Παρασκευή, 29 Νοεμβρίου 2013

Κόντρα στον καιρό η ΑΝΕΚ με βελτιωμένα τα μεγέθη

Μείωση ζημιών, αύξηση μεικτών κερδών και περιορισμός λειτουργικού κόστους


Βελτίωση στα λειτουργικά του αποτελέσματα και μείωση ζημιών πέτυχε ο όμιλος ΑΝΕΚ στο εννεάμηνο του 2013, παρά τη μείωση του κύκλου εργασιών.

Ειδικότερα, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε 144,5 εκατ. ευρώ, έναντι 160,9 εκατ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο, γεγονός που,  όπως επισημαίνει η ΑΝΕΚ, οφείλεται κυρίως στη διακοπή δραστηριοποίησης (από τον Οκτώβριο του 2012) στην ενδοκυκλαδική γραμμή και στη γραμμή του ανατολικού Αιγαίου. Αντίστοιχα, ο κύκλος εργασιών της μητρικής ανήλθε σε 125 εκατ. ευρώ έναντι 134,4 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2012.

Τρίτη, 26 Νοεμβρίου 2013

ΠΝΟ: Επιδιώκεται η εξαφάνιση του ναυτικού επαγγέλματος

Σε αγωνιστική ετοιμότητα καλεί η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία τους ναυτικούς με αφορμή το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας «Τουριστικά Πλοία και άλλες Διατάξεις», με το οποίο καταδεικνύεται, όπως αναφέρει σε ανακοίνωση της, ότι επιδιώκεται η ευθεία εξαφάνιση του ναυτικού επαγγέλματος.

Η ΠΝΟ αναμένεται να στείλει εξώδικο στους συναρμόδιος υπουργούς λέγοντας ότι τέτοιες προσπάθειες δεν θα περάσουν και ζητά από τους ναυτικούς να είναι σε συνεχή επιφυλακή «για να δώσουν, όπως εκείνοι γνωρίζουν, την δυναμική απάντηση τους σε τέτοιες επαίσχυντες σε βάρος τους μεθοδεύσεις».

ΟΛΠ: Στηρίζει τη ναυπηγοεπισκευή με τη συντήρηση και επισκευή των δεξαμενών του στο Πέραμα

Σε μια προσπάθεια να δώσει χείρα βοηθείας στον κλάδο της ναυπηγοεπισκευής, παρά τη συνεχιζόμενη κρίση και τα αρνητικά αποτελέσματα στον τομέα αυτόν, ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, (ΟΛΠ ΑΕ), αποφάσισε να επισκευάσει και να συντηρήσει και πάλι τις δεξαμενές του στο Πέραμα, στις οποίες κατά κανόνα δεξαμενίζονται πλοία της ακτοπλοΐας και της μεσογειακής ναυτιλίας.

Το Συμβούλιο Διεύθυνσης του ΟΛΠ ΑΕ, αποφάσισε την έγκριση του αποτελέσματος και την κατακύρωση των διαγωνισμών για την προμήθεια υλικών και για τη συντήρηση της μικρής πλωτής δεξαμενής, συνολικής δαπάνης 526.071 ευρώ, με ΦΠΑ.

Αντιδράσεις για τη δρομολόγηση «πλοίου ασφαλείας»

Ακτοπλόοι και ναυτικοί διαφωνούν με την επίμαχη διάταξη


Τις αντιδράσεις τόσο των ακτοπλόων όσο και των συνδικαλιστικών εκπροσώπων των ναυτικών προκαλεί το άρθρο 26 για τη δρομολόγηση «πλοίου ασφαλείας» στο σχέδιο νόμου με τίτλο «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις». Η δημόσια διαβούλευση για το νομοσχέδιο ολοκληρώθηκε την Παρασκευή το μεσημέρι.

Το σχέδιο νόμου παίρνει πλέον τον δρόμο για την Κεντρική Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή για επεξεργασία και στη συνέχεια για την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, προτού φτάσει στην Ολομέλεια για τελική συζήτηση και ψήφιση.

Πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας σημείωναν ότι δεν τίθεται θέμα απόσυρσης του συγκεκριμένου άρθρου καθώς με την εφαρμογή του διασφαλίζεται το δημόσιο συμφέρον και επιτυγχάνεται η απρόσκοπτη μεταφορά αγαθών και φαρμάκων σε 1,5 εκατομμύριο νησιώτες σε περίπτωση μακρόχρονης απεργιακής κινητοποίησης των ναυτικών. Και συμπλήρωναν πως το άρθρο αυτό σε καμία περίπτωση δεν έχει σκοπό να ακυρώσει το δικαίωμα της απεργίας των ναυτικών.

Τι αναφέρει το άρθρο
Υπενθυμίζεται ότι στο άρθρο αναφέρεται πως «θεσπίζεται υποχρέωση εξασφάλισης ελάχιστης επικοινωνίας των νήσων μέσω ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών όταν για οποιονδήποτε λόγο υφίσταται αδυναμία εκτέλεσης τακτικών δρομολογίων».

Σημειώνεται ακόμη ότι «το πρόγραμμα δρομολογίων ελάχιστης επικοινωνίας ασφαλείας τίθεται σε εφαρμογή, εν όλω ή εν μέρει, με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου με την οποία διαπιστώνεται η αδυναμία εκτέλεσης δρομολογίων και αιτιολογείται η προσφυγή στο μέτρο αυτό. Η ως άνω απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου δεν δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, κοινοποιείται στις αντίστοιχες ναυτιλιακές εταιρείες και στις συνδικαλιστικές οργανώσεις των εργαζομένων-ναυτικών και επιδίδεται στους πλοιάρχους των κατά περίπτωση πλοίων. Οι πλοιοκτήτριες εταιρείες και τα πληρώματα των υποδειχθέντων πλοίων υποχρεούνται να παρέχουν τις υπηρεσίες τους για την εκτέλεση των αντίστοιχων δρομολογίων. Η απόφαση αυτή δεν θεμελιώνει ουδεμία αξίωση αστικής φύσεως κατά του Δημοσίου».

Στο ίδιο άρθρο αναφέρεται επιπλέον ότι «ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου δύναται να αποφασίζει την εκτέλεση έκτακτου μεμονωμένου δρομολογίου πλοίου ασφαλείας εφόσον συντρέχουν λόγοι δημοσίου συμφέροντος, δημόσιας υγείας ή κίνδυνος για τη ζωή των πολιτών. Με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου καθορίζονται κυρώσεις και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου. Με όμοια απόφαση καθορίζονται οι προϋποθέσεις και ο τρόπος υλοποίησης της ελάχιστης επικοινωνίας της χώρας με άλλες χώρες με τις οποίες αυτή συνδέεται με τακτικά δρομολόγια».

Αντιδράσεις ακτοπλόων και ναυτικών
Σε σχόλιό του στην ιστοσελίδα της Δημόσιας Διαβούλευσης όπου είχε αναρτηθεί το νομοσχέδιο ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας ζητεί «την άμεση απόσυρση του εν λόγω άρθρου, με το οποίο μεθοδεύεται η επί της ουσίας επίταξη των υπηρεσιών των ιδιωτικών επιχειρήσεων της ελληνικής ακτοπλοΐας».

Στο σχόλιο τονίζεται ότι «το ΥΝΑ θέτει το σύνολο των εταιρειών επιβατηγών πλοίων στη διάθεσή του προκειμένου να εξυπηρετούν τις κάθε φορά αποφάσεις του, χωρίς προηγούμενη διαβούλευση, χωρίς ουσιαστική αιτιολογία και χωρίς να παρέχει τη δυνατότητα προσφυγής των εταιρειών στη Δικαιοσύνη!».

Στη συνέχεια οι ακτοπλόοι θέτουν μια σειρά ερωτήσεων, όπως ποιος και με ποια κριτήρια καθορίζει την «ελάχιστη επικοινωνία», γιατί η απόφαση ΥΝΑ δεν δημοσιεύεται στο ΦΕΚ, γιατί η απόφαση αυτή «δεν θεμελιώνει ουδεμία αξίωση αστικής φύσεως κατά του Δημοσίου» και αναρωτιούνται επίσης αν οι υποχρεώσεις αυτές θα επιβάλλονται στις ακτοπλοϊκές γραμμές αλλά και στις συνδέσεις με τρίτες χώρες και σε πλοία με άλλες ευρωπαϊκές σημαίες ή τούτο θα συμβαίνει μόνο στα πλοία με ελληνική σημαία.

