Πέμπτη, 31 Ιανουαρίου 2013

Δεμένα τα πλοία ως το πρωί του Σαββάτου


Αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους, έως ότου δικαιωθούν, δηλώνουν οι ναυτεργάτες, οι οποίοι βρίσκονται από σήμερα σε 48ωρη πανελλαδική απεργιακή κινητοποίηση, με αφορμή το νέο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας: «Ανασυγκρότηση και άλλες διατάξεις». Τα πλοία θα παραμείνουν δεμένα στα λιμάνια έως τις 6 το πρωί του Σαββάτου, ενώ η Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αναμένεται να συνεδριάσει εκ νέου αύριο το πρωί, προκειμένου να καθορίσει τη στάση της.

Ναυτικοί όλων των ειδικοτήτων, από τα 14 ναυτεργατικά σωματεία, πραγματοποίησαν σήμερα συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο λιμάνι του Πειραιά. Ο πρόεδρος της ΠΝΟ, Γιάννης Χαλάς, ζήτησε την απόσυρση του πολυνομοσχεδίου, θεωρώντας ότι θα επιφέρει περαιτέρω αύξηση της ανεργίας στους έλληνες ναυτικούς και ότι τα ασφαλιστικά τους ταμεία θα οδηγηθούν σε κατάρρευση. Ο συνδικαλιστικός φορέας των ναυτικών ζητά επίσης την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας και την παρέμβαση του υπουργείου, προκειμένου να καταβληθούν δεδουλευμένα που οφείλονται από ακτοπλοϊκές εταιρείες σε έλληνες ναυτικούς.

Συμμετοχή στη 48ωρη απεργία αποφάσισε και το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών, που αναφέρει σε ανακοίνωσή του: «Επιβάλλεται να αντιμετωπιστεί και να αναχαιτιστεί με κάθε τρόπο και θυσία η συνεχιζόμενη αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Τρόικα που επιτίθεται με μανία στο σύνολο των δικαιωμάτων των ναυτεργατών και όλων των εργαζομένων».

Τις κινητοποιήσεις των ναυτικών στηρίζουν, με ψηφίσματά τους, ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εργαζομένων στη Ναυτιλία και τον Τουρισμό (ΠΑΣΕΝΤ), η Ένωση Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών, η Ένωση Μονίμων Υπαλλήλων ΟΛΠ, ο Σύλλογος Υπαλλήλων ΝΑΤ, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Υπαλλήλων Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, η Πανελλήνια Ένωση Κυβερνητών - Μηχανοδηγών και η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Πλοηγικής Υπηρεσίας.

Τι υποστηρίζουν οι ακτοπλόοι

Από την πλευρά τους οι ακτοπλόοι υποστηρίζουν ότι ακόμη κι αν δεν περάσει το νομοσχέδιο τελικά από τη Βουλή, οι επιπτώσεις στη ναυτεργασία μπορεί να είναι δυσμενείς, καθώς πολλοί πλοιοκτήτες, λόγω κόστους, θα προχωρήσουν σε αποδρομολογήσεις και ναυλώσεις πλοίων σε γραμμές του εξωτερικού. Ήδη στις γραμμές της Αδριατικής μόνο έξι πλοία είναι δρομολογημένα με ελληνική σημαία, σε αντίθεση με 27 που ήταν πριν από 10 χρόνια.

Η πτώση της επιβατικής κίνησης λόγω της οικονομικής κρίσης, η παντελής έλλειψη ρευστότητας από τις τράπεζες αλλά και η αύξηση της τιμής των καυσίμων είναι σύμφωνα με τις ίδιους, οι αιτίες που δεν μπορούν να δημιουργήσουν συνθήκες ισορροπίας στον κλάδο, που είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικός.

Οι ακτοπλόοι έχουν ζητήσει μείωση του ΦΠΑ στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια στα επίπεδα των ξενοδοχείων, μείωση των λιμενικών τελών και κατάργηση του επίναυλου, αιτήματα που έως σήμερα δεν έχουν γίνει δεκτά.

Σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), η πτώση της επιβατικής κίνησης τα τελευταία τρία χρόνια ήταν 23,34% στην ακτοπλοΐα και 39,09% στην Αδριατική.

Αναφορικά με την αύξηση της τιμής των καυσίμων, ο ΣΕΕΝ υποστηρίζει ότι από το 2009 έως το 2012 ξεπερνάει το 100%. Η κατανάλωση καυσίμων από πλοία της ακτοπλοΐας και της Αδριατικής υπολογίζεται περίπου από το ΣΕΕΝ σε 1.000.000 τόνους, ενώ το 58,6% του καθαρού ναύλου που πληρώνει ο επιβάτης στο εισιτήριο αφορά τα καύσιμα.

Σύμφωνα με σημερινά στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), η συνολική διακίνηση επιβατών στους ελληνικούς λιμένες το Β΄ τρίμηνο του 2012, σε σύγκριση µε την αντίστοιχη διακίνηση του Β΄ τριμήνου του 2011, παρουσίασε μείωση κατά 7,8%, έναντι μείωσης 7,4% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2011 προς το 2010.

Σάββατο, 26 Ιανουαρίου 2013

ΠΝΟ: 48ωρη προειδοποιητική πανελλαδική απεργίας


Την κήρυξη 48ωρης προειδοποιητικής πανελλαδικής απεργίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, από την Πέμπτη 31 Ιανουαρίου στις 6 το πρωί, αποφάσισε σε έκτακτη συνεδρίασή της η Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ).

Οι ναυτεργάτες αντιδρούν στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας το οποίο περιλαμβάνει σημαντικές αλλαγές στα εργασιακά των ναυτικών και στον κλάδο της ακτοπλοΐας.

Σύμφωνα με τις νέες τροποποιήσεις του πολυνομοσχεδίου, μειώνεται από 1ης Νοεμβρίου μέχρι και 31ης Μαρτίου η οργανική σύνθεση του ξενοδοχειακού και βοηθητικού προσωπικού των επιβατηγών και οχηματαγωγών πλοίων, που εκτελούν δρομολόγια συνολικής απόστασης από το λιμάνι αφετηρίας μέχρι το λιμάνι προορισμού, 30 ναυτικών μιλίων.

Επίσης, ο πλοιοκτήτης μπορεί κατά τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου να αντικαταστήσει το πλοίο με άλλο, ιδίου είδους, ανάλογης ή μικρότερης μεταφορικής ικανότητας και να δρομολογήσει ένα επιπλέον κατά τη θερινή περίοδο.

Σύμφωνα με στελέχη της ΠΝΟ, αν ο πλοιοκτήτης αλλάξει ένα μεγάλο πλοίο με ένα μικρότερο, αυτό σημαίνει άμεσα και μείωση της δύναμης του αριθμού των ναυτικών πάνω σε αυτό.

Σημειώνεται ότι η στελέχωση ενός πλοίου είναι ανάλογη με τη δυναμικότητά του. Για τους μεν θαλαμηπόλους είναι ανάλογη με τον αριθμό των κρεβατιών, για τους μηχανικούς με την ιπποδύναμη της μηχανής και για όλους τους υπολοίπους, συμπεριλαμβανομένων και των μαγείρων, με την ολική χωρητικότητα του πλοίου.

Το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας «Ανασυγκρότηση και άλλες διατάξεις» δόθηκε ήδη στα κόμματα της συγκυβέρνησης, προκειμένου να διατυπώσουν τις παρατηρήσεις τους, πριν αυτό κατατεθεί στη Βουλή.

Δέχθηκε πυρά ελληνικό πλοίο στο Πόρτ Σάιντ


Πυρά από αγνώστους δέχθηκε στο Πόρτ Σάιντ στην Αίγυπτο το ελληνικής ιδιοκτησίας πλοίο "Island of Rhodes", κατά τη διενέργεια τακτικής επιθεώρησης από τον Προξενικό Λιμενάρχη.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Εξωτερικών, όλοι οι επιβάτες και το πλήρωμα είναι ασφαλείς. Ασφαλής είναι ο λιμενάρχης που διενεργούσε τον έλεγχο.

Σημειώνεται ότι σήμερα υπάρχει ένταση στο Πόρτ Σάιντ μετά την έκδοση δικαστικής απόφασης για την ποδοσφαιρική τραγωδία που είχε στοιχίσει τη ζωή σε περισσότερα από 70 άτομα.

Όπως αναφέρει το υπουργείο, αμέσως μόλις το πλοίο δέχθηκε πυρά, αναχώρησε από το λιμάνι. Για το επεισόδιο ενημερώθηκαν άμεσα ο υπουργός Εξωτερικών Δημήτρης Αβραμόπουλος -ο οποίος ενημέρωσε τον πρωθυπουργό- και ο υπουργός Ναυτιλίας Κωστής Μουσουρούλης.

