Κυριακή, 30 Δεκεμβρίου 2012

Κατάκολο: Έκλεισε η χρονιά στην κρουαζιέρα με σημαντική πτώση

Έκλεισε η χρονιά για την κρουαζιέρα στο Κατάκολο με την άφιξη και του τελευταίου προγραμματισμένου κρουαζιερόπλοιου με το όνομα Oriana. Το τελευταίο πλοίο μετέφερε 1793 επιβάτες και διαμόρφωσε το συνολικό άθροισμα της επιβατικής κίνησης λίγο πιο κάτω από τις 750.000 επιβάτες για το 2012. 

Η χρονιά συνολικά έκλεισε με 338 αφίξεις, παρουσιάζοντας πτώση συγκριτικά με πέρυσι της τάξης του 21,2%, ενώ ο τελικός αριθμός των επιβατών έφτασε τις 748.968, έναντι 819.943 πέρυσι με τη μείωση να διαμορφώνεται τελικά στο 8,65%.

Μιλώντας για το θέμα ο  πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πύργου, Δημήτρης Αποστολόπουλος, τόνισε πως πλέον οι εταιρίες αλλάζουν τα πλοία τους και φέρνουν στην περιοχή άλλα μεγαλύτερα σε χωρητικότητα.

«Έτσι ισορροπείται η μείωση του αριθμού των πλοίων με αυτά που μεταφέρουν περισσότερους επιβάτες» σχολίασε ο κ. Αποστολόπουλος. Για τη νέα χρονιά τόνισε πως η κίνηση θα κυμανθεί στα ίδια επίπεδα, ενώ ανέφερε πως υπάρχουν νέες προοπτικές και ενδιαφέρον για την περιοχή από τις ναυτιλιακές εταιρίες, που πλέον ετοιμάζουν και νέα δρομολόγια κρουαζιέρας που περιλαμβάνουν το Κατάκολο, με προορισμό όχι μόνο την ανατολική Μεσόγειο, αλλά την Αδριατική και το νότιο Ιόνιο.

Ως ευχάριστη έφτασε στο Λιμενικό Ταμείο του Κατακόλου, η είδηση ότι εκταμιεύονται χρήματα για τις μελέτες που έχουν υλοποιηθεί για το λιμάνι, ύψους 150.000 ευρώ.

Η σχετική απόφαση υπεγράφη από τον υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χατζηδάκη.

Πηγή: ilialive.gr

Πέμπτη, 27 Δεκεμβρίου 2012

«Ελεύθερο» το τάνκερ Aegean Horizon


Έπειτα από συντονισμένες προσπάθειες του Υπουργείου Εξωτερικών, συνεχείς τηλεφωνικές παρεμβάσεις του Υπουργού Εξωτερικών Δημήτρη Αβραμόπουλου προς τον Νιγηριανό ομόλογό του και επιστολή που απεστάλη από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας προς τον Νιγηριανό Πρόεδρο, το υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοιο Aegean Horizon, το οποίο κρατείτο από τις 13 Νοεμβρίου, από τις νιγηριανές αρχές, απέπλευσε προς τον προορισμό του. 

Το πλοίο, με 25μελές πλήρωμα (13 Έλληνες και 12 αλλοδαποί ναυτικοί) απέπλευσε, τελικά, ανήμερα των Χριστουγέννων καθώς βρέθηκε λύση απέναντι στη γραφειοκρατία της Νιγηρίας.

Το πλοίο είχε αποπλεύσει πριν από δύο περίπου μήνες για το Ρότερνταμ, αλλά διέκοψαν τον πλου του πλοία του νιγηριανού πολεμικού ναυτικού, καθώς διαπιστώθηκε κάποιο γραφειοκρατικό θέμα πρόβλημα εμπορικής φύσης, με τα έγγραφά του.

Όλο αυτό το διάστημα τόσο η πλοιοκτήτρια εταιρεία, όσο και το Εθνικό Κέντρο Ερευνας και Διάσωσης του Λιμενικού Σώματος Ελληνικής Ακτοφυλακής, ήταν σε καθημερινή τηλεφωνική επαφή με τον καπετάνιο του «Aegean Horizon», ενώ ήταν ενημερωμένο και το υπουργείο Εξωτερικών.

Μετά την απελευθέρωση του πλοίου, ο Υπουργός Εξωτερικών συνομίλησε με τον καπετάνιο, κ. Ηλία Κανελλόπουλο, προκειμένου να πληροφορηθεί σχετικά με την κατάσταση της υγείας των μελών του πληρώματος και να τους απευθύνει τις ευχές του.

