Τρίτη, 26 Μαρτίου 2013

Προειδοποιητική απεργία των ναυτεργατών την προσεχή Τετάρτη

Tην προσεχή Τετάρτη τρεις Απριλίου οι ναυτεργάτες πραγματοποιούν 24ωρη προειδοποιητική απεργία σε όλες τις κατηγορίες πλοίων.

Αυτό αποφάσισε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ), όπως ανακοίνωσε η ΠΕΜΕΝ (Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού).

Ο λόγος για την απεργία είναι η κατάθεση στη Βουλή του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας, με το οποίο, σύμφωνα με την ΠΕΜΕΝ, προωθείται η κατάργηση των ΣΣΕ, η άρση του καμποτάζ στην επιβατηγό ναυτιλία και ανατρέπονται οι οργανικές συνθέσεις των πλοίων.

"Καταργείται το 10μηνο και 7μηνο δρομολόγησης συμβατικών και ταχύπλοων πλοίων, αποσαρθρώνεται το ακτοπλοϊκό δίκτυο, ξεπουλάνε το σύνολο των λιμενικών εγκαταστάσεων και υποδομών μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, ιδιωτικοποιούν την Δημόσια Ναυτική Εκπαίδευση", τονίζεται στην ανακοίνωση.

Παρασκευή, 22 Μαρτίου 2013

Μετ' εμποδίων οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες λόγω ανέμων

Συνεχίζονται τα προβλήματα στις θαλάσσιες συγκοινωνίες, λόγω ισχυρών ανέμων που πνέουν σε πολλές θαλάσσιες περιοχές και φθάνουν κατά τόπους τα 9 μποφόρ.

Από τον Πειραιά τα δρομολόγια για τον Αργοσαρωνικό εκτελούνται μόνο με συμβατικά πλοία. Κλειστή είναι η τοπική γραμμή για τη Σαλαμίνα.

Σε ισχύ παραμένει η απαγόρευση απόπλου για τις Κυκλάδες από το λιμάνι της Ραφήνας.

Από το μεσημέρι κανονικά εκτελούνται τα δρομολόγια από το λιμάνι του Λαυρίου.

Από το Βόλο δεν αναχωρούν τα πλοία προς Σποράδες, ενώ δεμένα είναι και στις γραμμές Πρίνου - Καβάλας, Κυλλήνης- Κεφαλλονιάς και Κυλλήνης - Ζακύνθου.

Οι γραμμές Ρίου - Αντιρρίου, Ηγουμενίτσας - Κέρκυρας και Ηγουμενίτσας - Λευκίμμης δεν έπηρεάζονται από τους ανέμους και τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια εκτελούνται κανονικά.

Πέμπτη, 14 Μαρτίου 2013

Οι Αμερικάνοι κατηγορούν Ελληνα επιχειρηματία ότι έσπασε το εμπάργκο κατά του Ιράν


Σάλος επικρατεί στις ΗΠΑ με την υπόθεση Ελληνα επιχειρηματία, προέδρου ναυτιλιακής εταιρείας, ο οποίος κατηγορείται από τις αμερικανικές αρχές ότι παραβίασε τις κυρώσεις κατά του Ιράν.

Ο λόγος για τον Δημήτρη Καμπή, πρόεδρο της ναυτιλιακής εταιρείας Impire Shipping, του οποίου τα περιουσιακά στοιχεία παγώνει το υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ και παράλληλα απαγορεύει στους Αμερικανούς να συνεργάζονται μαζί του.

Η εκπρόσωπος του Στέιτ Ντιπάρτμεντ, Βικτόρια Νούλαντ, αναφέρθηκε στην απόφαση του υπουργείου Οικονομικών να επιβληθούν κυρώσεις στον Έλληνα επιχειρηματία Δημήτρη Καμπή και στην εταιρία Impire Shipping για τη συγκάλυψη της ιρανικής προέλευσης αργού πετρελαίου, αποκρύπτοντας τον έλεγχο ενός σκάφους από την Εθνική Ιρανική Εταιρία Tanker (NITC), όπως επισήμανε.

Η υπόθεση με τον Έλληνα επιχειρηματία είχε έρθει στο προσκήνιο πριν λίγο καιρό, καθώς δυτικοί αξιωματούχοι που επιβλέπουν την εφαρμογή των κυρώσεων σε βάρος του Ιράν, είχαν υποστηρίξει ότι η Τεχεράνη βρήκε τον τρόπο να σπάει το εμπάργκο και να πουλάει πετρέλαιο στην Κίνα. Σύμφωνα με τους ίδιους αξιωματούχους, το Ιράν χρησιμοποιεί ξένους μεσάζοντες προκειμένου να ενοικιάσει πεπαλαιωμένα δεξαμενόπλοια για τη μεταφορά αργού πετρελαίου.