Ο κ. Αβραμόπουλος βρίσκεται σε επικοινωνία με τον υπουργό Εξωτερικών της Αιγύπτου, προκειμένου να ενημερωθεί για τις ενέργειες στις οποίες προτίθεται να προβεί η αιγυπτιακή κυβέρνηση για τον εντοπισμό τον υπευθύνων.

Τέλος, επισημαίνεται ότι με εντολή του υπουργού Εξωτερικών η Πρεσβεία της Ελλάδας στην Αίγυπτο βρίσκεται σε ετοιμότητα προκειμένου να παράσχει κάθε δυνατή συνδρομή σε Έλληνες πολίτες που ενδεχομένως βρίσκονται στην περιοχή.

Τετάρτη, 23 Ιανουαρίου 2013

ΟΛΘ: Συνολική αύξηση της διακίνησης φορτίων το 2012


Κόντρα στα κύματα της οικονομικής κρίσης κινήθηκε το 2012 το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, καθώς παρά την ύφεση, που επηρεάζει αρνητικά την παραγωγή και το εμπόριο, η διακίνηση φορτίων αυξήθηκε αισθητά, ενώ σε καλά επίπεδα διαμορφώθηκε η εμπορευματική κίνηση από και προς τις περιοχές της Νότιας Βαλκανικής.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με στοιχεία, που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), το 2012 διακινήθηκαν από τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) 317.900 TEUs (σ.σ. μονάδα μέτρησης εμπορευματοκιβωτίων), αυξημένα κατά 7,45%, σε σχέση με πέρυσι. Από το σύνολο των κοντέινερ, που διακινήθηκαν από τη Θεσσαλονίκη το 2012, τα 34.792 TEUs αφορούσαν τράνζιτ φορτία και τα 298 TEUs αφορούσαν κίνηση «transshipment» (από πλοίο σε πλοίο).

Ταυτόχρονα, από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης διακινήθηκαν πέρυσι συνολικά 13.846.419 τόνοι εμπορευμάτων, ποσότητα αυξημένη κατά 5,84% έναντι του 2011. Ιδιαιτέρως αυξημένη ήταν η διακίνηση του χύδην ξηρού φορτίου, που το 2012 διαμορφώθηκε στους 3.650.332 τόνους, καταγράφοντας αύξηση 12,26% έναντι των 3.251.609 τόνων του 2011.

Σχολιάζοντας τα μεγέθη της διακίνησης του 2012, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Στέλιος Αγγελούδης, σημείωσε: «Πέρα από την εξυπηρέτηση των φορτίων, που αφορούν τη Β. Ελλάδα, η ΟΛΘ ΑΕ προσπάθησε και πέτυχε ν΄ αυξήσει τη ροή εμπορευμάτων από και προς τη Νότια Βαλκανική, μια περιοχή που [...] τα τελευταία χρόνια εξυπηρετείται και από άλλα βαλκανικά λιμάνια. Η προσπάθεια θα συνεχιστεί και το 2013 με αμείωτη ένταση».

Γ.Ανωμερίτης: Δεν υπάρχει καμία επίσημη πρόταση της cosco για εξαγορά του 60% του ΟΛΠ


Την έντονη αντίδραση της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜ.Υ.ΛΕ), έχουν προκαλέσει οι πληροφορίες που ήρθαν τις τελευταίες ημέρες στο φως της δημοσιότητας, περί αγοράς του 60% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ από την cosco.

H ΟΜΥΛΕ αναφέρει ότι οι προτάσεις αυτές, διοχετεύονται σκόπιμα σε μέσα ενημέρωσης, ενώ υπογραμμίζει, ότι αν αυτό συμβεί, τότε θα δημιουργηθεί μονοπώλιο, ενώ παραδίδεται η δημόσια λειτουργία του πρώτου λιμανιού της χώρας, σε ιδιωτικά συμφέροντα.

«Η κυβέρνηση αντί να εκπονήσει μια αναπτυξιακή λιμενική πολιτική, ώστε να αξιοποιήσει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και τις τεράστιες δυνατότητες των λιμανιών, άγεται και φέρεται από τα κάθε λογής συμφέροντα, ξεπουλώντας τα λιμάνια και μαζί κάθε δυνατότητα ανάπτυξης σε μια περίοδο που η βαθιά ύφεση οδηγεί σε γενικευμένο οικονομικό μαρασμό και δραματική μείωση της απασχόλησης» αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης, μιλώντας το πρωί σε τηλεοπτικό σταθμό για τα λιμάνια και τις υπηρεσίες τους, ανέφερε ότι υπάρχει διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον και ότι μέσα στο 2013, θα υπάρξουν αποκρατικοποιήσεις.

Σε ερώτηση αν έχει υποβληθεί πρόταση από την cosco για τον ΟΛΠ, ο κ. Μουσουρούλης, είπε : «είναι πολλοί οι διαχειριστές λιμένων δηλαδή οι μεγάλες εταιρείες οι οποίες μπορούν να προσελκύσουν διεθνείς πελάτες οι οποίοι έχουν εκφράσει το ενδιαφέρον τους για τα λιμάνια. Όλα αυτά θα εξεταστούν στην πορεία. Η ουσία είναι να κατανοηθεί ότι υπάρχει προεργασία».

Πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας, ανέφεραν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι όσον αφορά το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων των λιμανιών είναι ότι υπάρχει θεσμικό πλαίσιο, στρατηγικός σχεδιασμός όπως και χρονοδιάγραμμα.

Υπογράμμισαν ότι έως το τέλος Φεβρουαρίου το ταμείο αξιοποίησης ιδιωτικής περιουσίας θα έχει παραθέσει τον χρονικό προγραμματισμό του σε ότι αφορά τις λιμενικές υπηρεσίες που πρόκειται να παραχωρηθούν, προσθέτοντας ότι στόχος του υπουργείου είναι η προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων αλλά και η εισαγωγή τεχνογνωσίας για καλύτερη διαχείριση των υποδομών στα λιμάνια.

Ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς Γιώργος Ανωμερίτης, στελέχη της διοίκησης της COSCO αλλά και το ΤΑΙΠΕΔ ανέφεραν χθες στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι δεν υπάρχει καμία επίσημη πρόταση της cosco για εξαγορά του 60% των μετοχών του ΟΛΠ.

Ο πρόεδρος του ΟΛΠ Γιώργος Ανωμερίτης μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ είπε, ότι εάν η κυβέρνηση θελήσει να προχωρήσει σε πώληση των μετοχών του ΟΛΠ, τότε θα πρέπει να προχωρήσει σε διεθνή διαγωνισμό, ενώ αναφερόμενος στο σχέδιο «ΠΟΣΕΙΔΩΝ», είπε, ότι είναι μία έρευνα που ανέθεσε το ΤΑΙΠΕΔ σε πέντε διεθνείς ομίλους και την Τράπεζα Πειραιώς τον Οκτώβριο του 2012, οι οποίες απευθύνθηκαν σε εταιρείες, για το τι μπορεί να γίνει σε κάθε λιμάνι και να καταθέτουν τις απόψεις και τις προτάσεις τους.

Σύμφωνα με πληροφορίες τις επόμενες ημέρες η κυβέρνηση αναμένεται να προχωρήσει σε αλλαγές των διοικήσεων των λιμανιών του ΟΛΠ του ΟΛΘ, καθώς και των 10 ανώνυμων εταιρειών οργανισμών λιμένων (Βόλου, Ραφήνας, Ηγουμενίτσας, Πάτρας, Αλεξανδρούπολης, Ηρακλείου, Ελευσίνας, Λαυρίου, Κέρκυρας και Καβάλας)