Την αντίδρασή τους για τη δρομολόγηση του «πλοίου ασφαλείας» έχουν εκφράσει μέσω πρόσφατων ανακοινώσεών τους ναυτεργατικά σωματεία όπως η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού και η Πανελλήνια Ενωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού. Οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των ναυτικών αντιδρούν ωστόσο και για άλλα άρθρα του νομοσχεδίου. Για το θέμα αυτό θα συνεδριάσει η Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας την Τρίτη. Επίσης η ΠΕΜΕΝ, η Πανελλήνια Ενωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής Ε.Ν. και η Πανελλήνια Επαγγελματική Ενωση Μαγείρων Ε.Ν. καλούν τους ναυτικούς σε συζήτηση για το νομοσχέδιο την Τετάρτη 27 Νοεμβρίου στα γραφεία της Ενωσης Μηχανικών.

Η «προϊστορία» του άρθρου
Σημειώνεται ότι δεν είναι η πρώτη φορά που τίθεται το θέμα του «πλοίου ασφαλείας» και είχε συμπεριληφθεί και σε προηγούμενη διαβούλευση του συγκεκριμένου νομοσχεδίου τον Μάιο.

Παράλληλα το είχαν θέσει παλαιότερα με τροπολογίες τους οι βουλευτές κ. Μ. Κεφαλογιάννης (ΝΔ) και κ. Β. Κεγκέρογλου (ΠαΣοΚ), με τις οποίες το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών θα μπορούσε να ορίζει τέτοιο πλοίο σε περίπτωση απεργίας των ναυτεργατών για διάστημα μεγαλύτερο των 48 ωρών, αλλά τις είχε απορρίψει ο τότε υπουργός Ναυτιλίας κ. Κωστής Μουσουρούλης. Οπως είχε ειπωθεί τότε, η τροπολογία του κ. Κεφαλογιάννη είχε νομικά προβλήματα, ενώ του κ. Κεγκέρογλου έλυνε μεν το πρόβλημα αλλά με τα χαρακτηριστικά μιας μόνιμης κατάστασης.

Υπέρ της δρομολόγησης «πλοίου ασφαλείας» έχουν ταχθεί φορείς των νησιών όπως το Επιμελητήριο Κυκλάδων, ενώ ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου κ. Γιάννης Μαχαιρίδης είχε χαρακτηρίσει το ζήτημα  ζωτικής σημασίας για τις νησιωτικές κοινωνίες.

Δημοσιεύτηκε στο HeliosPlus στις 25 Νοεμβρίου 2013
tovima.gr

Ανοιγμα κινεζικών τραπεζών στον Πειραιά

Να ανοίξει η στρόφιγγα της κινεζικής χρηματοδότησης προς τους Ελληνες εφοπλιστές, οι οποίοι πραγματοποιούν φέτος τη μεγάλη επιστροφή στις γιάρδες της Απω Ανατολής για νέο tonnage, ζήτησε χθες ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης από τον Κινέζο υφυπουργό Μεταφορών, υπεύθυνο για θέματα ναυτιλίας, Weng Mengyon.

Οι Ελληνες εφοπλιστές, εξαιτίας της ελληνικής κρίσης αλλά και των διαδικασιών του κινεζικού χρηματοπιστωτικού συστήματος, δεν αντιμετωπίζονται με τους ίδιους όρους σε σχέση με άλλους Ευρωπαίους εφοπλιστές, ενώ, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της XRTC Γιώργο Ξηραδάκη, θα έπρεπε να τυγχάνουν καλύτερης αντιμετώπισης από άλλους ανταγωνιστές τους.

Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου 2013

Συνάντηση Βαρβιτσιώτη με τον υφυπουργό Μεταφορών της Κίνας για την COSCO

H COSCO ήταν το επίκεντρο της συνάντησης του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη με τον υφυπουργό Μεταφορών της Κίνας, αρμόδιο για θέματα ναυτιλιακών μεταφορών, Weng Mengyong. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο, στο περιθώριο των εργασιών της 28ης Συνόδου της Ολομέλειας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (Ι.Μ.Ο), όπου ο κ. Βαρβιτσιώτης εκπροσωπεί τη χώρα μας, ως επικεφαλής της ελληνικής αντιπροσωπείας.

Κατά τη διάρκειά της, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, δίνοντας έμφαση στη μακραίωνη πολιτισμική παρουσία και προσφορά που έχουν να επιδείξουν Ελλάδα και Κίνα, στάθηκε στην στρατηγική συνεργασία που έχουν αναπτύξει τα τελευταία χρόνια, μέσω της παρουσίας της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά.

Σάββατο, 23 Νοεμβρίου 2013

Cosco Logistics: Νοίκιασε αποθήκες στην Αλεξανδρούπολη

Θέση στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης πιάνει ο Όμιλος της Cosco μέσω της θυγατρικής εταιρείας Cosco Logistics, η οποία νοίκιασε αποθηκευτικούς χώρους στον λιμένα της ακριτικής πόλης.


Η Cosco Logistics, η οποία είναι ο μεγαλύτερος διανομέας στην κινεζική αγορά επεκτείνει πλέον την παρουσία της και στη χώρα μας ακολουθώντας την πορεία της Piraeus Container Terminal, θυγατρικής του κινεζικού ομίλου που δραστηριοποιείται στο λιμάνι του Πειραιά.

Τετάρτη, 20 Νοεμβρίου 2013

Οι άγονες γραμμές στο στόχαστρο του υπουργείου

Υπό στενή παρακολούθηση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου βρίσκονται οι πολυετείς συμβάσεις άγονων ακτοπλοϊκών γραμμών, προκειμένου να διαπιστωθεί κατά πόσο οι πλοιοκτήτριες εταιρείες που τις εξυπηρετούν τηρούν πλήρως όλες τις υποχρεώσεις που έχουν αναλάβει απέναντι στο δημόσιο.


Πρόσφατα ο υπουργός Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, με αφορμή προβλήματα που παρουσιάστηκαν σε γραμμές του βορείου Αιγαίου και με δεδομένες τις δημοσιονομικές συνθήκες, προανήγγειλε την πρόθεσή του να παρέμβει όσο επιτρέπει η νομοθεσία και να εξορθολογίσει το όλο σύστημα πολυετών συμβάσεων.

Κρουαζιερόπλοιο προσέκρουσε στο λιμάνι του Πειραιά.

Κρουαζιερόπλοιο προσέκρουσε στο λιμενοβραχίονα του Πειραιά κατά τη διαδικασία του κατάπλου του, με αποτέλεσμα να υποστεί ζημιές και μικρό ρήγμα.


Το κρουαζιερόπλοιο Magnifica με σημαία Παναμά έδεσε κανονικά και δεν αναφέρθηκε τραυματισμός.

Τρίτη, 19 Νοεμβρίου 2013

Σε καθεστώς προστασίας οι 56 ναυτικοί του «Πηνελόπη Α»

Σε καθεστώς προστασίας, μπήκαν οι 56 ναυτικοί του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου «Πηνελόπη Α», με την υπογραφή της σχετικής απόφασης από τον υπουργό Ναυτιλίας Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, λόγω της μη εκπλήρωσης των υποχρεώσεων της πλοιοκτήτριας εταιρείας, για καταβολή μισθών και τροφοδοσία.

Δευτέρα, 18 Νοεμβρίου 2013

Η κυβέρνηση θα ασκήσει έφεση στη δικαστική απόφαση για το ναυάγιο του Prestige

Η ισπανική κυβέρνηση πρόκειται να εφεσιβάλει την πρόσφατη απόφαση του δικαστηρίου στο οποίο εκδικαζόταν η υπόθεση του ναυαγίου, το 2002, του πετρελαιοφόρου δεξαμενόπλοιου Prestige, για να ζητήσει αποζημίωση για την χειρότερη περιβαλλοντική καταστροφή στην ιστορία της Ισπανίας, όπως διεμήνυσε ο υπουργός Δικαιοσύνης Αλμπέρτο Ρουίθ - Γκαγιαρδόν.


Δικαστήριο στην Λα Κορούνια αποφάνθηκε την περασμένη εβδομάδα ότι δεν είναι δυνατόν να αποδοθούν ποινικές ευθύνες για τη βύθιση του πλοίου, το οποίο προκάλεσε μια τεράστια πετρελαιοκηλίδα στα ανοικτά της βορειοδυτικής περιφέρειας της Γαλικίας και μόλυνε 2.000 χλμ. της ακτογραμμής.

