Τρίτη, 20 Νοεμβρίου 2012

Υπό έλεγχο η φωτιά στο «Κρήτη ΙΙ»

Υπό έλεγχο τέθηκε η πυρκαγιά που εκδηλώθηκε το βράδυ της Δευτέρας στο ανώτερο ανοιχτό κατάστρωμα του πλοίου «Κρήτη ΙΙ» ενώ βρισκόταν ανοιχτά του λιμανιού της Πάτρας, προερχόμενο από Βενετία και Ηγουμενίτσα.

Το πλοίο στο οποίο επέβαιναν 113 επιβάτες, 87 άτομα πλήρωμα, 18 ΙΧ και 92 φορτηγά, πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Βενετία- Ηγουμενίτσα- Πάτρα.

Σε εξέλιξη βρίσκεται η εκφόρτωση των φορτηγών και η καταγραφή των ζημιών στο πλοίο και τα οχήματα

Σάββατο, 17 Νοεμβρίου 2012

Γιούλη Σφηνιά: Η χήρα του «αυτοκράτορα» της ελληνικής ακτοπλοΐας χάνει τη βίλα στην Εκάλη

Εχουν περάσει σχεδόν 12 χρόνια από την αυτοκτονία του εφοπλιστή Παντελή Σφηνια, οκτώ μήνες μετά το ναυάγιο του «Εξπρές Σάμινα». Σήμερα δύσκολες ώρες περνά και η χήρα σύζυγός του άλλοτε ισχυρού άντρας της ελληνικής ναυτιλίας, Γιούλη Σφηνιά – Κλωνιζάκη, η οποία αντιμετωπίζει σημαντικά οικονομικά προβλήματα.

Η αρχή έγινε πριν από μία πενταετία όταν η Τράπεζα Εργασίας στο Λονδίνο διεκδικούσε τη βίλα της Εκάλης. Σήμερα το κουδούνι της κ. Σφηνιά – Κλωνιζάκη χτυπά η εφορία, καθώς τα χρέη της οικογένεια προς το Δημόσιο αγγίζουν τα 354.500 ευρώ. Όπως γράφει και η εφημερίδα Παραπολιτικά, η αντίστροφη μέτρηση για την ίδια και την αστραφτερή, σχεδόν παραμυθένια ζωή που έκανε ξεκίνησε όταν ο αυτοκράτορας της ελληνικής ακτοπλοΐας έβαλε τέλος στη ζωή του πηδώντας από το μπαλκόνι του γραφείου του στον Πειραιά.

Από τότε η Γιούλη Σφηνιά – Κλωνιζάκη κλείστηκε στον εαυτός, απομακρύνθηκε από γνωστούς και φίλους. Με τους δύο γιους του αυτόχειρα, Νικόλα και Μηνά, δεν είχε ποτέ τις καλύτερες σχέσεις, αφού δεν είδαν ποτέ με καλό μάτι την υπερβολική έκθεση του πατέρα τους σε κοσμικά events που πήγαινε μαζί της.

Μάλιστα κάποιοι γνωστοί είπαν πως η χήρα Σφηνιά αναζήτησε διέξοδο στη θρησκεία πραγματοποιώντας συχνές επισκέψεις σε μοναστήρι της Αττικής, προσπαθώντας να ξεφύσει από το παρελθόν.



Πηγή: | iefimerida.gr

Πέμπτη, 15 Νοεμβρίου 2012

Πυρκαγιά σε πλοίο που εκτελούσε το δρομολόγιο Πάτρα-Ιταλία

Η Λιμενική Αρχή Ηγουμενίτσας ενημερώθηκε, πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, για μικρής έκτασης πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στο πλοίο «SORRENTO» σημαίας Ιταλίας, το οποίο βρισκόταν εν πλω και είχε αποπλεύσει από λιμένα Πάτρας με προορισμό τον λιμένα Brindisi Ιταλίας και ενδιάμεσο σταθμό τον λιμένα Ηγουμενίτσας.

Συγκεκριμένα από άγνωστη αιτία εκδηλώθηκε πυρκαγιά στο δωμάτιο συσσωρευτών εφεδρικής παροχής ηλεκτρικής ισχύος από την οποία καταστράφηκαν σχεδόν ολοσχερώς περί τους 17 από τους συνολικά 38 υφιστάμενους συσσωρευτές ανάγκης, η οποία κατασβέστηκε εγκαίρως με χρησιμοποίηση του μόνιμου συστήματος κατάσβεσης πυρκαγιάς το οποίο είναι εγκαταστημένο στον συγκεκριμένο χώρο.