Enhanced by Zemanta

Η Ευρωπαϊκή κρουαζιέρα συνεδριάζει στο Ηράκλειο

Στις 24 & 25 Ιανουαρίου 2013 θα διεξαχθεί στο Ηράκλειο της Κρήτης από τη MedCruise (Μεσογειακή Ένωση Λιμένων) ένα διήμερο εργασίας για θέματα κρουαζιέρας.
Ο ΟΛΠ A.E. αποτελώντας το μεγαλύτερο Λιμάνι Κρουαζιέρας στην Ελλάδα και ουσιαστικά το μοναδικό Λιμάνι Επιβίβασης/Αποβίβασης Επιβατών (HOME PORT), αλλά και το Λιμάνι που παρέχει συμπληρωματικές υπηρεσίες στα πλοία, υποστηρίζοντας έτσι την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στα υπόλοιπα λιμάνια, θα συμμετέχει με τον Γενικό Διευθυντή του ΟΛΠ A.E. και Πρόεδρο της MedCruise κ. Σταύρο Χατζάκο και τον Διευθυντή Εξυπηρέτησης Επιβατών & Εκμετάλλευσης Χώρων κ. Θεόδωρο Τσίτουρα.
Στη συνάντηση έχουν προσκληθεί και θα συμμετάσχουν εκπρόσωποι των Λιμένων:
1.      Βαρκελώνης
2.      Καρχηδόνας
3.      Ντουμπρόβνικ
4.      Λιμένων Γαλλικής Ριβιέρας
5.      Ηρακλείου
6.      Κόπερ
7.      Λιβόρνο
8.      Οδησσού
9.      Παλαμός
10.    Πειραιώς
11.    Σέτε
12.    Σούδας
13.    Βενετίας
Επίσης θα συμμετάσχουν εκπρόσωποι εταιρειών κρουαζιέρας, καθώς και διακεκριμένοι ομιλητές από τις μεγαλύτερες διεθνείς εταιρείες κρουαζιέρας εκπροσωπώντας την Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιέρας (ECC/CLIA). Στη συνάντηση αυτή θα παρουσιασθεί η συγκριτική μελέτη που έχει ολοκληρώσει η MedCruise για τα λιμενικά τέλη καθώς και οι πρακτικές των Λιμένων που αφορούν τη διαδικασία υποδοχής και προγραμματισμού ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων, η πολιτική αποβλήτων και τα δικαιώματα επιβατών.
Στόχος της διημερίδας είναι να ενισχυθεί η επικοινωνία μεταξύ των Εταιρειών Κρουαζιέρας και των Λιμένων προκειμένου να επιτευχθεί μια κοινή κατά το δυνατό προσέγγιση και να αντιμετωπισθούν οι προκλήσεις και οι ανάγκες της κάθε πλευράς.

Τρίτη, 22 Ιανουαρίου 2013

Διαψεύδονται τα περί πρότασης της Cosco για εξαγορά του 60% του ΟΛΠ


Δεν υπάρχει καμία πρόταση της Cosco για εξαγορά του 60% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, που σύμφωνα με δημοσιεύματα προσεγγίζει το 1δισ. ευρώ, διαβεβαίωσαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς Γιώργος Ανωμερίτης, στελέχη της διοίκησης της Cosco αλλά και το ΤΑΙΠΕΔ.

Σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), στο οποίο έχει μεταβιβαστεί το 74,138% των μετοχών του ΟΛΠ και το 74,268 μετοχών του ΟΛΘ, καθώς και το 100% των 10 ανώνυμων εταιρειών οργανισμών λιμένων (Βόλου, Ραφήνας, Ηγουμενίτσας, Πάτρας, Αλεξανδρούπολης, Ηρακλείου, Ελευσίνας, Λαυρίου, Κέρκυρας και Καβάλας) διερευνά εδώ και ένα χρόνο, τι συγκεντρώνει το ενδιαφέρον των επενδυτών για τα λιμάνια και τις υπηρεσίες.

Το ΤΑΙΠΕΔ όταν θα καταλήξει σε συγκεκριμένες προτάσεις καθώς και ποια είναι η καλύτερη προκειμένου να υπάρξει μεγιστοποίηση των εσόδων για το ελληνικό δημόσιο, τότε αναμένεται να παρουσιάσει τη στρατηγική αποκρατικοποίησης των λιμανιών στα τέλη Φεβρουαρίου, δηλαδή τον τρόπο αξιοποίησης, αν αυτός θα γίνει με πώληση μετοχών ή με παραχώρηση δραστηριοτήτων ή και τα δύο μαζί.

Το ΤΑΙΠΕΔ είναι παράλληλα σε επικοινωνία με τη γενική διεύθυνση ανταγωνισμού της Κομισιόν, προκειμένου να μην υπάρξει πρόβλημα με κάποιες από τις προτάσεις, η οποία θα προσκρούει στους ευρωπαϊκούς κανόνες ανταγωνισμού.

Σημειώνεται δε, ότι το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου έχει ήδη παρουσιάσει το στρατηγικό σχέδιο για τα λιμάνια με διαχωρισμό των δραστηριοτήτων σε εμπορικές και διοικητικές, ενώ προχωρεί στη δημιουργία ρυθμιστικής αρχής λιμένων που θα περιλαμβάνεται στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου «ανασυγκρότηση και άλλες διατάξεις», το οποίο τις επόμενες ημέρες θα δοθεί για παρατηρήσεις στα κόμματα της συγκυβέρνησης.

Ο πρόεδρος του ΟΛΠ Γιώργος Ανωμερίτης μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ είπε, ότι εάν η κυβέρνηση θελήσει να προχωρήσει σε πώληση των μετοχών του ΟΛΠ, τότε θα πρέπει να προχωρήσει σε διεθνή διαγωνισμό.

Αναφερόμενος στο σχέδιο «ΠΟΣΕΙΔΩΝ» 240 σελίδων, είπε, ότι είναι μία έρευνα που ανέθεσε το ΤΑΙΠΕΔ σε πέντε διεθνείς εταιρείες και την Τράπεζα Πειραιώς τον Οκτώβριο του 2012, οι οποίες απευθύνθηκαν σε εταιρείες, για το τι μπορεί να γίνει σε κάθε λιμάνι και να καταθέτουν τις απόψεις και τις προτάσεις τους.

Πληροφορίες αναφέρουν, ότι το ενδιαφέρον των επενδυτών εστιάζεται κυρίως στις δραστηριότητες του ΟΛΠ, του ΟΛΘ και σε επτά λιμάνια ακόμα.

Στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ ανέφεραν πάντως στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι καμία επίσημη πρόταση δεν έχει υποβληθεί μέχρι στιγμής από ξένους η ελληνικούς ομίλους για τις ιδιωτικοποιήσεις των λιμανιών και των μαρίνων.

Δευτέρα, 21 Ιανουαρίου 2013

Kίνδυνος αύξησης κατασχέσεων πλοίων το 2013

Ανοδικά κινείται τις πρώτες ημέρες του 2013 η ναυλαγορά ξηρού φορτίου, ωστόσο το 2013 θα εξακολουθήσει να είναι ένα δύσκολο έτος για τη ναυτιλία με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για αύξηση του αριθμού των πλοίων που θα κατασχεθούν ή θα οδηγηθούν στην πώληση. Όλες σχεδόν οι αναλύσεις και οι εκτιμήσεις για τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου για το 2013 είναι από ιδιαίτερα επιφυλακτικές έως αρνητικές. Κοινό σημείο αναφοράς στις περισσότερες αναλύσεις από όπου θα εξαρτηθεί και η πορεία της ναυλαγοράς είναι η ενίσχυση των οικονομιών της Ανατολικής Ασίας και ιδίως της Κίνας, αφού η ανάπτυξή της είναι άμεσα συνδεμένη με τη ζήτηση για πρώτες ύλες και κυρίως για Iron Ore και Coal. Ωστόσο, ιδιαίτερη έμφαση δίνουν και στην έλλειψη χρηματοδότησης από τις τράπεζες. Μάλιστα ο ναυλομεσιτικός οίκος «G. Moundreas» εκτιμά ότι σε περίπτωση που η ναυλαγορά κινηθεί στα ίδια επίπεδα με το 2012, η αδυναμία αναχρηματοδότησης θα οδηγήσει είτε σε κατασχέσεις πλοίων ή σε αύξηση των πλοίων προς πώληση. Η εξέλιξη αυτή θα προκαλέσει μία αλυσιδωτή αντίδραση, καθώς θα δημιουργήσει περαιτέρω πτωτικές τάσεις στις τιμές τους και θα οδηγήσει περισσότερα πλοία προς διάλυση. Ιδιαίτερα θα πιεσθούν πλοία που έχουν «χτιστεί» πριν το 1995, καθώς θα έχουν πολύ σκληρό ανταγωνισμό μετά τη μεγάλη αύξηση του τονάζ το 2012, αλλά και τη συνεχιζόμενη το 2013, που υπολογίζεται περίπου στο 6%. Προς το παρόν, πάντως, ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, ο Baltic Dry Index (BDI) τις πρώτες ημέρες του 2013 έχει σημειώσει άνοδο κατά 19,74% έχει σημειώσει και από τις 699 μονάδες που έκλεισε το 2012 ανήλθε χθες Παρασκευή στις 837 μονάδες. Η ανοδική αντίδραση οφείλεται, κυρίως, στα πλοία μεγάλου μεγέθους, τα capes, ο δείκτης των οποίων (BCI) το ίδιο διάστημα σημείωσε άνοδο 29,29% και από 1.235 μονάδες στο τέλος του 2012 βρέθηκε την προηγούμενη Παρασκευή στις 1.605 μονάδες. Η αύξηση της ζήτησης πλοίων από τη Βραζιλία για μεταφορά σιδηρομεταλλεύματος στην Κίνα, η οποία επιζητεί να αυξήσει τα αποθέματά της που είχαν πέσει χαμηλά, έσπρωξαν προς τα πάνω τους ναύλους για τα capes. Η χώρα της Νότιας Αμερικής, η δεύτερη μεγαλύτερη στον κόσμο προμηθευτής σιδηρομεταλλεύματος, αναμένεται να αυξήσει τα φορτία το επόμενο διάστημα δήλωσε στον Bloomberg εκπρόσωπος του διεθνούς ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons. Ωστόσο, σύμφωνα με τον επενδυτικό οίκο, Pareto Securities, οι ναύλοι εξακολουθούν να είναι χαμηλότεροι των 15.500 δολαρίων που είναι το brake even για τα πλοία αυτού του τύπου. Σημειώνει επίσης ότι στη διάρκεια του 2012 ο μέσος ναύλος των capes ήταν στα 7.680 δολάρια το χαμηλότερο ποσό από το 1999.