Το δεξαμενόπλοιο Aegean Horizon βρίσκεται εν πλω προς το Ρότερνταμ.

Δευτέρα, 24 Δεκεμβρίου 2012

Διαβεβαιώσεις Κ. Μουσουρούλη για το Aegean Horizon

Τη διαβεβαίωση πως το εμπορικό πλοίο Aegean Horizon, που κρατείται επί σειρά εβδομάδων από τις αρχές της Νιγηρίας, θα είναι σύντομα ελεύθερο έδωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης.

Ο κ. Μουσουρούλης, αφού άκουσε τα κάλαντα από την μπάντα του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής, από στελέχη του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ που ψέλνουν βυζαντινή μουσική από την Ένωση Κρητών Ν.Σμύρνης και την Αδελφότητα των Ψαριανών, μετέβη στο Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης του Αρχηγείου και αντάλλαξαν ευχές με τα πληρώματα των εμπορικών πλοίων Aegean Horizon και Alkyon, το οποίο έπλεε νότια της Κίνας.

Τετάρτη, 19 Δεκεμβρίου 2012

Ακτοπλοΐα: Συνάντηση φορέων της Σάμου - Επιτρόπου Μεταφορών Σ. Κάλλας

 Χωρίς αποτέλεσμα ήταν η συνάντηση μεταξύ εκπροσώπων φορέων των νησιών του Αιγαίου, με τον Επίτροπο Μεταφορών – Ναυτιλίας, Σ. Κάλλας στις Βρυξέλλες.

 Τα θέματα που έθιξαν οι φορείς ήταν οι τιμές των ακτοπλοΐκών και αεροπορικών εισιτηρίων, ο αριθμός των ακτοπλοΐκών δρομολογίων και τα εργασιακά θέματα των ναυτεργατών. Όπως αναφέρεται μεταξύ άλλων στο σχετικό υπόμνημα: «Η ανεπάρκεια των συγκοινωνιών και τα πανάκριβα ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια  δημιουργούν προβλήματα στην οικονομία των νησιών, στα λαϊκά στρώματα που διατηρούν ορισμένες δραστηριότητες (τουρισμός, γεωργία, κτηνοτροφία, αλιεία, μεταποιητικές βιοτεχνίες κ.α.)».

Αντίστοιχα, μεταξύ των αιτημάτων που τέθηκαν στον κ. Κάλλας, ήταν η απρόσκοπτη ακτοπλοΐκή σύνδεση, με ασφαλή πλοία, η μείωση των ναύλων και δωρεάν εισιτήρια για ευπαθείς ομάδες, καθώς και η σύσταση ενιαίου δημόσιου φορέα ακτοπλοϊκών και αεροπορικών συγκοινωνιών.

Από την πλευρά του ο κ. Κάλλας, ανέφερε ότι στις προθέσεις της Ε.Ε. η «απελευθέρωση με ανάπτυξη» των λιμανιών, αεροδρομίων, λεωφορειόδρομων, σιδηροδρόμων σε επιχειρηματικούς ομίλους, καθώς και η χρηματοδότησή τους από το Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο για την περίοδο 2014-2020. Στην ανακοίνωσή τους, οι φορείς της Σάμου, κάνουν γνωστό ότι θα συνεχίσουν τις δράσεις τους για την προώθηση των διεκδικήσεών τους.

Τρίτη, 18 Δεκεμβρίου 2012

Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές είναι στους κορυφαίους του κόσμου


Ακόμη και σε περιόδους παγκόσμιας οικονομικής  κρίσης η ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία πρωταγωνιστεί.

Είναι ενδεικτικό ότι στο Top 100 τη Lloyd’s List με τους επιχειρηματίες που πρωταγωνίστησαν το 2012  στη ναυτιλία  με τις κινήσεις που έκαναν και τις επενδύσεις τους  φιγουράρουν τα ονόματα 14 Ελλήνων πλοιοκτητών και στελεχών της ναυτιλίας.

Στην  πρώτη 5άδα είναι οι Γιάννης Αγγελικούσης και Γιώργος Οικονόμου και  ακολουθούν   Aγγελική Φράγκου (18), Πήτερ Λιβανός (26), Γιώργος Προκοπίου (28), Βίκτωρας Ρέστης (56), Κωσταντίνος Κωνσταντακόπουλος (60), Συμεών Παληός (63), Νίκος Τσάκος (72), Θεόδωρος Βενιάμης (75) ως πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Κώστας Γραμμένος (81) καθηγητής στο Cass Business School του Λονδίνου, Δημήτρης Μελισσανίδης (82), Ευάγγελος Μαρινάκης (84) και Πήτερ Γεωργιόπουλος (90).

