μπορούσε να δημιουργήσει συνθήκες ικανές, ώστε οι ναυτιλιακές εταιρείες να πληρώνουν στην Ελλάδα, για παρεχόμενες υπηρεσίες σε άλλες χώρες.

Σημειώνεται ότι τα 154 δισ. ναυτιλιακό συνάλλαγμα αποτελούν το μισό σχεδόν του συνολικού δημόσιου χρέους της χώρας και ποσό σχεδόν τετραπλάσιο από τους συνολικούς πόρους που έχουν διατεθεί από την ΕΕ στην Ελλάδα για την περίοδο 2000-2013 και οι οποίοι ανέρχονται σε 46 δισ. ευρώ.

capital.gr

Δευτέρα, 22 Οκτωβρίου 2012

Νέα γραμμή «Τεργέστη-Πάτρα» από τη «Minoan Lines»

Τη νέα γραμμή σύνδεσης μεταξύ Τεργέστης – Αγκώνας – Ηγουμενίτσας – Πάτρας εγκαινιάζουν το Δεκέμβριο οι Μινωικές Γραμμές.

Σύμφωνα με ανακοίνωση, με αυτή τη νέα στρατηγική κίνηση, η ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία «MINOAN LINES», η οποία αποτελεί μέλος του Ομίλου Grimaldi, ενισχύει τη θέση της στο χώρο της ακτοπλοΐας παρέχοντας μίας μοναδικής σημασίας σύνδεση μεταξύ της Ελλάδας και της Βόρειας Ιταλίας.

Η νέα θαλάσσια σύνδεση, θα εξυπηρετείται από τα ήδη δρομολογημένα cruise ferries της εταιρείας στη γραμμή Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Αγκώνα, «CRUISE EUROPA» και «CRUISE OLYMPIA», καθώς και από το «EUROPA LINK».
Enhanced by Zemanta

Τετάρτη, 17 Οκτωβρίου 2012

New York Times: Πουλήστε και το υπόλοιπο λιμάνι του Πειραιά στην Cosco!

Από τότε που πήρε τον έλεγχο μέρους του ιστορικού λιμανιού του Πειραιά, η κινεζική εταιρεία Cosco είδε τη διακίνηση φορτίων να διπλασιάζεται μέσα σε μόλις ένα χρόνο, τη στιγμή που η υπό μαρασμό ελληνική «πλευρά» αντιμετωπίζει τους Κινέζους γείτονές της με σκεπτικισμό, αναφέρουν σε πρόσφατο δημοσίευμά τους οι New York Times.

Ως αποτέλεσμα συμφωνίας που επετεύχθη το 2010, «ρίχνοντας» στα στραγγισμένα κρατικά ταμεία 500 εκατομμύρια ευρώ, η Cosco ουσιαστικά «νοίκιασε» το μισό λιμάνι του Πειραιά, μετατρέποντάς το μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα σε κερδοφόρο επιχείρηση. Ο μαρασμός, υπό τον οποίο τελούσε άλλοτε το λιμάνι, όσο βρισκόταν σε ελληνικά χέρια, έδωσε τη θέση του στην υπερπαραγωγικότητα.

Το άλλο μισό εξακολουθεί να βρίσκεται υπό τη διαχείριση του ελληνικού κράτους, δέσμιο του παγιωμένου εργασιακού καθεστώτος και των σχετικά υψηλών μισθών που, σύμφωνα με το δημοσίευμα, έχουν επιβαρύνει την ανάπτυξη της χώρας.

«Εδώ, όλοι γνωρίζουν καλά πως πρέπει να εργάζεσαι σκληρά», δηλώνει Κινέζος υπάλληλος της Cosco στον Πειραιά, προσθέτοντας πως η Ελλάδα έχει να μάθει πολλά από εταιρείες σαν την κινεζική:

«Οι Κινέζοι θέλουν να κερδίσουν χρήματα μέσα από τη δουλειά... Από το τέλος του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου κι έπειτα, οι περισσότεροι Ευρωπαίοι επεδίωξαν έναν άνετο και προστατευμένο τρόπο ζωής... Ήθελαν μία καλή ζωή, περισσότερες διακοπές και λιγότερη δουλειά... Ξόδευαν το χρήμα πριν καν το αποκτήσουν. Γι' αυτό και τώρα είναι πνιγμένοι στα χρέη».

Η ολοκληρωτική αναμόρφωση που η Cosco έχει επιβάλλει στο λιμάνι του Πειραιά είναι κατά πολλούς αυτό ακριβώς που οφείλει να επιδιώξει η Ελλάδα, αν θέλει να αποκαταστήσει την ανταγωνιστικότητά της, να βάλει ένα τέλος στη διαρκή ύφεση, να μειώσει το τραγικό ποσοστό ανεργίας και να πάψει να εξαρτάται τα επόμενα χρόνια από τους Ευρωπαίους εταίρους της.