Κινεζικές εισαγωγές

Τα capes ελπίζουν, πάντως, σε αύξηση των κινεζικών εισαγωγών σιδηρομεταλλεύματος από Βραζιλία και Αυστραλία, κάτι που επιβεβαιώνεται, μέχρι στιγμής, από τις πρώτες για το νέο έτος δηλώσεις Κινέζων αξιωματούχων. Οι εισαγωγές θα αυξηθούν κατά 3,6% το 2013 στους 770 εκατ. τόνους δηλώνει ο Li Xinchuang, πρόεδρος του Metallurgical Industry Planning and Research Institute της Κίνας, σε συνέδριο του Bloomberg στη Νέα Υόρκη. Από την άλλη βέβαια, όπως εκτιμά και ο διεθνής οίκος αναλύσεων Drewry, ο κλάδος του ξηρού χύδην φορτίου θα παραμείνει υπό πίεση για το μεγαλύτερο μέρος του 2013, λόγω της υπερπροσφοράς χωρητικότητας. Τέλος, σύμφωνα με ιστορικά στοιχεία, λογικά ο δείκτης θα παρουσιάσει σχετική άνοδο μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου για να παρουσιάσει διόρθωση μετά, λόγω του εορτασμού του Νέου Χρόνου στις αρχές Φεβρουαρίου στην Κίνα, σύμφωνα με το ναυλομεσιτικό οίκο «G. Moundreas».

Στο ευρωπαϊκό δίκτυο EcoPorts ο Οργανισμός Λιμένα Καβάλας

Μέλος του ευρωπαϊκού δικτύου λιμένων EcoPorts είναι από την προηγούμενη εβδομάδα ο Οργανισμός Λιμένα Καβάλας (Ο.Λ.Κ.), στη δικαιοδοσία του οποίου υπάγονται το εμπορικό λιμάνι «Φίλιππος Β'» στην περιοχή της Νέας Καρβάλης, το επιβατικό λιμάνι «Απόστολος Παύλος» στην πόλη της Καβάλας και δυο μικρότερα λιμάνια, ένα στη Νέα Πέραμο του Δήμου Παγγαίου κι ένα στην Κεραμωτή του Δήμου Νέστου.

Η είσοδος ενός λιμανιού στο δίκτυο EcoPorts προϋποθέτει αρχικά την αξιολόγηση της περιβαλλοντικής επίδοσης του σύμφωνα με την μέθοδο EcoPort Self Diagnosis Method (SDM) και στη συνέχεια την κάλυψη των προϋποθέσεων του συστήματος περιβαλλοντικής διαχείρισης Port Environmental System (PERS).

Το στέλεχος του Ο.Λ.Κ. Μηνάς Τάτσης τόνισε ότι η συμμετοχή του οργανισμού στο δίκτυο κατέστη δυνατή «από τη στιγμή που εκπονήσαμε και θέσαμε σ' εφαρμογή δυο σημαντικά περιβαλλοντικά σχέδια. Το πρώτο αφορά την υποβολή σχεδίου έκτακτης ανάγκης για την αντιμετώπιση κάθε είδους θαλάσσιας ρύπανσης με τη σύσταση οργανωμένων ομάδων διαχείρισης και αντιμετώπισης. Το δεύτερο αφορά την υποβολή σχεδίου παραλαβής υγρών και στερεών αποβλήτων από τα λιμάνια και τις χερσαίες λιμενικές ζώνες».

Όπως υπογράμμισε ο κ. Τάτσης, ο Ο.Λ.Κ. ξεκίνησε τις προσπάθειες για ένταξή του στο δίκτυο EcoPorts πριν από ένα χρόνο περίπου, σε συνεργασία με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Οι προσπάθειες αυτές ολοκληρώθηκαν τον περασμένο Οκτώβριο και πριν από λίγες ημέρες γνωστοποιήθηκε η ένταξη των τεσσάρων λιμανιών της στο δίκτυο EcoPorts.

Στο δίκτυο EcoPorts, το οποίο λειτουργεί υπό την αιγίδα του ευρωπαϊκού οργανισμού θαλάσσιων λιμένων (ESPO - European Sea Ports Organization), συμμετέχουν λιμάνια τα οποία έχουν ενσωματώσει στην καθημερινή λειτουργία τους συγκεκριμένες δράσης περιβαλλοντικής ευθύνης. Στη Ελλάδα στο παραπάνω δίκτυο συμμετέχουν όσα λιμάνια έχουν συσταθεί σε ανώνυμες εταιρείες - οργανισμούς.

Το σύστημα PERS έχει αναπτυχθεί από την ESPO ειδικά με στόχο την αποτελεσματική περιβαλλοντική διαχείριση των λιμένων και η πιστοποίηση κατά PERS πραγματοποιείται από τον ανεξάρτητο φορέα Lloyd's Register.
Enhanced by Zemanta

Πέμπτη, 17 Ιανουαρίου 2013

Υπάλληλος τέθηκε σε αργία για έλλειμμα 25.000 ευρώ


Έλλειμμα, το ποσό του οποίου δεν έχει προσδιορισθεί μέχρι στιγμής, διαπιστώθηκε σε τμήμα της Διεύθυνση Ναυτικής Εκπαίδευσης του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, που διαχειρίζεται το Κεφάλαιο Ναυτικής Εκπαίδευσης και από το οποίο καλύπτονται κατά 70% οι δαπάνες για τη λειτουργία των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού. Το Κεφάλαιο Ναυτικής Εκπαίδευσης είναι ένας ειδικός λογαριασμός στον οποίο συγκεντρώνονται οι εισφορές των πλοιοκτητών.

Μετά από εισαγγελική παραγγελία, το Τμήμα Εσωτερικών Υποθέσεων του Λιμενικού Σώματος Ελληνικής Ακτοφυλακής ανέλαβε τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης για τη διακρίβωση τέλεσης αξιόποινων πράξεων, μεταξύ άλλων και της υπεξαίρεσης χρηματικού ποσού την τελευταία δεκαπενταετία.

Σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, μετά από δειγματοληπτικό έλεγχο, μόνο για το έτος 2012, διαπιστώθηκε έλλειμμα 25.000 ευρώ, ενώ, έχει τεθεί σε αργία ένας πολιτικός υπάλληλος, αλλά δεν αποκλείεται να εμπλέκονται και άλλα άτομα.

Πηγές από το Λιμενικό Σώμα ανέφεραν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι το έλλειμμα διαπιστώθηκε καθώς από τον λογαριασμό του Κεφαλαίου Ναυτικής Εκπαίδευσης δεν αποδίδονταν οι εισφορές στο Μετοχικό Ταμείο Ναυτικών, στο Ταμείο Αλληλοβοήθειας Ναυτικών και στο ταμείο των Λιμενικών. Της υπόθεσης έχει επιληφθεί και η Επιτροπή Δημοσιονομικού Ελέγχου.

Το Τμήμα Εσωτερικών Υποθέσεων του Λιμενικού Σώματος είχε ανακαλύψει, πριν από επτά μήνες, υπόθεση παροχής συντάξεων και βοηθημάτων σε ναυτικούς και δικαιούχους του ΝΑΤ, αντίστοιχα, που δεν τα δικαιούντο και γίνονταν με τη χρήση πλαστών πιστοποιητικών.

Newsbeast

Ρώσοι και Ισραηλινοί κόντρα στην Cosco για τον ΟΛΠ


Λίστα με 56 συνολικά υπηρεσίες που μπορούν να προσφέρουν τα λιμάνια της χώρας έχει καταρτίσει το ΤΑΙΠΕΔ.