Ο ελληνικός εφοπλισμός έχει επενδύσει μέσα στο 2012 κεφάλαια ύψους 3,8 δισ. δολαρίων  για τη αγορά πλοίων. Οι ελληνικές εταιρείες απέκτησαν   217 πλοία επωφελούμενες από τις μεγάλες ευκαιρίες που εμφανίζονται στη ναυτιλία εξαιτίας της πτώσης στις αξίες των πλοίων.

Στην αγορά των ναυπηγήσεων, οι Έλληνες εμφανίζονται να έχουν προχωρήσει σε 97 νέες παραγγελίες πλοίων με αξία επενδυμένου κεφαλαίου να πλησιάζει τα 4  δισεκατομμύρια δολαρίων, από 142 συνολικές παραγγελίες και αξία επενδυμένου κεφαλαίου, παγκοσμίως που ξεπερνά τα 8 δισεκατομμύρια δολάρια τους πρώτους εννιά μήνες του 2011.

Οι Κινέζοι εμφανίζουν πιο έντονη διάθεση στις ναυπηγήσεις από τους Έλληνες, με 125 συνολικές νέες παραγγελίες πλοίων από 244 τη περσινή χρονιά, κατέχοντας 23,5% του συνολικού αριθμού των παραγγελιών και οι Έλληνες 13,5%.

Συνολικά, η επενδυτική διάθεση των Ελλήνων για ναυπηγήσεις παρουσιάζει 32% μείωση από τα επίπεδα Ιανουάριος-Σεπτέμβριος του 2011, με τον τομέα των Bulk carriers να προσελκύει τη μερίδα του λέοντος με 48 νέες παραγγελιές, 26% κάτω από τα επίπεδα του 2011

Enhanced by Zemanta

Δευτέρα, 17 Δεκεμβρίου 2012

Σε κατάληψη προχωρούν οι πολιτικοί υπάλληλοι του υπουργείου Ναυτιλίας

Σε κατάληψη του κτιρίου του Μητρώου Ναυτικών, αναμένεται να προχωρήσουν το πρωί της Τρίτης στις 8 οι πολιτικοί υπάλληλοι του υπουργείου Ναυτιλίας, αντιδρώντας στο μέτρο της διαθεσιμότητας για 24 συναδέλφους τους.

Η διαθεσιμότητα στους συγκεκριμένους υπαλλήλους που στελεχώνουν υπηρεσίες αιχμής, όπως τα Μητρώα Ναυτικών στα οποία καθημερινά εξυπηρετούνται δεκάδες ναυτικοί, έγινε χωρίς καμία αξιολόγηση και χωρίς κανέναν έλεγχο των προσόντων τους, αναφέρει σε ανακοίνωσή του το διοικητικό συμβούλιο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Υπαλλήλων του υπουργείου Ναυτιλίας.

Ο εκπρόσωπος των εργαζομένων πολιτικού προσωπικού, Στρομπούλας Σπύρος, μιλώντας στο ΑΜΠΕ είπε ότι η διεύθυνση προσωπικού του υπουργείου διαπίστωσε πως τα 24 άτομα ΙΔΑΧ, σύμφωνα με τη λίστα της απογραφής διαγράφηκαν από το μητρώο μισθοδοσίας χωρίς καμία ενημέρωση.

Σημειώνεται ότι ο σύλλογος υπαλλήλων του υπουργείου σε έκτακτη συνεδρίαση, σήμερα, αποφάσισε σε συνεργασία με την Ομοσπονδία Υπαλλήλων του υπουργείου Ναυτιλίας (ΠΟΥΕΝ) να προχωρήσει σε μια σειρά από κινητοποιήσεις προκειμένου να διασφαλισθούν τα στοιχειώδη δικαιώματα των εργαζομένων.

Σάββατο, 15 Δεκεμβρίου 2012

Αποστόλου: «Η εκποίηση των λιμανιών αρχίζει από την Εύβοια»

«Η εκποίηση των λιμανιών αρχίζει από την Εύβοια». Αυτό αναφέρει ο Βαγγέλης Αποστόλου, βουλευτής Εύβοιας του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ και επισημαίνει: 

"Με το Σχέδιο Νόμου για την  ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας  που δόθηκε στη δημοσιότητα μπαίνουν και τα λιμάνια της χώρας μας  στη διαδικασία ξεπουλήματος με αποκλειστικό σκοπό την εξυπηρέτηση των  δανειστών μας. Και η αρχή \ γίνεται  με τα λιμάνια της Εύβοιας .