Το δημοσίευμα καταλήγει ότι με την ελληνική κυβέρνηση να αναμετράται με ανυπέρβλητα ελλείμματα, μοναδική ίσως λύση να είναι η εξέταση του ενδεχόμενου να ενοικιάσσει ή ακόμη και να πουλήσει το υπόλοιπο λιμάνι στον κινεζικό κολοσσό.
iefimerida.gr
Enhanced by Zemanta

Τρίτη, 16 Οκτωβρίου 2012

ΠΝΟ: 24ωρη απεργία στις 18/10

Δεμένα στα λιμάνια όλης της χώρας θα παραμείνουν τα πλοία την Πέμπτη 18/10, καθώς η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας ΠΝΟ αποφάσισε
την πραγματοποίηση 24ωρης απεργίας.

Η κινητοποίηση αφορά τα πληρώματα σε όλες τις κατηγορίες των πλοίων, θα ξεκινήσει στις 00:01 μετά τα μεσάνυχτα και θα λήξει στις 24.00 της ίδιας ημέρας.

Η ΠΝΟ διαμαρτύρεται για τα προωθούμενα μέτρα προειδοποιεί ότι η απεργιακή κινητοποίηση της Πέμπτης αποτελεί την απαρχή του προγράμματος των πρωτοβουλιών που πρόκειται να αναληφθούν για τον κλάδο.

«Δυόμισι χρόνια ύστερα από την υπαγωγή της χώρας μας στον μηχανισμό στήριξης Ευρωπαϊκής Ένωσης - Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, που οδήγησε στην υπογραφή των σχετικών Μνημονίων και των Εφαρμοστικών Νόμων, οι ναυτεργάτες, εν ενεργεία και συνταξιούχοι, αλλά και οι οικογένειές τους, βιώνουν μια άνευ προηγουμένου κατεδάφιση σειράς εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων τους», τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση.

Σάββατο, 13 Οκτωβρίου 2012

New York Times: Η Cosco θέλει όλο το λιμάνι του Πειραιά

Με τη συμφωνία του 2010 η Cosco μίσθωσε το μισό λιμάνι του Πειραιά για 500 εκατομμύρια ευρώ, μετατρέποντας το από μία άτονη επιχείρηση σε ένα τμήμα έντονης... παραγωγικότητας, σύμφωνα με το δημοσίευμα των New York Times.

Με δεδομένο ότι η ελληνική κυβέρνηση μελετά την ιδιωτικοποίηση των κρατικών περιουσιακών στοιχείων της για να ....

βοηθήσει την αποπληρωμή του χρέους, μπορεί να θεωρήσει δελεαστικό το ενδεχόμενο χρηματοδοτικής μίσθωσης ή ακόμη και πώλησης του υπολοίπου λιμανιού στην Κίνα.

Βέβαια, σύμφωνα με το δημοσίευμα, αυτή η πρόταση μπορεί να ''σκοντάψει'' στην απροθυμία πολλών Ελλήνων να εργαστούν κάτω από το ιδιαίτερο καθεστώς των χαμηλών μισθών, που απορρέουν από το φορολογικό καθεστώς που υπάγεται η Κινεζική Cosco.

''Η επένδυση της Cosco δείχνει ότι υπό ιδιωτική διαχείριση, οι ελληνικές εταιρείες μπορεί να γίνουν ανταγωνιστικές σε παγκόσμιο επίπεδο" όπως δηλώνει ο Βασίλης Αντωνιάδης, διευθύνων σύμβουλος της Boston Consulting Group στην Ελλάδα.

Από την πλευρά του ο καπετάνιος της Cosco, Fu Cheng Qiu τονίζει πως ''η Ελλάδα μπορεί να διδαχθεί πολλά από τις περιπτώσεις σαν την Cosco''.

''Πολλοί Ευρωπαίοι έχουν επιλέξει μία άνετη ζωή, με περισσότερες διακοπές και λιγότερη δουλειά''.

''Οι Κινέζοι θέλουν να βγάλουν χρήματα μέσω της εργασίας τους. Κατά την άποψή μου πολλοί Ευρωπαίοι έχουν επιλέξει μία άνετη ζωή, με περισσότερες διακοπές και λιγότερη δουλειά'' επισημαίνει ο ίδιος. ''Ξόδεψαν πολλά χρήματα για να διασκεδάσουν με απότοκο τα χρέη του παρόντος'' συμπληρώνει.

Το δημοσίευμα αναφέρει πως η ελληνική κυβέρνηση εισπράττει 647 εκατομμύρια δολάρια από τη διαχείριση του μισού λιμανιού του Πειραιά, αλλά έχει και περισσότερα έσοδα λόγω των φόρων, με την εμπορευματική κίνηση να έχει υπερδιπλασιαστεί τον τελευταίο χρόνο.

Επισημαίνεται πως οι μισθοί των εργαζομένων στην πλευρά ελληνικής διαχείρισης αγγίζουν τις 181.000 δολάρια το χρόνο, τη στιγμή που οι αντίστοιχοι μισθοί στην πλευρά κινεζικής διαχείρισης είναι 23.300 δολάρια.

