Τρίτη, 28 Ιανουαρίου 2014

Ενδιαφέρον της Samsung για επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά

- Στην Αθήνα έρχεται ο Βοο-Keun Yoon (CEO) - Ενδεχόμενη συνάντηση με Σαμαρά - Επαφές και με στελέχη της Cosco


Ενδιαφέρον για επενδύσεις στην ελληνική αγορά και ιδιαίτερα στο λιμάνι του Πειραιά εκφράζει ο τεχνολογικός κολοσσός Samsung. 

Ενδεικτικό του ενδιαφέροντος είναι το γεγονός, ότι την Πέμπτη 29 Ιανουαρίου 2014, θα βρεθεί στην Ελλάδα ένας εκ των τριών CEOs της Samsung, ο Βοο-Keun Yoon.

Παρασκευή, 24 Ιανουαρίου 2014

Συνάντηση των βουλευτών της ΔΗΜΑΡ, με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου


Οι βουλευτές της ΔΗΜΑΡ, Γ. Πανούσης και Μ. Ρεπούση θα συναντηθούν αύριο Σάββατο στις 12:30 μμ. με τον Υπουργό Ναυτιλίας και  Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη προκειμένου να δοθούν διευκρινήσεις και εξηγήσεις για τα τραγικά γεγονότα στο Φαρμακονήσι.

Πέμπτη, 23 Ιανουαρίου 2014

Ξενοδόχοι Λακωνίας: ΑΓΩΝΙΑ ΓΙΑ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΗΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Το Μάιο του 2011, δεκαπέντε χρόνια μετά τη διακοπείσα ακτοπλοϊκή σύνδεσης της Μονεμβάσιας με το λιμάνι του Πειραιά, τα Κύθηρα, τα Αντικύθηρα και την Κρήτη, το Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο “Βιτζέντος Κορνάρος” της εταιρία “Λ.Α.Ν.Ε.”, θυγατρική της ΑΝΕΚ συμφερόντων Βαρδινογιάννη, μπήκε στη γραμμή, μετά από απόφαση του Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας.


Πρωτεργάτης για την ακτοπλοϊκή επανασύνδεση της Μονεμβάσιας με τον Πειραιά και την Κρήτη ήταν ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδοχείων Λακωνίας, κ. Δημήτρης Πολλάλης.

Τετάρτη, 22 Ιανουαρίου 2014

«Πανευρωπαϊκή πρωτοτυπία ο τρόπος πώλησης του ΟΛΠ»

Οσο πλησιάζουμε στην τελική ευθεία τόσο θα κλιμακώνεται η αντιπαράθεση. Μπορεί το «μπαλάκι» για τη μέθοδο πώλησης των ΟΛΠ και ΟΛΘ να έχει «πέσει» στη Βουλή, ωστόσο τα «αντιμαχόμενα στρατόπεδα» κλιμακώνουν τη ρητορική τους.


Ετσι, στην τελευταία συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης διατύπωσε, με κατηγορηματικό τρόπο, ότι η πώληση του λιμένα Πειραιά θα επιτευχθεί με τη μέθοδο πώλησης πλειοψηφίας των μετοχών.

«Η υποκατάσταση του κρατικού μονοπωλίου από ιδιωτικό δεν αποτελεί ευρωπαϊκά αποδεκτή λύση», απάντησε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Γιώργος Ανωμερίτης, σε ημερίδα που διεξήγαγε ο ΟΛΠ, με θέμα «το θεσμικό πλαίσιο των Ευρωπαϊκών Λιμένων, ζητήματα λιμενικής πολιτικής και ενωσιακού δικαίου», διατρανώνοντας την αντίθεσή του.

Αν και η τοποθέτηση του κ. Ανωμερίτη ήταν η αναμενόμενη, έκπληξη προκάλεσε η παρέμβαση-απορία του Δημήτρη Θεολογίτη, στελέχους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. «Ο τρόπος που προωθείται η πώληση του ΟΛΠ δεν έχει ξαναγίνει στην Ε.Ε., είναι πρωτιά στην Ευρώπη», ανέφερε ο κ. Θεολογίτης, εκφράζοντας σωρεία ερωτημάτων, αν και ξεκαθάρισε ότι η μέθοδος που θα προτιμηθεί αποτελεί «ελληνική υπόθεση». Το εν λόγω στέλεχος δεν είναι κάποιο τυχαίο, αφού διατελεί επικεφαλής του τμήματος Λιμενικής Πολιτικής και Ασφάλειας της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών της Ε.Ε.