Με συγκεκριμένη διάταξη προβλέπεται  η συνένωση όλων των Λιμενικών  Ταμείων της Εύβοιας στο Λιμενικό Ταμείο Χαλκίδας, το οποίο μετατρέπεται σε ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Οργανισμός Λιμένων Νομού Ευβοίας  Α. Ε.» και έδρα το Δήμο Χαλκίδας.

Το ΤΑΙΠΕΔ ( Ταμείο Αξιοποίησης  Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου) στο οποίο μεταφέρεται ο νέος οργανισμός θα προβεί άμεσα στις απαιτούμενες ενέργειες για την προσέλκυση ιδιωτών επενδυτών, με σκοπό την  ανάληψη μέρους ή όλων των εμπορικών  λιμενικών δραστηριοτήτων των λιμανιών της Εύβοιας.

Όμως στη περίπτωση του Λιμενικού  Ταμείου της Χαλκίδας αναδεικνύεται  και μια άλλη παράμετρος, αυτή της  διαχρονικής ανικανότητας της Δημοτικής  Αρχής της πόλης να διεκδικήσει  και να ασκήσει την ευθύνη λειτουργίας  του .

Κι αυτό όχι μόνο γιατί θα εξασφάλιζε μια καλύτερη ως τώρα αποτελεσματικότητα για τη πόλη αλλά και θα απέκλειε τη τωρινή εξέλιξη, αφού για τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία προβλέπεται άλλη  διαδικασία, αυτή των διαδημοτικών συγχωνεύσεων στις οποίες οι Δημοτικές Αρχές θα εξακολουθήσουν να έχουν ουσιαστικό ρόλο".
Enhanced by Zemanta

Παρασκευή, 14 Δεκεμβρίου 2012

Κάτω από τις εισηγμένες ΟΛΠ ΑΕ και ΟΛΘ ΑΕ περνάνε τα κοντινά τους λιμάνια


Κάτω από τις εισηγμένες ΟΛΠ ΑΕ και ΟΛΘ ΑΕ περνάνε τα κοντινά τους λιμάνια, θυγατρικές στο εξής, με νομοθετική παρέμβαση που έχει ετοιμάσει το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου.

Η αλλαγή αυτή θα υλοποιηθεί με παρέμβαση που προβλέπει την αύξηση των μετοχικών κεφαλαίων των δύο παραπάνω εταιρειών με εισφορά σε αυτές των μετοχών που κατέχει το ελληνικό δημόσιο στα λιμάνια που πρόκειται, ΟΛΠ και ΟΛΘ να ελέγχουν.

Η προτεινόμενη παρέμβαση είναι ενταγμένη σε  σχέδιο νόμου που έδωσε για διαβούλευση ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης, στα πλαίσια του ευρύτερου νομοσχεδίου που τιτλοφορείται «Ανασυγκρότηση του υπουργείου ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις».

Το νομοσχέδιο, μεταξύ άλλων, θεσμοθετεί και την Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων αλλά και το νομικό πλαίσιο για τη δημιουργία τεσσάρων Δικτύων Λιμένων και ενός «συνολικού συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των Εμπορικών Λιμένων της Χώρας» που λειτουργούν με τη μορφή ανώνυμης εταιρείας.

Όπως αναφέρεται, το κεφάλαιο όπου ρυθμίζονται ζητήματα που στοχεύουν στην ανάπτυξη του ελληνικού λιμενικού συστήματος αποτελεί νομοθετική παρέμβαση, η οποία κρίνεται απαραίτητη για τον εκσυγχρονισμό και την εξέλιξη της νομοθεσίας σε βασικά ζητήματα, όπως είναι η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (Ρ.Α.Λ.) το σύστημα διοίκησης των Οργανισμών Λιμένων Α.Ε. και η οργάνωσή τους σε Δίκτυα, η επέκταση στα Ν.Π.Δ.Δ. της ομαδοποίησης τους σε νέες Α.Ε., η αδειοδότηση των λιμενικών έργων και η διευκρίνιση του πλαισίου των ιδιωτικοποιήσεων στο Εθνικό Λιμενικό Σύστημα, με κανόνες που εξασφαλίζουν τη συνέχιση της λειτουργίας των Λιμένων, την απασχόληση και την εξυπηρέτηση των χρηστών σε σύγχρονο περιβάλλον ασφάλειας και παραγωγικότητας, και την ανάπτυξη συνεκτικής νησιωτικής πολιτικής. Αναλυτικότερα στο σχετικό άρθρο 38 του σχεδίου νόμου αναφέρεται:

Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων

1. α) Συνίσταται στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου δια του παρόντος Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (Ρ.Α.Λ), ως αυτοτελής δημόσια Υπηρεσία με διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια, υπαγόμενη απευθείας στον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου με έδρα τον Πειραιά.

