Πέμπτη, 4 Ιουλίου 2013

Εμπόδια στον θαλάσσιο τουρισμό

Παρά την πτώση τιμών, η διαδικασία ταυτοπροσωπίας του κυβερνήτη είναι αποτρεπτικός παράγοντας. Μπορεί να κρατήσει ακόμα και 3 ώρες και θα πρέπει να επαναληφθεί σε κάθε νησί που επισκέπτεται . 


Μικρή αύξηση της πελατείας, η οποία, ωστόσο, δεν αναμένεται να έχει αντίστοιχη αύξηση των εσόδων, αναμένουν για φέτος οι ιδιοκτήτες των ιστιοπλοϊκών σκαφών, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΣΙΤΕΣΑΠ (Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών Σκαφών Ανευ Πληρώματος). Η αύξηση των κρατήσεων μέχρι στιγμής εκτιμάται στο 5 - 7%, αλλά οι αισθητά μειωμένες τιμές δεν αφήνουν περιθώρια αισιοδοξίας για ανατροπή των κακών οικονομικών του κλάδου. Τουλάχιστον όχι για φέτος.Αύξηση της πελατείας, αλλά όχι και αύξηση των εσόδων τους αναμένουν φέτος οι ιδιοκτήτες των ιστιοπλοϊκών.

Οι τιμές για την ενοικίαση των σκαφών έχουν πέσει σε ιστορικό χαμηλό, κάνοντας τις διακοπές με ιστιοπλοϊκό σκάφος προσβάσιμες σε περισσότερο κόσμο. Ωστόσο ο κλάδος δεν αναπτύσσεται αντίστοιχα, γιατί; Αναμφίβολα, η οικονομική κρίση που έχει πλήξει όλη την Ευρώπη παίζει τον σημαντικότερο ρόλο. Η έλλειψη υποδομών (π.χ. μαρίνες) στην Ελλάδα σε σχέση με ανταγωνίστριες χώρες όπως η Τουρκία και η Κροατία, είναι επίσης ένας σημαντικός λόγος. «Ωστόσο, ένας πολύ σοβαρός λόγος είναι και η ελληνική γραφειοκρατία και η σχετική νομοθεσία, η οποία είναι αντιαναπτυξιακή και δημιουργεί πλήθος προβλημάτων στη δουλειά μας», λέει στην «Κ» ο Πάρις Λουτριώτης, πρόεδρος του ΣΙΤΕΣΑΠ.

«Ζητούμε επί χρόνια την αλλαγή του νόμου για τον θαλάσσιο τουρισμό. Επειτα από οκτώ υπουργούς Ναυτιλίας, αυτός δεν έχει αλλάξει. Το τελευταίο νομοσχέδιο που βρισκόταν στα χέρια του προηγούμενου υπουργού, αλλά δεν προχώρησε, έλυνε κάποια πάγια αιτήματά μας, όσον αφορά τουλάχιστον τη μείωση της γραφειοκρατίας», λέει ο κ. Λουτριώτης, δίνοντας ένα παράδειγμα. «Η ταυτοπροσωπία που ζητείται απ’ όποιον ναυλώνει ένα σκάφος για να κάνει διακοπές αποτελεί μεγάλο πρόβλημα που προκαλεί αντιδράσεις και αποτρέπει τους τουρίστες από το να έρθουν στην Ελλάδα.

Στην πράξη ο κυβερνήτης πρέπει -μόλις πιάσει λιμάνι και ύστερα από ώρες ταξιδιού, να επισκεφτεί με τα σχετικά έγγραφα τη λιμενική αρχή ώστε να καταθέσει το ναυλοσύμφωνο, τη λίστα επιβατών και να περάσει από ταυτοπροσωπία (από την οποία επιβάλλεται να περάσουν, σε ορισμένα λιμεναρχεία, και οι επιβάτες). Αυτή η διαδικασία, μαζί με την αναμονή, μπορεί να κρατήσει ακόμα και 3 ώρες, ενώ θα πρέπει να επαναληφθεί σε κάθε νησί που επισκέπτεται.

Στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες δεν ισχύει τέτοια νομοθεσία, οι έλεγχοι γίνονται εν πλω σε σκάφη για τα οποία υπάρχουν κάποιες ενδείξεις ή άλλοι λόγοι για να ελεγχθούν. Η συγκεκριμένη υποχρέωση εκτός του ότι δρα αρνητικά για τον τουρισμό, δεν έχει κανένα θετικό αποτέλεσμα ως προς την αντιμετώπιση της όποιας εγκληματικότητας» σχολιάζει ο πρόεδρος του ΣΙΤΕΣΑΠ. Πάντως, μιλώντας στην «Κ» στελέχη του Λιμενικού, παραδέχονται πως πρόκειται για μια αναχρονιστική νομοθεσία, η οποία ταλαιπωρεί τους τουρίστες, «ωστόσο οφείλουμε να την εφαρμόζουμε».

Του Κώστα Ονισένκο / ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας !

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...