Κυριακή, 17 Νοεμβρίου 2013

«Άμεση διερεύνηση και απόδοση πολιτικών ευθυνών για το σκάνδαλο στον Οίκο Ναύτου»


Επίκαιρη Ερώτηση του ΝΙΚΟΥ Ι. ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ Ανεξάρτητου Βουλευτή και Γ.Γ. του ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ Κόμματος Ελλάδος.
Προς τον Κύριο Πρωθυπουργό



ΘΕΜΑ: «Άμεση διερεύνηση και απόδοση πολιτικών ευθυνών για το σκάνδαλο

στον Οίκο Ναύτου »

Έκπληκτη η κοινή γνώμη πληροφορήθηκε το μεγάλο σκάνδαλο και την απάτη εις βάρος του Οίκου Ναύτου.

Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου 2013

Μινωικές Γραμμές: Καλύφθηκε πλήρως η αμκ - Αντλήθηκαν 50,534 εκατ. ευρώ

Την πλήρη κάλυψη της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου ανακοίνωσαν οι Μινωικές Γραμμές, με τα αντληθέντα κεφάλαια να ανέρχονται σε 50.534.775,00 ευρώ.


Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η εταιρεία, η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της με καταβολή μετρητών και δικαίωμα προτίμησης υπέρ των παλαιών μετόχων που αποφασίσθηκε από την Τακτική Γενική Συνέλευση της 21/06/2013 καλύφθηκε αρχικώς κατά ποσοστό 88,39% από υφιστάμενους μετόχους της Εταιρείας κατ’ ενάσκηση του δικαιώματός τους προτίμησης με την καταβολή συνολικού ποσού 44.669.360,25 ευρώ, που αντιστοιχεί σε 19.853.049 νέες κοινές ονομαστικές μετοχές, ενώ 2.606.851 νέες μετοχές παρέμειναν αδιάθετες.

Minoan Lines… πλωρη για Χανια!

Αίτηση για την ετήσια δρομολόγηση πλοίου στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά κατέθεσε η Minoan Lines σύμφωνα με δημοσιεύματα. Στην αίτηση δρομολόγησης αναφέρει ότι προτίθεται να δρομολογήσει το πλοίο «Ikarus Palace» στη γραμμή Πειραιά-Χανιά από την 1η Νοεμβρίου 2014. 

Το πλοίο θα κάνει απογευματινά δρομολόγια, με τον μέχρι τώρα σχεδιασμό.

Ναυτικοί απλήρωτοι για μήνες μένουν στο αγκυροβολημένο «Πηνελόπη» στο λιμάνι της Ραφήνας

Σε σπίτι τους έχουν μετατρέψει ναυτικοί το πλοίο «Πηνελόπη» της εταιρίας «Αγούδημος» που παραμένει στο λιμάνι της Ραφήνας. 


Αρκετοί από τους ναυτικούς που είναι απλήρωτοι για μήνες βρίσκονται σε επίσχεση εργασίας μένουν μέσα στο πλοίο επειδή δεν έχουν χρήματα να επιστρέψουν σπίτι τους.

Πέμπτη, 14 Νοεμβρίου 2013

Επαναφέρει το θέμα του «πλοίου ασφαλείας», ο Λευτέρης Αυγενάκης

Την θεσμοθέτηση του «πλοίου ασφαλείας» επαναφέρει με παρέμβασή του ο Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης, με παρέμβασή του προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, ενόψει του νομοσχεδίου που επεξεργάζεται το Υπουργείο Ναυτιλίας και που σε λίγο καιρό θα βρίσκεται στην Ολομέλεια της Βουλής

Τετάρτη, 13 Νοεμβρίου 2013

Τέλη κυκλοφορίας και στη θάλασσα

Ως κάτι αντίστοιχο με τα τέλη κυκλοφορίας στην ξηρά, παρουσίασε τη ρύθμιση για το τέλος στα σκάφη αναψυχής ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, ο οποίος αιτιολογώντας τη σχετική τροπολογία στη Βουλή μίλησε για τόνωση των εσόδων και αποκατάσταση της κοινωνικής δικαιοσύνης. 

Αθωώθηκε το πλήρωμα του πετρελαιοφόρου Prestige

Η ισπανική δικαιοσύνη απήλλαξε των κατηγοριών τα μέλη του πληρώματος του ελληνόκτητου πετρελαιοφόρου Prestige, το ναυάγιο του οποίου προκάλεσε, το 2002, τη μεγαλύτερη θαλάσσια οικολογική καταστροφή στην ιστορία της Ισπανίας.

Τρίτη, 12 Νοεμβρίου 2013

Συμφωνία Cosco-ΟΛΠ για επένδυση 230 εκατ. ευρώ

Οριστικοποιήθηκε και ανακοινώθηκε από το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, η συμφωνία μεταξύ ΟΛΠ ΑΕ και ΣΕΠ ΑΕ για νέες επενδύσεις ύψους 230 εκατ. ευρώ στο λιμάνι του Πειραιά. Σημειώνεται ότι την εποπτεία και τον συντονισμό της διαπραγμάτευσης των δύο πλευρών, μετά την παραίτηση του Στέλιου Σταυρίδη από το ΤΑΙΠΕΔ, είχε αναλάβει ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μ. Βαρβιτσιώτης.

Οι βασικοί όροι της συμφωνίας μεταξύ Cosco και ΟΛΠ

Στην κινεζική εταιρεία η ευθύνη για τυχόν αποζημιώσεις σε τρίτους - Πράσινο φως από τον Οργανισμό


Εγκρίθηκε την Δευτέρα από το διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ και οδεύει στο Ελεγκτικό Συνέδριο προς έγκριση το νέο σχέδιο συμφωνητικού μεταξύ ΟΛΠ και Cosco για την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης που ανοίγει το δρόμο για τη νέα επένδυση της κινεζικής εταιρείας στο Δυτικό Προβλήτα ΙΙΙ.

Δευτέρα, 11 Νοεμβρίου 2013

Πυρηνοκίνητος τιτάνας των παγωμένων ωκεανών

Η εφημερίδα «Μπαλτιέτς» δημοσίευσε χθες το μοντέλο του νέου ρωσικού παγοθραυστικού «Πρότζεκτ 22220», που είναι το μεγαλύτερο στον κόσμο και μάλιστα πυρηνοκίνητο. Βρίσκεται στα ναυπηγεία του Μπαλτίσκι στην Αγία Πετρούπολη, ανήκει στην εταιρεία Atomflot και η κατασκευή του άρχισε πριν από λίγες ημέρες. 

Σάββατο, 9 Νοεμβρίου 2013

Μ.Βαρβιτσιώτης: Θα στηρίξουμε τον τομέα της κρουαζιέρας


Την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης και του ιδίου να πάρει μέτρα για την ενίσχυση στον τομέα της κρουαζιέρας, επισήμανε ο υπουργός, σε μήνυμα του μέσω skype, στο συνέδριο «Ελληνικοί λιμένες κρουαζιέρας Καλές πρακτικές και διάδοση εμπειρίας», που διοργανώνουν από κοινού, στο Ηράκλειο Κρήτης, το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου με τον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου.

Ο κ. Μ Βαρβιτσιώτης- ο οποίος αναμενόταν να είναι ένας εκ των βασικών ομιλητών, αλλά το ταξίδι του αναβλήθηκε λόγω των πολιτικών εξελίξεων με την κατάθεση της πρότασης μομφής- υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση θα στηρίξει την αναβάθμιση των λιμανιών της κρουαζιέρας, τονίζοντας παράλληλα τον σημαντικό ρόλο που αυτά επιτελούν στον τομέα ενίσχυσης του τουρισμού.

Παρασκευή, 8 Νοεμβρίου 2013

Υπεγράφη η νέα, επιχειρησιακή σύμβαση εργασίας για τους εργαζόμενους στους οργανισμούς λιμένων

Νέα επιχειρησιακή σύμβαση εργασίας υπέγραψαν οι διοικήσεις και οι εργαζόμενοι στους οργανισμού λιμένων.