β) Η ΡΑΛ αποτελείται από το εννεαμελές (9) Διοικητικό της Συμβούλιο, τις Διευθύνσεις, τα Τμήματα και τη Γραμματεία που εξειδικεύονται με το Π.Δ. της παρ. 3 του παρόντος. Το Δ.Σ της ΡΑΛ ορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Ναυτιλίας και Αιγαίου.

2. Η Ρ.Α.Λ έχει τις ακόλουθες αρμοδιότητες:

(α)Είναι αρμόδια για την παρακολούθηση της εφαρμογής της εθνικής στρατηγικής στο λιμενικό τομέα, την εποπτεία των λιμένων, κρατικών και ιδιωτικών, ως προς την τήρηση των υποχρεώσεών τους στο πλαίσιο της κείμενης νομοθεσίας, την παρακολούθηση και τον έλεγχο της λειτουργίας της αγοράς λιμενικών υπηρεσιών και των θαλασσίων ενδομεταφορών, την εισήγηση μέτρων για την τήρηση και αποκατάσταση των αρχών ελεύθερου ανταγωνισμού, τη χορήγηση αδειών σε παρόχους λιμενικών υπηρεσιών εμπορικού χαρακτήρα, ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς, τη διαμόρφωση κριτηρίων καταλληλότητας για τη διαδικασία αδειοδότησης, την έγκριση ή γνωμοδότηση επί της μεθοδολογίας και του καθορισμού λιμενικών τελών, την παρακολούθηση της επιθεώρησης των λιμενικών υποδομών και εγκαταστάσεων, την υποχρεωτική γνωμοδότηση προς την αρμόδια αρχή για τη διαπίστωση παράβασης των κανόνων του εθνικού και κοινοτικού δικαίου του ανταγωνισμού, τη δυνατότητα παραγγελίας για κατά προτεραιότητα εξέταση παραβάσεων μείζονος σημασίας, την εκπροσώπηση στην εξέταση των οικείων υποθέσεων, τη γνωμοδότηση προς τους αρμόδιους κρατικούς φορείς για την εφαρμογή των κανόνων περί κρατικών ενισχύσεων, την επιβολή κυρώσεων για την παραβίαση της κείμενης νομοθεσίας, τη συνεργασία με συναφείς Ανεξάρτητες Αρχές άλλων κρατών μελών και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

(β) Είναι επίσης αρμόδια για την υποβολή στον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, μέχρι την 31η Μαρτίου κάθε έτους, έκθεσης πεπραγμένων, καθώς και για τη σύνταξη προτάσεων για την κωδικοποίηση και απλοποίηση της νομοθεσίας.

(γ) Παρίσταται δια του εκπροσώπου της αυτοτελώς σε κάθε είδους δίκες που έχουν ως αντικείμενο πράξεις ή παραλείψεις της ή έννομες σχέσεις που την αφορούν.
3. Με Π.Δ. που εκδίδεται με Πρωτοβουλία των Υπουργών, Δημόσιας Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης,Οικονομικών και Ναυτιλίας και Αιγαίου, καθορίζεται ο Οργανισμός της Ρ.Α.Λ. και ο κανονισμός λειτουργίας και κάθε άλλη αναγκαία για την λειτουργία της ρύθμιση.

Πόροι της ΡΑΛ είναι: α) τέλος που επιβάλλεται ετησίως με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου επί των Οργανισμών Λιμένων Α.Ε. και των Λιμενικών Ταμείων. Το ύψος του τέλους δεν μπορεί να είναι κατώτερου από 0,3% των ετήσιων εσόδων για τα Λιμενικά ταμεία και 0,5% για τους Οργανισμούς Λιμένων Α.Ε. β) τα πρόστιμα που εισπράττονται για λιμενικές παραβάσεις, ενώ γ)δύναται κατά περίπτωση να είναι και ο Τακτικός Προϋπολογισμός του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου σε ποσοστό που δεν μπορεί να υπερβαίνει το δεκαπέντε τοις εκατό (15%) του ετήσιου προϋπολογισμού της ΡΑΛ.