''Από τη στιγμή που έφτασε η Cosco αναγκαστήκαμε να αναλάβουμε πρωτοβουλίες για να βρούμε καλύτερους τρόπους εργασίας'' δηλώνει ο Σταύρος Χατζάκος, γενικός διευθυντής του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς. ''Οι εργαζόμενοι σκέφτονται δύο φορές να κάνουν απεργία και όσοι ήδη δουλεύουν έχουν υποστεί μειώσεις στους μισθούς τους'' συμπληρώνει.

''Επιθυμούμε τη διαχείριση ολόκληρου του λιμανιού, αν πωληθεί''

Ο καπετάνιος Fu Cheng Qiu τονίζει πως η Cosco θα επιθυμούσε να ''ελέγξει'' όλο το λιμάνι του Πειραιά, αν τεθεί προς πώληση από την ελληνική κυβέρνηση και να εδραιώσει έτσι την κινεζική κυριαρχία σε μία από τις πιο στρατηγικές πύλες της Νότιας Ευρώπης και των Βαλκανίων.

Οι New York Times δεν παρέλειψαν να αναφέρουν πως μία τέτοια κίνηση θα προκαλούσε την αντίδραση των συνδικάτων, τα οποία επικρίνουν την προσέγγιση της Cosco στις εργασιακές σχέσεις.

''Στην αρχή οι Έλληνες ανησύχησαν ότι οι Κινέζοι θα έρθουν και και θα τους πάρουν τη δουλειά. Αντιθέτως, αποδείξαμε πως είμαστε εδώ για να βοηθήσουμε στην ανάπτυξη'' τονίζει ο καπετάνιος Fu Cheng Qiu.

''Δεδομένου ότι η Ελλάδα παλεύει για την αναμόρφωση της οικονομίας της, η Cosco αποτελεί μία ευκαιρία για τους εργαζομένους και την Ελλάδα'' συμπληρώνει ο ίδιος στους ΝΥΤ.
Enhanced by Zemanta

Τρίτη, 9 Οκτωβρίου 2012

Απελευθερώθηκε το πλοίο Ορφέας από τους πειρατές

Αίσιο τέλος είχε η περιπέτεια των επιβαινόντων του δεξαμενόπλοιου «Ορφέας» το οποίο είχε πέσει στα χέρια πειρατών από την Παρασκευή 5 Οκτωβρίου.

Οι 24 επιβαίνοντες είναι καλά στην υγεία τους μεταξύ των οποίων και δύο Έλληνες, του ελληνόκτητου δεξαμενόπλοιου με σημαία Μπαχάμες.

Τελικά απελευθερώθηκε το πρωί ανοιχτά του Αμπιτζάν, στην ακτή Ελεφαντοστού.

Σύμφωνα με πληροφορίες, άγνωστος αριθμός πειρατών, που είχε καταλάβει το πλοίο, αφού άδειασε τις δεξαμενές του, που ήταν φορτωμένες με 32 τόνους βενζίνη, το απελευθέρωσε.

Το πλοίο, που ανήκει στην εταιρεία Grace Management SA, είχε προορισμό το Λάγος της Νιγηρίας και σε αυτό επιβαίνουν δύο Έλληνες, ο καπετάνιος και Α μηχανικός και 22 Φιλιππινέζοι πλήρωμα.

Πηγή: | iefimerida.gr

Δευτέρα, 8 Οκτωβρίου 2012

Εξαφάνιση ελληνικού τάνκερ στα ανοιχτά της Α. Ελεφαντοστού

Άγνωστη παραμένει η τύχη ενός πετρελαιοφόρου ελληνικών συμφερόντων που φέρεται να εξαφανίστηκε τη Δευτέρα, 8 Οκτωβρίου, στα ανοιχτά του Αμπιντζάν στην Ακτή Ελεφαντοστού.

Το σκάφος, που ονομάζεται Ορφέας και πλέει με σημαία από τις Μπαχάμες, έχει ως πλήρωμα δύο έλληνες και 22 φιλιππινέζους ναυτικούς και μεταφέρει ως φορτίο 32.000 τόνους βενζίνης.

Σύμφωνα με τη Grace Management, διαχειρίστρια εταιρεία του πλοίου, το σκάφος όφειλε να ξεφορτώσει το εμπόρευμά του στο Αμπιντζάν, ωστόσο το πετρελαιοφόρο απέπλευσε απροσδόκητα από το Αμπιντζάν τις πρωινές ώρες της Κυριακής, κινούμενο «νότια, δίχως εντολές ή εξήγηση».

«Οι διαχειριστές προσπαθούν συνεχώς να επικοινωνήσουν με το Ορφέας, δυστυχώς χωρίς αποτέλεσμα», συνέχισε η Grace Management. «Η τελευταία γνωστή τοποθεσία του σκάφους υποδεικνύει ότι μπορεί να κινούνταν προς το Λάγκος, Νιγηρία».