Σε μία ειδική φόρμα όπου αναφέρονται αναλυτικά οι υπηρεσίες αυτές και δίπλα υπάρχει το κάθε λιμάνι «τσεκάρονται» και καταγράφονται οι ιδιώτες επενδυτές που δείχνουν ενδιαφέρον γα αυτές. Oι ιδιώτες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για 12 από τις 56 συνολικά υπηρεσίες και για διάφορα μεγάλα λιμάνια.

Οι υπηρεσίες αφορούν μεταξύ άλλων τους Σταθμούς Εμπορευματοκιβωτίων, car terminal, κρουαζιέρα, ναυπηγοεπισκευές, μαρίνες, real estate, συγκομιδή σκουπιδιών και καταλοίπων καθώς και την ηλεκτροδότηση λιμανιών.

Στην πρώτη γραμμή του επενδυτικού ενδιαφέροντος βρίσκονται το λιμάνι του Πειραιά και για τις 12 υπηρεσίες, της Θεσσαλονίκης για το Σ.ΕΜΠΟ, την κρουαζιέρα και το car terminal, της Κέρκυρας για την κρουαζιέρα όπως και το λιμάνι του Κατάκολου και το Ηράκλειο της Κρήτης.

Die Cosco Beijing
(Photo credit: Wikipedia)
Ειδικά για τον ΟΛΠ όπου έχει γνωστοποιηθεί η πρόθεση της Cosco να πάρει το 60%, δίνοντας 1 δισ. ευρώ και αναλαμβάνοντας και το κόστος για έργα ανάπτυξης, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι υπάρχει ενδιαφέρον από Ρώσους αλλά και Ισραηλινούς. Το ενδιαφέρον για τον έλεγχο του ΟΛΠ προέρχεται κυρίως από τη Ρώσικη πλευρά, ενώ οι Ισραηλινοί όπως και οι Γάλλοι επικεντρώνονται στην παροχή υπηρεσιών.

Mάλιστα ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης έχει πάρει θέση για το ενδιαφέρον των Κινέζων για τον ΟΛΠ λέγοντας:
«Θα χαιρόμουν να υπάρχει ανταγωνισμός στο ΣΕΜΠΟ του Πειραιά αρκεί να υπάρχει αντικείμενο εμπορικό. Σε μένα δεν έχει έρθει κανένας να μου καταθέσει μία  πρόταση και μάλιστα ύψους ενός δισεκατομμυρίου ευρώ. Μπορεί να έχει κατατεθεί και να μην το ξέρω. Θα πρέπει να εξετάσουμε όλη την τυπολογία των λύσεων. Δεν έχω πρόταση για να σας πω αν είμαι αντίθετος ή υπέρ».

Να σημειωθεί ότι η κεφαλαιοποίηση του ΟΛΠ βρίσκεται στα 472 εκατ. ευρώ έχοντας μία από τις σταθερότερες πορείες τη τελευταία τριετία.

Του Μηνά Τσαμόπουλου / newmoney.gr

Enhanced by Zemanta

Τρίτη, 15 Ιανουαρίου 2013

ΟΛΠ: Σημαντική αύξηση της διακίνησης αυτοκινήτων προς άλλες χώρες

Σημαντική αύξηση παρουσιάζει η συνολική διακίνηση αυτοκινήτων, μέσω του Oργανισμού Λιμένος Πειραιώς. Ωστόσο, η μεγαλύτερη δραστηριοποίηση στη διακίνηση οχημάτων, παρατηρείται στους προορισμούς για άλλες χώρες ή σε κάποιο άλλο λιμάνι της Μεσογείου, που χρησιμοποίησαν τον Πειραιά ως διαμετακομιστικό κέντρο.

Συνολικά, μέσω του ΟΛΠ, διακινήθηκαν το 2012, 458.755 αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα 403.970, μεταφορτώθηκαν μέσω του Οργανισμού, με προορισμό κάποιο άλλο λιμάνι της Μεσογείου, ενώ τα 54.785 εισήχθησαν στην εγχώρια αγορά της Ελλάδας.

Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΛΠ, ο Τομέας Διακίνησης Αυτοκινήτων του Οργανισμού, παρουσίασε συνολική αύξηση 9,8% κατά το 2012, έναντι του 2011.

Η διακίνηση αυτοκινήτων μέσω του ΟΛΠ για άλλα λιμάνια της μεσογείου αυξήθηκε κατά 22,8%, ενώ η εγχώρια διακίνηση μειώθηκε κατά 38,2%.

«Μέσα σε μία χρονιά γενικευμένης κρίσης, με σοβαρότατες επιπτώσεις στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτων, αποδεικνύεται η ορθότητα των πολιτικών μας να καταστήσουμε το λιμάνι του Πειραιά διεθνή κόμβο διακίνησης αυτοκινήτων» δήλωσε ο πρόεδρος του ΟΛΠ Γιώργος Ανωμερίτης και τόνισε, ότι στο αναπτυξιακό σχέδιο του 2013 «θα αναπτυχθούν ακόμα περισσότερο οι διαθέσιμες εκτάσεις για χρήση Car Terminal, ενώ θα αξιοποιηθεί ο χώρος των όμορων 90.000 τμ που διαθέτει ο ΟΛΠ (πρώην ΟΔΔΥ) για να δημιουργηθεί Logistic Center Αυτοκινήτων».

Δευτέρα, 14 Ιανουαρίου 2013

Απεργίες βλέπει η ΠΕΝΕΝ για τη «φορολογική εξίσωση» ναυτών-εφοπλιστών

Μονόδρομος είναι οι απεργιακές κινητοποιήσεις για την Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού, μετά την ψήφιση του νέου φορολογικού νομοσχεδίου, που αυξάνει τους συντελεστές φορολόγησης στους ναυτικούς των εμπορικών πλοίων, για τους πλοιάρχους από το 6% στο 15% και για το κατώτερο πλήρωμα από το 3% στο 10%.

Σε ανακοίνωσή της η ΠΕΝΕΝ αναφέρει ότι «η φορολογία που θα πληρώνουν πλέον με το νέο συντελεστή Πλοίαρχος και Α' Μηχανικός θα είναι η ίδια σε ετήσια βάση με αυτήν που πληρώνει ένας εφοπλιστής που έχει στην ιδιοκτησία του ένα πλοίο 38.000 κόρων με ηλικία 15 ετών!!»

Η ΠΕΝΕΝ ζητάει επίσης την απόσυρση του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας , ενώ κάνει λόγο για τεράστιες ευθύνες της ηγεσίας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, η οποία «με την ακολουθούμενη τακτική της, συμβάλλει στην υλοποίηση της εφοπλιστόδουλης γραμμής και στρατηγικής της κυβέρνησης και του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου».

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Θ. Δρίτσας, στην ομιλία του στη Βουλή για το νέο φορολογικό νομοσχέδιο δήλωσε ότι πλέον «θα πληρώνουν οι ναυτικοί μεγαλύτερο ετήσιο φόρο από το φόρο που πληρώνουν τα πλοία στα οποία εργάζονται» αναφέροντας ως παράδειγμα ότι ένας καπετάνιος με ετήσιο εισόδημα 70.000 ευρώ θα πληρώνει ετήσιο φόρο 10.500 ευρώ, την ιδια στιγμή που ένα πλοίο ηλικίας τεσσάρων ετών, 30.000 κόρων, θα καταβάλει ετήσιο φόρο 7.731 ευρώ.
Enhanced by Zemanta

ΣΥΡΙΖΑ: Οι πιέσεις των εφοπλιστών έπιασαν τόπο


«Οι πιέσεις των εφοπλιστών προκειμένου να αποφύγουν μία έστω συμβολική συνεισφορά στα φορολογικά βάρη… φαίνεται ότι έπιασαν τόπο», τονίζει σε ανακοίνωσή του το τμήμα ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ, σχολιάζοντας την τροποποίηση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών, Χρήστου Σταϊκούρα.

«Αντίθετα, τα αιτήματα συλλογικών φορέων και κομμάτων για τη μείωση του φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης, που αποτελεί θέμα επιβίωσης για χιλιάδες οικογένειες, καθώς και η φοροελάφρυνση πολιτών που επιβαρύνονται φορολογικά ενώ βρίσκονται στα όρια της εξαθλίωσης, απορρίφθηκε από την κυβέρνηση και από τις δυνάμεις της ''ευθύνης'' γιατί… έθετε σε κίνδυνο την επόμενη δόση», υπογραμμίζει ο ΣΥΡΙΖΑ και προσθέτει ότι «η αξία των φορολογικών εσόδων των φτωχών λαϊκών στρωμάτων είναι μεγαλύτερη από αυτή των αναξιοπαθούντων… εφοπλιστών».