Το ΤΑΙΠΕΔ και το υπουργείο Ναυτιλίας προωθούν τη μέθοδο πώλησης πλειοψηφίας των μετοχών, με το υπουργείο Ναυτιλίας να διαδραματίζει ρόλο επόπτη της σύμβασης. Στο σημείο αυτό δημιουργούνται εύλογα ερωτήματα, όπως:

* Είναι δυνατόν να πωληθεί ή «παραχωρηθεί» αιγιαλός;

* Αν, π.χ., πλειοδοτήσει η Cosco, τι θα απογίνει η ακτοπλοΐα ή η κρουαζιέρα (η Cosco δεν διαχειρίζεται επιβάτες, αλλά εμπορεύματα); Θα αυξηθούν τα τιμολόγια;

* Μπορεί το υπουργείο Ναυτιλίας να ελέγξει τη σύμβαση πώλησης; Γιατί δεν έχει δημιουργηθεί και στελεχωθεί η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων;

* Σε όλα τα προηγμένα λιμάνια, το Δημόσιο διατηρεί ποσοστό. Για παράδειγμα, το λιμάνι του Ρότερνταμ ανήκει στο ολλανδικό κράτος και στο δήμο, όπως κάτι αντίστοιχο συμβαίνει στο Αμβούργο. Στην Ελλάδα προωθείται η πώληση μετοχών σε ιδιώτη, με το Δημόσιο (στην καλύτερη περίπτωση) να διατηρεί ένα μικρό ποσοστό για δικαίωμα βέτο.

Επαφές στην Ε.Ε.

Παράλληλα με την πώληση του ΟΛΠ, διεξάγεται η προσπάθεια επικύρωσης του φιλικού διακανονισμού μεταξύ ΟΛΠ-Cosco για την επέκταση των Κινέζων στον προβλήτα ΙΙΙ. Γι' αυτό το λόγο, όπως και για την παρουσίαση των προτεραιοτήτων της ελληνικής προεδρίας, μετέβη στις Βρυξέλλες ο υπουργός Ναυτιλίας.

Ο Ελληνας υπουργός συναντήθηκε με τον Ευρωπαίο επίτροπο για τις Οικονομικές και Νομισματικές Υποθέσεις, Χοακίν Αλμούνια. Ο κ. Βαρβιτσιώτης επεσήμανε στον επίτροπο ότι πρέπει να εγκριθεί το θέμα του φιλικού διακανονισμού, ώστε να οδηγηθεί σε διαιτησία, στέλνοντας παράλληλα μήνυμα επενδύσεων στην Ελλάδα.

Από την πλευρά του, ο Χ. Αλμούνια ανέφερε ότι περιμένει απάντηση από την Επιτροπή Εσωτερικής Αγοράς για τη νομιμότητα του συμφωνητικού και τη διερεύνηση τυχόν κρατικών ενισχύσεων.

Ο φιλικός διακανονισμός προβλέπει επενδύσεις της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά ύψους 230 εκατ. ευρώ, με αντάλλαγμα την αναστολή του εγγυημένου ανταλλάγματος, που καταβάλλει κάθε χρόνο η κινεζική εταιρεία.

Φ. ΦΩΤΕΙΝΟΣ/ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

Αποτελεσματική η συνεργασία της INTERAMERICAN με την HELLENIC SEAWAYS για παροχή άμεσης βοήθειας

Απολογισμός χρήσης προγράμματος «Ασφαλώς Μαζί» για τους ταξιδιώτες


1.432 ταξιδιώτες αξιοποίησαν τις παροχές βοήθειας στο πλαίσιο του προγράμματος  Άμεσης Ιατρικής Βοήθειας «Ασφαλώς Πάμε Μαζί» της HELLENIC SEAWAYS, που η εταιρεία παρέχει με τη συνεργασία της INTERAMERICAN στους πελάτες της, κατά το στο διάστημα 15 Ιουνίου - 31 Δεκεμβρίου 2013.

Συγκεκριμένα κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2013, σημειώθηκε σημαντική χρήση του προγράμματος  αφού δόθηκαν 401 ιατρικές συμβουλές κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, 673 ιατρικές συμβουλές εντός της επταήμερης περιόδου κάλυψης, 56 υγειονομικές μεταφορές  με ασθενοφόρο, 4 επείγουσες αερομεταφορές με ελικόπτερο, 4 περιστατικά κάλυψης εξόδων νοσηλείας στο εξωτερικό, 19 περιστατικά επαναπατρισμού και 489 τηλεφωνικές πληροφορίες για το πρόγραμμα.