Η εξαφάνιση του Ορφέας ενδέχεται να οφείλεται σε μία ακόμα επίθεση πειρατών, καθώς τους τελευταίους μήνες τα νερά που βρέχουν την δυτική Αφρική, ιδιαίτερα η Κόλπος της Γουινέας, έχουν γίνει ιδιαίτερα επικίνδυνα για τη ναυσιπλοΐα.

Υπενθυμίζεται πως τον Αύγουστο πειρατές πήραν τον έλεγχο ενός άλλου ελληνικού πετρελαιοφόρου στην ίδια περιοχή, ωστόσο τελικά απελευθέρωσαν το πλήρωμα και εγκατέλειψαν το σκάφος, αφότου έκλεψαν 3.000 τόνους εμπορεύματος.

Η Grace Management έχει ζητήσει κάθε βοήθεια από όλες τις αρμόδιες αρχές και γειτονικές χώρες.

Παρασκευή, 5 Οκτωβρίου 2012

Το θέμα των συμβάσεων εργασίας στη συνάντηση ακτοπλόων και ΠΝΟ

To καυτό θέμα των συμβάσεων εργασίας συζήτησαν, σύμφωνα με πληροφορίες, ο νέος πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Μιχάλης Σακέλλης και ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας Γιάννης Χαλάς.

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως κατά τη συνάντηση ο κ. Χαλάς μαζί με άλλους εκπροσώπους της ΠΝΟ έθεσαν προς το ΣΕΕΝ θέμα υπογραφής νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για τα πλοία της Αδριατικής που είναι η ίδια από το 2010, αλλά και εσωτερικών γραμμών του Αιγαίου που είναι του 2011. Επίσης συζητήθηκε το θέμα των ατομικών συμβάσεων εργασίας που επιθυμούν κάποιες εταιρείες για τα πληρώματά τους.

Υπενθυμίζεται πως σε πρόσφατη ανακοίνωση της η ΠΝΟ είχε αναφέρει ότι «η Διοίκηση της Ομοσπονδίας πληροφορήθηκε καταγγελίες για παρεμβάσεις στελεχών ναυτιλιακών εταιρειών, οι οποίοι ζητούν πιεστικά από τα πληρώματα της επιβατηγού ναυτιλίας να προχωρήσουν στην κατάρτιση ατομικών συμβάσεων εργασίας, μετατρέποντας μονομερώς τους όρους εργασίας και αμοιβής των ναυτεργατών, πράγμα που συνιστά de facto βλαπτική μεταβολή των όρων της εργασιακής τους σχέσης, που διέπεται, όπως είναι γνωστό, από την ισχύουσα ΣΣΕ».

Από την πλευρά του ο ΣΕΕΝ υποστηρίζει για το θέμα των ατομικών συμβάσεων ότι έχουν την ίδια ισχύ με τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας, αλλά έγιναν προκειμένου κάποιες εταιρείες να μπορούν να δώσουν υπερωριακά μπόνους στα πληρώματα που  όμως σε ορισμένες περιπτώσεις έχουν μειωθεί.

Ωστόσο για το θέμα των ατομικών συμβάσεων εργασίας η  ΠΝΟ αντιδρά και ζητά εφαρμογή της υπάρχουσας συλλογικής σύμβασης εργασίας και παράλληλα ζητεί την υπογραφή νέας.

Σημειώνεται πάντως, ότι κάποιες εταιρείες δεν έχουν εφαρμόσει ακόμα τις αυξήσεις από τις προηγούμενες συμβάσεις και οφείλουν χρήματα στα πληρώματα.

Τριάντα εφοπλιστές ελέγχουν το 52,7% του ελληνικού στόλου


Μειώνεται σε αριθμό αλλά αυξάνει  σε χωρητικότητα ο ελληνόκτητος και ελληνικών  συμφερόντων στόλος, ο οποίος ταυτόχρονα εκσυγχρονίζεται και μειώνεται  ο μέσος όρος ηλικίας του.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Petrofin Research, με τίτλο «2012 Greek Fleet Statistics»  ο ελληνόκτητος στόλος μειώθηκε κατά 3% και  αριθμεί 137 πλοία λιγότερα από πέρυσι  ωστόσο η χωρητικότητά του έχει αυξηθεί  κατά 3%. Επίσης,  κατά 6% αυξήθηκε η μέση μεταφορική ικανότητα ανά πλοίο, ενώ κατά ένα χρόνο μειώθηκε ο μέσος όρος  ηλικίας του στόλου από τα 15,9 έτη, στα 14,7 έτη.

Σύμφωνα με τη μελέτη της Petrofin, ο ελληνόκτητος στόλος, τον Οκτώβριο του 2012, αριθμούσε 4.577 πλοία, έναντι 4.714 πλοίων το 2011 και 4.655 πλοίων το 2010. Σε αριθμό πλοίων το ρεκόρ σημειώθηκε το 2009  με 4.763 πλοία, ωστόσο, σε ό,τι αφορά τη χωρητικότητα, το ρεκόρ σημειώθηκε το 2012, αφού  η μεταφορική ικανότητα του ελληνόκτητου στόλου έφθασε τους 263.635.420 dwt.