Τα 4 Λιμενικά Δίκτυα

Στο άρθρο 36 αναλύεται η «νέα Διακυβέρνηση Εθνικού Λιμενικού Συστήματος». Αναλυτικότερα:

1. Οι Οργανισμοί Λιμένων του ν. 2688/1999 (ΦΕΚ Α΄ 40/1.3.1999)και του εικοστού πρώτου άρθρου του ν. 2932/2001 (ΦΕΚ Α΄ 145/27.6.2001), όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν, συγκροτούν τα ακόλουθα Λιμενικά Δίκτυα –Ανώνυμες Εταιρίες με τη διαδικασία της επόμενης παραγράφου:

(α) Το Αττικό Λιμενικό Δίκτυο

(β) Το Δίκτυο Λιμένων Βορείου Ελλάδος

(γ) Το Δίκτυο Λιμένων Δυτικής Ελλάδος

(δ) Τον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου

2. Για τη δημιουργία των ανωτέρω Λιμενικών Δικτύων:

(α) Η μοναδική μετοχή που κατέχει το Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου στους Οργανισμούς Λιμένων - Ανώνυμες Εταιρίες του Λαυρίου, της Ελευσίνας και της Ραφήνας,εισφέρονται δια του παρόντος στο μετοχικό κεφάλαιο του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) Α.Ε., ως εισφορά σε είδος για την δημιουργία του Αττικού Λιμενικού Δικτύου.

(β) Η μοναδική μετοχή που κατέχει το Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) στους Οργανισμούς Λιμένων - Ανώνυμες Εταιρίες της Καβάλας, της Αλεξανδρούπολής και του Βόλου,εισφέρεται δια του παρόντος στο μετοχικό κεφάλαιο του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) Α.Ε. ως εισφορά σε είδος για την δημιουργία του Λιμενικού Δικτύου Βορείου Ελλάδος.

(γ) Η μοναδική μετοχή που κατέχει το Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου στους Οργανισμούς Λιμένων - Ανώνυμες Εταιρίες της Ηγουμενίτσας και της Κέρκυρας, εισφέρεται δια του παρόντος στο μετοχικό κεφάλαιο του Οργανισμού Λιμένος Πατρών (ΟΛΠΑ) Α.Ε. ως εισφορά σε είδος για την δημιουργία του Λιμενικού Δικτύου Δυτικής Ελλάδος.

3. Το μετοχικό κεφάλαιο του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ.)ΑΕ, το μετοχικό κεφάλαιο του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) ΑΕ και το μετοχικό κεφάλαιο του Οργανισμού Λιμένος Πατρών (ΟΛΠΑ) ΑΕ, αυξάνονται αντιστοίχως κατά το ποσό της ονομαστικής αξίας των εισφερομένων αντιστοίχως μοναδικών μετοχών των εντασσομένων σε κάθε Δίκτυο Οργανισμών Λιμένων ΑΕ, όπως ορίζονται στην προηγούμενη παράγραφο. Η αύξηση του μετοχικού και η τροποποίηση του καταστατικού, ολοκληρώνονται εντός διμήνου από την δημοσίευση του παρόντος στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως, με απόφαση των Γενικών Συνελεύσεων των ΟΛΠ. ΑΕ, Ο.Λ.Θ. Α.Ε. και ΟΛΠΑ Α.Ε. και τη δημοσίευσή τους σύμφωνα με το άρθ. 7β ν.2190/1920 περί Ανωνύμων Εταιριών. Οι μετοχές, οι οποίες θα προκύψουν από την κατά τα ανωτέρω διαδικασία αύξησης μετοχικού κεφαλαίου, περιέρχονται στο Ελληνικό Δημόσιο ή στο Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου.

4. Με απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, συνιστάται 3μελής επιτροπή εμπειρογνωμόνων, στην οποία ανατίθεται η αποτίμηση της αξίας των μετοχών που εισφέρθηκαν στα μετοχικά κεφάλαια των ΟΛΠ Α.Ε., ΟΛΘ Α.Ε. και ΟΛΠΑ Α.Ε. Η επιτροπή εμπειρογνωμόνων θα υποβάλλει την έκθεσή της στα Διοικητικά Συμβούλια των ΟΛΠ ΑΕ, ΟΛΘ ΑΕ και ΟΛΠΑ Α.Ε., τα οποία υποχρεούνται να συγκαλέσουν έκτακτη Γενική Συνέλευση, με θέμα την έγκριση των εκθέσεων αποτίμησης και την αύξηση των μετοχικών κεφαλαίων των τριών εταιριών στο ύψος της αξίας των εισφερθεισών μετοχών. Οι μετοχές των θυγατρικών εταιριών που θα εκδοθούν για τις αυξήσεις αυτές, περιέρχονται στη μητρική εταιρία η οποία εν συνεχεία με απόφαση του αρμοδίου οργάνου της αυξάνει αντιστοίχως το μετοχικό κεφάλαιό της.