Τρίτη, 21 Ιανουαρίου 2014

Τον ΟΛΠ επισκέπτεται την Τετάρτη ο Χάνες Σβόμποντα

Τη διοίκηση του ΟΛΠ ΑΕ και τους εκπροσώπους των εργαζομένων στα λιμάνια θα επισκεφθεί ο Χάνες Σβόμποντα, επικεφαλής της Ομάδας της Προοδευτικής Συμμαχίας Σοσιαλιστών και Δημοκρατών στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.


Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, ο κ. Σβόμποντα θα συναντηθεί την Τετάρτη 22 Ιανουαρίου το πρωί με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠ ΑΕ, Γιώργο Ανωμερίτη και επιτελικά στελέχη του ΟΛΠ ΑΕ, ενώ στις 11:15 θα συναντηθεί χωριστά με τους εκπροσώπους των εργαζομένων στα λιμάνια (ΟΜΥΛΕ).

Τρίτη, 14 Ιανουαρίου 2014

ΠΝΟ κατά ΑΝΕΚ για καταστρατήγηση συλλογικών συμβάσεων εργασίας

Για μεθοδευμένη καταστρατήγηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας (ΣΣΕ) με την επιβολή ατομικών όρων και δημιουργία κλίματος αναστάτωσης και φοβίας στα πληρώματα που χρησιμοποιεί κατηγορεί η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) την Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Κρήτης (ΑΝΕΚ ΑΕ).


Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η ΠΝΟ αναφέρει ότι σε έκτακτη συνεδρίαση τέθηκε υπόψη των μελών της διοίκησης το σχέδιο σύμβασης ναυτολόγησης της ΑΝΕΚ «το οποίο και έχει αρχίσει να χρησιμοποιεί στα πληρώματα των πλοίων της και στην οποία σύμβαση, κατά τη ρητή σε αυτήν, και μάλιστα στην επικεφαλίδα της, αναφορά επισημαίνεται ότι συντάσσεται και τελεί υπό τη Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας (MLC) 2006, θέλοντας προφανώς με αυτή την υπογράμμιση να προσδοθεί στο σχέδιο της σύμβασής αυτής αυξημένη ισχύ και νομιμότητα».

Δευτέρα, 13 Ιανουαρίου 2014

Μ.Βαρβιτσιώτης: Η ναυτιλία μακριά από την υπερφορολόγηση

Ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας κ. Νίκος Αναστασιάδης δέχεται τον υπουργό Συγκοινωνιών και Έργων κ. Τάσο Μιτσόπουλο και τους ομολόγους του από την Ελλάδα και τη Μάλτα κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και κ. Τζόε Μίτζι.

Συνάντηση με τον πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας στη Λευκωσία


«Οι θέσεις εργασίας γύρω από την ευρωπαϊκή ναυτιλία ή διαφορετικά τη "Γαλάζια Οικονομία" αριθμούν 5,5 εκατομμύρια. Η ναυτιλία, λοιπόν, μπορεί να απαντήσει στο κύριο ζητούμενο σήμερα, που είναι η αύξηση της απασχόλησης στους ευρωπαίους πολίτες. Κι αυτό είναι το μήνυμα που στέλνουμε και οι τρεις χώρες από κοινού. Να διαφυλάξουμε δηλαδή την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας κρατώντας τη μακριά από την υπερφορολόγηση και τις αντι-αναπτυξιακές πολιτικές».

Σάββατο, 11 Ιανουαρίου 2014

Σχέδιο έκτακτης ανάγκης για νησιά χωρίς δρομολόγια επεξεργάζεται το υπ. Αιγαίου

«Για να μη σταματά η ακτοπλοϊκή σύνδεση προβλέπουμε να υπάρχει, όχι μόνο πλοίο ασφαλείας, αλλά ένα πλοίο που να μας βοηθά σε περίπτωση που κάποιο άλλο εγκαταλείψει τη γραμμή, είτε καταρρεύσει κάποια εταιρεία»


Μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα προκηρυχθεί διαγωνισμός για την διασφάλιση της επάρκειας σε νερό των νησιών του Αιγαίου

Πέμπτη, 9 Ιανουαρίου 2014

Ευοίωνες προοπτικές του 2014 για τη διεθνή ναυτιλιακή αγορά

Βελτιωμένες είναι οι προοπτικές για τη ναυτιλία το 2014, σύμφωνα με τη ναυτιλιακή οργάνωση Bimco, με τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου να κρατά τα σκήπτρα μίας αναπτυξιακής ρότας. Βέβαια, η υπερπροσφορά χωρητικότητας και στους τρεις βασικούς κλάδους της ναυτιλίας (ξηρό φορτίο, δεξαμενόπλοια, εμπορευματοκιβώτια) παραμένει σοβαρό βαρίδι.