Ειδικότερα, όπως κατέστησε γνωστό το υπουργείο Ναυτιλίας, η νέα σύμβαση εργασίας αφορά 10 μη εισηγμένους οργανισμούς λιμένων, (Οργανισμός Λιμένα Ηρακλείου,Οργανισμός Λιμένα Πατρέων, Οργανισμός Λιμένα Ηγουμενίτσας, Οργανισμός Λιμένα Κερκύρας, Οργανισμός Λιμένα Βόλου, Οργανισμός Λιμένα Ελευσίνας, Οργανισμός Λιμένα Ραφήνας, Οργανισμός Λιμένα Λαυρίου, Οργανισμός Λιμένα Καβάλας, Οργανισμός Λιμένα Αλεξανδρούπολης).

Η νέα επιχειρησιακή σύμβαση εργασίας προβλέπει τα εξής:

• Κάθε οργανισμός λιμένος έχει υπογράψει ΕΣΣΕ για το διάστημα έως και τις 31/12/2014.

• Το μισθολογικό καθεστώς των εργαζομένων διέπεται από τις διατάξεις των νόμων 4024/2011 και 4093/2012.

• Σύμφωνα με τους παραπάνω νόμους, προβλέπεται η αναλογική εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου – βαθμολογίου του δημόσιου τομέα στα νομικά πρόσωπα που υπάγονται στους νόμους αυτούς, μέσα στα οποία περιλαμβάνονται οι ΟΛ.

• Η αναλογική εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου-βαθμολογίου τίθεται σε ισχύ από 1/1/2013.

«Τίποτα δεν θα μπορέσει να αλλάξει αν δεν υπάρχει συνεργασία και συνεννόηση από όλους τους φορείς» διαμήνυσε επί του θέματος, ο υπουργός Ναυτιλίας, Μ. Βαρβιτσιώτης.
www.bankingnews.gr

ΣΥΡΙΖΑ: Μείζον ζήτημα από την εμπλοκή συμβούλου του κ. Αρβανιτόπουλου στο κύκλωμα του Οίκου Ναύτου

«Μείζον πολιτικό ζήτημα για την κυβέρνηση εγείρει η εμπλοκή συμβούλου του Κ. Αρβανιτόπουλου σε κύκλωμα απάτης με θύμα τον Οίκο Ναύτου», αναφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ σε ανακοίνωσή του και κατηγορεί τον υπουργό Παιδείας για «στάση απόλυτης σιωπής», που τηρεί στο θέμα αυτό.

Ο ΣΥΡΙΖΑ τονίζει ότι ο υπουργός που δεν διστάζει να στείλει τον εισαγγελέα στα πανεπιστήμια σε ένα πρωτοφανές ρεσιτάλ αυταρχισμού, έχει αποσπασμένη στο γραφείο του υπάλληλο κατηγορούμενη για απάτη. Φαίνεται, προσθέτει ο ΣΥΡΙΖΑ, ότι η αίσθηση «νομιμότητας» του υπουργού και της κυβέρνησης που εκπροσωπεί, περιορίζεται στην υλοποίηση της ακραίας μνημονιακής πολιτικής των απολύσεων και της υποβάθμισης της δημόσιας παιδείας, αφήνοντας ανεξέλεγκτα να δρουν εγκληματικά κυκλώματα διαφθοράς κάτω από τη μύτη τους.

Απαντώντας στην ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ, το Γραφείο Τύπου του υπουργείου Παιδείας παραπέμπει στην επίσημη ανακοίνωση (http://www.minedu.gov.gr/grafeio-typoy-kai-dimosion-sxeseon-main/deltia-typoy-main/10330-01-11-13-dt-diakopi-apospas.html) που εκδόθηκε την Παρασκευή 1 Νοεμβρίου, στην οποία επισημαίνεται:

«Σχετικά με τη σύλληψη της υπαλλήλου του Οίκου του Ναύτου, σήμερα, 1η Νοεμβρίου, από την Ελληνική Αστυνομία, και η οποία ήταν αποσπασμένη στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, επισημαίνεται ότι διεκόπη άμεσα η απόσπασή της».

«Είναι προφανές πως για τον ΣΥΡΙΖΑ ισχύει το «μην αφήσεις ποτέ μια αλήθεια να σου χαλάσει μια όμορφη συκοφαντία"» σημειώνεται στην ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του υπουργείου Παιδείας.
Enhanced by Zemanta

Πέμπτη, 7 Νοεμβρίου 2013

Μ. Βαρβιτσιώτης: Επενδύσεις για τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη

«Ένα διεθνές λιμάνι, όπως ο Πειραιάς, πρέπει να συνδέεται με μια σύγχρονη και ανταγωνιστική επισκευαστική βάση, που μπορεί να είναι η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη (ΝΕΖ) του Περάματος. Και η μεγαλύτερη επένδυση που θα ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ θα είναι στην ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευής μέσα από την εγκατάσταση καινούργιων πλωτών δεξαμενών, την αναβάθμιση του Νέου Μόλου Δραπετσώναςκαι τους όρους περιοχής του Περάματος ώστε να δώσουμε δυνατότητα στη ναυπηγοεπισκευή να προχωρήσει σε μια νέα εποχή».

Αυτά επεσήμανε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης μιλώντας στο 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Συγκολλήσεων προσθέτοντας: «Είμαστε κραταιά δύναμη παγκοσμίως στη ναυτιλία και η ναυπηγική μας βιομηχανία συρρικνώνεται. Τα ναυπηγεία μας βρίσκονται σε οικονομική δυσπραγία, ενώ η Ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος έχει αποτελέσει ένα πεδίο αντιμαχόμενων συνδικαλιστικών συμφερόντων».

Όπως ανέφερε «ξεκινάμε σήμερα πάλι μία διαδικασία να αντιμετωπίσουμε χρόνιες παθογένειες της λειτουργίας της ναυπηγοεπισκευής, οι οποίες υπάρχουν σε εκκρεμότητα εδώ και 15 χρόνια, από το 1998-1999, όταν έγινε μία πρώτη προσπάθεια για την αντιμετώπιση των προβλημάτων λειτουργίας της ναυπηγοεπισκευής και έκτοτε όλες οι προσπάθειες κατέληξαν μέσα στα ίδια συμπεράσματα, τίποτα όμως από αυτά δεν έχουν υλοποιηθεί σε επίπεδο πρακτικής».

Ο κ. Βαρβιτσιώτης επεσήμανε ότι ο Πειραιάς σήμερα έχει αλλάξει εικόνα και «σήμερα μπορεί να φιλοξενήσει πλοία τα οποία δεν έχουν σχεδιαστεί ακόμη. Πλοία που μπορούν να έχουν 24.000 κοντέινερ πάνω τους, ενώ αυτή τη στιγμή κανένα ιταλικό λιμάνι δεν μπορεί να εκπληρώσει ίδιες προδιαγραφές. Εμείς προσπαθούμε μέσα από την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού να καταστήσουμε τον Πειραιά μητροπολιτικό λιμάνι της Μεσογείου για τα επόμενα 25 χρόνια».

Σημείωσε ακόμη πως «η εθνική στρατηγική μας πρέπει να ενισχύει όλες τις υγιείς προσπάθειες που οδηγούν σε ένα νέο, υγιές παραγωγικό πρότυπο. Και σε αυτό το παραγωγικό πρότυπο οι μεταλλικές κατασκευές στην χώρα μας μπορούν να έχουν αξιοσημείωτο ρόλο. Άλλωστε έχουν διεμβολίσει και τους τομείς των παραδοσιακών συμβατικών κατασκευών, και η συγκόλληση, όπως εσείς εδώ γνωρίζετε, καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο, αποτελεί κομβικό σημείο της ποιότητας των κατασκευών και του χρόνου ζωής τους, ειδικότερα μάλιστα για την ναυτιλία όπου οι παράγοντες που λαμβάνονται υπόψη για την ποιότητα και την ασφάλεια κατασκευής των πλοίων είναι πιο περίπλοκοι και με ιδιαίτερη βαρύτητα».

Και επεσήμανε πως «η εκπαίδευση ανθρώπινου δυναμικού στον τομέα των συγκολλήσεων, τόσο από τους εξειδικευμένους συγκολλητές αλλά και τους επιβλέποντες μηχανικούς ή βιομηχανικούς επιθεωρητές, η διατήρηση των δεξιοτήτων και η εναρμόνιση των εξειδικεύσεων με τις διαρκώς ανανεωμένες απαιτήσεις σε επίπεδο προδιαγραφών έργων αλλά και κανονιστικού πλαισίου, αποτελεί πρώτη προτεραιότητα για την διασφάλιση της ποιότητας των έργων αλλά και την μείωση της κλαδικής ανεργίας» συμπληρώνοντας ότι «κανένα πλοίο, καμία θαλάσσια κατασκευή δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να είναι επιτυχημένη αν δεν υπάρχει και η δική σας συμβολή στην κατασκευή».