Ανά τύπο   πλοίου, τα ξηρού χύδην  φορτίου παραμένουν τα πιο δημοφιλή μεταξύ των Ελλήνων εφοπλιστών, καθώς  τα ελληνόκτητα bulkers άνω των 10.000 ανέρχονται σε 1.727. Τα δεξαμενόπλοια είναι 754 και  τα containerships μόλις 243.

Στην  κατηγορία των πλοίων άνω των 20.000 dwt, τα bulkers είναι 1.693, τα δεξαμενόπλοια 740 και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 224.

Οι 30 μεγαλύτεροι Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν το 52,75% του στόλου, ενδυναμώνοντας, σύμφωνα με την έρευνα  τη θέση τους όλη αυτή την περίοδο της κρίσης, καθώς, το 2008, το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 50,21%.

Η κατάσταση στη ναυτιλία είναι  άσχημη εκτός από τους κλάδους  θαλάσσιας εξόρυξης πετρελαίου και  μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού  αερίου.

Οι  αγοραπωλησίες πλοίων έχουν μειωθεί, ο αριθμός των πλοίων που οδηγείται στα διαλυτήρια  έχει αυξηθεί, ενώ μειώνεται  σταδιακά ο αριθμός των νεότευκτων πλοίων που παραδίνονται στους ιδιοκτήτες τους.

Η  κατάσταση αυτά θα επηρεάσει την  πορεία του ελληνόκτητου στόλου σε ό,τι αφορά τον αριθμό πλοίων για τη διετία 2013- 2014 και   ενδεχομένως, θα μειωθεί περαιτέρω ο αριθμός των πλοίων.

Ωστόσο, από την άλλη πλευρά, δεν υπάρχει  για  καμία αμφιβολία ότι η  μεταφορική ικανότητα του ελληνόκτητου στόλου θα συνεχίσει να αυξάνεται, καθώς  οι Ελληνες εφοπλιστές προτιμούν τα μεγαλύτερα πλοία.

Πέμπτη, 4 Οκτωβρίου 2012

Συνάντηση αντιπροσωπείας της ΔΗΜΑΡ με το Σωματείο Εργαζομένων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

Αντιπροσωπεία της Δημοκρατικής Αριστεράς με επικεφαλής τον Κοινοβουλευτικό Εκπρόσωπο, Βουλευτή Αττικής, Βασίλη Οικονόμου, και τα μέλη του Τομέα Άμυνας, Δημήτρη Ναυπλιώτη και Απόστολο Μπόκα, συναντήθηκαν στη Βουλή με το Σωματείο Εργαζομένων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά το οποίο εκπροσωπήθηκε από τον Πρόεδρο Βασίλη Καρακίτσιο, τον Αντιπρόεδρο, Κωσταντίνο Σταματάκη και τον Γενικό Γραμματέα, Βαγγέλη Μπαλογιάννη.

Στην συνάντηση οι εργαζόμενοι τόνισαν ότι δεν μπορεί να συνεχίσουν τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά να είναι κλειστά, οι εργαζόμενοι να παραμένουν σε ιδιότυπο καθεστώς εκ περιτροπής εργασίας και ουσιαστικά απλήρωτοι εδώ και έξι μήνες και όλες οι κατά καιρούς συμφωνίες και υποσχέσεις των διαδοχικών κυβερνήσεων να μην εφαρμόζονται. Εξέφρασαν τη δυσαρέσκειά τους για το γεγονός ότι ακόμα η κυβέρνηση δεν έχει επιδιώξει συνάντηση με τους ιδιοκτήτες των Ναυπηγείων προκειμένου να υπάρξει διευθέτηση και διακανονισμός των οικονομικών υποχρεώσεων και να συμφωνηθούν οι λύσεις που θα επιτρέψουν στα Ναυπηγεία να αποτελέσουν και πάλι ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας. Οι εργαζόμενοι κατέθεσαν στην αντιπροσωπεία της ΔΗΜΑΡ τις προτάσεις τους για την επίλυση των προβλημάτων που υπάρχουν σήμερα, για τον Ενιαίο Φορέα Ναυπηγικής Βιομηχανίας και ζήτησαν την παρέμβαση της Δημοκρατικής Αριστεράς προς τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας, Πάνο Παναγιωτόπουλο, και συνολικά προς την κυβέρνηση ώστε να υιοθετηθούν οι βέλτιστες δυνατές λύσεις για την βιωσιμότητα και την ανάπτυξη του Ναυπηγικού Κλάδου στη χώρα μας.

Από την πλευρά του ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος, Βασίλης Οικονόμου, τόνισε ότι τα προβλήματα της Ναυπηγικής Βιομηχανίας είναι πολύ σύνθετα και οι λύσεις που απαιτούνται είναι εξαιρετικά κοστοβόρες. Μέλημα της Δημοκρατικής Αριστεράς είναι κατά σειρά προτεραιότητας:

1. Να ανοίξουν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και να αρχίσει και πάλι η παραγωγική διαδικασία γεγονός που προϋποθέτει να επιτευχθεί επιτέλους συμφωνία μεταξύ των εργαζομένων, της εταιρείας και της κυβέρνησης.