Στην ετήσια έκδοσή της «Reflections 2014» η Bimco αναφέρεται αρχικά στην πορεία της παγκόσμιας οικονομίας και εκτιμά ότι παρά τις αξιοσημείωτες δημοσιονομικές πολιτικές που ασκούνται στις κυριότερες οικονομίες του κόσμου με στόχο την τόνωση της ανάπτυξης, δεν υπάρχει ακόμη πλήρης άνθηση μιας βιώσιμης οικονομικής ανάκαμψης.

Τρίτη, 7 Ιανουαρίου 2014

Ελεύθερος ο έλληνας ναυτικός που είχε απαχθεί από πειρατές ανοιχτά της Γουϊνέας

Ελεύθερος αφέθηκε ο 65χρονος έλληνας α' μηχανικός του ελληνόκτητου δεξαμενόπλοιου ALTHEA, σημαίας Νήσων Μάρσαλ, που είχε απαχθεί στις 17 Δεκεμβρίου, μαζί με τον ουκρανό πλοίαρχο, από δεκαμελή ομάδα πειρατών, 35 ναυτικά μίλια νότια της Γουϊνέας.

Σάββατο, 4 Ιανουαρίου 2014

Θα έβγαζαν στο σφυρί... τα μισά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά


Το πρωθυπουργικό γραφείο απέτρεψε την τελευταία στιγμή, δύο πλειστηριασμούς που ήταν στα σκαριά στο Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, καθώς είχαν προηγηθεί ήδη οι σχετικές δημοσιεύσεις. 


Από αυτούς ο ιδιοκτήτης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, η εταιρεία Prinverest του Λιβανέζικου Ισκαντάρ Σάφα, θα αποκόμιζε μισό εκατ. ευρώ από τη μεταβίβαση γερανών, δεξαμενών και ρυμουλκών.

Ελληνικό πλοίο διέσωσε 9 αλλοδαπούς ναυαγούς στη Μαδαγασκάρη

Ένα ελληνόκτητο δεξαμενόπλοιο κατάφερε να περισυλλέξει στη θαλάσσια περιοχή της Μαδαγασκάρης 9 αλλοδαπούς ναυαγούς...
ενός μικρού φορτηγού πλοίου, με το όνομα "PEACE" και σημαία της Καμπότζης, το οποίο βυθίστηκε λόγω θαλασσοταραχής.

Πέμπτη, 2 Ιανουαρίου 2014

Σταθερά διατηρεί τα λιμενικά τέλη ο ΟΛΠ

Σταθερά θα διατηρήσει, για πέμπτη χρονιά, τα τέλη των δικαιωμάτων στο λιμάνι του Πειραιά, η διοίκηση του ΟΛΠ, σε μια προσπάθεια να στηρίξει τον κλάδο της ακτοπλοΐας.


Με την ευκαιρία του νέου έτους και την πρώτη άφιξη επιβατικού πλοίου για το 2014 στο λιμάνι, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΠ Α.Ε. Γιώργος Ανωμερίτης, επέδωσε χθες στον πλοίαρχο, τους αξιωματικούς και το πλήρωμα του «Blue Star Paros» το θυρεό και τα δώρα του λιμανιού.

Τετάρτη, 1 Ιανουαρίου 2014

Το «Blue Star Paros» έκανε... ποδαρικό στο λιμάνι του Πειραιά


Το Ε/Γ-Ο/Γ «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΠΑΡΟΣ» είναι το πρώτο πλοίο που κατέπλευσε στο λιμάνι του Πειραιά τέσσερα λεπτά μετά την...είσοδο του 2014.



Εκτελούσε το δρομολόγιο από Θήρα, Ίο, Νάξο, Πάρο, Πειραιά και το υποδέχτηκε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, συνοδευόμενος από τον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής Αντιναυάρχου Λ.Σ. Δημήτριο Μπαντιά.

Καλοτάξιδο το 2014 και μακριά από... φουρτούνες!


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...