Τετάρτη, 6 Νοεμβρίου 2013

Η λίστα διαθεσιμότητας των υπαλλήλων του υπουργείου Ναυτιλίας

Τον τελικό πίνακα υπαλλήλων που τίθενται σε διαθεσιμότητα παρέλαβε το ΑΣΕΠ από το Τριμελές Ειδικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου.

Ο τελικός πίνακας κατάταξης υπαλλήλων είναι κατά φθίνουσα σειρά βαθμολογίας, ανά κατηγορία, κλάδο ή και ειδικότητα προσωπικού, προκειμένου να αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΑΣΕΠ, σύμφωνα με τη σχετική απόφαση του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης.

Ο τελικός πίνακας κατάταξης, όπως εκδόθηκε από το Τριμελές Ειδικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο του ως άνω φορέα, αναρτάται και στην ιστοσελίδα του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης καθώς και στον οικείο πίνακα ανακοινώσεων του φορέα.

Ελεύθεροι τρεις από τους έξι κατηγορούμενους για τον Οίκο του Ναύτου

Ελεύθεροι με την επιβολή περιοριστικών όρων αφέθηκαν μετά τις απολογίες τους στον ανακριτή που είναι αρμόδιος για υποθέσεις διαφθοράς κρατικών υπαλλήλων, οι τρεις από τους έξι κατηγορουμένους για την επιχείρηση απάτης σε βάρος του Οίκου του Ναύτου.

Ανάμεσα στους τρεις είναι και γυναίκα υπάλληλος του ταμείου που φέρεται να έχει υπογράψει ύποπτο ένταλμα για πληρωμή χρημάτων του ταμείου. Στη συγκεκριμένη κατηγορουμένη επιβλήθηκαν οι περιοριστικοί όροι της απαγόρευσης εξόδου από τη χώρα και της υποχρέωσης εμφάνισης μία φορά το μήνα σε αστυνομικό τμήμα, καθώς και καταβολή χρηματικής εγγύησης ύψους 100.000 ευρώ.

Οι υπόλοιποι δύο κατηγορούμενοι είναι ο σύζυγος της εμφανιζόμενης ως βασικής κατηγορουμένης που υπηρετεί με απόσπαση από τον Οίκο του Ναύτου στο υπουργείο Παιδείας και ο σύντροφος της έτερης υπαλλήλου του ταμείου, οι οποίοι αφέθηκαν ελεύθεροι με την επιβολή απαγόρευσης εξόδου από την χώρα. Και οι τρεις κατηγορούμενοι αρνήθηκαν τις κατηγορίες που τους αποδίδονται.

Υπενθυμίζεται ότι οι έξι κατηγορούμενοι συνελήφθησαν έπειτα από κατηγορία κλινικάρχη ότι του πρότειναν μέσω πλαστών παραστατικών να εισπράξει ποσό περίπου ενός εκατομμυρίου ευρώ από το ταμείο και να μοιραστούν τα χρήματα.

Οι κατηγορίες που απαγγέλθηκαν για την υπόθεση αφορούν τα αδικήματα της εγκληματικής οργάνωσης, της απάτης και της πλαστογραφίας.

Τρίτη, 5 Νοεμβρίου 2013

ΟΛΠ: Αυξήθηκε η κίνηση επιβατών κρουαζιέρας τον Οκτώβριο

Άνοδο, παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε εκτός καλοκαιρινής περιόδου, σημείωσε η κίνηση επιβατών κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά, τον Οκτώβριο, παρουσιάζοντας αύξηση 20,21%, σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2012.

Σύμφωνα με τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ), το ίδιο διάστημα, οι επιβάτες homeporting αυξήθηκαν κατά 45,79%, ενώ οι επιβάτες transit κατά +15,98%.

Στο επίπεδο των συγκριτικών στοιχείων 10μήνου (Ιανουάριος- Οκτώβριος), η γενική αύξηση, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2012, ανήλθε σε +13,71% (17,07% transit και -3,62 homeporting).

«Οι προβλέψεις μας επιβεβαιώνονται», δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Γιώργος Ανωμερίτης, σημειώνοντας πως «το πιο σημαντικό όμως είναι ότι στο λιμάνι κρουαζιέρας του Πειραιά υπάρχει πλέον σημαντικότατη ποιοτική αναβάθμιση στις παρεχόμενες υπηρεσίες και την ασφάλεια, με διεθνείς πιστοποιήσεις-ποιότητα η οποία θα βελτιωθεί ακόμα περισσότερο το 2014, λόγω δύο νέων θέσεων ελλιμενισμού και της λειτουργίας του Γ' Διεθνούς Terminal Επιβατών στην Ακτή Αγίου Νικολάου».

Εξάλλου, ξεκίνησε η πρώτη φάση της κατασκευής της προβλήτας στη νότια πλευρά του επιβατικού λιμένα, για την εξυπηρέτηση των κρουαζιερόπλοιων, μετά την απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη που αναρτήθηκε σήμερα, Τρίτη, στη «Διαύγεια».

Όπως αναφέρεται στη σχετική ανάρτηση, ο υπουργός αποφασίζει «την εκτέλεση του έργου «Επέκταση επιβατικού λιμένα Πειραιά- νότια πλευρά- Α’ φάση», όπως περιγράφεται στην από 18-09-2013 Τεχνική Περιγραφή του Πολιτικού Μηχανικού, προϋπολογισμού 135.000.000 ευρώ, σύμφωνα με το άρθρο 46, παρ. 4.δ, του Ν. 4150/2013 (Α’ 102)». Η απόφαση αυτή, σημειώνεται, «επέχει θέση άδειας κατασκευής του έργου, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 46, παρ. 3 και 4, του Ν. 4150/2013 (Α’ 102)».

Επίσης, απαιτείται να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα ασφάλειας, και προστασίας του περιβάλλοντος, κατά τη διάρκεια εκτέλεσης των εργασιών και ζητείται από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά να ενημερώσει την αρμόδια υπηρεσία για την έναρξη και τη λήξη των εργασιών.

Σε αργία υπάλληλοι του Οίκου Ναύτου

Σε αυτοδίκαιη αργία τέθηκαν με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, οι υπάλληλοι που φέρονται να εμπλέκονται στην υπόθεση διαφθοράς στον Οίκο του Ναύτου, σε βάρος του Δημοσίου και επιπρόσθετα, απομακρύνθηκε άμεσα από το Διοικητικό Συμβούλιο του εν λόγω νομικού προσώπου η μία εξ’ αυτών, που συμμετείχε ως εκπρόσωπος των εργαζομένων.

Ακόμη, διατάχθηκε η διενέργεια επείγουσας Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης για την πλήρη διερεύνηση και διαλεύκανση της υπόθεσης, καθώς και την παραπομπή όλων των εμπλεκομένων που θα προκύψουν, στα αρμόδια πειθαρχικά όργανα και ζητήθηκε η ενεργοποίηση του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος για τον πλήρη και ενδελεχή λογιστικό έλεγχο όλων των οικονομικών στοιχείων του Οίκου του Ναύτου των τελευταίων ετών.

«Η ανοχή απέναντι σε φαινόμενα διαφθοράς και αδιαφάνειας θα είναι μηδενική», τονίζει σε σχετική δήλωσή του ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.

Αντίστροφη μέτρηση για την κατασκευή νέας προβλήτας στον Πειραιά

Για τα κρουαζιερόπλοια – Αύξηση 20,21% στην κίνηση των επιβατών κρουαζιέρας


Αντίστροφη μέτρηση για την πρώτη φάση της κατασκευής της προβλήτας στη νότια πλευράς του επιβατικού λιμένα του Πειραιά για την εξυπηρέτηση των κρουαζιερόπλοιων μετά την υπουργική απόφαση που αναρτήθηκε την Τρίτη στη «Διαύγεια» από τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη.