5. Οι αποφασισθείσες, από τις Γενικές Συνελεύσεις των ΟΛΠ Α.Ε. και ΟΛΘ Α.Ε., αυξήσεις του Μετοχικού Κεφαλαίου τους, γνωστοποιείται από τις Διοικήσεις τους στο Χρηματιστήριο Αθηνών Αξιών (Χ.Α.Α.), προκειμένου κατ’ εφαρμογή της ισχύουσας διαδικασίας, να επιτραπεί η διάθεση των νέων μετοχών προς διαπραγμάτευση στο Χ.Α.Α.

6. Μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών εισφοράς και αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου, οι μητρικές εταιρείες ΟΛΠ Α.Ε., ΟΛΘ Α.Ε. και ΟΛΠΑ Α.Ε. υποχρεούνται όπως εντός διμήνου από την απόφαση της Γενικής Συνέλευσης έγκρισης της τελικής διαμόρφωσης του ύψους του μετοχικού τους κεφαλαίου:

(α) Να επεξεργαστούν και να εγκρίνουν με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, νέο Στρατηγικό και Επιχειρησιακό Σχέδιο του Ομίλου Εταιρειών που δημιουργείται, να το υποβάλλουν δε στην Γενική Γραμματεία Ναυτιλιακών Επενδύσεων και Υποδομών.

(β) Να επεξεργαστούν και να εγκρίνουν με απόφαση του ΔΣ Ενιαίο Γενικό Κανονισμό Λειτουργίας και Προσωπικού των εταιριών του Δικτύου.

(γ) Να ορίσουν νέα τριμελή Διοικητικά Συμβούλια των θυγατρικών τους εταιρειών, στα οποία θα μετέχει υποχρεωτικά ένα εκτελεστικό μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της μητρικής εταιρίας.

7. Εντός μηνός από την έναρξη ισχύος του παρόντος καθεμία από τις ως άνω μητρικές εταιρίες υποχρεούται να συστήσει, με απόφαση του Διοικητικού της Συμβουλίου και αντίστοιχη τροποποίηση του Οργανισμού της, Γενική Διεύθυνση Αξιοποίησης και Ανάπτυξης (ΓΔΑΑ). Σκοπός της ΓΔΑΑ θα είναι η επιχειρησιακή και τεχνική υποστήριξη της Διοίκησης της εταιρίας και του αρμόδιου Υπουργού Ναυτιλίας στις διαδικασίες ανάπτυξης επενδύσεων, αποκρατικοποιήσεων, ιδιωτικοποιήσεων, παραχωρήσεων, συνεργασιών και συνεργειών με ιδιώτες και κάθε μορφής επιχειρηματικής πρωτοβουλίας που συνδέεται με την ανάπτυξη και αξιοποίηση των λιμένων του Δικτύου. Στις αρμοδιότητες της ΓΔΑΑ υπάγονται α) η εκπόνηση όλων των αναγκαίων μελετών που σχετίζονται με τα πιο πάνω ζητήματα β) η τεκμηρίωση και παρακολούθηση των εξελίξεων στον τομέα της ανάπτυξης, αξιοποίησης, εκμετάλλευσης και λειτουργίας λιμένων γ) η τεχνική επεξεργασία και περαιτέρω εξειδίκευση της κυβερνητικής πολιτικής που αφορά τα λιμάνια του Δικτύου σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες της ΡΑΛ την οποία επικουρεί στην άσκηση των σχετικών της αρμοδιοτήτων δ) η συνεργασία με δημόσιες υπηρεσίες και αρχές, το ΤΑΙΠΕΔ και κάθε άλλο κρατικό φορέα που εμπλέκεται στις προαναφερθείσες διαδικασίες αξιοποίησης και ε) η επικουρία του Γραφείου του Υπουργού Ναυτιλίας στην άσκηση των αρμοδιοτήτων του σχετικά με τα ζητήματα κάθε μορφής αξιοποίησης των λιμένων.

Με την ίδια απόφαση το Διοικητικό Συμβούλιο δύναται να προχωρήσει στη σύσταση επιμέρους Διευθύνσεων της ΓΔΑΑ ή στη μεταφορά υφισταμένων Διευθύνσεων που υπάγονται σε άλλες Γενικές Διευθύνσεις του Οργανισμού, οι αρμοδιότητες των οποίων συνδέονται ή συνάδουν στο σκοπό και το παραγόμενο έργο της νέας Γενικής Διεύθυνσης.