Enhanced by Zemanta

Εκτός εισφοράς και οι ναυτιλιακές εταιρείες


Απαλλάσσονται για τέσσερα χρόνια από την έκτακτη κλιμακωτή εισφορά επί του συνολικού ετήσιου ποσού εισαγόμενου συναλλάγματος οι εταιρείες που διαχειρίζονται ή εκμεταλλεύονται πλοία χωρητικότητας άνω των 500 κόρων υπό ελληνική ή ξένη σημαία και έχουν εγκατασταθεί στη χώρα μας, σύμφωνα με προσθήκη που κατέθεσε τη Δευτέρα στη Βουλή, ο υφυπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας (φωτό).

Από τη ρύθμιση εξαιρούνται, επίσης, οι ναυτιλιακές εταιρείες που διαχειρίζονται επιβατηγά πλοία της ακτοπλοΐας αλλά και εμπορικά πλοία που εκτελούν εσωτερικούς πλόες. Έτσι σύμφωνα με τη νέα προσθήκη, η προβλεπόμενη έκτακτη εισφορά θα επιβάλλεται στις εταιρείες παραναυτιλιακών δραστηριοτήτων (όπως ναύλωσης, ασφάλισης, μεσιτείας, αγοραπωλησιών).

Με άλλη τροπολογία που κατέθεσε ο υφυπουργός Οικονομικών, εξαίρεσε από το φόρο πολυτελείας τα σκάφη αναψυχής ιδιωτικής χρήσης.

Παράγοντες του υπουργείου Ναυτιλίας υποστηρίζουν ότι το θέμα των σκαφών αναψυχής πρέπει να εξεταστεί με προσοχή και κάτω από το πρίσμα της αντικατάστασης όλων των φόρων με έναν ενιαίο τρόπο φορολόγησης, όπως προκρίνει και μελέτη του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας.

Εκτακτη εισφορά σε ναυτιλιακές εταιρείες

Με στόχο να καταβληθούν από τις ναυτιλιακές εταιρίες συνολικά 140 εκατομμύρια ευρώ μέχρι το 2016, η κυβέρνηση με διάταξη στις κατεπείγουσες νομοθετικές ρυθμίσεις βάζει έκτακτη κλιμακωτή εισφορά στις εταιρίες.

Η έκτακτη εισφορά επιβάλλεται ετησίως επί του ποσού εισαγόμενου συναλλάγματος, για τέσσερα χρόνια στις ναυτιλιακές εταιρίες που είναι εγκατεστημένες στην χώρα μας με βάσει τις διατάξεις του νόμου 27/1975 και διαχειρίζονται πλοία με ελληνική η ξένη σημαία χωρητικότητας άνω των 500 κόρων.

Από την ρύθμιση αυτή που βρίσκεται στο άρθρο 45 και συζητείται σήμερα στην Βουλή, εξαιρούνται τα επιβατηγά εμπορικά πλοία και τα ακτοπλοϊκά που εκτελούν εσωτερικούς πλόες.

Ειδικότερα όπως προβλέπει το άρθρο, για την εισαγωγή μέχρι 200.000 δολαρίων ΗΠΑ ο φορολογικός συντελεστής θα είναι 10% και το σύνολο του φόρου θα είναι 20.000 δολάρια.

Ο φορολογικός συντελεστής για συναλλάγματα από 200.000 μέχρι 400.000 δολάρια ΗΠΑ θα είναι 8% και το σύνολο του φόρου για το ποσό των 400.000 δολαρίων το σύνολο της έκτακτης εισφοράς θα είναι 36.000 δολάρια. Τέλος, εάν τα ποσά είναι πάνω από 400.000 δολάρια τότε ο συντελεστής θα είναι 6%.

Ωστόσο ο φόρος στους εφοπλιστές θα καταβάλλεται σε τρείς δόσεις, τους μήνες Ιούνιο, Σεπτέμβριο και Δεκέμβριο, ενώ υπολογίζεται σε δολάρια Ηνωμένων Πολιτειών. Η υποβολή της δήλωσης σε ευρώ πρέπει να γίνει με βάση την επίσημη ισοτιμία των νομισμάτων αυτών κατά το χρόνο υποβολής της δήλωσης.

Σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου, σε περίπτωση που ο υπόχρεος παραλείψει να καταθέσει την δήλωση ή σε περίπτωση που η δήλωση είναι ανακριβής τότε θα του επιβάλλεται πρόσθετος φόρος και πρόστιμο.

Παρασκευή, 11 Ιανουαρίου 2013

O ΣΥΡΙΖΑ θέλει να διώξει την COSCO! …

Την ώρα που ο Τσίπρας ετοιμάζεται να συναντήσει τον Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, φροντίζοντας να μάλιστα να δώσει την κατάλληλη επικοινωνιακή ώθηση (σε μια προφανή προσπάθεια να αμβλύνει τις  αρνητικές εντυπώσεις που προκάλεσε το ταξίδι του στη Λατινική Αμερική, αλλά και τα ήξεις αφίξεις γύρω από τις αστυνομικές επιχειρήσεις και την ΑΣΟΕΕ), τα πρωτοπαλίκαρα του ΣΥΡΙΖΑ εξακολουθούν να εκφράζουν επικίνδυνες και αναχρονιστικές απόψεις.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής του κόμματος, Δημήτρης Βίτσας που έκανε λόγο για πλήρη κρατικοποίηση του ΟΤΕ και της ΔΕΗ και «επανάκτηση» του λιμανιού του Πειραιά!

Άραγε αυτά θα πει ο Αλέξης στον Σοιμπλε;…



parapolitika.gr
Enhanced by Zemanta

Πέμπτη, 10 Ιανουαρίου 2013

Λιμάνι κρουαζιέρας στον Πειραιά!

Την κατασκευή λιμανιού κρουαζιέρας στον Πειραιά, το μεγαλύτερο λιμάνι στην Μεσόγειο, όπως το έχει χαρακτηρίσει ο Αντώνης Σαμαράς, προανήγγειλε... ο Κωστής Χατζηδάκης, στο πλαίσιο της παρουσίασης των δράσεων του υπουργείου Ανάπτυξης για το 2013, εντός του ευρύτερου προγραμματισμού της κυβέρνησης.

Για το έργο θα έχει κεντρικό ρόλο το υπουργείο Τουρισμού, καθώς η Όλγα Κεφαλογιάννη δεν κουράζεται να επισημαίνει την αναγκαιότητα να δώσει η Ελλάδα έμφαση στον τομέα της κρουαζιέρας, στην προσπάθεια να βελτιωθεί το τουριστικό προϊόν το οποίο προσφέρει η χώρα, και να διαμορφωθούν οι προϋποθέσεις για σημαντική ανάκαμψη το τρέχον έτος, αλλά και αυτά που θα ακολουθήσουν.

Η κατασκευή του λιμένος κρουαζιέρας θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ, ενώ εκτός από τα υπουργεία Τουρισμού και Ανάπτυξης θα απαιτηθεί η συνεργασία των υπουργείων Ναυτιλίας και Περιβάλλοντος.

Τετάρτη, 9 Ιανουαρίου 2013

Συνάντηση Παπαρήγα με τους εκπροσώπους των επιχειρηματιών ναυτιλίας


Με το προεδρείο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, συναντήθηκε η γγ του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα, οι οποίοι την ενημέρωσαν «για την κατάσταση που κατά την γνώμη τους αντιμετωπίζουν οι πλοιοκτήτες στα δρομολόγια της περιοχής».

Σε δηλώσεις της μετά τη συνάντηση, η κ. Παπαρήγα ανέφερε πως από την πλευρά του το ΚΚΕ ξεκαθάρισε ότι ενδιαφέρεται «πριν απ' όλα για την επικοινωνία των νησιών, γιατί ξέρουμε πάρα πολύ καλά ότι η Ελλάδα -με τις ιδιομορφίες που έχει- πρέπει να εξασφαλίζει συνεχή επικοινωνία με τα νησιά όλο τον χρόνο» και ιδιαίτερα «για την κατάσταση των ναυτεργατών, εξαιτίας του γεγονότος ότι υπάρχει ένα σχέδιο νόμου που καταργεί εντελώς κάθε έννοια του καμποτάζ». Η γγ του ΚΚΕ προσέθεσε ότι «η επιχείρηση αυτή συνδέεται με ιδιωτικοποιήσεις λιμανιών και λιμενικών εγκαταστάσεων, καθώς και την ιδιωτικοποίηση της φύλαξης» γεγονός που σημαίνει «αύξηση της ανεργίας των ναυτεργατών και προβλήματα επικοινωνίας με τα νησιά».