Όπως αναφέρεται σχετικά, ο υπουργός αποφασίζει «την εκτέλεση του έργου "Επέκταση επιβατικού λιμένα Πειραιά-νότια πλευρά-Α' φάση", όπως περιγράφεται στην από 18.9.2013 Τεχνική Περιγραφή του Πολιτικού Μηχανικού, προϋπολογισμού 135 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με το άρθρο 46, παρ. 4.δ, του Ν. 4150/2013 (Α' 102)».

Η απόφαση αυτή, σημειώνεται, «επέχει θέση άδειας κατασκευής του έργου, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 46, παρ. 3 και 4, του Ν. 4150/2013 (Α΄ 102)».

Επίσης ζητείται να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα ασφάλειας και προστασίας του περιβάλλοντος κατά τη διάρκεια εκτέλεσης των εργασιών και από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά να ενημερώσει την αρμόδια υπηρεσία για την έναρξη και τη λήξη των εργασιών.

Αύξηση 20,21% στην κίνηση επιβατών κρουαζιέρας τον Οκτώβριο

Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με ανακοίνωση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ), αύξηση 20,21% παρουσίασε η κίνηση επιβατών κρουαζιέρας τον Οκτώβριο 2013 σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2012 στο λιμάνι του Πειραιά.

Στην ανακοίνωση σημειώνεται ότι «στο γεγονός της σημαντικής αύξησης διακίνησης επιβατών κρουαζιέρας, σε μήνα μάλιστα εκτός των τυπικών καλοκαιρινών περιόδων, συνέτεινε η απρόσμενη αύξηση κατά 45,79% των επιβατών που επιβιβάσθηκαν στο λιμάνι του Πειραιά (home). Για το ίδιο διάστημα οι διερχόμενοι επιβάτες κρουαζιερόπλοιων (transit) αυξήθηκαν κατά 15,98%».

Επιπλέον στο επίπεδο των συγκριτικών στοιχείων 10μήνου 2013 (Ιανουάριος - Οκτώβριος) η γενική αύξηση σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2012 ανήλθε σε +13,71% (17,07% στο transit και -3,62 στο home).

Όπως δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ κ. Γιώργος Ανωμερίτης, «οι προβλέψεις μας επιβεβαιώνονται. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι στο λιμάνι κρουαζιέρας του Πειραιά υπάρχει πλέον σημαντικότατη ποιοτική αναβάθμιση στις παρεχόμενες υπηρεσίες και στην ασφάλεια με διεθνείς πιστοποιήσεις, ποιότητα η οποία θα βελτιωθεί ακόμα περισσότερο το 2014 λόγω δύο νέων θέσεων ελλιμενισμού και της λειτουργίας του Γ' Διεθνούς Terminal Επιβατών στην Ακτή Αγίου Νικολάου. Η βελτίωση που επήλθε στο 10μηνο 2013 (+20,21%) σε σχέση με τα αποτελέσματα του 9μήνου 2013 (+12,48) δείχνει μία σταθερή και αύξουσα τάση ακόμα και κατά τη φθινοπωρινή περίοδο, στοιχείο το οποίο υπογραμμίζει τη θετική πορεία, σύμφωνα με τις προβλέψεις μας, του τομέα κρουαζιέρας στην Ελλάδα».

Το Βήμα

Πρωτιά ποιότητας της ελληνικής σημαίας στις ΗΠΑ


Στην «κλειστή λέσχη» που περιλαμβάνει τα πιο ποιοτικά πλοία του κόσμου διατηρεί την πρωτοκαθεδρία η ελληνική σημαία, η οποία εξακολουθεί να αποτελεί πόλο έλξης για τους παραδοσιακούς Ελληνες πλοιοκτήτες.


Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής (USCG), η οποία κυκλοφόρησε πρόσφατα, στα ελάχιστα πλοία παγκοσμίως που καταφέρουν να διακρίνονται για τα πιο υψηλά στάνταρ ασφαλείας ναυσιπλοΐας (safety) και πλοίου (security) η συντριπτική πλειοψηφία αυτών φέρουν την ελληνική σημαία.

Τα εν λόγω πλοία περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα «Qualship 21» ή όπως είναι η πλήρης ονομασία του «Quality Shipping for the 21st Century Program» της Αμερικανικής Ακτοφυλακής, της πιο αυστηρής ακτοφυλακής στον κόσμο. Τα κριτήρια για την ένταξη στο πρόγραμμα είναι πολύ αυστηρά και μόνο ένα μικρό ποσοστό του συνόλου των υπό ξένη σημαία πλοίων που έπιασαν αμερικανικά λιμάνια κέρδισαν το χαρακτηρισμό «Qualship 21».

Ειδικότερα για το 2012 περιελήφθησαν στο «Qualship 21» μόνο 480 πλοία, εκ των οποίων τα 102 ήταν υπό ελληνική σημαία, δηλαδή το 21,5% των πλοίων. Η επιτυχία για την ελληνική σημαία γίνεται ακόμη πιο εντυπωσιακή εάν υπολογιστεί ότι ο υπό ελληνική σημαία στόλος εκπροσωπεί με βάση τον αριθμό των πλοίων μόλις το 1,57% του παγκοσμίου. Στη δεύτερη θέση της σχετικής κατάταξης περιλαμβάνονται πλοία υπό σημαία Marshal Islands (95) και στην τρίτη θέση πλοία υπό σημαία Λιβερίας (85).

Το πρόγραμμα «Qualship 21», που άρχισε το 2001, καθιερώνει ένα σύστημα αξιολόγησης ποιότητας και παροχής κινήτρων για πλοία υπό ξένη σημαία που καταπλέουν σε λιμένες των ΗΠΑ, που περιλαμβάνει το σχετικό πιστοποιητικό, μειωμένες επιθεωρήσεις κ.λπ.

Στην ετήσια έκθεση της USCG περιλαμβάνονται ακόμη τα ετήσια αποτελέσματα των ελέγχων στα λιμάνια των ΗΠΑ. Οπως εκτιμά η USCG, η απόδοση των ξένων πλοίων στα θέματα ασφαλείας ήταν μεικτή. Από τη μία πλευρά υπήρξε μια άνοδος στον αριθμό των κρατήσεων, παρά το γεγονός ότι οι έρευνες ήταν λιγότερες κατά 6% το 2012.

Ως αποτέλεσμα αυτής της σχέσης ο συνολικός ετήσιος δείκτης κρατήσεων αυξήθηκε, σύμφωνα με τον αρχηγό της Αμερικανικής Ακτοφυλακής Joseph A. Servidio.

Οταν το αποτέλεσμα αυτό συνδυαστεί με μία μείωση κατά 3% του αριθμού των πλοίων που «έπιασαν» στα αμερικανικά λιμάνια, τότε η εικόνα είναι ανησυχητική, πρόσθεσε ο Αμερικανός αξιωματούχος.

Νέα πλοία στη σημαία
Στο μεταξύ δύο ακόμη πλοία έφερε στην ελληνική σημαία τον τελευταίο μήνα ο Ομιλος Αγγελικούση, σύμφωνα με τις σχετικές εγκριτικές πράξεις που υπέγραψαν οι συναρμόδιοι υπουργοί. Ειδικότερα την ελληνική σημαία θα υψώσει το νεότευκτο φορτηγό πλοίο «Anangel Elegance» της θυγατρικής Anangel Maritime, το οποίο χτίζεται στα ναυπηγεία «Shanghai Waigaoqiao» της Κίνας, 106.727 κόρων ολικής χωρητικότητας. Την ελληνική σημαία θα υψώσει και το πλοίο μεταφοράς υγραερίου «Woodside Goode» της άλλης θυγατρικής του ομίλου, της Maran Gas.

Την ελληνική σημαία θα υψώσουν άμεσα τέσσερα πλοία ισάριθμων ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών.

Πρόκειται για:

το νεότευκτο δεξαμενόπλοιο «Delta Star» της Delta Tankers,
το υπό ναυπήγηση δεξαμενόπλοιο «Happy Lady» της εταιρείας Adriatic Vantures,
το φορτηγό πλοίο «Ionic» της εταιρείας Nereus Shipping», το οποίο έφερε πριν σημαία Παναμά και
το φορτηγό πλοίο «Thessaloniki» της εταιρείας Chronos Shipping, το οποίο επίσης έφερε πριν σημαία Παναμά.