Όπως είχε υποστηριχθεί, στη συγκεκριμένη υπόθεση φερόταν να εμπλέκεται και ο Έλληνας επιχειρηματίας, Δημήτρης Καμπής, ο οποίος κατηγορείται σήμερα από τις αμερικανικές αρχές ότι αγόρασε πέρυσι οκτώ δεξαμενόπλοια τα οποία χρησιμοποιούνται για την παράνομη μεταφορά ιρανικού αργού πετρελαίου. Ο κ. Καμπής είχε προβεί σε δηλώσεις και πριν δυο εβδομάδες διαψεύδοντας τις κατηγορίες και τονίζοντας ότι δεν είχε στο παρελθόν ασχοληθεί με τη ναυτιλία και πως για τον ίδιο η αγορά δεξαμενόπλοιων αποτελεί "νέα επιχειρηματική δραστηριότητα".

Από την πλευρά του ο κ. Καμπής με δηλώσεις του από την Αθήνα σε αμερικανικά ΜΜΕ υποστηρίζει ότι «όλα αυτά είναι άσχημες φήμες που δημιουργούνται από τους ανταγωνιστές μας, γιατί προσπαθούν να κερδίσουν μερίδιο της αγοράς».

Από την πλευρά του το ελληνικό υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου ανακοίνωσε ότι θα διεξάγει τις απαραίτητες έρευνες και θα προβεί σε όποιες ενέργειες επιβάλουν οι αρμοδιότητές του

Αναλυτικά:

«Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου ανακοινώνει ότι στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, σε συνέχεια δημοσιοποίησης στοιχείων περί ενδεχόμενης παραβίασης των περιοριστικών μέτρων της ΕΕ κατά του Ιράν, από Έλληνα πολίτη και αλλοδαπή εταιρεία, που έχει λάβει άδεια εγκατάστασης γραφείου της στην Ελλάδα, διαβίβασε όλα τα σχετικά στοιχεία στην Αρχή Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες και τη Χρηματοδότηση της Τρομοκρατίας και Ελέγχου Περιουσιακής Κατάστασης.

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης έδωσε εντολή για την πραγματοποίηση άμεσου ελέγχου της αλλοδαπής εταιρείας, προκειμένου να εξεταστεί άρση της άδειας εγκατάστασής της.

Ταυτόχρονα, επισημαίνεται, ότι από τη σχετική προκαταρκτική έρευνα που διενεργήθηκε από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, δεν διαπιστώνεται εμπλοκή, στην υπόθεση αυτή, πλοίων ελληνικής σημαίας ή ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών».


Τρίτη, 12 Μαρτίου 2013

Άκαρπη η συνάντηση ακτοπλόων – ναυτεργατών


Απέβη άκαρπη και η δεύτερη συνάντηση των ακτοπλόων με τα μέλη της ΠΝΟ που πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι στα γραφεία της Ομοσπονδίας, για τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας των ναυτικών.

Οι εκπρόσωποι των ναυτεργατικών σωματείων, που τόνισαν ότι δεν διαπραγματεύονται καμία μείωση των αποδοχών, ζήτησαν την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας με αύξηση που θα καθοριστεί και από τις δύο πλευρές.

Για το θέμα των ειδικών επιδομάτων στα δρομολόγια των άγονων γραμμών, αλλά και των εξπρές δρομολογίων, οι εκπρόσωποι των ναυτικών συμφώνησαν να υπάρξει κοινή επιτροπή από τις δύο πλευρές, που θα εξετάσει τα συγκεκριμένα ζητήματα.

Υπενθυμίζεται ότι είχε ζητηθεί από τα μέλη του Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), να επανεξεταστεί το θέμα του ειδικού επιδόματος της άγονης γραμμής και των εξπρές δρομολογίων, καθώς και να μειωθούν 10% οι αποδοχές των ναυτικών σε όλες τις κατηγορίες πλοίων.

Ωστόσο οι ακτοπλόοι έδωσαν την δέσμευση τους ότι θέματα που έθεσε εκ νέου η ΠΝΟ, , θα συζητηθούν σε νέα συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.

Δευτέρα, 11 Μαρτίου 2013

Ναυτιλία: Αύριο για τις συμβάσεις, έως την Παρασκευή το πολυνομοσχέδιο


Απόσυρση του άρθρου για τα ακίνητα ζητάει το ΝΑΤ

Αύριο στις 12 πραγματοποιείται η δεύτερη συνάντηση για τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας των ναυτικών, στα γραφεία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, μεταξύ των εκπροσώπων των ακτοπλόων και των μελών της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ. Μέχρι την Παρασκευή κατατίθεται το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας, ενώ το ΝΑΤ ζητά την απόσυρση του άρθρου για τα ακίνητα του ταμείου.

Στην προηγούμενη συνάντηση, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), είχε ζητήσει μείωση των αποδοχών των ναυτικών σε όλες τις κατηγορίες πλοίων κατά 10% και  επανεξέταση του θέματος του ειδικού επιδόματος της άγονης γραμμής και των εξπρές δρομολογίων.