«Ήδη και οι ίδιοι (οι ακτοπλόοι) αναγνωρίζουν ότι έχουν «κοπεί» πλοία και γραμμές και αυτήν τη στιγμή ο ανταγωνισμός με ξένες εταιρείες είναι μεγάλος» ανέφερε η κ Παπαρήγα και σημείωσε: «Εμείς προσθέσαμε ότι εξαιτίας του ενδιαφέροντος που υπάρχει στο Αιγαίο, στο Ιόνιο και νότια της Κρήτης για τους υδρογονάνθρακες, θα αυξηθεί το ενδιαφέρον μεγάλων μονοπωλιακών ομίλων να βάλουν πόδι και στην επικοινωνία των νησιών και από αυτή την άποψη, ανεξάρτητα από το πώς θα τελειώσει ο μεταξύ τους ανταγωνισμός, είναι σίγουρο ότι θα ποδοπατήσουν κυριολεκτικά τα δικαιώματα του ελληνικού λαού, των ναυτεργατών και την επικοινωνία με τα νησιά».

Τρίτη, 8 Ιανουαρίου 2013

ΟΛΠ: Αύξηση 27,5% στη διακίνηση των κοντέινερς


Αύξηση στη διακίνηση των κοντέινερς, κατά 27,5% το 2012 έναντι το 2011, καταγράφηκε στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, στον προβλήτα 1, του Νέου Ικονίου, παρά την οικονομική κρίση.

Συγκεκριμένα, διακινήθηκαν 625.914 ΤΕU's (Μονάδα μέτρησης εμπορευματοκιβωτίων-ένα TEU ισοδυναμεί με ένα τυποποιημένο εμπορευματοκιβώτιο μήκους 20 ποδών) το 2012, έναντι 490.904 το 2011, παρουσιάζοντας έτσι αύξηση 27,5%.

Αύξηση 12% υπήρξε επίσης και στην πληρότητα των χώρων, επί του Προβλήτα Ι.

Ήδη ο ΟΛΠ Α.Ε. μέσα και από νέα λειτουργικά και εργασιακά δεδομένα και διαπραγματεύσεις με διεθνείς μεταφορείς εκτιμά, ότι το 2013 θα αποτελέσει το έτος της πλήρους δραστηριοποίησης του στον χώρο των εμπορευματοκιβωτίων.

Η αύξηση κατά 27,5% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, σε μια εξαιρετικά δύσκολη χρονιά, λόγω της μείωσης των ελληνικών εισαγωγών και λόγω των προβλημάτων των διεθνών μεταφορέων παγκοσμίως, θεωρείται για τα συμφέροντα του ΟΛΠ Α.Ε. ως εξαιρετικά σημαντική, αφού ήδη τα αναμενόμενα οριστικά στοιχεία της κρουαζιέρας και της διακίνησης αυτοκινήτων φαίνεται, ότι κινήθηκαν το 2012 επίσης θετικά.

ΙΟΒΕ: Ισχυρό στήριγμα της ελληνικής οικονομίας η ναυτιλία


Η ηγετική θέση της ελληνόκτητης ναυτιλίας στην παγκόσμια αγορά, αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα της Ελλάδας και η συνεισφορά της στην ελληνική οικονομία μπορεί να οδηγήσει τη χώρα, στην έξοδο από την κρίση, επισημαίνει ειδική μελέτη του Ινστιτούτου Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.

Σύμφωνα με την έρευνα, τα δυνητικά οφέλη από την προσέλκυση ναυτιλιακών επενδύσεων από το εξωτερικό στη χώρα μας μπορεί είναι πολύ μεγάλα και ενδέχεται να γίνουν ορατά ακόμα και σε χρονικό ορίζοντα τριετίας, αλλά η πραγματοποίησή τους, όπως τονίζεται, εξαρτάται απο επτά κυρίους παράγοντες:

1.Σταθερό οικονομικό και πολιτικό υπόβαθρο.

2.Εθνικό Σχέδιο για τη ναυτιλία.

3.Αξιοποίηση και ανάπτυξη υποδομών.

4.Ενίσχυση ναυτιλιακής εκπαίδευσης.

5.Προσέλκυση ξένων ναυτιλιακών δραστηριοτήτων

6. Ενίσχυση των συναφών κλάδων με τη ναυτιλιακή δραστηριότητα

7.Ενίσχυση των υπόλοιπων κλάδων.

Υπογραμμίζεται επίσης, ότι η επανασύσταση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, αποτελεί μια πρώτη ισχυρή ένδειξη της πρόθεσης της κυβέρνησης να υποστηρίξει αποτελεσματικά την αναπτυξιακή πορεία του κλάδου στη χώρα αλλά και διεθνώς.

Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, που επικαλείται η έρευνα, η ελληνόκτητος ναυτιλία το 2009 συνεισέφερε άμεσα η έμμεσα στα φορολογικά έσοδα του κράτους 790 εκατ. ευρώ και 192 χιλιάδες θέσεις εργασίας.

Οι θαλάσσιες μεταφορές τον ίδιο χρόνο συνεισέφεραν άμεσα στη χώρα 8,4 δισ. ευρώ προστιθέμενη αξία (περίπου το 4% του συνόλου της οικονομίας).

Στην έρευνα τονίζεται ότι η ποντοπόρος ναυτιλία μπορεί να απολαμβάνει ευνοϊκό φορολογικό πλαίσιο σε σύγκριση με τους υπόλοιπους κλάδους της Ελληνικής οικονομίας, ωστόσο τονίζεται, ότι μια δυσμενή για τον κλάδο μεταβολή των φορολογικών ρυθμίσεων, δεν πρόκειται να συνεισφέρει στην προσέλκυση της διεθνούς ναυτιλίας - αντίθετα ενδέχεται να οδηγήσει σε μετανάστευση προς την αντίθετη κατεύθυνση, στην έξοδο δηλαδή σημαντικού μέρους του ελληνόκτητου στόλου στο εξωτερικό.

Η ναυτιλιακή πολιτική πρέπει να ανεξαρτητοποιηθεί από τον πολιτικό κύκλο εναλλαγών των κυβερνήσεων, με την υιοθέτηση ενός στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξης με ευρεία πολιτική και κοινωνική στήριξη, υποστηρίζει η έρευνα του ΙΟΒΕ ενώ ανάμεσα στα άλλα κρίνει απαραίτητη, την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά ως ενός κέντρου ναυτιλίας, όπου θα συγκεντρώνεται το σύνολο του ναυτιλιακού πλέγματος (Maritime Cluster) με σκοπό την μετατροπή του σε ανταγωνιστικό πόλο έλξης για την παγκόσμια ναυτιλία.

Σύμφωνα με στοιχεία του 2010 που επικαλείται το ΙΟΒΕ οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν πάνω από 4.065 φορτηγά πλοία, εκ των οποίων περίπου 3.760 εκτιμώνται ότι είναι ποντοπόρα, ενώ σε χωρητικότητα ο ελληνόκτητος στόλος ηγείται της παγκόσμιας ναυτικής αγοράς με 184 εκατ. τόνους τονάζ (dwt), ενώ σε κοντινή απόσταση βρίσκεται η Ιαπωνία.

Σημειώνεται επίσης ότι το 52% των εισηγμένων ναυτιλιακών στα δύο μεγαλύτερα (με βάση την κεφαλαιοποίηση) χρηματιστήρια στο κόσμο - NYSE και NASDAQ - έχουν Έλληνες ιδιοκτήτες. Ο ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε σημαντικά κατά τη χρονική περίοδο 1990 - 2008, ενώ ο ρυθμός αύξησης ανακόπηκε στη συνέχεια. Απότομη αύξηση σημειώθηκε το 2011 στις παραγγελίες πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου αερίου LNG από τους Έλληνες εφοπλιστές.

Δορυφόρος από τη ΝΑΣΑ θα παρακολουθεί τα ελληνικά πλοία για επιθέσεις από τυχόν πειρατές

Ο πρώτος ελληνικός δορυφόρος, κατασκευασμένος από Έλληνα θα εκτοξευτεί το καλοκαίρι του 2013 από... το ακρωτήριο Κανάβεραλ με «δωρεά» της NASA και θα έχει καθαρά επικοινωνιακό ρόλο, αναφέρει το Έθνος.

Εμπνευστής του φιλόδοξου προγράμματος ένας Ελληνας αστροφυσικός, καθηγητής Αεροδιαστημικής Μηχανικής στο Πανεπιστήμιο του Σαν Χοσέ στην Καλιφόρνια, ο Περικλής Παπαδόπουλος και «κατασκευαστές» του δέκα Έλληνες ερευνητές σε πανεπιστήμια και ιδρύματα σε όλο τον κόσμο.

Ο lambdasat πήρε το όνομά του από το γράμμα λάμδα που θυμίζει Ελλάδα, ήλιο, θάλασσα και κατασκευάζεται μέσα από μια ιδιότυπη διαδικτυακή συνεργασία των Ελλήνων επιστημόνων.