2. Να επιταχυνθούν οι διαδικασίες συγκρότησης Ενιαίου Φορέα Ναυπηγικής Βιομηχανίας

3. Να προστατευθούν τα συμφέροντα των εργαζομένων και να αρχίσει και πάλι να τους καταβάλλεται η μισθοδοσία τους ώστε να μπορούν να ανταποκρίνονται στις καθημερινές τους υποχρεώσεις και να σταματήσει η εξαθλίωσή τους.

Τέλος υπήρξε δέσμευση από την Δημοκρατική Αριστερά ότι θα ασκήσει πίεση προς τους αρμόδιους Υπουργούς για να υιοθετηθεί συνολική λύση για την Ναυπηγική Βιομηχανία στα πλαίσια του σχεδιασμού του Ενιαίου Φορέα. Η συνολική πρόταση της Δημοκρατικής Αριστεράς θα κοινοποιηθεί το αμέσως επόμενο διάστημα και στα σωματεία εργαζομένων των Ναυπηγείων της χώρας, πρόταση η οποία θα τεθεί από τον Πρόεδρο της Δημοκρατικής Αριστεράς, Φώτη Κουβέλη και στους αρχηγούς των άλλων κομμάτων της συγκυβέρνησης.

Τετάρτη, 3 Οκτωβρίου 2012

Ακτοπλοΐα: H κρίση δημιουργεί νέα σενάρια για συγχωνεύσεις και πτωχεύσεις

Η δραματική μείωση της επιβατικής κίνησης και η αλματώδης αύξηση των καυσίμων, που είχε αποτέλεσμα να φθάσει ο τόνος τα 730 ευρώ, επισπεύδουν τις εξελίξεις για... συγχωνεύσεις, απορροφήσεις και πτωχεύσεις εταιρειών.

ΕΠΙΒΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ
Η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει τόσο πολύ την επιβατική κίνηση, που αρκεί η αναφορά μίας και μόνο συγκεκριμένης κερδοφόρας γραμμής, προκειμένου να κατανοηθεί το εύρος του προβλήματος. Η γραμμή Πειραιά - Ηρακλείου θεωρείται ως η πιο εύρωστη γραμμή των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών, που πριν μερικά χρόνια είχε τζίρο 100 εκατ. ευρώ.

Ωστόσο, η επιβατική κίνηση του Αύγουστου στη γραμμή του Ηρακλείου μειώθηκε κατά 24% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα.

Το στοιχείο αυτό είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό για τη διακίνηση επιβατών και οχημάτων στο τελευταίο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Αν η μείωση είναι μεγαλύτερη από το 20%, σε σχέση με πέρυσι, τότε θα μιλάμε για ολική κατάρρευση της ελληνικής ακτοπλοΐας.

Προκειμένου να αποσοβηθεί η πλήρης κατάρρευση της ακτοπλοΐας, οι τράπεζες επεξεργάζονται σενάρια ώστε να υπερβούν τα σημερινά αδιέξοδα.

ΑΝΕΚ ΚΑΙ HSW
Το πρώτο σενάριο θέλει τη συγχώνευση της ΑΝΕΚ με τη Hellenic Seaways. Στην ΑΝΕΚ κυρίαρχος είναι ο κ. Γιάννης Σ. Βαρδινογιάννης, που κατέχει το 29,9%, ενώ η Sea Star Capital, που συμμετέχουν διάφοροι εφοπλιστές διαθέτει το 23,1%. Η Sea Star ελέγχει το 17,1% της Hellenic, ενώ η Τράπεζα Πειραιώς το 20% και ο όμιλος Γκριμάλντι, μέσω των Μινωικών Γραμμών, το 33,5% της HSW.

Το σενάριο αυτό θέλει την ισχυροποίηση και τον απόλυτο έλεγχο των δύο εταιρειών από την Τράπεζα Πειραιώς, τον κ. Γ. Σ. Βαρδινογιάννη και τις φίλα προσκείμενες δυνάμεις που είναι ο κ. Αντώνης Αγαπητός, ο κ. Γιώργος Γούτος και πολλοί εφοπλιστές που είχαν δώσει το 1999 τα πλοία τους στην HSW. Αδιευκρίνιστος είναι ο ρόλος του κ. Βαγγέλη Μαρινάκη, ο οποίος ελέγχει το 5% περίπου της HSW. Η συγχώνευση των δύο εταιρειών θα δημιουργήσει έναν στόλο από 44 πλοία. Το σενάριο αυτό προϋποθέτει ότι θα βγει από το μετοχικό κεφάλαιο της ενοποιημένης εταιρείας ο κ. Εμμανουέλε Γκριμάλντι, εκτός και αν υπάρξει συμβιβαστική ενδιάμεση λύση.