8. Το Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου, πριν από οποιαδήποτε απόφαση, η οποία δύναται να οδηγήσει στη μεταβολή της περιουσιακής κατάστασης των λιμένων των Δικτύων της παρ. 1 του παρόντος ή να επιδράσει στην λειτουργία τους, εκπονεί μελέτη βιωσιμότητας για κάθε ένα από αυτά, με σκοπό τη διασφάλιση των οικονομικών και ανθρωπίνων πόρων καθώς και της υλικοτεχνικής υποδομής που θα επιτρέπουν τη συνέχεια της αδιάλειπτης λειτουργίας τους και την απρόσκοπτη παροχή των διοικητικών υπηρεσιών τους, με την οποία αιτιολογεί την ανωτέρω απόφασή του

Οργανισμός Ασφάλειας της Ναυσιπλοΐας: μεγαλύτερες αρμοδιότητες


Ουσιαστική συνδρομή στην αντιμετώπιση της ρύπανσης θα μπορεί να προσφέρει στα κράτη μέλη ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Ναυσιπλοΐας (EMSA) μετά τη διεύρυνση των αρμοδιοτήτων του που ενέκρινε το ΕΚ, μαζί με βοήθεια σε θέματα όπως η καταπολέμηση της πειρατείας ή ακόμα η γραφειοκρατία στα λιμάνια. Η απόφαση έχει τη μορφή κανονισμού της ΕΕ οπότε θα τεθεί σε εφαρμογή μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.

Με τους νέους κανόνες, o οργανισμός θα μπορεί, κατόπιν αιτήματος κράτους μέλους, να εμπλακεί άμεσα στην αντιμετώπιση πετρελαιοκηλίδων και άλλων μορφών ρύπανσης από εξέδρες με τα τεχνικά μέσα που διαθέτει και τα οποία σήμερα, για νομικούς λόγους μπορούν να παρέμβουν αποκλειστικά σε περιπτώσεις ρύπανσης από πλοία...

Επιπλέον, ο οργανισμός θα συνδράμει στην αντιμετώπιση της πειρατείας αλλά και λειτουργία των λιμανιών με την παροχή στοιχείων, την παρακολούθηση των δρομολογίων μέσω του συστήματος SafeSeaNet  και βελτιώνοντας την εκπαίδευση των ναυτικών με την ανταλλαγή γνώσης μεταξύ κρατών μελών.

"Ο Οργανισμός δεν υποκαθιστά τις αρμοδιότητες των κρατών μελών αλλά προσφέρει ευρωπαϊκή προστιθέμενη αξία και πρέπει να διαδραματίσει πολύ μεγαλύτερο ρόλο στη στήριξη των αρμόδιων εθνικών αρχών", σημειώνει ο εισηγητής του ΕΚ, Γερμανός ΣοσιαλδημοκράτηςKnut Fleckenstein.

Ο οργανισμός δημιουργήθηκε μετά τα ναυάγια των δεξαμενόπλοιων Erica το 1999 και Prestige το 2002 και λειτουργεί από το 2003, με προσωπικό 230 ατόμων και προϋπολογισμό περίπου 50 εκατομμυρίων ευρώ. Έδρα του είναι η Λισαβόνα.

Τετάρτη, 5 Δεκεμβρίου 2012

Επέκταση του λιμανιού Πειραιά για τα κρουαζιερόπλοια

Εγκρίθηκε από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο η μελέτη του ΟΛΠ για την "Επέκταση Νοτίου Μέρους του Κεντρικού Λιμένα για την εξυπηρέτηση Κρουαζιερόπλοιων". Έτσι ανοίγει ο δρόμος για να επιτευχθεί ο στόχος, να γίνει ο Πειραιάς το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου για κρουαζιέρες.

Με την ολοκλήρωση του έργου το λιμάνι του Πειραιά θα διαθέτει 17 θέσεις ελλιμενισμού για όλα τα μεγέθη κρουαζιερόπλοιων νέας γενιάς. Επιπλέον κατά τη διάρκεια κατασκευής του θα δημιουργηθούν εκατοντάδες θέσεις εργασίας, σύμφωνα με μελέτη του πανεπιστημίου του Πειραιά.

Να σημειωθεί πως σε κανένα σχεδόν από τα κύρια λιμάνια των ελληνικών νησιών, δεν μπορούν τα κρουαζιερόπλοια να προμηθευθούν καύσιμα, να πάρουν πόσιμο νερό σε μεγάλες ποσότητες, να παραδώσουν απόβλητα και λύματα, κλπ.

Για το έργο αυτό, έχουν ήδη εκδοθεί:

- Κοινή Υπουργική Απόφαση για την ένταξη του στο ΕΣΠΑ

- η Προκήρυξη της Διαχειριστικής Αρχής της Περιφέρειας Αττικής

- η Απόφαση της Επιτροπής Σχεδιασμού Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) και έχουν εκπονηθεί όλες οι απαιτούμενες τεχνικές, οικονομικές, συγκοινωνιακές κ.λ.π. μελέτες.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...