Τα στοιχεία

Το 2012 οι αφίξεις πλοίων και οι έλεγχοι μειώθηκαν, ενώ οι κρατήσεις πλοίων αυξήθηκαν. Το 2012, συνολικά 9.011 διαφορετικά πλοία, από 87 διαφορετικές σημαίες, «έδεσαν» 72.309 φορές σε αμερικανικά λιμάνια. Η Αμερικανική Ακτοφυλακή διενέργησε 9.469 ελέγχους σε ό,τι αφορά τη SOLAS και 8.627 ελέγχους σε ό,τι αφορά τον ISPS στα πλοία αυτά.

Ο συνολικός αριθμός των πλοίων που κρατήθηκαν το 2012, γιατί εμφάνισαν ελλείψεις σε θέματα που σχετίζονται με την προστασία του περιβάλλοντος και την ασφάλεια ναυσιπλοΐας (safety), αυξήθηκε ελαφρά από 97 σε 105. Επίσης ο συνολικός αριθμός των πλοίων που κρατήθηκαν για ελλείψεις που παρουσίασαν σε θέματα ασφαλείας (security) μειώθηκε από 18 το 2011 σε οκτώ το 2012.

ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΥ - naftemporiki.gr

ΠΝΟ: Η μείωση οργανικών συνθέσεων αυξάνει την ανεργία

Για τις μειωμένες οργανικές συνθέσεις στα πλοία διαμαρτύρεται η ΠΝΟ και ενημερώνει για την πρόσφατη συνάντησή της με την πολιτική ηγεσία για το θέμα αυτό. Παράλληλα, συμμετέχει στην αυριανή απεργία της 6ης Νοεμβρίου. Όπως σημειώνει η ΠΝΟ: «Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας κατά την έκτακτη συνεδρίασή της την 1 Νοεμβρίου 2013 αφού προέβη στην εξέταση όλων των δεδομένων και επιπτώσεων από την εφαρμογή του άρθρου 29 του Ν.
4150/2013 περί μειωμένων συνθέσεων στα πλοία της ακτοπλοΐας, ζήτησε την άμεση συνάντηση της με τον κ. Υπουργό Υ.Ν.Α. η οποία συνάντηση και πραγματοποιήθηκε, αυθημερόν, λόγω κωλύματος του κ. Υπουργού, με την ανώτατη ηγεσία των Υπηρεσιακών Παραγόντων υπό την προεδρεία του κ. Υπαρχηγού Λ.Σ. .

Η Ομοσπονδία με συγκεκριμένα ουσιαστικά και νομικά επιχειρήματα ανέπτυξε και απέδειξε ότι η συγκεκριμένη διάταξη και άδικη είναι και αντικοινωνική είναι και επικίνδυνη και κυρίως ανεφάρμοστη από ουσιαστική αλλά και νομική άποψη, αφού από την στεγνή και κατά γράμμα εφαρμογή της οδηγούνται στην πυρά και στην απόλυση δεκάδες Έλληνες ναυτικοί και ευθέως παραβιάζονται άλλες ισχύουσες διατάξεις, αυξημένης μάλιστα ισχύος, περί ωρών εργασίας, περί σωστικών μέσων κ.ο.κ.

Το ΥΝΑ δια των άνω εκπροσώπων του αφού άκουσε με την δέουσα προσοχή τις θέσεις, την επιχειρηματολογία και τις προτάσεις της ΠΝΟ περί αναστολής της εφαρμογής της συγκεκριμένης διάταξης, επιφυλάχθηκε να τις μεταφέρει στην Πολιτική Ηγεσία του ΥΝΑ με τις δικές τους εισηγήσεις.

Κατόπιν αυτών η Διοίκηση της Ομοσπονδίας τέλει εν αναμονή των εξελίξεων και καλεί τους ναυτεργάτες να βρίσκονται σε συνεχή αγωνιστική ετοιμότητα».

Δευτέρα, 4 Νοεμβρίου 2013

Emanuele Grimaldi: Η… αεροπορία νίκησε στη μάχη της Αδριατικής

Τα μερίδια επιβατών στην ακτοπλοϊκή αγορά της Αδριατικής συρρικνώθηκαν σημαντικά λόγω της ανάπτυξης ενός πυκνού δικτύου αεροπορικών μεταφορών χαμηλού κόστους από αεροδρόμια της Β. Ιταλίας προς την Κρήτη, τα Δωδεκάνησα κλπ σύμφωνα με τον επικεφαλής του Ομίλου Grimaldi.

O Emanuele Grimaldi τόνισε ότι «μόνο 10 ολοκαίνουρια πλοία θα μπορέσουν να αντέξουν στην Αδριατική και στον ανταγωνισμό καλύπτοντας τις ανάγκες της αγοράς. Κάποιοι άνθρωποι δεν αντιλαμβάνονται ότι οι τουρίστες μπορούν να ταξιδέψουν αεροπορικώς, με φθηνό εισιτήριο, κατευθείαν στο νησί της επιλογής τους. Έμαθα ότι ταξιδεύουν αεροπορικώς από την Ιταλία για τα ελληνικά νησιά τουρίστες από πόλεις όπως το Ρίμινι, το Ριτσιόνε και άλλες μικρότερες, για τις οποίες δεν ήξερα καν ότι έχουν αεροδρόμιο. Αυτούς τους πελάτες δεν πρόκειται να τους ξαναπάρουμε πίσω για να ταξιδέψουν ακτοπλοϊκώς μέσω της Αδριατικής».σημείωσε ότι «Πρέπει να αντιληφθούμε όλοι τι έγινε και να επαναπροσδιορίσουμε τη θέση μας ώστε να δούμε ποια είναι η πραγματική ζήτηση».

Σημειώνεται ότι με τα ίδια χρήματα (κοντά στα 70 ευρώ) για ένα εισιτήριο καταστρώματος από την Αγκώνα προς την Πάτρα μπορεί κάποιος, εφόσον αγοράσει εγκαίρως θέση, να ταξιδέψει αεροπορικά από Μπολώνια, Ρίμινι, κτλ προς Χανιά Ηράκλειο κλπ ακόμα και να επιστρέψει μέσω πτήσεων κυρίως της Ryanair…



Πηγή:www.reporter.gr

ΑΝΕΚ: Στήνει γραμμή άμυνας στη Σούδα με το «Olympic Champion»

Europa Palace, SZMI, IMO 9220342, a ferry owne...
Europa Palace, SZMI, IMO 9220342, a ferry owned by the Minoan Lines (Photo credit: Wikipedia)

Να αποκρούσει την επίθεση της Minoan Lines, θυγατρικής του ομίλου Grimaldi, επιχειρεί η ΑΝΕΚ.


 Η Minoan ετοιμάζεται να καταθέσει αίτηση στις αρμόδιες υπηρεσίες εντός των επόμενων ημερών για ετήσια δρομολόγηση πλοίου ή πλοίων στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά που είναι το άντρο της χανιώτικης εταιρίας. Έτσι η πρώτη εταιρία λαϊκής βάσης που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα μετά το ναυάγιο του «Ηρακλείου» «ξύπνησε» από τις μπαλωθιές του ναπολιτάνου μεγιστάνα κι αναμένεται να υποδεχθεί τον Εμ. Γκριμάλντι δρομολογώντας στα Χανιά δύο από τα πλέον σύγχρονα πλοία του στόλου της, τα επιβατηγά - οχηματαγωγά «Ελυρος» και «Olympic Champion». Το δεύτερο πλοίο θα αντικαταστήσει το «Λατώ», ένα πλοίο μεγάλης ηλικίας, το οποίο αποσύρεται για την ετήσια ακινησία του.


«Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί σε όλη την Ευρώπη μπορείς να δρομολογήσεις πλοίο σε όποια γραμμή θέλεις και στα Χανιά θα πρέπει να πάρεις την έγκριση του εκάστοτε υπουργού Ναυτιλίας», δήλωσε σύμφωνα με το Πρώτο Θέμα μιλώντας σε δημοσιογράφους στο πλαίσιο ετήσιου συνεδρίου που διοργάνωσε ο Όμιλος στη Νάπολι ο κ. Γκριμάλντι και συμπλήρωσε: «Είναι περίεργο το γεγονός ότι πρέπει να πάρεις άδεια από τον υπουργό Ναυτιλίας. Λες και κάποιοι του λένε τι να κάνει. Δεν ξέρω για ποιον λόγο δεν εγκρίνουν το αίτημά μας. Έχουμε προσφύγει, μάλιστα, στην Ε.Ε.».