Η ATTICA
Το άλλο σενάριο θέλει να ενοποιηθούν η ΑΝΕΚ και ο όμιλος Attica, που κατά 89,4% ανήκει στον κ. Ανδρέα Βγενόπουλο, που διαχειρίζεται 14 πλοία.

Οι δύο εταιρείες έχουν ήδη συστήσει κοινοπραξία στην Αδριατική και το Ηράκλειο, όπου έχουν επιτύχει οικονομίες κλίμακος, ωστόσο παραμένει ζημιογόνα η εκμετάλλευση των πλοίων τους, λόγω της παρατεταμένης κρίσης. Σε περίπτωση που ενοποιηθούν αυτές οι δύο εταιρείες θα συγκροτήσουν έναν στόλο από 29 πλοία.

Η ΝΕΛ
Το τρίτο σενάριο έχει σχέση με το μέλλον της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου, που θεωρείται ο αδύναμος κρίκος της ακτοπλοΐας. Ο διευθύνων σύμβουλος κ. Γιάννης Αβραντίνης διαβεβαιώνει ότι η εταιρεία έχει έρθει σε συμφωνία με τους πιστωτές της για ρύθμιση των δανείων τους, που ανέρχονται σε 170 εκατ. ευρώ. Αν αυτό δεν σημαίνει υπαγωγή της εταιρείας στο άρθρο 99, τότε επιβεβαιώνει τις φήμες για συνεργασία με Τούρκους εφοπλιστές, οι οποίοι θέλουν να επενδύσουν στο Αιγαίο.

Μάλιστα, υπάρχει πληροφορία που επιβεβαιώνεται ότι η ΝΕΛ και οι Τούρκοι εφοπλιστές θα δημιουργήσουν νέα εταιρεία η οποία θα δρομολογήσει σε πρώτη φάση πλοίο στη γραμμή Σμύρνη, Μυτιλήνη, Θεσσαλονίκη. Πάντως στις 5 Οκτωβρίου θα συζητηθεί στο Πρωτοδικείο Μυτιλήνης αίτηση της εταιρείας για προστασία από τους πιστωτές της.

ΟΙ ΜΙΚΡΟΤΕΡΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ
Οι άλλες μικρότερες εταιρείες δεν φαίνεται και δεν συμμετέχουν στις συζητήσεις για deal, δεδομένου ότι η Aegean Speed Lines, του κ. Λεωνίδα Ευγενίδη διαθέτει τρία πλοία, η Sea Jet του κ. Μάριου Ηλιόπουλου έχει τρία ταχύπλοα πλοία, δύο επιβατηγά οχηματαγωγά διαθέτει η Strintzis Lines και από ένα ο κ. Γιάννης Λεφάκης της Nova Ferries και ο κ. Φώτης Μανούσης της ΣΑΟΣ.

Τρίτη, 2 Οκτωβρίου 2012

Αποζημίωση – μαμούθ θα καταβάλλει ελληνική ναυτιλιακή στην κυβέρνηση της Νέας Ζηλανδίας

Aποζημίωση ύψους 22,6 εκατομμυρίων δολαρίων Αυστραλίας θα καταβάλει η ελληνική πλοιοκτήτρια εταιρεία Daina Shipping, θυγατρική του ελληνικού ναυτιλιακού κολοσσού Costamare στην κυβέρνηση της Νέας Ζηλανδίας.

Η αποζημίωση είναι για το κόστος που προκάλεσε το εμπορικό πλοίου της εταιρείας Rena, όταν τον Οκτώβριο του 2011 προσάραξε σε ύφαλο στα ανοιχτά της Νέας Ζηλανδίας προκαλώντας τη μεγαλύτερη οικολογική καταστροφή στην ιστορία της χώρας.

Το συνολικό κόστος για την κυβέρνηση της Νέας Ζηλανδίας από την προσάραξη του πλοίου για τον καθαρισμό της θάλασσας και της ακτής εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 47 εκατομμύρια δολάρια.

Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η ελληνική εταιρεία θα πρέπει να καταβάλει άλλα 10,4 εκατομμύρια δολάρια αν ζητήσει έγκριση-και της χορηγηθεί-να αφήσει εκεί το ναυαγισμένο πλοίο. Η συμφωνία πάντως δεν καλύπτει τη δίωξη που ασκήθηκε στους ιδιοκτήτες του πλοίου για τη ρύπανση που μπορεί να επιφέρει ποινή έως 600.000 δολάρια.

Υπενθυμίζεται ότι ο πλοίαρχος και ο οδηγός του πλοίου -και οι δύο από τις Φιλιππίνες- δήλωσαν ένοχοι στα αδικήματα της εσφαλμένης ναυσιπλοΐας και της αλλοίωσης επισήμων εγγράφων μετά τη σύγκρουση στον ύφαλο και καταδικάστηκαν σε φυλάκιση επτά μηνών.