«Είναι συγκινητικό το πώς δουλεύει αυτή η ομάδα, που την ονομάζω Greek Minds at Work (ελληνικά μυαλά σε δράση), πόσο γρήγορα τρέχει το πρότζεκτ και πόσο μεγάλη ήταν η ανταπόκριση Ελλήνων και ομογενών για τη χρηματοδότηση», λέει από το Σαν Χοσέ ο κ. Παπαδόπουλος, ο οποίος εξηγεί πως η κατασκευή του δορυφόρου θα κοστίσει μόλις 100.000 δολάρια, ενώ το κόστος της εκτόξευσης θα αναλάβει η NASA, καθώς θα τον προσδέσει σε διαστημόπλοια που θα αναχωρήσουν για το διάστημα τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο - ανάλογα πότε θα είναι έτοιμος.

Ο δορυφόρος θα είναι μικρός και ο σκοπός του επικοινωνιακός, ενώ συζητήσεις γίνονται και με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου για την παροχή τεχνογνωσίας.

Είναι τόσος ο ενθουσιασμός Ελλήνων επιστημόνων από όλο τον κόσμο, που μια παρέα νέων ερευνητών κατασκεύασαν από την αρχή ένα ηλεκτρονικό σύστημα, το AIS, το οποίο στην αγορά κοστίζει πάνω από 500.000 δολάρια και οι δικοί μας το δημιούργησαν με ελάχιστο κόστος.

«Θέλω να ευχαριστήσω από καρδιάς Έλληνες επιχειρηματίες που μας βοηθούν οικονομικά. Το ποσό που χρειαζόμαστε είναι περίπου 100.000 δολάρια, έχουμε ήδη κάποιες προσφορές, περιμένουμε όμως και άλλες. Αποκλείσαμε μόνο όσους ήθελαν να δώσουν χρήματα και να διαφημιστούν στον δορυφόρο. Θέλουμε να διαφημίζει μόνο την Ελλάδα και όχι κάποιο πρόσωπο», σημειώνει ο κ. Παπαδόπουλος, που απευθύνεται κυρίως σε νέους επιστήμονες και ζητά τη γνώση τους. Για ευνόητους λόγους δεν θέλει να δώσει τα ονόματα των χορηγών, άλλωστε όπως αναφέρει, «ούτε και οι ίδιοι το θέλουν σε αυτήν τη φάση».

Ο σκοπός του δορυφόρου είναι καθαρά επικοινωνιακός. Θα πετάει πάνω από τη Γη και θα δίνει σε πραγματικό χρόνο το στίγμα όλων των ελληνικών εμπορικών καραβιών. Ήδη έχουν γίνει οι πρώτες επαφές σε κυβερνητικό επίπεδο, επειδή ωστόσο όλα είναι τόσο πρώιμα, δεν υπάρχει κάτι ανακοινώσιμο.

Σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο, αν όλα πάνε καλά και ο δορυφόρος εκτοξευτεί στην ώρα του, θα μπορεί να δίνει χρήσιμες πληροφορίες για την πορεία των ελληνικών καραβιών, τα οποία απειλούνται από την πειρατεία, ιδιαίτερα στις αφρικανικές ακτές.

Τελευταίο μάλιστα κρούσμα, στα ανοιχτά του Αμπιτζάν, στην Ακτή του Ελεφαντοστού, ήταν αυτό στις αρχές Οκτωβρίου, στο ελληνόκτητο δεξαμενόπλοιο «Ορφέας», το οποίο καταλήφθηκε από πειρατές, οι οποίοι αφού άδειασαν τις δεξαμενές από τους 32 τόνους βενζίνης που μετέφερε, το απελευθέρωσαν, χωρίς να πειράξουν το πλήρωμα.

«Δεν θα παίξουμε τον ρόλο του Λιμενικού, της αστυνομίας ή του στρατού, δεν μπορούμε να παρεμβαίνουμε και να σώζουμε καράβια και πληρώματα. Μια μικρή βοήθεια ωστόσο θα προσφέρουμε, με το να δίνουμε απευθείας το στίγμα του πλοίου και αν αυτό βρεθεί σε κίνδυνο να σπεύδουν τα σωστικά συνεργεία. Όχι πως αυτό δεν γίνεται τώρα, αλλά είμαστε υπερήφανοι που κάτι τέτοιο θα γίνεται στο άμεσο μέλλον από έναν ελληνικό δορυφόρο», ανέφερε ο κ. Παπαδόπουλος.

Το Διεθνές Ναυτιλιακό Γραφείο (ΙΜΒ) ενημέρωσε τα μέλη του ότι τους τελευταίους μήνες μετά το Αφρικανικό Κέρας, νέο θερμό σημείο της πειρατείας είναι πλέον οι ακτές της Δυτικής Αφρικής. Σύμφωνα με στοιχεία της Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, το 2011, 163 πλοία έπεσαν στα χέρια πειρατών, 470 ναυτικοί σε όλο τον κόσμο απήχθησαν και 15 δολοφονήθηκαν, ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2012 ο αριθμός των περιστατικών έφτασε στα 69. Πληροφορίες από τις αφρικανικές αρχές αναφέρουν ότι οι Σομαλοί πειρατές αποκομίζουν κάθε χρόνο από λύτρα πάνω από 150 εκατ. δολάρια.

Ο 50χρονος Περικλής Παπαδόπουλος κατάγεται από την Καλαμάτα και είναι απόφοιτος της Λεοντείου. Από τα 20 του βρίσκεται στην Αμερική, όπου εκτός από την ακαδημαϊκή του καριέρα είναι συνεργάτης της NASA στην πρόσφατη αποστολή του Curiosity στον Αρη.

Δούλεψε για περισσότερα από 10 χρόνια στο πρόγραμμα προσεδάφισης του Curiosity και ήταν υπεύθυνος για το θερμικό προστατευτικό σύστημα. Εχει επίσης συνεργαστεί σε πολλά προγράμματα και αποστολές για την εξερεύνηση του Διαστήματος και πλανητών του ηλιακού μας συστήματος, ως ειδικός στο αντικείμενο της υπερηχητικής επανένταξης.

Παρότι έχει διαγράψει -και συνεχίζει- μια λαμπρή καριέρα στην Καλιφόρνια, λατρεύει την Ελλάδα, την οποία και επισκέπτεται κάθε καλοκαίρι, με όνειρο ζωής να επιστρέψει, όταν συνταξιοδοτηθεί, στην αγαπημένη του Καλαμάτα.
Enhanced by Zemanta

Τρίτη, 1 Ιανουαρίου 2013

Tο Blue Star Paros έκανε ποδαρικό στο λιμάνι του Πειραιά

Το πρώτο πλοίο  της χρονιάς που έσπασε το ρόδι στο λιμάνι του Πειραιά είναι το Blue Star Paros έσκασε στην μπούκα του λιμανιού στις  23.59 και έδεσε στην προβλήτα με την αλλαγή του χρόνου.

Το πλοίο υποδέχτηκε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης και ο Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος αντιναύαρχος Δημήτρης Μπαντιάς.

Ο υπουργός ευχήθηκε στον καπετάνιο και στο πλήρωμα να είναι καλοτάξιδο το πλοίο και έστειλε ευχές σε όλους του ναυτικούς  που ταξιδεύουν στην επτά θάλασσες του κόσμου. Οι ταξιδιώτες  έζησαν μοναδικές στιγμές κάνοντας αλλαγή του χρόνου πάνω στο πλοίο με προορισμό τον Πειραιά.

Το 2013 είναι μία κρίσιμη χρονιά για την ελληνική ακτοπλοΐα και αυτό επισημάνθηκε σε πηγαδάκια πάνω στο πλοίο. Μεταξύ κυβέρνησης και ακτοπλόων βέβαια υπάρχει μία…ψυχρότητα.

Η δημόσια διαβούλευση  του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου που φέρει τον τίτλο «Ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις» ολοκληρώθηκε την περασμένη Παρασκευή   με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) όπου πρόεδρος είναι ο Μιχάλης Σακέλλης, διευθύνων σύμβουλος της Blue Star  να καταθέτει  δημόσια τις παρατηρήσεις και τις ενστάσεις του για μία σειρά διατάξεων του σχεδίου νόμου, οι οποίες πλήττουν τον ακτοπλοϊκό κλάδο.

Στελέχη του συνδέσμου επισημαίνουν ότι  ενώ η ακτοπλοΐα βρίσκεται σε αδιέξοδο «η κυβέρνηση δεν φαίνεται να κατανοεί τη δυσκολία της κατάστασης και το υπουργείο Ναυτιλίας με το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου δημιουργεί επιπλέον προβλήματα».

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...