Οι εκπρόσωποι των 14 συνδικαλιστικών σωματείων των ναυτικών, είχαν ζητήσει αύξηση αποδοχών, αλλά και άμεση καταβολή των δεδουλευμένων αποδοχών, που χρωστούν ακόμα ορισμένες ακτοπλοϊκές εταιρείες.

Έως το τέλος της εβδομάδας, αναμένεται να κατατεθεί στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας «Ανασυγκρότηση και άλλες διατάξεις». Μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει καμία αλλαγή ή απόσυρση άρθρου στο πολυνομοσχέδιο, που βρίσκεται στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, όπου συντάσσεται η τελική έκθεση.

Τα κόμματα της συγκυβέρνησης έχουν συμφωνήσει για το πολυνομοσχέδιο, ωστόσο η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία ζητά την απόσυρσή του και έχει προειδοποιήσει για νέες κινητοποιήσεις, όταν αυτό κατατεθεί στη Βουλή.

Το ΝΑΤ ζητεί απόσυρση άρθρου για τα ακίνητα του ταμείου

Στον υπουργό Ναυτιλίας Κωστή Μουσουρούλη, απεστάλη η απόφαση του ΔΣ του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ), με την οποία ζητείται η απόσυρση του άρθρου 54 του πολυνομοσχεδίου. Το άρθρο 54 αναφέρει ότι η «κυριότητα των ακινήτων του ΝΑΤ, στα οποία στεγάζονται οι κεντρικές υπηρεσίες και τα παραρτήματα του Οίκου Ναύτη (σ.σ. ο φορέας υγειονομικής περίθαλψης των ναυτικών), καθώς και των ακινήτων των παιδικών εξοχών μετά του περιβάλλοντος οικοπεδικού χώρου στον Αγ. Ανδρέα Αττικής, εφ όσον ανήκουν στο Δημόσιο, ή σε άλλα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, μεταβιβάζονται στον Οίκο Ναύτη ατελώς και χωρίς άλλη επιβάρυνση υπέρ του Δημοσίου ή οποιουδήποτε τρίτου τόσο ως προς την πράξη μεταβίβασης όσο και ως προς τη μεταγραφή».

Όπως ανέφεραν πηγές από το ΝΑΤ, τα συγκεκριμένα ακίνητα, που χρησιμοποιούνται έως σήμερα από τον Οίκο Ναύτου, ανήκουν στο ταμείο των ναυτικών με συμβολαιογραφική πράξη. Για να ανατραπεί η υπάρχουσα, χρειάζεται ομόφωνη απόφαση από το ΔΣ του ταμείου και νέα συμβολαιογραφική πράξη.

Το ΝΑΤ έχει έσοδα από εισφορές ναυτικών και ενοίκια κτιρίων του, περίπου 180 εκατ. ευρώ ετησίως, ενώ επιδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό με επιπλέον ένα δισ. ευρώ, προκειμένου να μπορέσει να πληρώσει τις συντάξεις των ναυτικών και τους μισθούς των υπαλλήλων του. Πηγές από το ΝΑΤ αναφέρουν ότι οι συνταξιούχοι ναυτικοί είναι 77.000, τη στιγμή που εν ενεργεία ναυτικοί είναι λιγότεροι από 15.000.

Σημειώνεται ότι το ΔΣ του ΝΑΤ το 2012 είχε εκδώσει ψήφισμα με το οποίο ζητούσε να εξαιρεθούν τα ακίνητα του ΝΑΤ, από το άρθρο 3 του εφαρμοστικού νόμου 3986/2011, στο οποίο ρυθμίζονταν θέματα αξιοποίησης ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου.

Παρασκευή, 8 Μαρτίου 2013

Attica Group: Πώληση του Superfast VI έναντι 54 εκατ. ευρώ


Συμφωνία με την Genting Group για την πώληση του πλοίου Superfast VI, έναντι συνολικού τιμήματος 54 εκατ. ευρώ, καταβλητέου τοις μετρητοίς, υπέγραψε η Attica Group.

Η συναλλαγή αναμένεται να ολοκληρωθεί, στις αρχές Απριλίου 2013, με την παράδοση του πλοίου. Το Superfast VI θα αντικατασταθεί στη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Ancona από άλλο πλοίο του ομίλου.

Από τη συναλλαγή αυτή, η εκτιμώμενη ζημία για την Attica Group θα ανέλθει στα 6,3 εκατ. ευρώ περίπου και θα περιληφθεί στα αποτελέσματα του 2012. Μετά την εξόφληση του τραπεζικού δανεισμού, της προμήθειας πώλησης του πλοίου και λοιπών εξόδων συναλλαγής, το εναπομείναν ποσό εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 21 εκατ. ευρώ περίπου.

Enhanced by Zemanta

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...