Ταυτόχρονα εκδηλώθηκε πυρκαγιά στο εσωτερικό του αριθμ. Νο 2 πίνακα διανομής εφεδρικής ηλεκτρικής ισχύος, ο οποίος βρίσκεται εντός του χώρου της εφεδρικής γεννήτριας ανάγκης και καταστράφηκε ολοσχερώς στο εσωτερικό του, ενώ η φωτιά κατασβέστηκε εγκαίρως από την ομάδα αντιμετώπισης πυρκαγιάς.

Στο «SORRENTO» επέβαιναν 19 επιβάτες με προορισμό τον λιμένα Brindisi, ενώ από το περιστατικό δεν αναφέρθηκε τραυματισμός μέλους πληρώματος ή επιβάτη καθώς και δεν προκλήθηκε ρύπανση του θαλασσίου περιβάλλοντος.

Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηγουμενίτσας, που διενεργεί την προανάκριση, απαγορεύθηκε ο απόπλους του πλοίου μέχρι αποκατάστασης της βλάβης και προσκόμισης βεβαιωτικού διατήρησης της αξιοπλοΐας του.
Enhanced by Zemanta

Παρασκευή, 9 Νοεμβρίου 2012

MSC DIVINA: Στον Πειραιά το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στη Μεσόγειο


Επίσκεψη στο λιμάνι του Πειραιά θα πραγματοποιήσει για πρώτη φορά το νεότευκτο και μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στη Μεσόγειο... «MSC DIVINA» την ερχόμενη Κυριακή.
Το κρουαζιερόπλοιο, ναυπηγήθηκε στην Ιταλία το 2012, έχει μήκος 333 μέτρα, ύψος 67 μ., 1.370 άτομα πλήρωμα και στα 18 καταστρώματά του μπορεί να φιλοξενήσει 4.345 επιβάτες σε 1.751 καμπίνες.

Σημειώνεται ότι στα 18 καταστρώματα του πλοίου έχουν δοθεί ονόματα θεοτήτων της Αρχαίας Ελλάδας.

Τον πλοίαρχο Μάριο Στίφα, θα υποδεχθούν στελέχη του ΟΛΠ AΕ, ενώ, ο πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος του Οργανισμού, Γιώργος Ανωμερίτης, θα του επιδώσει ειδικό αναμνηστικό θυρεό και βιβλία για τη βιβλιοθήκη του πλοίου.

Τετάρτη, 7 Νοεμβρίου 2012

Φορολόγηση των ποντοπόρων πλοίων και μείωση των επιδοτήσεων για τις άγονες γραμμές

Αλλαγές στη φορολόγηση των ποντοπόρων πλοίων βάσει χωρητικότητας τονάζ, μείωση των επιδοτήσεων στην ακτοπλοΐα για τις λεγόμενες «άγονες» γραμμές και αύξηση των εσόδων από τις παραχωρήσεις υπηρεσιών στα υπό αξιοποίηση λιμάνια, προβλέπει... το νέο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα 2013-2016, που αναμένεται να ψηφιστεί την Τετάρτη στη Βουλή.

Η κυβέρνηση επιδιώκει να εισπράξει από την επιπλέον φορολόγηση του τονάζ στα ποντοπόρα πλοία, συνολικά 140 εκατ. ευρώ για το διάστημα 2013- 2016, 80 το 2013 και 60 το 2014, ενώ το 2015 και το 2016 προβλέπονται μηδενικά έσοδα.

Στο Μεσοπρόθεσμο υπάρχει ακόμα πρόβλεψη για μείωση των επιδοτήσεων στις λεγόμενες «άγονες» γραμμές για την ακτοπλοΐα κατά 18 εκατομμύρια ευρώ την περίοδο 2013- 2016.

Συγκεκριμένα, προβλέπεται μείωση των επιδοτήσεων το 2013 κατά 15 εκατ. ευρώ και κατά 3 εκατ. ευρώ το 2014.

Για τα λιμάνια η κυβέρνηση προσδοκά από το 2014 μέχρι και το 2016 να αντλούνται έσοδα από την αξιοποίηση του ΟΛΠ, του ΟΛΘ και των περιφερειακών λιμανιών αλλά και των μαρινών.

Σημειώνεται ότι μετά τα δώδεκα μεγάλα λιμάνια της χώρας Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Βόλος, Ραφήνα, Ηγουμενίτσα, Πάτρα, Αλεξανδρούπολη, Ηράκλειο, Ελευσίνα, Λαύριο, Κέρκυρα και Καβάλα, στο ΤΑΙΠΕΔ πέρασαν και άλλα 23 λιμάνια και μαρίνες.