Το πλοίο Rena κόπηκε στα δύο, τρεις και πλέον μήνες μετά την προσάραξη στον ύφαλο με αποτέλεσμα 300 εμπορευματοκιβώτια (κοντέινερς) να φύγουν στη θάλασσα, ενώ σημειώθηκε διαρροή 350 τόνων πετρελαίου και πετρελαιοειδών.

Πηγή: | iefimerida.gr

Δευτέρα, 1 Οκτωβρίου 2012

Συνεδριάζει Τρίτη το Δ.Σ. της Έν. Ελλήνων Εφοπλιστών για φορολογικά έσοδα

Η επιπλέον συμβολή του ελληνικού εφοπλισμού στα φορολογικά έσοδα, θα εξεταστεί στην αυριανή συνεδρίαση του Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ).

Μέχρι στιγμής δεν έχουν δημοσιοποιηθεί περισσότερες και πιο συγκεκριμένες πληροφορίες για το θέμα, ωστόσο ο πρόεδρος της ΕΕΕ, Θεόδωρος Βενιάμης, στη σημερινή συνάντησή του με τον πρωθυπουργό, διαβεβαίωσε ότι οι Έλληνες εφοπλιστές, συναισθανόμενοι την κρισιμότητα της κατάστασης, θα συμβάλλουν στην προσπάθεια μέσα από φορολογικά έσοδα, που έχει ανάγκη ο τόπος.

Σύμφωνα με τη νομοθεσία, η ναυτιλιακή εταιρεία με πλοία υπό ελληνική σημαία, φορολογείται βάσει χωρητικότητας του πλοίου, ενώ η εταιρεία με πλοία που φέρουν ξένη σημαία δεν φορολογείται (νόμος 27/75), καθώς τα όποια κέρδη προέρχονται από δραστηριότητες εκτός Ελλάδας.

Μέχρι στιγμής, τα κονδύλια των Ελλήνων εφοπλιστών για τη στήριξη αδύναμων κοινωνικών ομάδων ξεπερνούν τα 33 εκατ. ευρώ, ενώ μέσα σε αυτό το ποσό δεν περιλαμβάνονται οι χορηγίες που δίδονται κάθε χρόνο σε Έλληνες φοιτητές για μεταπτυχιακές σπουδές, καθώς και της οικονομικής ενίσχυσης στις ακαδημίες εμπορικού ναυτικού.

Πληροφορίες αναφέρουν, επίσης, ότι η ΕΕΕ καταβάλλει προσπάθειες, σε συνεργασία με το υπουργείο Ναυτιλίας, αλλά και συναρμόδια υπουργεία, προκειμένου να ενισχυθεί το ελληνικό νηολόγιο και να υπάρξουν νέες θέσεις εργασίας.

Σαμαράς: «Ουσιαστικό και ηθικό το χρέος όλων να συμβάλουν στην ανάκαμψη του τόπου»

«Σε αυτές τις δύσκολες ώρες που περνάει ο τόπος μας είναι και ουσιαστικό και ηθικό το χρέος όλων να συμβάλουν στην προσπάθεια για την ανάκαμψη του τόπου», είπε ο Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς απευθυνόμενος στα μέλη του προεδρείου της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών με τους οποίους συναντήθηκε σήμερα στο Μέγαρο Μαξίμου.

Στη συνάντηση συμμετείχαν επίσης ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κ. Μουσουρούλης και ο υφυπουργός Οικονομικών Γ. Μαυραγάνης.

Οι εφοπλιστές ενημέρωσαν τον Πρωθυπουργό για τα προβλήματα και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο χώρος της ναυτιλίας ενώ συζητήθηκαν και τρόποι με τους οποίους θα μπορούσαν να συμβάλουν στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.

Ο πρόεδρος της ένωσης Θεόδωρος Βενιάμης είπε στον κ. Σαμαρά ότι «ο εφοπλιστικός κόσμος, συναισθανόμενος την κρισιμότητα των στιγμών αλλά και τη μοναδική ευκαιρία που έχει η χώρα να ανακάμψει και να αναπτυχθεί, ανταποκρίνεται πλήρως στις προκλήσεις, δηλώνει παρών και συμβάλει στην προσπάθεια μέσα από τα φορολογικά έσοδα που τόσο έχει ανάγκη ο τόπος».

Μετά τη συνάντηση, ο κ. Μουσουρούλης δήλωσε ότι «η συζήτηση που κάναμε με τους έλληνες εφοπλιστές στηρίζεται κυρίως στην κοινή προσπάθεια να υπάρξει στήριξη της ελληνικής οικονομίας αυτές τις δύσκολες στιγμές».

Ο υπουργός Ναυτιλίας ανέφερε ότι η ένωση έχει την Τρίτη Διοικητικό Συμβούλιο «και από εκεί και πέρα θα εξελιχθεί αυτή η συζήτηση».

» Εκείνο που πρέπει να σημειώσουμε είναι ότι αυτή τη δύσκολη περίοδο όλοι οι Έλληνες στηρίζουν την πατρίδα κι αυτό φαίνεται καθαρά», υπογράμμισε.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...