Προηγούμενο αίτημα των Ιταλών της Minoan έγινε μόλις μία φορά δεκτό και μάλιστα επτά μήνες μετά την κατάθεσή του. Ωστόσο ο όμιλος Γκριμάλντι είχε ήδη ναυλώσει το πλοίο στο εξωτερικό και έτσι το δρομολόγιο δεν έγινε ποτέ. Το αίτημα που κατατέθηκε την περασμένη άνοιξη ήταν για την ετήσια δρομολόγηση του επιβατηγού - οχηματαγωγού πλοίου «Ικαρος Παλάς» στη γραμμή Πειραιάς - Χανιά από 1η Ιουλίου 2013 ωστόσο δεν έγινε δεκτό.

Πάντως πίσω από την κόντρα μεταξύ των δύο εταιρειών κρύβεται η αντιπαλότητα για τον έλεγχο της γραμμής Πάτρα - Ανκόνα, όπου δραστηριοποιούνται η κοινοπραξία της ΑΝΕΚ με τον όμιλο Attica από τη μία πλευρά και ο όμιλος Γκριμάλντι μέσω της Minoan Lines από την άλλη.

Η μάχη της Αδριατικής

Στη γραμμή αυτή η κοινοπραξία, ΑΝΕΚ και Superfast, έχει συνολικά τέσσερα πλοία (δύο ΑΝΕΚ και δύο Supefast) με χωρητικότητα 110 φορτηγά το κάθε πλοίο. Παρά μάλιστα τ μεγάλη διαφορά χωρητικότητας της Minoan η κοινοπραξία αντέχει έχοντας κλειδώσει σημαντικά μερίδια αγοράς στη γραμμή της Ανκόνας. Αυτό εξοργίζει τον μεγιστάναν Ναπιλιτάνο που ετοιμάζει αντεπίθεση.

Σημειώνεται ότι για να αντιμετωπίσουν τα αυξημένα κόστη (καύσιμα κτλ) και τη μείωση της ζήτησης στη γραμμή, οι δύο εταιρείες (ΑΝΕΚ και Superfast) προχώρησαν στη σύσταση κοινοπραξίας, ενώ μείωσαν τα πλοία τους στα τρία, με συνολική χωρητικότητα 330 φορτηγά (από 440 φορτηγά) κατατώντας όμως την πρωτιά. Έτσι, σύμφωνα με τα στοιχεία του προηγούμενου επταμήνου (Ιανουάριος-Ιούλιος), στη γραμμή της Ανκόνα διακινήθηκαν συνολικά 336.169 επιβάτες έναντι 342.385 πέρυσι, σημειώθηκε δηλαδή μία μικρή μείωση, με την κοινοπραξία ΑΝΕΚ-Superfast να διακινεί 185.900 επιβάτες περίπου και τη Minoan περί τις 150.250 επιβάτες. Επίσης, στην ίδια γραμμή μεταφέρθηκαν το επτάμηνο 78.300 Ι.Χ. αυτοκίνητα, περίπου 500 λιγότερα σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα πέρυσι. Η κοινοπραξία μετέφερε 44.000 Ι.Χ. και τα υπόλοιπα η Minoan Lines. Στα φορτηγά, όμως, η εικόνα είναι αντίθετη, καθώς η θυγατρική του ιταλικού ομίλου, η Minoan Lines, μετέφερε την πλειονότητα των φορτηγών: 38.900 σε σύνολο 71.100, κατακτώντας μερίδιο αγοράς 54,71%. Στη συνολική μεταφορά φορτηγών στη γραμμή της Ανκόνα σημειώθηκε μία μικρή μείωση κατά 4.500 φορτηγά σε σύγκριση με το αντίστοιχο επτάμηνο του 2012.

Η αντεπίθεση της Minoan
Σημειώνεται ότι την ίδια περίοδο, όμως, η Minoan Lines αύξησε τη χωρητικότητα καθώς δρομολόγησε στη γραμμή τρία πλοία μεγαλύτερης χωρητικότητας, τα οποία τα ναύλωσε από άλλη θυγατρική του ομίλου. Τα δύο πλοία της Minoan (Cruise Europa και Cruise Olympia) έχουν χωρητικότητα τουλάχιστον 170 φορτηγών το κάθε ένα, σημειώνουν τα ίδια στελέχη, ενώ το τρίτο πλοίο το Europa Link φθάνει τα 270 φορτηγά. Συνεπώς με τα τρία πλοία μαζί η χωρητικότητα φθάνει τα 610 φορτηγά, δηλαδή τριπλάσια από την αρχική χωρητικότητα της Minoan Lines. Ειδικότερα, τα Cruise Europa και Olympia με μήκος 225 μέτρα μπορούν το κάθε ένα να μεταφέρουν 2.850 επιβάτες και έχουν  χωρητικότητα στο γκαράζ 3.050 γραμμικά μέτρα. Αντιθέτως τα Olympia Palace και Europa Palace μπορούν το κάθε ένα να μεταφέρει 1.922 επιβάτες και έχει χωρητικότητα στο γκαράζ 1.932 γραμμικά μέτρα.
Επίσης στην Αδριατική ο όμιλος Grimaldi ανοίγει νέα γραμμή από τη Ραβένα για Ηγουμενίτσα και Πάτρα, με ένα πλοίο αρχικά, όπως αναφέρουν στελέχη του. Η γραμμή θα αρχίσει τη λειτουργία της τις προσεχείς εβδομάδες, προσθέτοντας χωρητικότητα στις γραμμές της Αδριατικής. Πάντως λίγες ημέρες πριν ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Grimaldi Emanuele Grimaldi δήλωνε ότι η Αδριατική δεν αντέχει πάνω από δέκα πλοία….


Πηγή:www.reporter.gr
Enhanced by Zemanta

Παρασκευή, 1 Νοεμβρίου 2013

Αντίθετη η ΠΝΟ στη μείωση του αριθμού των πληρωμάτων στα πλοία

Άδικη, αντικοινωνική και επικίνδυνη χαρακτηρίζει διάταξη του νόμου 4150 του 2013 του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας («ανασυγκρότηση και άλλες διατάξεις») περί μειωμένων συνθέσεων στα πλοία της ακτοπλοΐας, η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ), στελέχη της οποίας συναντήθηκαν με υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου, υπό την προεδρία του υπαρχηγού του Λιμενικού Σώματος, Κώστα Κουνουγέρη.

Στελέχη της ομοσπονδίας, ανέφεραν ότι «με τη συγκεκριμένη διάταξη θα οδηγηθούν στην πυρά και στην απόλυση δεκάδες ελληνες ναυτικοί» και ότι «ευθέως παραβιάζονται άλλες ισχύουσες διατάξεις, αυξημένης μάλιστα ισχύος, περί ωρών εργασίας και περί σωστικών μέσων».

Οι υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου δεσμεύθηκαν να μεταφέρουν τα αιτήματα της ομοσπονδίας στην πολιτική ηγεσία με τις δικές τους εισηγήσεις.

Η ΠΝΟ με σημερινή ανακοίνωσή της καλεί τους ναυτεργάτες να βρίσκονται σε συνεχή αγωνιστική ετοιμότητα, ενώ σημειώνεται ότι έχει προαναγγείλει 24ωρη απεργία για την Τετάρτη 6 Νοεμβρίου, συμμετέχοντας στη γενική απεργία της ΓΣΕΕ. Την ημέρα εκείνη τα πλοία όλων των κατηγοριών θα είναι δεμένα στα λιμάνια.

Για πογκρόμ απολύσεων σε όλα τα πλοία της ακτοπλοΐας με αφορμή την εφαρμογή του συγκεκριμένου νόμου, κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) και επιρρίπτει ευθύνες για την κατάσταση και στην πλειοψηφία της ΠΝΟ, η οποία, όπως τονίζει, «ενώ γνώριζε από καιρό την ημερομηνία των μαζικών απολύσεων στα ακτοπλοϊκά πλοία δεν συνεδρίασε έγκαιρα για να ενημερώσει, να προετοιμάσει και να οργανώσει την αντίδραση όλων των ναυτεργατών».

Σε ανακοίνωσή της η ΠΕΝΕΝ αναφέρει ότι «η δραστική μείωση των οργανικών συνθέσεων, τόσο στα πλοία της ακτοπλοΐας όσο και σε αυτά των διεθνών γραμμών, θα εντατικοποιήσει την εργασία, θα εντείνει την υπερκόπωση των εναπομεινάντων ναυτεργατών και θα θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια, με κίνδυνο να προκληθούν ναυτεργατικά ατυχήματα».

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...