Ο υπουργός Ναυτιλίας έχει δεσμευθεί στη Βουλή ότι «τα λιμάνια της χώρας δεν πρόκειται να τεθούν εκτός δημόσιου ελέγχου, καθώς θα δημιουργηθεί, μέχρι το τέλος του χρόνου, θεσμικό πλαίσιο για τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, που θα αναλάβει, σε κάθε περίπτωση, εποπτικό ρόλο από πλευράς πολιτείας».

Ο προϋπολογισμός του 2013 για το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου θα είναι μειωμένος και θα διαμορφωθεί σε 298,3 εκατομμύρια ευρώ, από 380,9 εκατ. ευρώ που ήταν εφέτος.
sofokleous10.gr

Τρίτη, 6 Νοεμβρίου 2012

Ρίχνει το γάντι για τα eco-πλοία ο Κούστας

Ασύμφορη επένδυση σε σχέση με τα second hand τα χαρακτηρίζει ο εφοπλιστής...
Η νέα τάση της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας για επενδύσεις εκατομμυρίων δολαρίων σε eco- friendly σκαριά έχει λάβει διαστάσεις «φρενίτιδας», γεγονός που δεν έχει περάσει απαρατήρητο στους ναυλομεσιτικούς οίκους και το οποίο έχει διχάσει τον εφοπλιστικό κόσμο.


Πρώτος το... γάντι σε όσους υποστηρίζουν τα οφέλη των οικολογικών πλοίων έριξε από το βήμα του συνεδρίου για την χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας που διεξάγεται στην Αθήνα, ο Γιάννης Κούστας. Ο «δόκτωρ της ναυτιλίας» για πρώτη φορά αμφισβητεί τα πλεονεκτήματα των «πράσινων» πλοίων, υποστηρίζοντας πως «είναι μόνο στα χαρτιά, θεωρητικά» και πως δεν πρόκειται να γίνει απόσβεση των επενδύσεων από όσους εφοπλιστές επιλέγουν να δραστηριοποιηθούν σε αυτόν τον τομέα. Μια άποψη ευθέως αντίθετη από εκείνη του συμπατριώτη του, εφοπλιστή και ιδρυτή της Technomar, Γιώργου Γιουρούκου, ο οποίος αντιτείνει ότι οι συγκεκριμένες επενδύσεις μπορούν να αποφέρουν σημαντικά κέρδη.

Διαφορετική και από εκείνων που ήδη έχουν παραγγείλει ή έχουν παραλάβει τέτοιου είδους πλοία, όπως η Aegean Bulk του Κωνσταντίνου Αγγελόπουλου (τον περασμένο Σεπτέμβριο παρέλαβε το δεύτερο πλοίο, το «Anna Maria»), η DST Shipping των Δημήτρη και Σταύρου Τσολάκη (υπέγραψαν συμφωνία με ιαπωνικά ναυπηγεία για την ναυπήγηση δύο eco- type supramax) και η Aeolos Management, συμφερόντων Εμπειρίκου (φέρεται να συνδέεται με την παραγγελία δύο post panamax containerships σε γιάρδες της Νότιας Κορέας).

Ο πρόεδρος της Danaos Corporation, κ. Κούστας ισχυρίζεται ότι οι περισσότεροι εφοπλιστές έχουν «παρασυρθεί» από το promotion των ναυπηγείων και τις διαπιστώσεις τους ότι τα καινούρια «πράσινα» σχέδια μπορούν να εξασφαλίσουν χαμηλότερες καταναλώσεις σε πλήρη λειτουργία, σε ήρεμες καιρικές συνθήκες και με μικρότερες ταχύτητες.

«Οι πραγματικές αποδόσεις τους θα φανούν στην θάλασσα, κάτι το οποίο δεν έχει υλοποιηθεί ακόμη. Όλοι προσφέρουν φαρδύτερα και μικρότερα σε μήκος κύτη με σκοπό να μειωθούν οι τριβές» υποστηρίζει ο Γιάννης Κούστας. Ωστόσο επισημαίνει ότι με άσχημο καιρό, η αποτελεσματικότητα των συγκεκριμένων πλοίων θα είναι μειωμένη και η εξοικονόμηση στην κατανάλωση καυσίμων θα είναι οριακή.

Κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στον τομέα των κοντέινερς, ο εφοπλιστής θεωρεί ότι μεγαλύτερο όφελος και απόδοση θα είχε μια επένδυση ύψους 2 εκατ. δολαρίων στο να πραγματοποιηθούν κάποιες προσαρμογές, όπως η αναβάθμιση της μηχανής ή η εγκατάσταση καινούριας προπέλας, βελτιστοποιημένης σε χαμηλότερες ταχύτητες, από το να ξοδέψει κάποιος χρήματα σε ένα καινούριο σχέδιο πλοίου. «Μόνο με αυτές τις αλλαγές ένα containership, το οποίο έχει χτιστεί το 2010 θα μπορούσε να εξοικονομήσει 6% μείωση στην κατανάλωση καυσίμων σε σύγκριση με ένα eco- type πλοίο» επιμένει ο Γιάννης Κούστας, ενώ τονίζει πως «είναι πολύ πιο συμφέρον να αγοράσει κάποιος ένα μεταχειρισμένο, ηλικίας 12 ετών πλοίο με 20 εκ. δολ. αντί να επενδύσει 44 εκατ. δολ. σε ένα οικολογικό.

Διαφωνία

Η διαφωνία του κ. Γιώργου Γιουρούκου της Technomar με τον Γιάννη Κούστα έγκειται στο ότι ο ίδιος, όπως υποστηρίζει στην Tradewinds, βλέπει μεγάλες προοπτικές και πλεονεκτήματα στα οικολογικά πλοία. Θεωρεί πως η καθημερινή εξοικονόμηση καυσίμων στα καινούρια σκαριά θα μπορούσε να φτάσει ακόμη και τους 30 τόνους για συγκεκριμένους τύπους πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Υπολογίζει ότι καινούρια πλοία χωρητικότητας 6.700 teu, που έχουν προγραμματιστεί να παραδοθούν το 2013 μπορούν να πετύχουν οικονομία καυσίμων κατά 22,6% σε σύγκριση με ένα πλοίο (6.500 teu) των ήδη υφιστάμενων σχεδίων. Ένα eco- type πλοίο μπορεί εν ολίγοις, σύμφωνα με τον ίδιο, να εξοικονομήσει περίπου 26.500 δολάρια ημερησίως.

«Καμπάνα» 248.000 δολ. στην Costamare για το Rena

Η «τρικυμία» από το ναυάγιο του πλοίου «Rena» ανοιχτά της Νέας Ζηλανδίας πέρυσι τον Οκτώβριο έχει στοιχίσει ακριβά στην Costamare του Κ. Κωνσταντακόπουλου. Μπορεί η εταιρία με ρευστά διαθέσιμα $300 εκατ. να είναι έτοιμη να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται στην αγορά των containerships για την περαιτέρω ενίσχυση του στόλου της (παρέλαβε δύο πλοία από τράπεζες- distressed sales), όμως, την ίδια ώρα καλείται να... βάλει γερά το χέρι στην τσέπη για την ζημιά που προκλήθηκε από το ναυάγιο του Οκτωβρίου.

Οι αρχές της Νέας Ζηλανδίας έκριναν ένοχη την Daina Shipping, θυγατρική της Costamare, για έκλυση επικίνδυνων ουσιών από το πλοίο «Rena» και η «καμπάνα» που της έριξαν αγγίζει τα 248.000 δολάρια. Πριν από έναν μήνα, μάλιστα, η ελληνική ναυτιλιακή συμφώνησε να πληρώσει ως αποζημίωση άλλα 22,6 εκατ. δολ. Αυστραλίας στην κυβέρνηση της Ν. Ζηλανδίας για τον καθαρισμό της θάλασσας και της ακτής.

Εκτός από το οικονομικό κόστος, όμως, η οικογένεια Κωνσταντακόπουλου δέχτηκε πλήγμα και στο κύρος της για την περιβαλλοντική καταστροφή η οποία επήλθε από το ναυάγιο. Περίπου 350 τόνοι καυσίμων διέρρευσαν από το «Rena», πέθαναν πάνω από 2.400 θαλασσοπούλια, ενώ εκατοντάδες εμπορευματοκιβώτια έπεσαν στο νερό και τα περιεχόμενά τους κατέληξαν στις ακτές.

Ήδη ο Φιλιππινέζος πλοίαρχος και ο επίσης Φιλιππινέζος δεύτερος υποπλοίαρχος έχουν καταδικαστεί σε φυλάκιση επτά μηνών. Σύμφωνα με την κατηγορούσα αρχή, το πλήρωμα του «Rena» παραβίασε τους βασικούς κανόνες της ναυσιπλοΐας και αγνόησε τις προειδοποιήσεις του ραντάρ του πλοίου, δέκα λεπτά πριν το πλοίο προσαράξει σε κοραλιογενή ύφαλο. Η υπόθεση αυτή αποτελεί μια «άτυχη παρένθεση», όπως υποστηρίζουν ναυτιλιακοί κύκλοι, στην ανοδική επενδυτική τροχιά της Costamare.
Enhanced by Zemanta

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...